Murf Skrevet 14. mai 2006 #21 Skrevet 14. mai 2006 Gratulerer med ny leieboer i magen! Og velkommen blant gjengen på graviddagbøkene!
Ellisiv Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #22 Skrevet 14. mai 2006 Takk murf! Søndag i dag. Jeg har ingen planer for dagen. Guttene er syklet på besøk til noen kompiser og kjæresten på jobb, så jeg har leiligheta for meg selv. Planen er å rydde vekk klær som ikke lengere brukes og andre huslige oppgaver. Men kjenner jeg meg selv rett, så blir jeg vel sittende på nett litt før jeg legger meg på sofaen. Må en tur innom mamma også senere. Hun har akkurat vært gjennom en stor operasjon, og er ikke så pigg. Min lille nevø på 4 mnd skal også få en visitt - han er sååååå nydelig! Du er nå 7 uker og 4 dager på vei. Unnfangelsen finner sted omkring: 5. april, 2006 Hjertet begynner å slå: 30. april, 2006 Embryoet beveger seg: 24. mai, 2006 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 31. mai, 2006 Alle indre organer er ferdig formet: 31. mai, 2006 Risikoen for spontanabort avtar: 14. juni, 2006 Kvalmen avtar for de fleste: 21. juni, 2006 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 28. juni, 2006 Fosteret svelger og tisser: 12. juli, 2006 Tid for ultralyd: 19. juli, 2006 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 26. juli, 2006 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 9. august, 2006 Fosteret begynner å høre: 30. august, 2006 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 27. september, 2006 Mange fostre legger seg med hodet ned: 1. november, 2006 Svangerskapspermisjonen begynner: 6. desember, 2006 Antatt termindato: 29. desember, 2006
Gjest gjesta Skrevet 15. mai 2006 #23 Skrevet 15. mai 2006 Grattis! så dette er nr 3 ja? :-D Er formen fin idag? Håper det Blir spennende å følge deg fremover
Ellisiv Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #24 Skrevet 18. mai 2006 8+1 i dag Vel overstått 17.mai Føttene verker enda etter masse toggåing i støvletter som ikke egner seg for den slags, men fin skal man være så da får man bare lide litt Hadde en kjempefin dag med feststemte barn og voksne. Dagen ble avsluttet med herlig familiemiddag hos mamma; finnbiff. Været derimot kan ikke skrytes av. Våknet i dag med stålende solskinn - er ikke det typisk?! De ømme brystene er ikke mer (uten at jeg håper det er bekymringsverdig), men derimot så ble jeg skikkelig kvalm her forleden og måtte ta noen visitter på do
Ellisiv Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #25 Skrevet 18. mai 2006 Jeg kjeder meg! Jeg har lyst til å gjøre masse, men formen er ikke med på det. Jeg er trøtt, trøtt, trøtt. Føler meg som den største latsabben i verden. Alt er et ork nå. Fester er jeg gjerne med på, men kroppen sier nei og jeg blir bare sittende som et stort gjesp. Å gå en tur lyder i mine ører som å bestige Mont Everest. Humøret svinger. Jeg er stort sett i godt humør, men nå skal det bare en helt uskyldig kommentar til før jeg freser. Jeg er kvalm! Og ikke minst........... jeg klager og syter! (ikke til noen andre, men her) - fins ikke verre enn folk som gjør det, men nå gjør jeg det selv... blæh! Gleder meg til de tre første mnd er over!
Susan Sto Helit Skrevet 19. mai 2006 #26 Skrevet 19. mai 2006 Tenk på all jobben kroppen din gjør, og SOV! Du trenger det helt sikkert, og det vil nok ta lit av kvalmen også! Du er gravid! Vær litt prinsesse, og ta vare på deg selv! Du klarer ikke å gjøre mer enn du egentlig orker alikevel!
