Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Sally-Go-Round skrev:

Joda, det gir mening! Det er jo et pluss, at det er lett å leve seg inn i boka 😊

Ja, det er sant 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The arrivals, av Meg Mitchell Moore

Kom tilfeldig vis over en av hennes bøker på storytel, og likte den GODT. så fortsatte med enda en. Så var det ikke flere der... Kjøpte dermed denne for å lese mer av henne. Passa bra at den landa i postkassa i går da jeg nærmet meg ferdig med forrige bok (Øya, av Victoria Hislop). Så NÅ er det dags for denne boka. Håper jeg liker den like godt som de forrige to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.8.2020 den 14.10, Kågebruker skrev:

Så er det tid for denne. 

CA373B90-1616-4D6D-BD0D-26C292494475.jpeg

Gled deg! Superunderholdende!!!

Jeg har lest Brev til psykologen (Peder Kjøs/Tirill sæther) i sommer, og Redd deg selv lille hjerte av Wencke Mühleisen. Likte Kjøs-boka sånn passe, men Redd deg selv.. var bra. Om et par i 60-årene hvor hun finner ut at mannen er utro med ei yngre dame, og hvordan hennes eget utroskap 20 år før har bidratt til at de har kommet dit de er. og om å bli eldre og føle at kvinneligheten falmer.

Nå leser jeg Hjem til meg av Trude Marstein, synes den er kjempebra! Om fastlegen Ove som stadig er på kvinnejakt og skakkjører ulike forhold, men likevel er han fint skildret.

Endret av Newbeginnings
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Newbeginnings skrev:

Gled deg! Superunderholdende!!!

Jeg har lest Brev til psykologen (Peder Kjøs/Tirill sæther) i sommer, og Redd deg selv lille hjerte av Wencke Mühleisen. Likte Kjøs-boka sånn passe, men Redd deg selv.. var bra. Om et par i 60-årene hvor hun finner ut at mannen er utro med ei yngre dame, og hvordan hennes eget utroskap 20 år før har bidratt til at de har kommet dit de er. og om å bli eldre og føle at kvinneligheten falmer.

Nå leser jeg Hjem til meg av Trude Marstein, synes den er kjempebra! Om fastlegen Ove som stadig er på kvinnejakt og skakkjører ulike forhold, men likevel er han fint skildret.

Ja har allerede ledd mye. Leste 50 sider igår. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Kågebruker skrev:

😂

Denne kjente jeg ikke til. 

Leste Til ungdommen og syns den var så flott, så måtte se hva dette var og om den var like bra 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingenes dagbok. Agota Kristof.

Fasinerende bok. Drøy uten å være innvadernde. Overrasket over at jeg aldri har hørt om triologien før på radioen forrige uke.

Bok 2 & 3 er allerede bestilt! 

Anonymkode: 422e1...a75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midnight sun av stephenie meyer

Nettopp ferdig. Gir den 2 av 6. 
Langdryg, kjedelig, unødvendig info-dumping som gjør den langdryg og ødelegger "scener". 0 romantikk. Hun har brukt neste 10 år... også leverer hun dette? Skuffende! Bok nr 1 er romantisk og søt, den orginale.. denne var uten sjel og bare kjedelig og irriterende. Føler mye gikk på repeat, samme sytingen og gnålingen hele veien. Scener som normalt er søte og romantiske, ble drept av unødvendig info-dumping om fortiden til flere karakterer. Edward fremstår som mer sytete i denne enn den orginale.

Tankelesingen ble bare ufattelig dårlig! Jeg tenkte hele tiden "SLUTT Å SI NAVN!", det er ikke normalt og får det til å virke enda mer unaturlig og falskt enn normalt. Når en person ser på Edward og du sier at de ser på hverandre og du vet at vedkommende tenker på han.. ikke si "Edward *etterfulgt av tanken*", skriv "HAN!". Det skjedde hele tiden, navn ble brukt i stedet for du/han/hun. Greit en gang i blant... men hvor ofte tenker du navn når du tenker på noen? Tenk litt over det, akkurat, sjeldent! Det ble spikeren i kista for min del, ødela hele greia for min del. 
Styr unna, anbefales ikke i det hele tatt. Hele boken er en flopp og en skuffelse. Jeg hater Bella og synes hun er slitsom og sytete, men den orginale blir den jeg vil lese neste gang (om det blir en neste gang), for denne var bare dårlig. 

Neste blir hunger games serien. Tror jeg skal lese de tre første, siden det er et par år siden sist og jeg har bare lest dem 1 gang. Har ikke bestemt meg helt om jeg skal lese de først også les The Ballad Of Songbirds And Snakes. Eller om jeg bare skal hopp til siste boken.

Anonymkode: 559ff...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tvillingenes dagbok. Agota Kristof.

Fasinerende bok. Drøy uten å være innvadernde. Overrasket over at jeg aldri har hørt om triologien før på radioen forrige uke.

Bok 2 & 3 er allerede bestilt! 

Anonymkode: 422e1...a75

Den har jeg akkurat kjøpt også, gleder meg :jepp:

 

Ellers har jeg begynt på Er mor død? av Vigdis Hjort

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Dragon Blood Collection av Lindsay Buroker. Fant den da jeg trengte noe nytt i går kveld. Har nok funnet den på OHFB eller Bookbub som gratisbøker, eller nesten-gratis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...