Gå til innhold

Hvilket rom i boligen din er du mest fornøyd med?


'Lilly'

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:oops: Soverommet mitt er det rommet jeg setter mest pris på.

Det er det rommet som er mest koselig i leiligheta synes jeg.Selv om veggene er grå og det egentlig skulle vært pusset opp.

Samtidig er det stort og lyst og jeg sover der :ler:

*klem* koldbruna 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er er fornøyd med alle rommene jeg tror jeg.

Men kjøkkenet er kanskje en favoritt.

Der har vi svettet og jobbet i mange timer med innredningen.

Det er nesten nok skapplass (kan det bli nok skapplass?), bordet er stort og praktisk og fargene er lyse og glade.

Det er ikke helt ferdig ennå, men jeg har store planer for den ledige veggen der inne.. bare jeg får penger nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spisestuen, så langt. Den er ikke så stor, men den har blitt veldig koselig. Det blir faktisk ofte til at vi sitter der når jeg har venner og familie på besøk, selv om vi bare skal ta en kopp te og skravle litt. Har dør ut på verandaen fra spisestuen, og god utsikt, og det gjør det ekstra koselig.

Nå skal jeg snart klinke ned en vegg på stua, og da får jeg kjempestor stue. Da tror jeg nok den kan konke ut spisestua. Nå er stuen min ganske liten (gammelt hus), og jeg føler møblene mine tar all plass. Gleder meg til å få spredd de litt og få masse gulvplass. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg har lagt ned vannvittig mye tid og penger for å få alt perfekt, jeg kan ikke fordra "halvferdige" rom og amatørmessige prosjekter.

Det er jeg mest fornøyd med er mitt enorme stue/soverom (kun adskilt med ett enormt forheng av treperler. Hvert eneste møbel og detalj har blitt akkurat slikt jeg ville ha det. Den aller siste piffen ble min himmelseng som er nøye beskrevet i en annen tråd. En enkel ide om en treramme, smijernsfester og metervis med müsselin ble en ekte prinsesse-seng.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk kjempe-fornøyd med hele huset mitt, jeg ... Spesielt setter jeg pris på kjøkkenet og stuen. Kjøkkenet fordi det er stort og lyst med stort bord og doble dører direkte ut til terrassen - det er herlig om sommeren.

Stuen er jeg også veldig fornøyd med - den er ikke så veldig stor, men den er lys og luftig med takhøyde på 3,20 meter og gedigne vindusflater. Her kan jeg sitte i timevis og bare kikke ut på fjord og fjell i horisonten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yndlingsrommet mitt er nok biblioteket.

Det har har franske dører (som jeg elsker), en stor peis, store innebygde bokhyller, en stereoanlegg og to store ørelappstoler som man kan krype opp i. Vinduene er buede og har lyse gjennomsiktige gardiner i hel lengde som ligger litt utover gulvet.

Hovedgrunnen til at jeg liker dette rommet best er at i tillegg til bokhyller og bøker så er det mange norske litagrafier og grafikk på veggene.

Med en god norsk bok eller Grieg på stereoen føler jeg nesten at jeg er hjemme i Norge!

Så lenge jeg ikke kikker ut altså...

Misunner Hilde hennes utsikt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenet er jeg mest fornøyd med. Dette fikk vi pusset opp for snart 2 år siden. Og jeg er like fornøyd med det, som da vi var ferdige. Det som er så korselig er at alle kommenterer kjøkkenet vårt og hvor fint det er. Det er ikke stort, kun en langbenk med skaper og en kortbenk med barkrakker under. Men det er kjempe stillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leier da, så jeg har ikke lagt noe slit eller penger i noen av rommene, men er fornøyd med hele leiligheta.

Best er nok alikevel kjøkkenet, dette er stooort og romslig, med gulv som er akkurat passe glatt, derfor fungere det som danse/teknikk-treningsrom når jeg er hjemme! :D Og det fungerer helt perfekt til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i leiligheten vår, som er stor og romslig og sentralt i Oslo. Favorittrommet er nok uansett kjøkkenet, selv om jeg trives (og er mye!) i stua. Jeg er glad i å lage mat, og så elsker jeg at det er så MYYYYE lys! Jeg har positive minner om kjøkken, man lager mat, spiser med familien (for når man er alene sitter man i stua!). Har en vanvittig farve på veggen som jeg aldri kunne ha hatt i noen andre rom, men som går fordi det er mye hvitt (skap osv) og det er lyst. Har også en fransk balkong på kjøkkenet, så jeg kan titte ned på gata og se på det som skjer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg nesten må svare stuen jeg. Den er veldig lys og trivelig i grå-beige farger. Alle som har vært på besøk hos oss etter vi flyttet inn synes denne er utrolig flott. Dessuten er den veldig stor, slik at vi har plass til veldig mye.

I tillegg synes jeg soverommet vårt også er ganske flott, og det ene gjesterommet vårt som vi har malt i fargen "solgul".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er nok mest fornøyd med kjøkkenet, jeg. Vi flyttet inn i en leilighet som var ganske nyoppusset, så vi har ikke pusset opp noe særlig selv. Heldigvis hadde de som bodde der før oss nesten samme smak som oss. Kjøkkeninnredningen er hvit, veggene er blå, og mellom benken og skapene er det hvite fliser med solsikker på. Det er nok disse solsikkene jeg liker aller best. Min favorittblomst! Dessuten har vi god plass til kjøkkenbord og stoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lilletroll

Når vi kjøpte huset vårt var badet HELT forferdelig, så det pusset vi opp helt fra bunnen av AKKURAT sånn vi ville ha det, og jeg er KJEMPEFORNØYD!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte nytt hus i fjor og er uten tvil mest fornøyd med kjøkkenet.

Det er et såkallt allrom (34,5 kvadrat), der vi har både hjørnesofa, TV, vedovn, spisebord og godt med kjøkkeninnrednig/skapplass. :)

Kjøkkenet var også nytapetsert med lys tapet og med parkett på gulvet.

Hadde vel selv valgt en annen kjøkkeninnredning, denne er lys eik, selv hadde jeg valgt en "bondekjøkken" i lys (eggeskall) farge.

Det er faktisk seks vinduer i rommet, så det er lyst og trivelig. Eneste bakdelen var at vi måtte ha to sett med "stuegardiner" når vi flyttet inn.......litt dyrt... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stor sett fornøyd med alle rom jeg - men det jeg setter mest pris på, det er hobbyrommet mitt. Der har jeg alle hobby-prosjektene mine - og det er ikke lite :o

DER hersker et visst kaos - men det er litt av sjarmen. Og nå - i disse før-juls-tider så kan jeg da ikke bruke tiden til å rydde mellom alle prosjektene mine!!!! Det får jeg ta senere.

I det rommet kobler jeg hvertfall av - og koooozzzer meg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stuen min (det er da også det eneste rommet som er ferdig oppusset hehe) Har fått det slik som jeg vil ha det med min type møbler og farger

Nå er det bare å begynne på resten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Spisestua. Rett ved kjøkkenet, med gammel engelsk kamin og stoort langbord med plass til 14. Tunge gardiner og vegger i en lun beige/brun farge. Og en liten sofa rett under det ene vinduet som er deilig å ligge på når jeg skal snakke lenge i telefonen....

Tror det beste med rommet er at det er en perfekt samlingsplass for å gjøre det jeg liker best, samle mange venner og spise god mat og drikke god vin, og spille brettspill til det blir alt for sent etterpå. Dessuten er noen av favorittbildene våre på veggene der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker alle rom i hele leiligheten, men er veldig glad for det store badet vårt. Det er så deilig å ta seg god tid om morgenen og om kvelden, det er friske farger og man blir i godt humør av å gå inn der. Stua er en annen favoritt. I frisk gul farge og brystpanel, stor vinduer. Det er bare helt topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Dings

Vanskelig det der... Jeg veksler litt mellom badet og kjøkkenet. Kjøkkenet har vi akkurat pusset opp og fått akkurat slik vi ville, og badet er stort, lyst, flislagt og med et digert innebygget badekar. Liker meg på badet, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...