Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enchiladas i dag også. Har ikke tid til å lage middag i dag, så det blir rester fra i går.

Videoannonse
Annonse
Gjest Solsikke
Skrevet

I dag ble det basil coins (basilikumboller) i tortillas, med salat, paprika, agurk, tomat, mais, løk, fetaost og dressing til. :)

Gjest Catwoman
Skrevet

Igår ble det en høyst laget-i-farta-av-det-jeg-har-for-hånden-gryte. :ler:

Ratatouilegrønnsaker: tomat, squash, aubergine og paprika, og litt gulrot og purre, med peanøttsaus. Med litt krydder og urter på. Det va faktisk utrolig godt og. :)

Skrevet (endret)

I dag ble det fylte tomater og fylte paprika. Jeg laget et fyll av polenta, urter og litt parmesanost. Det ble veldig godt, men jeg kommer nok til å tilsette flere friske urter neste gang. Det var dessverre ikke så mange i vinduskarmen. :(

Endret av salsera
Skrevet

I går hadde vi en enkel pastarett med pesto rosso og brokkoli til lunsk, og en varm middelhavssalat med puylinser til kvelds.

I dag skal vi snart ha Piafs pai.

Gjest Solsikke
Skrevet

I går lagde jeg 2 forskjellige pizzaer. En med soltørkede tomater, rødløk, ost, tomatsaus, champignon og litt squash. Den andre med mais, squash, paprika, ferske tomater, ost, tomatsaus og litt champignon. I dag spiste jeg restene :)

Skrevet

Røde bønner på indisk vis, naan, gul blomkål og litt salat.

Gjest Solsikke
Skrevet

I dag lagde jeg wokede grønnsaker (paprika, squash, brokkoli, gulrot... glemte å handle sukkererter) i tikka masala saus, med ris og naan brød til. :)

Skrevet

I dag skal vi ha suppe: Pasta e fagioli.

Gjest Solsikke
Skrevet

I dag ble det rester fra den indiske maten i går.

Skrevet

Tomatrisotto. Den ble faktisk veldig god! :)

Gjest Catwoman
Skrevet

I går var det hummus og hjemmelgade rundstykker (fra mamma. :) ) og grønn salat til.

Skrevet

I dag skal jeg lage hjemmelaget grønnsaksuppe med litt pølsebiter oppi. Nam nam. :sikle:

Skrevet
I dag skal jeg lage hjemmelaget grønnsaksuppe med litt pølsebiter oppi. Nam  nam. :sikle:

Soyapølser?

Gjest Catwoman
Skrevet

Grov speltpasat (type; penne) med brokkoli, tomat, grønn paprika, vårløk og hakkede hasselnøtter i (havre)fløtesaus.

Gjest Solsikke
Skrevet (endret)

Siden det er lov med fiskeretter også her (fisk er det eneste kjøttet jeg spiser) så tar jeg med gårsdagens middag som var laks med masse godt tilbehør: Stekte potetbåter (av ferske poteter), paprika, squash, og champignon. I tillegg hadde jeg agurksalat, rå gulrot og rømme til.

Laksefiletene prøvde jeg å steke i aliminiumsfolie i ovnen, men ettersom hybelkomfyren i den nye leiligheten min ikke fungerte spesielt bra til det, så ble det steking i pannen til slutt - godt krydret med persille drysset over, og presset sitron. Jeg lagde også soppsaus med stekt champignon i.

Endret av Nevdulinien
Gjest Solsikke
Skrevet

I dag ble det enkelt, falafel fra gatekjøkkenet nede i gata. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...