Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Becks Siste Sommer, av Benedict Wells 

Likte godt den forrige boka av ham, og denne leverer den også! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linny111

Treasure Island av Robert Louis Stevenson. Godt over halvveis nå, for ikke spesielt lang bok. Den er fin, den, men jeg synes syntaksen er litt vanskelig noen ganger. Historien er spennende da! (Selv om alle romaner fra 1800-tallet som skjer utenfor Europa selvsagt inneholder hint av rasisme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg et gjensyn med Anne Karin Elstad og Folket på Innhaug.  Jeg fant alle bøkene samlet på min lokale gjenbruksstasjon ☺️

Anonymkode: e6c54...fe1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linny111

Etter så mange bøker fra 1800-tallet, trengte jeg noe som var litt lettere å lese. Har heller begynt å plukke mer fritt fra lista mi nå etter som hva jeg føler for å lese, så begynte på Bridget Jones' Diary i går kveld. Den er ekstremt lettlest i forhold til Dickens 😂 Det er skikkelig deilig, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.jpeg.94cef3e297b18f4c714d07e6dfd0f661.jpeg
 

Hun skriver godt. Jeg kjenner jeg blir rørt. Jeg får også lyst til å bli kjent med forfatteren i live. Hun virker kul 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Bridget Jones' Diary var ikke noe særlig 😂 Greit å ha lest da. Veldig annerledes enn filmen.

Nå leser jeg The Metamorphosis av Franz Kafta. Fin bok å lese på en dag.

Har noen Halloween-bøker jeg skal gjennom nå:
1. Goosebumps: Say Cheese and Die! - R.L. Stine
2. At the Mountains of Madness - Lovecraft
3. Haunting of Hill House - Shirley Jackson
4. Dracula - Bram Stoker

Føler det er en fin Halloween-blanding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skyggedanseren av Sara Omar. Hun skriver så innmari bra! Første boken hennes, "Dødevaskeren" ble litt for grafisk for min smak (men fortsatt en vanvittig god bok), og denne liker jeg enda bedre. Sterke beretninger om livet som kvinne i en mannsdominert kultur (Midtøsten). 

Anonymkode: c6ebd...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (På 28.7.2021 den 22.10):

Skal begynne å lese "Hundreåringen som klatret ut av vinduet og forsvant" av Jonas Jonasson

Det må være den kjedeligste boka jeg noen gang har lest tror jeg. Enten det, eller så har jeg skadet hjernen min med å lese for mye krim slik at jeg ikke klarer å lese en skjønnlitterær fortelling uten et spenningsmoment. 

Uansett, på tide å begynne med boka "Operasjon Fønix" av Sigbjørn Mostue og Johnny Brenna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...