Gå til innhold

Vilje & leieboer`n


Ellisiv

Anbefalte innlegg

Kjære dagbok og alle som er innom her!

Nå skal jeg også ta tastaturet fatt og skrive min egen dagbok, om ventetiden frem til vårt lille under kommer. Med så mange store begivenheter som står i kø er det greit å få satt ord på det. Samtidig håper jeg på mange nye bekjentskaper som også venter barn.

Underet i magen er mitt tredje. Tenk så heldig jeg er som skal få oppleve det for tredje gang. Fra før av har jeg to store gutter på 5 og 8 år. De vet ikke enda at de skal få en lillebror eller søster, men jeg regner med at gleden blir stor.

Jeg har foreløpig termin 30.desember. Jeg måtte le selv når jeg regnet meg frem til terminen.. Har selv vært sint på mine foreldre som ikke timet meg bedre, så jeg ble den yngste i klassen....

- og her sitter avkommet deres; enda dårligere å time :ler:

Formen er som forventet; kvalme, ømme pupper og hormoner som kjører berg - og dalbane - for ikke å snakke om den trøtte tåka som har lagt seg over meg som en murstein. Humøret i berg- og dalbane er et kapitel for seg selv. :ler:

Den lille der inne kom litt uventet - en overraskelse for oss begge :)

Ja.. det får være nok skriving for i dag. Jeg må rundt å snoke litt i andres dagbøker - sluker alt jeg kommer over av baby og graviditet. Det er så lenge siden sist jeg var gravid så dette er litt nytt. Samtidig er det jo nytt når pappan ikke er den samme som til de to første. Vi blir en moderne familie med andre ord!

So long! :)

Endret av Vilje78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Og velkommen i gjengen!

Skal bli spennende å følge deg frem mot nyttår.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Jeg prøver å orientere meg blandt alle dagbøker her inne. Masse spennende lesestoff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk liv! :)

Nr. 3 blir veldig spennende! Føles litt som om det er for første gang siden det har gått så lang tid siden forrige graviditet. Er det ikke sånn at tredje gang er man verdensmester? :ler:

Jeg er i allefall mye roligere og mindre nervøs enn jeg var de to første gangene.

Ellers er kvalmen overveldende nå. Har spist middag, og fajitasen luktet såå sterkt! jeg som egentlig elsker det. Drømmer om yoghurt jeg :)

Jeg tror forresten at det er ei jente inni der. Det tror min kjære også. Har allerede satt meg ned for å tenke på aktuelle navn ;)

Har forresten en bul på magen! overrasket over at den poppet ut så tidlig..

Resten av kvelden er viet til sofaen, tror jeg :)

Endret av Vilje78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med kjæresten akkurat.

I kveld skal han ringe sine foreldre og informere dem om nyheten. Spennede!

Jeg har tenkt å vente litt med mine jeg da.. selv om jeg kanskje mistenker mamma for å vite det allerede - måten hun ser på meg på, men det kan også være mine nylig ervervede paranoide tendenser som spiller meg et puss :ler:

Har forresten ikke hilst på hannes foreldre, da de ikke bor her i byen.. så det er vel på tide nå :)

MASSE spennende i vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Takker for hyggelig hilsen i dagboka mi!

Spennende med ny baby, selv om den ikke var så planlagt! Foreldrene deres blir sikkert kjempeglade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene ble glade over nyheten, men sikkert litt overrasket også. Jeg ser frem til å møte dem.

I dag var det ikke jeg som sovnet på sofan, men han - kanskje litt overveldet av alt som skjer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker! :hoppe:

I dag har jeg....

sovet! ... det kom jo ikke som en bombe akkurat. Hvorfor finnes det ikke vaskemaskiner som henger opp klærne også? :husarbeid:

Har gjort en del andre ting også, men tåken henger over meg.

Ikke lett å konse til eksamen... huff!

Skal bestille meg legetime i morgen, så jeg får tatt alle nødvendige prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg sett litt på nett etter babyutstyr!

Jeg "kvittet" meg med barnevogn og voksipose og alt av babyutstyr i fjor.. da jeg ikke hadde plass og da planen var at jeg ikke skulle ha barn på en god stund. :ler:

Søstra min fikk barn i år, så jeg arver litt av henne da, heldigvis. Vogn og voksipose må jeg kjøpe, så jeg har allerede smugtittet på det. Har funnet en kjempefin Simo kombivogn som jeg har lyst på. Prisen var jo avskrekkende, men skal det være så skal det være :) Det er så gøy å titte på babyutstyr igjen! masse nytt og annerledes design enn når mine var så små. Selv om det er leeeeeeeeeenge igjen, så har jeg god tid til å kose meg med gravidetilværelsen og til å planlegge ting.

