Snurrepippen Skrevet 11. mai 2006 #21 Skrevet 11. mai 2006 Man er vel den eneste bruden i sitt eget bryllup? Sånn sett synes jeg ikke man behøver noe annet en enn kjole man selv elsker. Hvem skal man sammenligne seg med? ← Hear, hear!!
Gjest Neffi Skrevet 11. mai 2006 #22 Skrevet 11. mai 2006 Merke på kjolen forstår jeg heller ikke viktigheten av. Ellers så tror jeg ikke de tenker på at kjolen er så "lik" "alle andres brudekjoler". Men føler seg heller ganske spesielle da de har valgt akkurat denne kjolen som er så "fin". For de fleste brudekjoler jeg har sett er ganske detaljerte, og kanskje det er mange som ser etter slike ting da de velger, og ikke tenker på at modellen er populær. Alle er ikke kjedelige eller lite kreative bare for at de velger en kjole man har sett tidligere, så om du mener det - ja, da tror jeg faktisk du får mange bruder på nakken ....
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #23 Skrevet 11. mai 2006 Ang det gjesten her sier om at man spør hverandre om alle detaljene så er det jo ikke fordi man er så utrolig usikker, men fordi man er litt opphengt i detaljer som man ikke vil "plage" sine nærmeste med. De fleste av oss har jo ikke arrangert bryllup før, så det meste er nytt for de fleste og man vil helst ikke gjøre noe som folk reagerer negativt på. (vi har jo sett i flere tråder at mange reagerer voldsomt på ulike løsninger i bryllup). ← Vel - men hvis man skal ta hensyn til alt det folk reagerer negativt på her inne Å man bli ganske konform... kaffegjester, betaling for noe drikke, taler/ikke taler/sanger/ikke sanger, bordplassering, hva gjester kan ha på seg, si osv blir jo diskutert fra ende til annen. Mitt eksempel med paret som ber gjestene bidra til koldtbordet ville blitt halshugd her inne, garantert. Men i det virkelige liv kommer det til å bli et fint bryllup med mange fornøyde gjester og et nydelig og generøst brudepar, selv om "ingen" ville trodd det her inne.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #24 Skrevet 11. mai 2006 (men jeg synes fortsatt ikke det gjør noe om folk har "like" brudekjoler. Man velgeer ut fra mote og hva man synes man ser fin ut i. Folk gårr jo ikke så avsindig originalt kledd til daglig heller, og om man ikke føler seg som seg selv i brudekjolen blir det jo ikke vellykka?)
Gjest Gamle Alex Skrevet 11. mai 2006 #25 Skrevet 11. mai 2006 Merke på kjolen forstår jeg heller ikke viktigheten av. Ellers så tror jeg ikke de tenker på at kjolen er så "lik" "alle andres brudekjoler". Men føler seg heller ganske spesielle da de har valgt akkurat denne kjolen som er så "fin". For de fleste brudekjoler jeg har sett er ganske detaljerte, og kanskje det er mange som ser etter slike ting da de velger, og ikke tenker på at modellen er populær. Alle er ikke kjedelige eller lite kreative bare for at de velger en kjole man har sett tidligere, så om du mener det - ja, da tror jeg faktisk du får mange bruder på nakken .... ← Det regnet jeg med , har hatt det før jeg Men føler at du ikke helt tar poenget mitt. Her inne er det mange brukere som bruker ENORMT mye tid på detaljer til bryllupet sitt også velger de en kjole som jeg har sett 10 andre brukere her inne har valgt , hvsi vi skal bruke eksepler fra KG verden. Jeg har vært i 3 bryllup i år/2005 og det var veldig tradisjonelle bryllup og brudene var vakkre og så klin like ut. Spiller ingen rolle for meg , men for MEG ble det viktig og ikke se ut som en helt " brud"
Snurrepippen Skrevet 11. mai 2006 #26 Skrevet 11. mai 2006 Som jeg skrev tidligere så virker det viktigere at det er et spesielt merke. ← Jeg tror ikke det. Jeg tror at man skriver merkenavnet her inne for å forklare spesifikt hvilken type kjole/ hvordan den ser ut. Her inne har folk et forhold til brudemote. I min krets er det ingen andre som vet hva jeg snakker om hvis jeg snakker om Maggie Sottero-kjoler eller hva de nå alle heter...
Gjest Neffi Skrevet 11. mai 2006 #27 Skrevet 11. mai 2006 Det regnet jeg med , har hatt det før jeg Men føler at du ikke helt tar poenget mitt. Her inne er det mange brukere som bruker ENORMT mye tid på detaljer til bryllupet sitt også velger de en kjole som jeg har sett 10 andre brukere her inne har valgt , hvsi vi skal bruke eksepler fra KG verden. Jeg har vært i 3 bryllup i år/2005 og det var veldig tradisjonelle bryllup og brudene var vakkre og så klin like ut. Spiller ingen rolle for meg , men for MEG ble det viktig og ikke se ut som en helt " brud" ← Da har jeg nok ikke vært her inne på KG nok til å få intrykk av hvordan jentene velger kjoler og stæsj, og sett det samme som deg!
