Gå til innhold

Vilje & leieboer`n

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gøy at dere hopper med meg! :)

Takk Cr@sh!

Morten Abel ja... jeg elsker musikken hans - den rare mannen! endelig er han her.. og hva gjør jeg? sitter hjemme og ser på med hjartet på rette staden... (eller hva det nå heter) Grr! jeg kommer til å bli bitter! værtfall i 5 minutter :ler:

I dag er vi bedt til min tante på baccalaomiddag. Vi bilr sikkert over 20 stykker. Kjæresten sitter på jobb med deadline pustende i nakke og rekker det ikke...

og hva gjør jeg??

blir sur!!! :overrasket:

jeg hater disse humørsvigningene..! og for ikke snakke om at jeg blir sur for det minste... Jeg er som regel veldig godt humør og ler mye.. sint kan jeg også være titt og ofte (ikke lenge om gangen) MEN sur har jeg aldri brukt å være...

Leppa henger på 5. knapphullet...

Og vet dere hva? jeg har i over en uke kjent bevegelser der nede om kvelden når jeg ligger helt i ro... Jeg vet det er ekstremt tidlig, men jeg kjenner den sparke! Dette er jo mitt 3. barn, så jeg vet hvordan det kjennes ut, og vet man kan kjenne det tidligere når man har vært gjennom det før... men såå tidlig..

jeg begynner å lure på om jeg kan være lengere på vei enn det jeg er....

men det finner vi vel ut at etterhvert.

Skulle ønske det fantes tilbud om privat ultralyd her.

God helg til alle sammen! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lørdag i dag!

Tidlig opp og på fotballdag for guttene. Minstemann spilte sine første kamper i dag - gjett en som var stolt som en hane i den gule fotballtrøya og i fotballsko arvet av storebror - med en minst like stolt mor på sidelinja

Kodak moment! :)

Selvfølgelig regnet det hele dagen, så jeg er temmelig gjennomkald nå. Var ute fra 10 til 15. Når guttene er i seng skal mor ta en lang varm dusj, så sovner jeg vel på sofan før klokken slager 12.

Formen er kjempebra! etter å ha spydd for et godt ord når jeg gikk med guttene er jeg overraskende lite dårlig nå. Har vært kvalm på kveldene og spydd litt, men til sammenligning kan jeg nesten ikke kalle det kvalm.

I går var det baccalao-kalas hos min tante. Vi var over 20 tilsammen. Det ble servert Cosmopolitan/velkomstdrink, øl, vin og alskens flytende herligheter. Ingen så rart på meg når jeg pent takket nei til drikke. Vanligvis klarer jeg ikke motstå en iskald øl. Kjæresten takket også nei pga masse jobb i helga, så jeg tror det var det som "berga" meg fra å bli avslørt :ler:

Har ikke fortelt mamma det enda, så jeg venter til hun vet det før det er offisielt. Jeg merker dog at hun ser på meg litt granskende.. hun vet nok.

Stemningen var kjempegod og vi koste oss i masse timer der. Når vi kom hjem tok vi frem TP og spilte en runde før vi sloknet - helt utmattet begge to. Jeg vant :sjarmor:

Så meg forresten i speilet her forleden - og jeg har fått mykere trekk i ansiketet! nå skjønner jeg hva folk mener at de ser på en at en er gravid før magen kommer. Jeg ser litt annerledes ut - snillere kanskje :ler:

I kveld skal jeg kose meg med dagens aviser, som jeg ikke har rukket å lese enda.. kanskje se litt på tv. Å lese en bok går ikke - da sovner jeg.

Hejdå!

Gjest gjesta
Skrevet

Søsteren min anbefaler å kjøpe Quinny vogn (uten bag) og kjøpe Teutonia softbag istedenfor .. ;)

Du får i fargen du ønsker.

Et alternativ kanskje?

Blir spennende når du skal si det, tenkt på når? :hoppe:

Høres ut som en koooselig lørdag! Litt mer livat enn min! :ler:

Skrevet (endret)
Søsteren min anbefaler å kjøpe Quinny vogn (uten bag) og kjøpe Teutonia softbag istedenfor .. ;)

Du får i fargen du ønsker.

Et alternativ kanskje?

Blir spennende når du skal si det, tenkt på når?  :hoppe:

Høres ut som en koooselig lørdag! Litt mer livat enn min! :ler:

Ok, så det går?! ja det kan være et alternativ :) "Elle melle" Ikke særlig søte priser på de da. Vet Simo vognen koster rundt 6700, men vet ikke de andre.