Navn har jeg visst hele tiden hva jeg liker. Det blir norrønt som de to eldste. Jeg vil ha et sterkt og flott navn.

Mine navnefavoritter er Vilje, Vårin, Embla, Frøya, Vivil, Ingeborg

Trym, Ask, Gard, Vetle, Snorre

og flere som jeg ikke kommer på, men det kan jo endre seg litt med tiden, og med min kjæres ønsker..

Ellers har jeg trimmet litt i dag. Syklet tre kvarter på ergometersykkel. Skal være flink å trimme jevnlig for jeg skal IKKE legge på meg for mye.. vet av erfaring at det ikke er lett å få det vekk igjen.

Kjæresten har vært på jobb hele dagen med en rettsak han dekker, så ikke noe kos på meg i dag. Har kost meg alene med litt for mye is med sjokoladesaus.. upps! syns jeg akkurat skrev at jeg skulle holde formene ;)

I morgen på dagen skal vi værtfall kose oss med lunsh i lag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste i en eller annen gravid-bok eller noe sånt at is er en fin kalsiumkilde.

(Men sjokoladesausen har jeg ikke noen god unskyldning for. )

Ellers er det jo bedre å spise is etter trening enn å spise is hvis du ikke trener! Så du har jo uansett gjort noe bra for kroppen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del kvalm innimellom, men når jeg ikke er det så er is innmari godt! Drikker forresten masse melk, så jeg tror jeg får min kalsiumkvote derfra, men nå har jeg en god unnskyldning for isen værtfall ;)

I dag skal jeg til legen. Kan ikke si at jeg gleder med siden det bare er de ordinære prøvene som skal tas. Siden jeg har lavt stoffskifte og bruker medisin for det daglig, så må jeg ha ekstra oppfølging under svangerskapet. Håper bare mine blodprøveverdier er normale, for jeg har lest masse "skrekkhistorier" på nettet om stoffskiftet og babyen. Siden den lille der inne ikke har eget stoffskifte før i uke 12, er det viktig at mitt er som det skal være.. så jeg krysser fingre og tær!

Etter legetimen skal jeg og min kjære spise lunsh og kose oss :)

HELG! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du får ha lykke til hos legen!

Det er jo sikkert greit med litt ekstra oppfølging når det er noe sånt! Skal hjelpe deg å krysse fingre og tær jeg! :klem:

Ha en kjempefin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kryssing av fingre og tær, sensommerbrud :klem:

Var bare en snarvistitt hos legen. Hun rådførte seg med en endrokrinolog, og de ble enige om å doble dosen på medisin min. Innvikla greier, men hun ga meg ingen grunn til å uroe meg, så da er jeg rolig enn så lenge. Var vettskremt etter alt jeg hadde lest på nett før jeg kom til legen. Jeg regner med det er som det skal være, ellers hadde jeg antakelig merket det på meg i form av alle mulige symptomer. Så jeg uroer meg ikke.

Skal tilbake til legen på kontroll om tre uker - da får jeg sikkert høre hjertelyden :)Regner med jeg får noen ekstra ultralyder også i svangerskapet. Jeg ser ikke på meg selv som syk, og så lenge jeg bruker medisin er jeg ikke det heller, så at det skulle bli sånn "oppstyr" hadde jeg ikke tenkt på.

Legen satt termin min til 29.desember, og så flirte hun til meg :)

Nei ikke særlig bra timet.. og jeg kommer nok ikke til å gå over tiden heller, da jeg har lest at gravide med lavt stoffskifte føder før tiden.. så en desember baby blir det :) Fikk de to andre også noen dager før terminen.

Ellers... var på kafe med kjæresten. Nå skal jeg stelle litt her hjemme før det blir Idol med guttene og kjæresten :)

Deilig med helg!

Endret av Vilje78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er puppene mine så ømme, tunge og store at det er bare ukoselig. Men melkefabrikken må vel klargjoøres til lille, så jeg får bare godta det...

Kvalm er jeg også, men har til dags dato ikke spydd *bank i bordet* Jeg spydde som en gris de to første svangerskapene, så jeg er veldig glad så lenge jeg slipper det :)

I dag skal vi kose oss med gullruten på tv. Jeg skal lage gryterett til. Vi spiste så mye godter i går, så i dag blir det druer og mandarin.

Jeg begynte med omega-3 og folat + andre vitaminer i dag.

Har forresten vært å kjøpt meg en ny topp i dag. En rød med hvite prikker - veldig flott! den har plass til en allerede liten bul på magen.

Nå må det støvsuges litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druer og mandarin hørtes kjempeherlig ut!

Jeg har frukt-dille for tiden, og foretrekker vel frukt fremfor det meste annet.

Ha en fortsatt koselig kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...