Gjest Gjest_SnartFru_* Skrevet 11. mai 2006 #28 Skrevet 11. mai 2006 Jeg er enig! Og føler det ikke naturlig å gifte meg i sånn kjole selv, brudekjolebutikk er bare ikke meg. Jeg gifter meg i en knelang 50-tallskjole som er aldeles nydelig:) Har fått veldig masse positiv tilbakemeldig på det, men samtidig er det mange venninner som nok ikke kan fatte og begripe at jeg ikke vil ha en stroppeløs Maggie Sottero-kjole.. :)Hver sin smak!
Gjest regine Skrevet 11. mai 2006 #29 Skrevet 11. mai 2006 Det er vel med brudekjoler som med andre klær - det er mote! Akkurat nå er det mote med stroppeløst, et annet år/periode er det på mote med store kremkjoler etc. Av ren nysgjerrighet har jeg av og til kikket litt på brudekjolegallerier, og jeg må si at jeg syns det meste ser likt ut.... Greit nok at detaljer kan være forskjellige, men stort sett er de lange, med tynne stropper eller uten..... Ellers er jeg enig med den gjesten som snakket om tradisjonelle bryllupp som "alle" her inne skal ha. Ser at flere bedyrer at de vil skille seg ut, men når man så leser om hvordan det er valgt - ja da ser man også hvor tradisjonelt det faktisk blir..... Men for all del - å gifte seg er jo forbundet med tradisjoner og "det har alltid blitt gjort sånn", så det er vel ikke så rart at de fleste ender opp med nokså like løsninger.
Snurrepippen Skrevet 11. mai 2006 #30 Skrevet 11. mai 2006 Mitt eksempel med paret som ber gjestene bidra til koldtbordet ville blitt halshugd her inne, garantert. Men i det virkelige liv kommer det til å bli et fint bryllup med mange fornøyde gjester og et nydelig og generøst brudepar, selv om "ingen" ville trodd det her inne. ← Synes du er litt ute med stridsøksa, jeg.. Jeg synes det kommer mange fine tips her inne fra, samme hva slags bryllup man skal arrangere. Jeg skal selv ha en litt utradisjonell kjole og et litt utradisjonellt bryllup, men jeg ville aldri fordømme noen andres ideer om bryllupsarrangement/ kjole. Alle har forskjellige drømmer og ønsker for denne dagen. Jeg er her for å få tips og gi tips - ikke for å skryte av bryllupsarrangementet mitt eller kjolen...
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #31 Skrevet 11. mai 2006 Synes du er litt ute med stridsøksa, jeg.. Jeg synes det kommer mange fine tips her inne fra, samme hva slags bryllup man skal arrangere. Jeg skal selv ha en litt utradisjonell kjole og et litt utradisjonellt bryllup, men jeg ville aldri fordømme noen andres ideer om bryllupsarrangement/ kjole. Alle har forskjellige drømmer og ønsker for denne dagen. Jeg er her for å få tips og gi tips - ikke for å skryte av bryllupsarrangementet mitt eller kjolen... ← Ja, en liten øks er det vel der. Når det gjelder hva DU mener og ville sagt/ikke sagt ovenfor andre kan vel det egentlig være det samme, all den tid du kan finne hundre tråder hvor nok av brukere forteller hvor tåpelig de synes det er å invitere til et bryllup hvor gjestene må betale noe som helst/det er kaffegjester/det ikke er så mange kaker e.l. Man velger selvsagt hva man vil høre på og hva man vil legge ut og be om råd rundt her inne, men ikke påstå at det ikke heller litt over i det konforme her inne.
Gjest lillelou Skrevet 11. mai 2006 #32 Skrevet 11. mai 2006 (endret) Jeg syns også det er mange kjoler som er veldig like. Men når det nå er sagt,så tror jeg virkelig ikke det er så mange bruder som går inn for å ligne på hverandre.Alle vil vel ta seg ut fra sin beste side på dagen sin, og ender (forhåpentligvis) opp med en kjole som er flatterende på alle sett og vis. Hvordan en brudekjole skal se ut, fins det heldigvis en god del forskjellige oppfatninger av, og mange heller tydeligvis mot en ganske tradisjonell, fotsid prinsessekjolestil, og det må de bare gjøre,hvis de føler at "dette er meg" . Jeg har grubla skrekkelig lenge rundt dette med kjole,og har funnet ut at jeg vil ha min sydd- bl.a fordi vi er på budsjett,og jeg ikke har råd til å svi av 10.-15.000 på en èndagskjole, og også fordi vår fest skal være ganske nedtonet og uformell. Da ender jeg opp med en kjole som er 100% meg, og til en hyggelig pris i tillegg. Men jeg har planer om å ta en runde på brudesalonger også...bare for å få med meg opplevelsen. Endret 11. mai 2006 av lillelou
Snurrepippen Skrevet 11. mai 2006 #33 Skrevet 11. mai 2006 Ja, en liten øks er det vel der. Når det gjelder hva DU mener og ville sagt/ikke sagt ovenfor andre kan vel det egentlig være det samme, all den tid du kan finne hundre tråder hvor nok av brukere forteller hvor tåpelig de synes det er å invitere til et bryllup hvor gjestene må betale noe som helst/det er kaffegjester/det ikke er så mange kaker e.l. Man velger selvsagt hva man vil høre på og hva man vil legge ut og be om råd rundt her inne, men ikke påstå at det ikke heller litt over i det konforme her inne. ← Sukk, slapp av LITT da.. Jeg kan bare snakke for meg selv - derav JEG-formen... Konformt eller ikke, I couldn´t care less.
