Gå til innhold

Alle er så like

Fremhevede innlegg

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Ok, jeg leste feil jeg. 2 ganger faktisk :sjenert:

Det var også utrolig dårlig skrevet av meg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg velger den kjolen som passer meg best, ... av de utleieren har. Så ... på mandag får vi se hva hun har å bidra med.

Gjest Gjest
Skrevet
En kommentar til Kara W: hva vil det si å dekke seg til i kirken? Holder det med å ha stropper på kjolen eller må det være noe som dekker hele skulderpartiet? Det er det jo ikke mange brudekjoler som har...

Med fare for å bli kalt konservativ og rojalist. Se hva de kongelige gjør. Prinsesse Märtha, Kronprinsesses Mette Marit, Kronprinsesse Mary av Danmark, Kronpsinsesse Letizia av Spania. Alle disse hadde brudekjoler som dekker så godt som hele skulderpartiet. Dessuten hadde jeg det selv. Så å si at det ikke finnes mange av de er litt drøyt.

At mange av de flotteste damene jeg vet om (de overfornevnte, utenom meg selv ;) ) har vett nok til å dekke seg litt til i forhold kirke og fotografering, syns jeg er flott.

Ofte like flott å dekke seg til litt som å åpenbare alt.

Gjest lillelou
Skrevet

De damene du nevnte er i en litt spesiell situasjon- dessuten er det en gammel tradisjon at vordende dronninger ikke kan ha brudekjoler med kort erm. Hva de ville ha gjort,hvis de kunne valgt 100% fritt,vet vi ikke.

Gjest Neffi
Skrevet

Det er mange som ikke er kristne, konservative eller tradisjonsbundete, men som likevel av både praktiske og andre grunner velger å gifte seg i kirken. Bør disse "dekke" seg til? .... Det er rart denne debatten ikke har kommet opp på KRFs landsmøte.

Er du selv personlig kristen?

Gjest Gjest
Skrevet
Det er mange som ikke er kristne, konservative eller tradisjonsbundete, men som likevel av både praktiske og andre grunner velger å gifte seg i kirken. Bør disse "dekke" seg til? .... Det er rart denne debatten ikke har kommet opp på KRFs landsmøte.

Er du selv personlig kristen?

Det med å dekke seg til har med skikk og bruk og respekt for kirkerommet å gjøre. Det bør respekteres, også av ikke-kristne som velger å bruke kirken for å få sin prinsessedrøm oppfylt. Må si jeg har lagt merke til at du er litt av en kverulant....

Gjest Neffi
Skrevet
Det med å dekke seg til har med skikk og bruk og respekt for kirkerommet å gjøre. Det bør respekteres, også av ikke-kristne som velger å bruke kirken for å få sin prinsessedrøm oppfylt. Må si jeg har lagt merke til at du er litt av en kverulant....

Kirken respekteres ved at den er i bruk. Påstår du at det er noen som dømmer en kvinne som skal gifte seg, bare for at hun har en kjole som viser hennes bare skuldre?

Skal man respektere alle eldre tradisjoner - både kristne og f. eks nasjonelle - ja, det er det mye å ta tak i for alles del.

Også, prikken over i'en; Prinsessedrøm!? Du, bare for at du selv ikke kan/vil gifte deg i en prinsessekjole betyr ikke det at du har rett til å dømme de som gjør det til uvitende og tomme sjeler.

Gjest Gjest
Skrevet
Kirken respekteres ved at den er i bruk. Påstår du at det er noen som dømmer en kvinne som skal gifte seg, bare for at hun har en kjole som viser hennes bare skuldre?

Skal man respektere alle eldre tradisjoner - både kristne og f. eks nasjonelle - ja, det er det mye å ta tak i for alles del.

Også, prikken over i'en; Prinsessedrøm!? Du, bare for at du selv ikke kan/vil gifte deg i en prinsessekjole betyr ikke det at du har rett til å dømme de som gjør det til uvitende og tomme sjeler.