Jeg tenkte å kanskje si det når jeg har vært hos legen på torsdag. Spent å se hennes reaksjon. Snart bestemor til fire, og enda ikke fylt 50 :) - men hun er drømmebestemor uten tvil! Drar på hytteturer, skiturer, fisketurer, baker og leker med dem. Syr og strikker til dem :)

Fant noen t-skjorter på nett til oss ventende...

Til mor

Lag din egen gravid t- skjorte

Til den vordende far

Mye rart! :ler:

Endret av Vilje78
Skrevet

Om jeg regner fra befruktningsdato har jeg termin 22.desember

dvs. at jeg er en uke lengere.

Så nå er jeg 10+5 :)

Egentlig spiller ikke det noen rolle for det er ultralydterminen jeg kommer til å forholde meg til uansett, men en uke er lang tid for en som er gravid!

Værtfall før de magiske 12 ukene er over.

Svangerskapet hittil har vært lett i forhold til de to første. Jeg er trøtt og humøret svinger, men kvalmen og bekymringene er ikke så store som det var når jeg gikk med guttene... og det tapper en for krefter!

Skulle ønske jeg var mer opplagt, men regner med det letter i ukene fremover. Gleder meg til å begynne på 2. trimester - uten tvil den fineste perioden!

Håper jeg slipper bekkenløsning, ødemer, kløe, sure oppstøt og halsbrann..

og mer vektøkning enn nødvendig fremover.

Men nå er 1/4 unnagjort! :)

Kjæresten sa forresten i går at han tror det er en gutt. Han har sagt jente først, men nå har følelsen snudd. Jeg tror fortsatt jente, men det trodde jeg med min første også - jeg var skråsikker på at det var jente... og ut kom en liten gutt :)

Skrevet (endret)

10 eller 11 uker i dag :hoppe:

Lege i morgen kl. 08.15 - gleder meg masse! :)

Eksamen henger over hodet mitt som en sort sky og truer med å falle ned.. huff!

Kjæresten jobber døgnet rundt nå, men til helgen skal vi slappe av og kose oss skikkelig i lag! :) Planen er at vi skal dra å besøke hans familie - det blir nok kjempekoselig!

.. og så er det fare for at han blir tatt ut i streik fra lørdag av, så da blir det ikke så mye jobbing. Ikke det at jeg har noe i mot jobbingen hans, men han er selv ganske sliten.

I går skulle vi kose oss med litt smågodt - han hadde plukket et stort rosa gele hjerte som jeg hadde oversett, så han påpekte at jeg ikke hadde spist det han hadde plukket til meg. Jeg hadde jo spist det jeg likte, så jeg skjønte ikke hva han mente. Hans romantiske gest i en stresset hverdag hadde jeg oversett.. ikke at det var så stort, men han insisterte på at vi skulle dele den.

Jeg tok den ene delen av hjertet i min munn og han tok den andre i sin

og beit til.........

i leppa min

Blodet rente og leppa fikk søt kul.. og jeg kunne ikke annet enn å flire :ler:

Han skal ha for innsatsen værtfall - litt romantikk/dramatikk i hverdagen

kan skade ;)

Endret av Vilje78
Skrevet

Nå er min første legetime unnagjort! :)

Jeg fikk ikke høre hjerte eller sett den, men legen sendte på eget initiativ henvisning om en UL før den ordinære pga stoffskifte mitt. Så da får jeg en UL denne mnd :hoppe:

og en neste mnd :hoppe:

Jeg skulle også få ekstra oppfølging under dette svangerskapet i form av ekstra kontroller, ekstra UL, blodprøver hver 4. uke og telefonkontakt med legen etter blodprøveresultatene foreligger. Dette var ikke noe jeg ba om, men noe hun ville. Det er betryggende! :)

Jeg ble sykemeldt fra eksamen jeg har denne mnd, så jeg får ta den i august. Så i august er jeg ferdig utdannet om alt går som det skal :)

Skrevet

Så fint at alt gikk bra på kontroll...

Trygt og godt med god oppfølging da... og ikke minst ekstra UL! :hoppe:

Ha en fin dag! :vinke:

Gjest gjesta
Skrevet

Så deilig! 2 UL! :hoppe:

Tenker du gleder deg ja!! :sjarmor:

Håper alt går bra & formen holder seg fin så du blir utdannet i august! :)

Auuu... Det hørtes vondt ut, å dele godis mener jeg! :ler:

Er formen fin idag? :klem:

Du skulle fått deg signatur, eller link til signatur (altså ticker).

Hvor langt på vei nå?

Skrevet (endret)

Ja det var betryggende selv om jeg ikke fikk høre lillehjerte. En fin dag ønskes deg også, Chr@sh

JA jeg er utrolig glad for at jeg får en UL denne mnd, Epica ! :hoppe:

Jeg MÅ bare bli ferdig i august.. men sliten max med motivasjonen.. Skal ta fag til høsten/våren også siden jeg ikke når å opparbeide meg rett til fødselspenger. Så få vi se om det lar seg kombinere med graviditet/spedbarn.

Ja jeg må fikse signatur. Ticker må jeg ha supermedlemsskap for å ha..

Jeg er 10+1 regnet fra siste mens.. regner jeg fra da jeg er sikker på at barnet ble unnfanget er jeg 11+1 - pga det skjedde dag 8 og ikke rundt dag 15 som mensterminen tar utgangspunkt i. Vi får se hva UL sier :) Fikk begge guttene henholdsvis 3 og 4 dager før UL- termin og det er jo en pekepinn jeg kan gå ut i fra nå også. Begge fødslene startet også med vannavgang, så regner med at det skjer nå også.

Å dele godter kan være mer skadelig enn romantisk :ler:

har enda kul på leppa.. stakkars kjæresten som bare skulle gi meg litt ekstra oppmerksomhet :grine2:

Ha en fin dag! :klem:

Endret av Vilje78
Gjest gjesta
Skrevet

Snart over de første 12 ukene da, herlig! :hoppe:

:ler: Må passe på å dele godter! Evt en lakrissnor som dere kan bite av før dere møtes i leppa!

Så spennende det blir med UL!! Gleder meg masse jeg også.. Snart bare to uker til!

Fikk gutt på begge fødselskalenderne.... :sjarmor:

Skrevet

Langhelg!

Her i gården har det vært rolig. Kjæresten har hatt fri, så vi har sovet lenge og bare slappet av.

Jeg har ingen symptomer.. men får UL snart, og det gleder jeg meg til! :) regner med brev kommer i posten denne uke.

Ellers er jeg uten nett hjemme...

• 2 uker senere...
Skrevet

Uten nett.. :sur:

Nytt:

- Rastløst føtter til å bli gal av!! :frustrert:

- Har sluppet "bomben" for de nærmeste, og eldstegutten gleder seg masse til jul og en liten søster eller bror :) minstemann vet det ikke enda

Er blitt 12 uker siden sist

:hoppe::hoppe:

og trettheten har gitt seg litt, så jeg er begynt å trimme regelmessig :-D

Skrevet

Er nesten sikker på hvordan vogn vi vil ha som vi begge synes var stilig;

Bugaboo Cameleon Her er den!

fargen er vi ikke sikker på.. men kan bytte på det ;)

Er gått helt vekk i fra Quinny etter å ha sett de i nærsyn. Kjæresten likte ikke Teutonia, så da sto vi igjen med OTH og Bugaboo. OTH kan ikke trilles med barnet mot deg i sportsvogn, så da er den uaktuell..

Gleder meg masse til jeg kan bestille vogn! :)

Skrevet

Her var planleggingen godt i gang ja ;) Begynner vel å bli rundt 12 uker nå?

God helg!

Gjest gjesta
Skrevet

Kjæresten likte ikke Quinny da vi så den i butikk igår.

Syns den så litt spesi ut jeg også...

Men er det en nettside hvor man kan finne hvilke som er best i test osv?

Hvordan er formen? Fin helg? :klem:

Skrevet (endret)
Her var planleggingen godt i gang ja ;) Begynner vel å bli rundt 12 uker nå?

God helg!

Ja litt planlegging må til ;)

Vogn er jo litt stas da. Kjøpte rosa(!) body i går - det første jeg har kjøpt til den lille...

enda jeg ikke vet hva kjønnet er... :ler:

Jeg er 13 i dag.. (eller 14 etter mine beregninger)

Kjæresten likte ikke Quinny da vi så den i butikk igår.

Syns den så litt spesi ut jeg også...

Men er det en nettside hvor man kan finne hvilke som er best i test osv?

Hvordan er formen? Fin helg? :klem:

Inne på nybaktmamma.com finnes det mange vognspesialister som har trillet de fleste vognene, og som vet ALT når det kommer til vogner. Der er det bare å spørre i vei, lese erfaringer osv. Det de ikke vet, vet ingen :ler:

F&B har gjort noen tester på vogner. Jeg er usikker på om de er på nett... *må sjekke* Mener Quinny vant for 3-hjulinger, og Bassron(?) for firehjulinger... ikke helt sikker jeg.

De vognmerkene jeg vet er av god kvalitet er Simo, Bugaboo, Emmaljunga, OTH, Teutonia, Brio. Mange bestiller vogner fra utlandet og det har vi også tenkt å gjøre.

Så skal mamma sy vinterpose - da får vi den som vi vil :)

det skal sies at søm er hennes yrke da, og hun får det akkurat like bra som de man kjøper, om ikke bedre da man kan velge farge, for, stoff - alt selv :) Gleder meg! skal finne mønster til strikkesett i hvitt til den lille også etterhvert.

Morro! :)

Har du handlet inn til jente? navn? ååå, så spennende! :)

Formen er topp!! Deilig :)

det eneste som plager meg litt er irritasjon over alt og alle, rastløse ben og litt bekkensmerter.

Helga var fin. En rolig kjærestehelg :hjerte::hjerter_rundt:

Endret av Vilje78
Gjest gjesta
Skrevet

:ler: På følelsen av at du får ei jente? ;)

Takk for tips!

Har ikke handlet noe mer klær, men shoppet endel smokker igår over nettet, med navnet til engelen min på.. ;):hjerte:

Skrevet
:ler:  På følelsen av at du får ei jente?  ;)

Takk for tips!

Har ikke handlet noe mer klær, men shoppet endel smokker igår over nettet, med navnet til engelen min på.. ;)  :hjerte:

Jeg var på mam og så på smokker, men må nok vente til navn er i boks.. vi er ikke helt enige.. eller vi har ikke snakket så mye om det enda. Når vi vet kjønn er det enklere å starte, men jeg har mine favoritter da ;) og så skal navna passe til storebrødrenes navn.

Hva er navnet? *nysgjerrig*

Ja her er det jentefølelse, men det kan jo være for at jeg ønsker meg jente.. siden jeg har to gutter :)

Skrevet

Jordmor 11.juli

UL-time 1.august kl.08.00

Gutt eller jente?

magefølelsen min sier jente.. og siden UL blir så sent er det fare for at jeg handler inn flere jenteplagg :ler:

Gutt eller jente?

Om du legger på deg kun på magen er det gutt. Om du legger på deg også på hofter og lår er det jente.

Jente

Om hårene på leggene vokser fortere enn vanlig er det gutt, om det er som før er det jente.

?? usikker på denne.. som før vil jeg tro.

Jente

Guttemager sitter lavt og ligner basketball. Jentemager er som vannmelon og sitter høyt. Om det ikke synes bakfra at du er gravid er det gutt i vente.

For tidlig å si noe om

Om føttene er kaldere når du er gravid er det gutt, er de som vanlig er det jente.

Jente

Om den kommende pappa legger på seg sammen med den gravide kommer en gutt. Hvis ikke er det jente.

Jente ...foreløpig ;)

Om du er kvalm er det jente, om ikke gutt.

Jente

men spydde masse når jeg gikk med guttene..

Om mor ser bra ut under graviditeten er det gutt. Jenter stjeler mors skjønnhet.

Jente

Vokser ikke brystene noe særlig er det gutt. Er endringene dramatiske er det jente.

Jente

Dersom morens alder ved unnfangelse og måneden unnfangelsen fant sted utgjør partall er det gutt. Motsatt med jente.

Gutt

Henger du en nål i tråd over magen og den beveger seg i sirkel ventes gutt. Sidelengs for jente.

Jente

Knallgul urin ventes gutt. Blassere ventes jente.

Normal vil jeg mene.... ??

Hvis mor er fysen på salt og surt er det gutt. Om hun vil ha søtt og godteri er det jente. Jente

Kjøtt og ost - gutt. Frukt - jente... Begge deler på denne, men har aldri spist så masse bananer og kiwi som nå ;) men hadde dilla på frukt med guttene også da..

Skalken på brødet i stedenfor skive- gutt. ?? har alltid likt skalken godt..

Har du ikke lyst på appelsinjuice- gutt. Gutt

Hodeverk tyder på gutt. Gutt

Om noen ber deg vise hendene og du viser håndflaten er ned er det gutt. Om du viser håndflatene opp er det jente. ??

Løfter du kopp med hanken - gutt. Løfter du selve koppen - jente. ??

Lite eller ingen halsbrann - gutt. Foreløpig ingenting.

Er mor bekymret under svangerskapet, ventes en gutt. Er hun rolig og avslappet, blir det en jente. Jente

Kilder: babyverden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...