Floja Felíz Skrevet 11. mai 2006 #34 Skrevet 11. mai 2006 Tar poenget til Alex, selv om jeg syntes det var litt satt på spissen Men denne gjesten er jeg helt enig med! Et tips til alle nervøse bruder som bekymrer seg om kjole, sminke, strømpebånd, bordkort og gommens antrekk: Det er faktisk bare dere selv som er særlig opptatt av det! Vi som er gjester, legger (dessverre, kan man kanskje si, med tanke på hvor mye tid, energi og penger som er nedlagt) svært lite merke til slike ting.... ← Men kanskje det er nettopp for vår egen skyld at vi er opptatt av det? At vi vil ha det så fint som VI ønsker?
Gjest Neffi Skrevet 11. mai 2006 #35 Skrevet 11. mai 2006 Hvis det er tilfelle, så er jo ingenting bedre Det er nok mange som har den innstillingen, og det skal jeg ikke si noe på! Men hvorfor spiller da helt ukjente menneskers mening om alt fra kjoler til bordkort noen som helst rolle? Jeg bare spør, er ikke ute med noen øks her ← her har du ett godt poeng som jeg skal ta med meg videre på min ferd
Snurrepippen Skrevet 11. mai 2006 #36 Skrevet 11. mai 2006 Hvis det er tilfelle, så er jo ingenting bedre Det er nok mange som har den innstillingen, og det skal jeg ikke si noe på! Men hvorfor spiller da helt ukjente menneskers mening om alt fra kjoler til bordkort noen som helst rolle? Jeg bare spør, er ikke ute med noen øks her ← Det spiller jo heller ingen rolle... Man BRUKER jo ikke alle tipsene man får... (Ikke ment som sur kommentar...)
Gjest Gjesta Skrevet 11. mai 2006 #37 Skrevet 11. mai 2006 (endret) Jeg er selv på jakt etter brudekjole og ønsker meg en kjole som ikke er stroppeløs. Det jeg har lagt merke til er at 90%av kjolene rundt omkring faktisk er stroppeløse! Foreksempel på den eneste brudesalongen med utleiekjoler i området der jeg bor er det sikkert 2-3 kjoler med skuldre og resten bare stroppeløs.. Men selv om jeg ville hatt en "lys kremfarget, stroppeløs, Maggie Sottero" som "alle andre" så er det bare èn brud i mitt bryllup. Men jeg skjønner poenget ditt, helt tydelig. Og jeg er HELT enig. Endret 11. mai 2006 av Binna
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 11. mai 2006 #38 Skrevet 11. mai 2006 Selv om stroppeløse brudekjoler er moderne i år, tror jeg hvis vi hadde spurt her inne, at det er veldig mange som ikke har det allikevel... Ikke jeg for eksempel
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2006 #39 Skrevet 11. mai 2006 Bryllup er vel en typisk "tradisjons"-begivenhet der det å være original ikke er så viktig som å gjøre det som er vanlig (og da ofte det som har vært vanlig i ens vennekrets de siste årene, ettersom mange ikke har vært i bryllup på femtitallet, eller på 1800-tallet for den del). Tradisjoner må ha en del faste rammer rundt. Jeg har likevel valgt en ganske uvanlig kjole og ganske uvanlige rammer for mitt bryllup...
Lassie Skrevet 11. mai 2006 #40 Skrevet 11. mai 2006 Svarer på spørsmålet uten å lese de andre svarene nå, jeg. Har ikke egentlig tenkt over dette, jeg. Synes det er mange forskjellige kjoler her. Hvis du tenker på at de fleste er i en eller annen hvit-nyanse så har det sine naturlige grunner at veldig mange ønsker å stå hvit brud Ellers har jeg ikke tenkt så nøye over det, brudekjoler skiller seg jo ut fra andre kjoler, og jeg synes ikke jeg har sett mange like kjoler jeg. Det jeg er enig i, er at det ikke akkurat er så big deal på merket, men jeg tror det med at noen vil ha det og det merket går mye på at de forskjellige merkene har spesialisert seg litt på noen stiler. Eks. er det et merke jeg ikke liker noen av kjolene fra, fordi den stilen synes ikke jeg noe om. Nei, jeg aner ikke, jeg. Klart det er kjedelig hvis alle er like, men jeg har faktisk ikke lagt merke til det i det hele tatt, jeg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå