Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ble nettopp ferdig med "Min venn pingvinen" av Mitchell. En kjempeflott liten roman om et overraskende vennskap. Gråt gjennom de siste førti sidene.

Nå skal jeg bli ferdig med "23 ting de ikke forteller deg om kapitalismen" av Chang. Noen som sa bok-shizofren :fnise: 

Anonymkode: 08b11...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp ferdig med P.D. James Sleep No More og den var helt :rodmer:  Nå er det en James Patterson bok som heter The Mating Season. Går fra velskrevet ordentlig språk og tid til å tenke til lettlest som bare sier "poof!" etter endt bok og mest sannsynlig glemt etter en liten stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerteforeldre John Gottmann, ble ikke spesielt imponert. 

To uker på vei,  Sarah Rayner, handlet om assistert befruktning, god fortelling 

Holder nå på med 2 bok av Santamontefiore: Deverillslottets Døtre, koser meg med denne historien og 3 bok ligger klar til lesing etterpå. 

Endret av makkapakka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kommet 500 sider ut i "Et lite liv" av Hanya Yanagihara. For en bok! Første gang på lenge jeg virkelig lengter etter å fortsette å lese og gleder meg til å lese videre :ac:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A Wizard of Earthsea av Ursula K. Le Guin. Historien er grei, ikke sånn hoppe i været for, men ok. Men hun skriver litt vanskelig selv for meg som er vant til å lese mye engelsk. Hun bruker bl.a. lite komma, så i begynnelsen måtte jeg lese enkelte setninger flere ganger for at forståelsen skulle bli riktig. Nå tror jeg jeg har kommet inn i flyten på et eller annet vis.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bernard Williams: Shame and necessity

Thomas Hardy: Far from the Madding crowd

Anonymkode: 49927...fae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Audible høreleser jeg nå Babylon's Ashes, bok seks i The Expanse-serien av James S.A. Corey. Serien begynte å tape seg litt i forrige bok, men ble bedre mot slutten. Denne er ikke så veldig god heller akkurat nå, men håper på bedre tider.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2017 den 17.09, Angeleye skrev:

Er kommet 500 sider ut i "Et lite liv" av Hanya Yanagihara. For en bok! Første gang på lenge jeg virkelig lengter etter å fortsette å lese og gleder meg til å lese videre :ac:

Den er fantastisk, jeg leste den i fjor. Kommer ikke til å glemme den, det er en bok som virkelig kryper under huden og blir der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87

3 timer siden, Frida skrev:

Den er fantastisk, jeg leste den i fjor. Kommer ikke til å glemme den, det er en bok som virkelig kryper under huden og blir der. 

Takk for tipset dere! Hvis dere sier den er fantastisk vil jeg gjerne like den skikkelig også! Ble bare redd for at den skal være for sterk altså, at den skal bli for sår! 

Men lurte på om dere leste den på norsk eller engelsk, og om dere tror det har noe å si? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rainstorm skrev:

Takk for tipset dere! Hvis dere sier den er fantastisk vil jeg gjerne like den skikkelig også! Ble bare redd for at den skal være for sterk altså, at den skal bli for sår! 

Men lurte på om dere leste den på norsk eller engelsk, og om dere tror det har noe å si? 

Jeg leste den på norsk, vet ikke om jeg har gått glipp av noe. Sterk er den, men den er så fint skrevet! Det var en leseopplevelse av de veldig sjeldne.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 10.11.2017 den 9.54, Frida skrev:

Jeg leste den på norsk, vet ikke om jeg har gått glipp av noe. Sterk er den, men den er så fint skrevet! Det var en leseopplevelse av de veldig sjeldne.  

Jeg leser også på norsk, syns den er bra oversatt! Så tror ikke det spiller noen rolle om man leser norsk eller engelsk  :) Fantastisk bok!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er nortert ned, takk for tipset :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...