Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Frosk

I går ble det falafel i pitabrød med masse salat i stedet - så nå blir det fajitas med bønnestuing osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frosk

I går: spinatpai fra fryseren

I dag tror jeg "middagen" blir brød med paprikahummus og diverse grønt. Hvis ikke jeg rasker med meg falafel i pitabrød fra sjappen oppi gaten her. (Ganske fornøyd med at byens beste falafel-sted åpnet ny avdeling et minutt å gå fra der jeg bor :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 4 uker senere...

Siste uka:

Nå har det blitt to dager på rad med pizza! i går var det besilt pizza (med løk, tomater, og paprika på min halvdel). Lørdag var det hjemmebakt - med purre, mais, tomater og nachos på min halvdel.

Fredag spiste vi på italiensk restaurant - jeg hadde jumbo shells med tre oster og spinatfyll i pomodoresaus.

Torsdag grillet vi (soyaburger på meg)

Onsdag hadde vi spaghetti med cherrytomat og feta.

Tirsdag hadde vi baguettepizza.

Mandag hadde vi spinat- og tomatrisotto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

I går hadde vi:

Sopp fylt med feta, persille, soppstilkene, rødløk og hvitløk.

Hjemmelaget tagliatelle med pesto laget av mandler, soltørkede tomater og basilikum og ovnsbakte grønnsaker (aubergine, squash og paprika).

Pavlova med kiwi og jordbær.

Endret av salsera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går laget jeg tomat- og mozarellasalat som forrett. Det er nydelig godt!

Innlegget er endret iht KGs regler.

Bond, mod

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsikke

I går lagde jeg falafel i tortilla-lefser med salat, tomat, rødløk, agurk, feta og dressing til.

I dag ble det woket squash, gulrot, rødløk, sukkererter og paprika med tikka masala saus, med ris og naan brød til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

I går var det vegetarpizza med løk, paprika, squash, oliven og chili. I dag blir det hjemmelaget gryterett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi ovnsbakt falafel med hummus, israelsk salat, toum (libanesisk hvitløksaus) og pitabrød. Ooh, gjett om jeg stinker hvitløk i dag! Det beste jeg har spist på lenge!

I forigår hadde vi ferdigmat - indisk potetbasert rett med ris til.

Søndag spiste vi ute - pizzabuffet.

Lørdag hadde vi frityrstekt ost med ovnsstekte potetbåter. Ikke det sunneste man kan spise. Men vårt matprosjekt (lage mat fra alle land i verden) gir oss av og til usunn mat ;) Men godt var det!

Fredag hadde vi lasagne med tomatfløtesaus m/purre og cottage cheese mellom lagene.

Torsdag hadde vi en slags nachos (litt sunnere enn vanlig kanskje), med pitachips, sorte bønner, løk, brokkoli, salsa og revet ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom for å få litt inspirasjon. :jepp:

Dagens middag her i huset blir blomkålgrateng. :sikle:

Har ikke oppskriften foran meg, er tatt fra en vegetarkokebok jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gryterett med sjalottløk, gulrøtter, brokkoli og "grytbitar" fra Hälsans Kök - i sausen (basert på vanlig brun saus) er det blant annet timian, creme fraiche og en skvett solbærsaft. Potetmos til. Høstmat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...