Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi vet at homo heidelbergensis eksisterte for ca, 7-800 000 år siden og at de døde ut da homo sapiens (oss) og neanderthalerne dukket opp.

Man må være blind hvis man ikke ser at det har foregått en evolusjon her.

Neandertalerene kom før oss.

Så klart det er en evelusjon. Men Gud står bak den

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Som andre har påpekt her så stammer vi ikke fra apene.

Kan ikke du fortelle det til NRK og andre TV-kanaler hvor de stadig sender serier om denne apeutviklinga til mennesker?

Dagens aper og dagens mennesker har felles stamfar. Dette er ikke bare noe som "virker logisk". Det er like mange beviser for dette som det er for f.eks "teorien om gravitasjon"

Og de bevisene er?

La oss ta en titt på noe vi med sikkerhet.

Vi vet at Australopithecus eksisterte for fire millioner år siden.

Hvem er vi, og hvordan vet vi det?

Vi vet at Homo Habilis dukket opp for 2,5 millioner år siden, Omtrent på samme tid døde Australopithecus ut.

Hvem har fortalt deg det, og hva brukte vedkommende som beviser for det?

Vi vet at homo erectus dukket opp for ca, 1,8 millioner år siden, Omtrent på samme tid døde homo habilis ut

Hvor dukket de opp fra?

Vi vet at homo heidelbergensis eksisterte for ca, 7-800 000 år siden og at de døde ut da homo sapiens (oss) og neanderthalerne dukket opp.

Var det vi som kverket dem da?

Man må være blind hvis man ikke ser at det har foregått en evolusjon her.

Beklager, men jeg må nok være totalt blind. Men hvordan har de seende fått øye på alt dette?

Skrevet

Jeg syns ærlig talt at dette er såpass elementær kunnskap at bevisbyrden ikke ligger på meg. Jeg gidder f.eks heller ikke å diskutere med et menneske som begynner å stille spørsmål om eksistensen av tyngdekraft.

Ønsker du derimot å lete etter beviser som taler imot denne kunnskapen så kan du versågod gjøre det.

Skrevet
  Jeg gidder f.eks heller ikke å diskutere med et menneske som begynner å stille spørsmål om eksistensen av tyngdekraft.

Jeg trodde faktisk at du hadde nok å klandre meg for ellers, slik at du ikke behøvde å servere en slik løgn.

Gjest lurven
Skrevet

jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å fornekte evolusjon, skal ta et enkelt eksempel for deg, hvordan tror du noen bakterier kan bli resistente mot anibiotika,

blir de påvirket av djevelen?

det er fullt mulig å være kristen og samtidig tro på evolusjon

Gjest Gjest
Skrevet

Det står ingenting i Bibelen som sier at Evolusjonen er feil.

man kan tro på evolusjon og Gud.

Den som ikke forståt at vi er et produkt av Evolusjonen ( som Gud står bak )...Er den som virkelig er blind.

Skrevet
Jeg trodde faktisk at du hadde nok å klandre meg for ellers, slik at du ikke behøvde å servere en slik løgn.

jeg lyver ikke.. Jeg mener det. Jeg gidder ikke å diskutere med et menneske som begynner å stille spørsmål om eksistensen av tyngdekraften.

Gjest Gjest_RPM_*
Skrevet

Hva med "the footprints of laeotoli som er hevdet å være menneskefotspor som vi har som er 3,6 millioner år gamle, hva med lysets hastighet som kan bremses ned til 17m/sek. Og karbon 14 metoden som regner med at det skal ha vært samme klima siden dinosaurene for å regne det ut, var det evolusjon hos dyrene, men ikke med klimaet. Hva kom først, høna eller egget, blomstene eller biene, vinteren eller sommeren?

Stoler på at jeg ikke skal bruke så mye tid på kreasjonen siden det ikke ble skrevet mer enn et kapittel i bibelen om skapelsen fra begynnelse til slutt. Men den som leter skal finne. så værsogo. Jeg må si forskere bare går rundt grøten når de leter etter kunnskap uten Gud.

Frelsen er viktig for mennesker, det er starten på et nytt liv sammen med Gud, du vil se kraften i Hans usynlige hender når du tror på Hans Sønn Jesus som døde for to tusen år siden på et kors, noe som fikk solformørkelsen til å vare i tre timer og et kraftig jordskjelv som revnet forhenget til det aller helligste i tempelet til jødene, jo Gud skulle ikke lenger ta bolig i byggverk av mennesker, men han skulle ta bolig i sitt skaperverk, mennesker. Og nå skulle det nå hele verdens ender. Jesus sto opp den tredje dagen, etter førti dager for opp til himmelen, forsvant bak skyene og satte seg ved Guds høyre hånd, ti dager etter det igjen ble Ånden sendt ut til de utvalgte, og det ble starten på, kall det hva dere vil, frelsen til mennesker.

Skrevet
jeg skjønner ikke hvordan  det er mulig å fornekte evolusjon, skal ta et enkelt eksempel for deg, hvordan tror du noen bakterier kan bli resistente mot anibiotika,

blir de påvirket av djevelen?

det er fullt mulig å være kristen og samtidig tro på evolusjon

Sikkert på samme måte som vi blir immune mot sykdommer som vi hadde som barn. Dette synes jeg har lite med evolusjon å gjøre.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Sikkert på samme måte som vi blir immune mot sykdommer som vi hadde som barn. Dette synes jeg har lite med evolusjon å gjøre.

Du mener at bakterier har et immunforsvar?

Skrevet
Det står ingenting i Bibelen som sier at Evolusjonen er feil.

man kan tro på evolusjon og Gud.

Den som ikke forståt at vi er et produkt av Evolusjonen ( som Gud står bak )...Er den som virkelig er blind.

Hvis en tror på Gud så kommer vel dette i utgangspunktet av at en har lest Bibelen og tror på det som står der.

Og der står det at Gud skapte mennesket på den sjette dagen. Les 1 Mos. 1 kap.

Der står det ingenting om evolusjon.

Konklusjonen må bli at en kan ikke tro på Gud, og samtidig tro på evolusjonen.

At dyrearter og mennesker tilpasser seg områder og klima en lever i, har da ingenting med denne påståtte evolusjonen å gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis en tror på Gud så kommer vel dette i utgangspunktet av at en har lest Bibelen og tror på det som står der.

Og der står det at Gud skapte mennesket på den sjette dagen. Les 1 Mos. 1 kap.

Der står det ingenting om evolusjon.

Konklusjonen må bli at en kan ikke tro på Gud, og samtidig tro på evolusjonen.

At dyrearter og mennesker tilpasser seg områder og klima en lever i, har da ingenting med denne påståtte evolusjonen å gjøre.

Jeg kan ikke annet en og le av deg...

Skrevet
jeg lyver ikke.. Jeg mener det. Jeg gidder ikke å diskutere med et menneske som begynner å stille spørsmål om eksistensen av tyngdekraften.

Så vis oss hvor jeg har stilt spørsmål om eksistensen av tyngdekraften.

Skrevet
Du mener at bakterier har et immunforsvar?

Nei, jeg mener at menneskene har et immunforsvar som endrer seg og tilpasser seg etter hvilke sykdommer vi etterhvert får.

Jeg tror de fleste vet at det finnes barnesykdommer som går greit når en får de som barn, men som kan være veldig besværlige hvis en får de som voksen, fordi en ikke fikk dem som barn.

De som fikk dem som barn, har opparbeidet et forsvar mot disse.

Skrevet
Jeg kan ikke annet en og le av deg...

Nei, det er best å holde seg til det en kan best.

Du får sikkert et langt liv.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Nei, jeg mener at menneskene har et immunforsvar som endrer seg og tilpasser seg etter hvilke sykdommer vi etterhvert får.

Jeg tror de fleste vet at det finnes barnesykdommer som går greit når en får de som barn, men som kan være veldig besværlige hvis en får de som voksen, fordi en ikke fikk dem som barn.

De som fikk dem som barn, har opparbeidet et forsvar mot disse.

Det var ikke det du sa. Du sa at bakterier blir vel immune på samme måte som mennesker. Når du da argumenterer med at mennesker har immunforsvar (doh), da må jo bakterier også ha det for at det skal bli på samme måte som med mennesker. Ikke sant?

Og kan du virkelig ikke se at evolusjon er det samme som utvikling? At tilpasninger utvikler seg videre til nye arter gjennom millioner av år?

Skrevet
Det var ikke det du sa. Du sa at bakterier blir vel immune på samme måte som mennesker. Når du da argumenterer med at mennesker har immunforsvar (doh), da må jo bakterier også ha det for at det skal bli på samme måte som med mennesker. Ikke sant?

Og kan du virkelig ikke se at evolusjon er det samme som utvikling? At tilpasninger utvikler seg videre til nye arter gjennom millioner av år?

Er det ikke slik da, at bakterier eller andre styggedommer blir det ekspertene kaller resistente? Det må vel kunne kalles immunforsvar hvis de kan avverge et angrep.

Evolusjon må vel være en utvikling, og da kan jeg ikke benekte det, men det er evolusjonen fra ingenting til mennesker jeg benekter.

Og jeg benekter muligheten til å tro på Gud samtidig som en tror på denne evolusjonen. At det kan skje små endringer i naturen, er ikke bevis for en slik evolusjon.

Gjest Gjest
Skrevet

Og den blinde vil se. Men den som kan se og ikke vil den er virkelig den blinde.

nevn et sted i bibelen hvor det står at evolusjonen er feil...Og jeg kan si det med en gang.

det i moseboken at Gud skapte verden på 6 dager. Sier ingenting om at evolusjonen er feil...Så finn noe annet

Gjest Gjest
Skrevet

Og den blinde vil se. Men den som kan se og ikke vil den er virkelig den blinde.

nevn et sted i bibelen hvor det står at evolusjonen er feil...Og jeg kan si det med en gang.

det i moseboken at Gud skapte verden på 6 dager. Sier ingenting om at evolusjonen er feil...Så finn noe annet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...