Det er nok ikke så enkelt. Synes du det ville vært helt ok å stille opp i bikini i kirken også? Du skjønner tydeligvis ikke dette med hva som sømmer seg og ikke har ikke peiling på respekt for andre. Bare fortsett og grål.

Gjest Neffi
Skrevet
Det er nok ikke så enkelt. Synes du det ville vært helt ok å stille opp i bikini i kirken også? Du skjønner tydeligvis ikke dette med hva som sømmer seg og ikke har ikke peiling på respekt for andre. Bare fortsett og grål.

:ler: Ser du ikke forskjell på en bikini og en brudekjole? (uten stropper altså ;) )

Skrevet

Hahahaha! Denne diskusjonen begynner å bli litt usaklig, synes dere ikke? Du kan da vel ikke seriøst sammenligne å gå i bikini og en elegant, lang kjole som kun viser bare skuldre i kirken?!

Gjest regine
Skrevet

Merkelig holdning noen har.

Man insisterer på å gifte seg i kirka, for det har man lyst til for det er liksom det mest tradisjonelle, helt uavhengig av ens egen trosretning.

Men å ha såpass insikt i skikk og bruk og respekt for den kirken man insisterer på å bruke, at man IKKE går med utrigning til navlen, og bare skuldre i kirka - det har man ikke. :overrasket:

Gjest Neffi
Skrevet
Dere sporer av debatten MIN :sinna:

Sorry!!! :smilyblomst: vakke meninga!!

Skrevet

Det kjipe med at "alle" velger erm/stoppløse "prinsessekjoler" er at halvparten ville kledd andre kjolersnitt bedre. Men det er vel sånn det er med all mote. Man skal på død og liv ha det nyeste og hotteste, selv om det ikke nødvendigvis er det som fremhever det man ønsker å fremheve og skjule det man ønsker å skjule.

Skrevet

Sånn for å fortsette å spore av debatten... Skal man forlange at også gjestene følger skikk og bruk, og dekker til skuldre, knær og ankler i kirken?

Men jeg er faktisk litt enig med flere andre her.

Det er endel bruder der ute som ser ut til å ha tenkt mer på mote enn på hva som virkelig kler dem. (Eller fått dårlig hjelp i brudesalongen.) For det er ikke 90% som kler stroppeløs, men det er nærmere 90% som har stroppeløs.

Men nå skal det jo sies at 90% av de som "ikke vil ha tradisjonell brudekjole" ender opp med en kjole fra ett av to spesifike merker... Vet ikke om jeg synes det er så orginalt heller...

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Tror ikke folk tenker spesifikt at de skal ha det nyeste og hotteste.

De tenker vel mest på hvordan de selv vil se ut på den store dagen.

Men jeg synes det blit littegranne corny når alle brudene som skal ha "årets" kjole insisterer på at det er HELT tilfeldig og IHVERTFALL ikke har noe med mote å gjøre. Det trenger vel ikke være noe nederlag å innrømme at man blir påvirket av moten her som ellers, om ikke annet for at det er størst utvalg av dene typen kjoler nå?

Takk Nigo-san og sensommerbrud

Skrevet
For det er ikke 90% som kler stroppeløs, men det er nærmere 90% som har stroppeløs.

Nettopp. Det er f.eks ikke pent når det tyter litt rundt korsettkanten. Eller når puppene er så tunge at kjolen alene ikke gir støtte nok. Eller når skulderpartiet er for muskuløst/atletisk.

Gjest gjest1
Skrevet

Sånn ellers så er det vel ganske mange moteslaver der ute som burde kikke seg en ekstra gang i speilet før de går ut av døra hjemme.

Jeg syns ikke dagens bruder skiller seg så veldig fra motebildet ellers. Når noe blir moderne så ser man fryktelig mange jenter med den samme stilen og langt i fra alle kler å gå slik de gjør.

Skrevet
Sånn for å fortsette å spore av debatten... Skal man forlange at også gjestene følger skikk og bruk, og dekker til skuldre, knær og ankler i kirken?

Ja, det synes jeg. Er man i kirken, så er man i kirken, uansett hva grunnen er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...