Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Klarer ikke helt å begeistre meg for The Physics of Superheroes, så den er midlertidig byttet ut med "This Idea Must Die - Scientific Theories That Are Blocking Progress".

Boka er en samling små essays skrevet av en rekke vitenskapsfolk over vitenskapelige idéer og teorier som er utdatert og bør vrakes for at man skal kunne komme seg videre i vitenskapelig øyesmed. 

Essayene berører mange vitenskapelige felt som f.eks. kvantefysikk, astrofysikk, økologi, psykologi, sosiologi, lingvistikk, religion, filosofi,  evolusjonsbiologi, kunst, teknologi, medisin jus, osv. 

Det kjekke er at essayene er skrevet for hvermannsen. Og selv med en rudimentær forståelse/kjennskap av de enkelte emnene, velger jeg å tro at de fleste evner å holde tritt med tankegangen til forfatteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La peregrina av Cecilia Samartin - planen er å bli ferdig med den og Los peregrinos sånn at jeg kan gå løs på Ektemannens hemmelighet av Lucinda Riley :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Witcher.

Det er en serie bøker om hovedpersonen i spillene "The Witcher", Geralt av Rivia.

Jeg begynte med "The Last Wish", og har fortsatt med "Sword of Destiny".

Og hvis man har sans for fortellinger om overnaturlige vesener og spesielle vrier, så kan jeg trygt anbefale dem. Det er mye humor i dem, men også mye alvor. Litterært er det utrolig lekent.

De som er kjent med spillene vil ha mye moro med heksen Yennefer av Vengerberg og skalden og skjørtejegeren Dandelion, blant andre.

Og hvis det er noen som lurer på hvorfor Geralt av Rivia kalles "Slakteren fra Blaviken", så fins svaret her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The game

Den er litt kul faktisk, lurer på om mange menn bruker slike 'knep' når de sjekker opp damer. 

Ser at jeg postet det for ikke så lenge siden, jeg har litt dårlig hukommelse. Kan jo heller si de to neste jeg planlegger å lese. The historian og the passage. Tror sistnevnte er litt sånn horror, blir spennende å se om jeg liker det!

Endret av Adara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser The Shattering: Prelude to Cataclysm av Christie Golden. Liker den veldig godt! Har lest relativ mange World of Warcraft bøker i det siste, og har forsatt mange igjen å lese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...