AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Har du en bufferkonto? Hørt noen setter inn X antall månedslønner eller en sum på en konto som dekker uventede hendelser og uforutsette utgifter. Det har ikke jeg. Har du? Hvor mye bør jeg ha. Anonymkode: 56799...f8e
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Ikke egen konto for det. Setter alt jeg tjener inn på en høyrentekonto. Der har jeg 4 mill nå. Hvor mye du trenger, avhenger av hvordan du har installert deg i livet. 200 000 kr er sikkert en ok sum, om jeg ska si noe.. da har du til tannlege, små uhell i hjemmet og på evt bil. Anonymkode: d6797...dec 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden Jeg synes man bør ha en bufferkonto så man kan fikse noe uforutsett. F.eks. om vaskemaskinen ryker, så kan man ha nok til å dra og kjøpe en ny. Så en 6-10 000 bør nok være en viktig buffer for flertallet. Jeg vet godt at for de som har minst er det mye penger. Dersom man har bil/ hus bør man ha nok til en uforutsett reparasjon. Det kan fort komme på 50-100 000. Hvis man ikke har en bufferkonto tenker jeg man bør tenke ut et akseptabelt sparemål og spare det opp over tid. Det er ikke et quickfix. Jeg begynte med å spare til buffer. Deretter fortsatte jeg å spare på en sparekonto. Nå sparer jeg til pensjonsalder, for da vil jeg gå ned i inntekt. Dersom man har forbruksgjeld er det viktigst å få det betalt, de rentene galopperer. Dessverre er det noe man kan ty til når man er desperat. Derfor er det viktig å ha en bufferkonto, så man kan ha litt penger å kaste på et problem når det oppstår. Anonymkode: 2481c...0c7
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Akkurat nå har vi ikke mye, kanskje 5 k. Men, vi har akkurat kjøpt bil og ny bolig, og skal selge huset straks, så har hatt en del utgifter i forbindelse med det. I følge taksten er boligen verdt 770.000 kr mer enn lånet er på. Om vi får det derimot, må en jo vente å se, all den tid man ikke kan spå boligmarkedet. Vanligvis prøver vi å ha minst to måneders lønninger der. Anonymkode: 31adb...0d7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå