Gå til innhold

Dommedagen


Gjest King James II

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Det avgjørende er hvem hver enkelt har som Herre i sitt liv.

Nå er det ikke alle som går god for alt som blir servert som dokumentarer i NRK, National Geofraphic og andre TV-kanaler heller.

Der påståes det at vi stammer fra apene, men er alle enige i det?

Uansett hva som serveres, og hvem som serverer det, bør en ikke tro blindt at det er sannheten.

Mitt poeng her er at du trekker min tro i tvil, men du hevder at din tro er rett.

Dette ser jeg riktignok på som den eneste rette måten å tro på, hvis en er overbevist.

Men en bør ha en god bakgrunn og begrunnelse for sin tro.

min tro er i hverfall mere realistisk enn din tro. Å du verden for et oppstyr det er blitt rundt den Da Vinci filmen som vises på kinoer verden over nå, det er jo tross alt bare en film. Men igjen, de kristene roper og bærer seg og kalller det for blasfemi, men med hvilken grunn kan dere kalle den for det?

Har virkelig Kristendommen holt ting skult for oss??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min tro er i hverfall mere realistisk enn din tro. Å du verden for et oppstyr det er blitt rundt den Da Vinci filmen som vises på kinoer verden over nå, det er jo tross alt bare en film. Men igjen, de kristene roper og bærer seg og kalller det for blasfemi, men med hvilken grunn kan dere kalle den for det?

Har virkelig Kristendommen holt ting skult for oss??

Er det noen som har gjemt Bibelen for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har gjemt Bibelen for deg?

Hvem sier at Bibelen er det eneste som er sant, og at det i det hele tatt er HELE historien KORREKT gjengitt? Hva får deg til å tro at kirkens mørkemenn som fikk makt ved å spre det kristne budskapet slik man kan lese det nå ville utgi noe som sådde tvil om det som gav dem makt?

De som skrev og utga Bibelen var mennesker, og mennesker blir korrupte av makt. Kirken hadde mye makt da Bibelen ble utgitt i den formen den har idag.

Endret av Superlammet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Man skal ikke tro på en Bok. Man skal tro på Gud.

husk 1 bud

Du skal ikke ha andre Guder en meg.

Feil. Man skal tro på seg selv, de man har nær og kjær, og det man konkret kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det noen som har gjemt Bibelen for deg?

nei langt i fra, har lest bibelen jeg, og den er jo riktig så underholdene.

Men troverdig, nei det kan jeg vel ikke påstå at den er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Feil. Man skal tro på seg selv, de man har nær og kjær, og det man konkret kan se.

bla bla bla bla lbla bla bla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem sier at Bibelen er det eneste som er sant, og at det i det hele tatt er HELE historien KORREKT gjengitt? Hva får deg til å tro at kirkens mørkemenn som fikk makt ved å spre det kristne budskapet slik man kan lese det nå ville utgi noe som sådde tvil om det som gav dem makt?

De som skrev og utga Bibelen var mennesker, og mennesker blir korrupte av makt. Kirken hadde mye makt da Bibelen ble utgitt i den formen den har idag.

Det er din historiske beskrivelse jeg ikke tror på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Man skal tro på seg selv, de man har nær og kjær, og det man konkret kan se.

Har du noengang sett din egen fornuft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine:

Nei nei nei... sånt tror man ikke no på.  :grine:

Nei, er det ikke fælt?

Hvem sier at Bibelen er det eneste som er sant, og at det i det hele tatt er HELE historien KORREKT gjengitt? Hva får deg til å tro at kirkens mørkemenn som fikk makt ved å spre det kristne budskapet slik man kan lese det nå ville utgi noe som sådde tvil om det som gav dem makt?

De som skrev og utga Bibelen var mennesker, og mennesker blir korrupte av makt. Kirken hadde mye makt da Bibelen ble utgitt i den formen den har idag.

;)

Det er din historiske beskrivelse jeg ikke tror på.

Hvilken beskrivelse? Det er vanskelig å forestille seg at det finnes folk som deg. Og det gjør det nok ikke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er det ikke fælt?

;)

Hvilken beskrivelse? Det er vanskelig å forestille seg at det finnes folk som deg. Og det gjør det nok ikke heller.

Hvis du også er av de som bare tror på det du kan se, så eksisterer jeg nok ikke for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvis du også er av de som bare tror på det du kan se, så eksisterer jeg nok ikke for deg.

Jeg tror ikke på at du finnes til det motsatte er bevist!!! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på at du finnes til det motsatte er bevist!!! :sjenert:

Hvem henvender du deg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du også er av de som bare tror på det du kan se, så eksisterer jeg nok ikke for deg.

Jeg tror på den millionen på kontoen min! Jeg kan ikke se den, men jeg VET den eksisterer. Derfor bruker jeg mye penger.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_RPM_*
Jeg tror på den millionen på kontoen min! Jeg kan ikke se den, men jeg VET den eksisterer. Derfor bruker jeg mye penger.

Ganske lik den troen jeg har på Gud.

Joh 14.1-4

La ikke hjertet bli grepet av angst. Tro på Gud og tro på meg! I min Fars hus er det mange rom. Var det ikke slik, hadde jeg da sagt dere at jeg går og vil gjøre i stand et sted for dere? Og når jeg har gått og gjort i stand et sted for dere, vil jeg komme tilbake og ta dere til meg, så dere skal være der jeg er. Og dit jeg går, vet dere veien.»

Gud velsigne dere, verden er ond, dere kan trenge velsignelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for at du bekreftet min mistanke og mitt poeng.  :ler:

:ler: Jeg la merke til den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
Jeg tror på den millionen på kontoen min! Jeg kan ikke se den, men jeg VET den eksisterer. Derfor bruker jeg mye penger.

;)

hvis du virkelig hadde en million på kontoen så er det jo bare du som kan se den, og eventuelt de som ville følge deg til banken for å ta millionen din i nærmere øyesyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...