Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt jeg ikke har fortalt deg av Sofie Caroline Nilsen. Har brukt en måned på boka :lol: syntes lydbøker var mer fengende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
On 10/20/2021 at 5:52 PM, Linny111 said:

Bridget Jones' Diary var ikke noe særlig 😂 Greit å ha lest da. Veldig annerledes enn filmen.

Nå leser jeg The Metamorphosis av Franz Kafta. Fin bok å lese på en dag.

Har noen Halloween-bøker jeg skal gjennom nå:
1. Goosebumps: Say Cheese and Die! - R.L. Stine
2. At the Mountains of Madness - Lovecraft
3. Haunting of Hill House - Shirley Jackson
4. Dracula - Bram Stoker

Føler det er en fin Halloween-blanding

Ferdig med alle unntatt Dracula nå, som jeg nettopp har begynt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveve over vatna, av Ragnar Hovland. Har lest mye av ham og tenker hver gang at jeg nå lese mer. Men av en eller annen grunn har denne boka blitt stående lenge, urørt, i hylla. Allerede hekta så sier, nok en gang, til meg selv at jeg må lese mer av Hovland

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lill3My skrev (1 time siden):

Sveve over vatna, av Ragnar Hovland. Har lest mye av ham og tenker hver gang at jeg nå lese mer. Men av en eller annen grunn har denne boka blitt stående lenge, urørt, i hylla. Allerede hekta så sier, nok en gang, til meg selv at jeg må lese mer av Hovland

Hvilken anbefaler du for en som aldri har lest ham før? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (7 timer siden):

Hvilken anbefaler du for en som aldri har lest ham før? :)

Den jeg leser nå! :) ellers er også «Ei vinterreise» og «1964» fine å begynne med.

han skriver med et veldig lett og humoristisk språk, selv om det som skjer ikke er hysterisk morsomt. Veldig fin skrivestil som ikke,virker tvungen/kunstig morsom. Håper du liker bøkene. Liker du en, liker du sannsynligvis også resten av det han har skrevet. Så da har du, forhåpentligvis, mye å se frem til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (3 timer siden):

Den jeg leser nå! :) ellers er også «Ei vinterreise» og «1964» fine å begynne med.

han skriver med et veldig lett og humoristisk språk, selv om det som skjer ikke er hysterisk morsomt. Veldig fin skrivestil som ikke,virker tvungen/kunstig morsom. Håper du liker bøkene. Liker du en, liker du sannsynligvis også resten av det han har skrevet. Så da har du, forhåpentligvis, mye å se frem til!

Takk for tips :blomst:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (14 timer siden):

Sveve over vatna, av Ragnar Hovland. Har lest mye av ham og tenker hver gang at jeg nå lese mer. Men av en eller annen grunn har denne boka blitt stående lenge, urørt, i hylla. Allerede hekta så sier, nok en gang, til meg selv at jeg må lese mer av Hovland

Den er så fin ❤️ Absolutt en norsk klassiker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zooey skrev (På 29.10.2021 den 12.20):

Leser Beautiful World, Where Are You av Sally Rooney

Fortell hvordan den er når du er ferdig! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sally-Go-Round skrev (På 31.10.2021 den 19.43):

Fortell hvordan den er når du er ferdig! 🙂

Jeg likte den! Hun skriver godt og er god til å beskrive relasjonene mellom mennesker og gjerne det som er ekstra vanskelig å sette ord på. 

Jeg har det samme "problemet" her som med den første boka, jeg liker ikke karakterene. Men jeg synes hun gjør en god jobb i å skildre generasjon millenials. Hun er også flink til å ta opp tematikk som klimakrise, klasseskille, mental helse, uten at det virker unaturlig. Samtidig er det fremdeles relasjoner, kjærlighet, sex og kommunikasjon som  gjennomsyrer i likhet med de to forrige bøkene. 

Jeg synes den er bedre enn hennes første roman (Conversation with Friends), men ikke helt på samme nivå som Normal People.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...