Ellisiv Skrevet 19. mai 2006 Forfatter #27 Skrevet 19. mai 2006 Takk sensommerbrud- ordene dine varmet godt nå I går var jeg en heks! Sur og grinete.. har skikkelig dårlig samvittighet overfor kjæresten som fikk gjennomgå! Hormonene spiller meg et puss, for i dag kan jeg ikke skjønne hvorfor jeg var så sur og sint Helg! Stilt og rolig. Skal bare slappe av og kose meg så godt jeg kan
Ellisiv Skrevet 20. mai 2006 Forfatter #28 Skrevet 20. mai 2006 Lørdag i dag. En ting å si: Jeg må være den sinteste, sureste og mest nærtagende personen i verden!!
Ellisiv Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #29 Skrevet 22. mai 2006 I dag er humøret mye bedre, heldigvis Kjæresten har vært borte fra lørdag til søndag, så når han kom hjem var alt bare fryd og gammen! han har virkelig begynt å engasjere seg i graviditeten og hadde lest masse på nett om hva som skjer Jeg kan ikke beskrive hvor heldig jeg føler meg som har en som han - ikke mange av den sorten. Ikke bare for at han engasjerer seg - det burde jo være en selvfølge, men han er så inderlig god, omtenksom, oppriktig interessert, fordomsfri, vitebegjærlig, fornuftig, kjekk..... og lista blir lang om jeg fortsetter! Han er min i allefall og det er jeg kjempelykkelig for Gleder meg til jeg er over 3 mnd. og kan fortelle verden hva som er i vente!
Gjest gjesta Skrevet 22. mai 2006 #30 Skrevet 22. mai 2006 Så koselig når de engasjerer seg, ikke sant? Så dere Inni mors mage programmet? Da ble mannen sååå fascinert. Ja det er en DEILIG følelse å være over 3 mnd! Og etter det går ukene fort! :-D
Ellisiv Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #31 Skrevet 22. mai 2006 (endret) Epica Ja det er kjempekoselig med engasjement og forståelse! gleder meg til vi skal på ultralyd, så han får se lille frø(ya).. siden han ikke føler det på kroppen (annet enn frustrasjon kanskje når humøret mitt svinger) Vi så litt av programmet - han jobbet overtid, så han rakk ikke å få med seg hele. Virkelig fascinerende! I kveld har vi koset oss med fajitas og jordbær til dessert. Kjempeherlig. Etter maten hadde sunket litt lagret vi oss hver sin profil på Eye Toy Kinetic (Playstation) med personlig trener og et 12 ukers treningsprogram. Nå skal vi bli sporty med tv-spill Kan jo bli riktig så spennende! Har sittet litt på nett for å prøve å finne på håndarbeidssysler til meg selv nå som jeg får litt mer tid hjemme. Jeg skal jeg begynne med scrapbooking - lage minner for fremtiden Har også tenkt å male litt. Vi får se. Ingen ømme pupper, ingen kvalme og veldig bra humør i dag. Burde jeg engste meg? Har lemus (rykninger) nede på venstre side. Jeg vil helst ikke bekymre meg, men man vet jo aldri. Jeg har hatt to spontanaborter før. En i uke 6 (visste ikke at jeg var gravid før jeg begynte å blø og fikk smerter). En i uke 11 - fosteret hadde da vært død i to uker. Endret 22. mai 2006 av Vilje78
Gjest gjesta Skrevet 23. mai 2006 #32 Skrevet 23. mai 2006 Uff det er kjipt å gå å bekymre seg Men denne gangen SKAL det gå bra! Slitsomt med rasende hormoner Jeg var ustabil noen dager, men det stabiliserte seg heldigvis! Jeg ble forbanna for den MINSTE ting, og gråt for alt!
Ellisiv Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #33 Skrevet 23. mai 2006 Jeg bekymrer meg i grunn ikke så mye, men tanken på at det kan gå galt slår meg innimellom.. særlig når symptomene ikke er så sterke mere, men det går vel i bølger.. Ja det SKAL gå bra! Skal til legen 1. juni, og da får jeg nok høre lille hjerte .. bare 9 dager igjen Jeg sitter og prøver å konsentrere meg om min siste eksamen, men ikke om det går. Jeg sovner, finner på andre ting og ramler ut hele tiden. Vet ikke hvordan dette skal gå. I tillegg er det verste faget jeg vet om.. kan være den må kontes på i august. Har ikke særlig gode veiledere heller.. Tenk BARE en eksamen igjen så er jeg ferdig utdannet! Skal melde meg opp til to fag til høsten for å få litt ekstra. I dag skal jeg prøve å få trimmet med min personlige trener - en animert mann .... og i morgen er vi 9 uker!
Cr@sh Skrevet 23. mai 2006 #34 Skrevet 23. mai 2006 Spennende med kontroll om 9 dager...! Også må jeg litt for morgendagens 9ukers-barriere!
Ellisiv Skrevet 23. mai 2006 Forfatter #35 Skrevet 23. mai 2006 (endret) Her skal det hoppes for 9 uker bare 31 to go... ikke lenge i det hele tatt når man tenker på at sommeren står for dør og så er det høst og vinter før man vet ordet av det Har nok aldri før gledet meg så mye til jul som nå! Kanskje har man da 3 barn i huset eller man går der som en marsjipangris og venter ... spennende! I dag "pisket" min kjære meg opp av sofaen og ut å gå tur. Jeg hadde ikke særlig lyst til å reise meg fra min komfortable plass på sofaen, men da vi kom ut angret jeg ikke et sekund. Været er herlig.. og turen var kjempekoselig! Vi gikk hand i hand og snakket om fremtiden. Om oss to, om sommeren når vi ska på festival i lag og sove i telt, om når den lille kommer.... Jeg kunne ikke la være å utbryte " Jeg er så lykkelig!" Har ingen symptomer i dag heller, men fant dette på nett: Til mor ... uke 9 Forandring er mulig! Hurra! Første dag uten å være kvalm. Ja, slik er det for mange nå. Noen tror nesten ikke på det før dagen er omme. De har ikke en gang fornemmet den ugne følelsen. Plutselig er man jo den gamle jenta igjen. (...) 9 uker! Endret 23. mai 2006 av Vilje78
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2006 #36 Skrevet 24. mai 2006 for 9 uker!!! Tar liksågodt en dobbel salto mortale også! Jeg gleder meg også til jul, ENDELIG!! :-D Blir noe annet når man har barn ja! Lykke til med siste xamen! Så deilig, første dag uten å være kvalm!! Håper det fortsetter sånn!!
Susan Sto Helit Skrevet 24. mai 2006 #37 Skrevet 24. mai 2006 (endret) Må bare litt for 9 uker jeg også! Deilig å slippe å være kvalm. Det gikk litt over for meg mellom 9 og 10 uker også, mener jeg å huske... :klø: Men den siste uka har det av en eller annen grunn kommet tilbake! (Vi satser på at du får være kvalmefri!) Endret 24. mai 2006 av Sensommerbruden
Ellisiv Skrevet 25. mai 2006 Forfatter #38 Skrevet 25. mai 2006 Takk, Epica! trenger all mulig lykke med den ja... ugg! Ja så er det fridag i dag... jeg hadde ambisiøse planer - vaske klær og gulv... men sliter med svak vilje og en blanding av tretthet og latskap i dag - som mange andre dager disse ukene som har gått... phuuu! I går skulle jeg og mamma kjøre ut på butikken en tur.. hva skjedde? jeg sovnet og våknet etter to timer uten å skjønne noenting I morgen kommer guttene hjem - hurra! det blir en rolig og koselig helg. Tante, onkel og kusine er kommet og mammas kjæreste, så regner med helgen står i familiens tegn Lørdag er det Morten Abel konsert.... jeg hyler nesten bare jeg tenker på det! Jeg må være hjemme Kjæresten har jobb, så han skal dekke saken... heldiggrisen! Jeg får sitte hjemme og trøstespise da Ha en god helg alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå