Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er den? Vurderer å lese den, men er redd det er altfor mye leksikon enn en bok.

Anonymkode: 181cd...785

De😆 er ikke et leksikon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 timer siden, Lill3My skrev:

Det varblitt frykt her også..men så.slukte jeg de første hundre sidene i dag. Boka er veldig velskrevet, både mtp språk og handling. Ikke som å lese leksikon i det heile tatt

Mulig at jeg leser den i løpet av sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Kågebruker skrev:

De😆 er ikke et leksikon. 

Tenkte at det var sånn typ informativ bok, som en samfunnsfagbok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gretagarbo
På 30.6.2019 den 17.30, AnonymBruker skrev:

Ut av ensomheten er lest. Ikke så interessant og spennende som man skulle tro på grunn av populariteten. Ingen bok til ettertanke. 

Anonymkode: 1682c...e95

Skjønner heller ikke hvorfor denne fikk så mye skryt. Den var middelmådig på sitt beste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterkrigen av Erika Flatland (illustrert av Marius Renberg)

En overraskende underholdende bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heaven Adjacent av Catherine Ryan Hyde.

Las mykje av Honi fjor sommar og så har eg nesten gløymt henne vekk. Passa perfekt å lese ei av hennar varme bøker no etter å ha lese Simon Stranger di vonde Leksikon om lys og mørke-knallbra bok som verkeleg gjekk sterkt innpå meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser altfor mye krim og gikk egentlig inn i denne tråden for å finne inspirasjon  ...og det fant jeg.

Akkurat nå leser jeg meg gjennom William Wisting-bøkene av Jørn Lier Horst. Har lest de før, men ikke i rekkefølge. Det er noe med å lese bøker man VET er gode. Trygt og godt i ferien 😂  I tillegg leser jeg "Formørkelsen" av Karin Fossum. Den er veldig fengende så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.7.2019 den 0.53, AnonymBruker skrev:

Lazarus av Lars Kepler

Anonymkode: 6c9b9...c21

Den skal jeg lese snart jeg også 😊

Nå leser jeg biografien til Gunhild Stodalen -  "Det store bildet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2.7.2019 den 21.58, AnonymBruker skrev:

Hvordan er den? Vurderer å lese den, men er redd det er altfor mye leksikon enn en bok.

Den har jeg lest. Det er en bok med mye brutalitet, og en hjerteskjærende historie. Samtidig var boken en oppvekker fordi jeg kjenner etterkommerne etter en personene i boka. 

Du skal tåle at mennesker er slemme med andre mennesker for å tåle å stå i bokas brutalitet, særlig fordi boka er forsøkt bygge på virkelige hendelser. Der er lite leksikonpreg på boka, så det trenger du ikke være redd for. Det vil du og se om du blar litt i boka. Hvert kapittel innledes med noen ord og ordforklaringer som kapityelet natrulig inneholder i teksten. 

Jeg har lest Boktyven av Markus Zusak. Første kapittel, prologen, var meningsløs og kjedelig. Resten av boka var så spennende at etter å ha lest prologen en gang til, kunne jeg godt lese boka på nytt, noe jeg må ta meg sammen for å ikke gjøre. En gripende historie, anbefales varmt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
14 timer siden, Khloe P.T skrev:

Jeg leser altfor mye krim og gikk egentlig inn i denne tråden for å finne inspirasjon  ...og det fant jeg.

Akkurat nå leser jeg meg gjennom William Wisting-bøkene av Jørn Lier Horst. Har lest de før, men ikke i rekkefølge. Det er noe med å lese bøker man VET er gode. Trygt og godt i ferien 😂  I tillegg leser jeg "Formørkelsen" av Karin Fossum. Den er veldig fengende så langt.

Anbefaler både Gunnar Stålesen og Marit Reiersgård. Sistnevnte hadde jeg nesten ikke tid til å sove da jeg leste. Tok alle tre bøkene på rappen. Begynte med Stolpesnø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler både Gunnar Stålesen og Marit Reiersgård. Sistnevnte hadde jeg nesten ikke tid til å sove da jeg leste. Tok alle tre bøkene på rappen. Begynte med Stolpesnø.

Takk for gode tips! "Dessverre" har jeg lest alt av de. Det er god krim 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...