Gå til innhold

tollbeslag ren og skjær flaks?


Carrot

Anbefalte innlegg

Med bakgrunn i denne artikkelen ;

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=115379

her leser vi at det er beslaglagt 840 liter vin og 950 liter øl i en rutinekontroll - altså helt tilfeldig at akkurat de karene det her er snakk om ble tatt.. Da lurer jeg litt på hvor tilfeldig er det ikke at man tas for smugling??

Snakker ikke om de som kjøper en flaske ekstra eller et par kartonger røyk på danskebåten - selv om de nok tas i % større anndel enn de som gjør dette bevisst..

Er det godt nok det tollvesenet og de rutiner de har i dag??

Med tanke på all den narkotika som omsettes for eksempel kontra den som beslaglegges - det virker som om mye er ren og skjær flaks....

Men det bør ikke være slik?? Eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 1111

Jeg stilte meg selv de samme spørsmålene da jeg leste om dette. Virker jo som om det er ren og skjær tilfeldighet om man blir tatt eller ikke, og at det i så fall bare var en tilfeldighet at tollvesnet oppdaget det svære lasset med smuglevarer denne gangen. Bare tenk på hvor mye som ikke blir oppdaget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis folk tipset litt mer og handlet mindre smuglervarer, så ville det nok hjelpe en god del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men det bør ikke være slik?? Eller??

Enig, derfor kan vi legalisere dritten, og så kan staten skaffe seg et monopol og dele ut billig dop for å danke ut langerne. Plutselig var da illegal virksomhet ikke så aktuelt lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, derfor kan vi legalisere dritten, og så kan staten skaffe seg et monopol og dele ut billig dop for å danke ut langerne. Plutselig var da illegal virksomhet ikke så aktuelt lengre.

Eh?? hehe.. Tenkte mer på aktiv kontroll ved grensen jeg da, flere tollere og større bevilgninger for å snuse opp driten som slike bakmenn får inn og tjener seg søkkrike på - syns det er at paradoks også da at noen mennesker faktisk er uten skrupler og samvittighet liksom og kan sove godt vel vitende om at de ødelegger andre menneskers liv og derfor har de det så godt...

Skjønner det liksom ikke...

Mulig jeg er en smule naiv, men i min verden i hulegangene under hundremeterskogen er det fred og fordragelighet stort sett det meste av tiden

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...