Gå til innhold

Tidlig sommer


Velvet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her jeg bor er vi vant til å gå i vinterklær på 17.mai.

Nå går vi i shorts! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er vi vant til å gå i vinterklær på 17.mai.

Nå går vi i shorts!  :klappe:

Ja, det er det som er normalen her oppe. Hvor mange ganger har det ikke snødd på 17. mai.

Vær forsiktig, hvert år dør mange tusen nordmenn av hudkreft!

Jeg og familien min er flinke til å smøre våre vinterbleke kropper med høy solfaktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vet ikke om dere er klar over dette.

Men nå skal jeg skrive sommer månedene

Juni..Juli og August..

Vår måndene.

Mars. April og Mai ( Det er ikke sommer selv om det er varmt i Mai det er vår )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om dere er klar over dette.

Men nå skal jeg skrive sommer månedene

Juni..Juli og August..

Vår måndene.

Mars. April og Mai ( Det er ikke sommer selv om det er varmt i Mai det er vår )

Ja, hvis man følger kalenderen. Da skulle vi normalt sett ha fullt vinterhyre på oss nå. Er det det du mener vi skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, hvis man følger kalenderen. Da skulle vi normalt sett ha fullt vinterhyre på oss nå.  Er det det du mener vi skal?

Nei jeg mener det er feil og si at det er sommer når man er i Mai. Som er den siste vår måned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg mener det er feil og si at det er sommer når man er i Mai. Som er den siste vår måned

Det må du selvfølgelig få lov å mene.

Jeg for min del nyter at sommeren har kommet hit.

Endret av Velvet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss snødde det i påsken, og nå er det over 20 pluss.. Føler litt at det ikke har vært vår i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Nei jeg mener det er feil og si at det er sommer når man er i Mai. Som er den siste vår måned

I følge ordboka, kan vi fint si at det er sommer nå:

Bokmålsordboka

TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving)

sommer sommer m3 (norr sumar, kanskje besl med semi-) den lyseste og varmeste tiden av året, tiden mellom vår og høst en s- med mye regn / neste s- skal vi til utlandet / sol og s- varme, lys og frodighet / år hun var 17 somre / blomstringstid stå midt i livets s-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, det er herlig med sommer. Kanskje vi får en fin og varm 17.mai for en gangs skyld. ....Også kommer vel snøen i juli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dere er klar over dette.

Men nå skal jeg skrive sommer månedene

Juni..Juli og August..

Vår måndene.

Mars. April og Mai ( Det er ikke sommer selv om det er varmt i Mai det er vår )

Ifgl. Almanakken er 14. april den første dag i sommerhalvåret, så det går fint an å si at det er sommer nå.

Nå er det slik at vi som bor heroppe langt nord må ta sommerdagerne når de er her - uansett dato. Vi hadde noen fine vårdager mellom påske og nå.

I dag har vi hatt 20 grader, vindstille og ikke en sky på himmelen. Da er det sommer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er herlig med sommer. Kanskje vi får en fin og varm 17.mai for en gangs skyld. ....Også kommer vel snøen i juli...

Nei. Snøen kommer St. Hans Aften. Det er ikke få ganger barna har hatt på seg heldress, luer og votter :ler: men den tid, den sorg. I dag er det sommer :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Ifgl. Almanakken er 14. april den første dag i sommerhalvåret, så det går fint an å si at det er sommer nå.

Nå er det slik at vi som bor heroppe langt nord må ta sommerdagerne når de er her - uansett dato. Vi hadde noen fine vårdager mellom påske og nå.

I dag har vi hatt 20 grader, vindstille og ikke en sky på himmelen. Da er det sommer her.

Vi har hatt 25 grader og vindstille, så jeg velger å kalle det sommer. I hvert fall når det har vært sommerlige temperaturer i flere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...