Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, offentlige årsverk. Vi andre jobber jo gjerne (minst) like mye som lærere, men vi får ikke 13 uker fri hvert år. 

Anonymkode: f0a4f...147

Lærere jobber 43,5 timer hver uke og avspaserer dette i «feriene».  Mange lærere jobber mye mer enn det. Så sånn sett er dette likt mange andre yrker. Altfor mange unyttige, pålagte møter og dokumentasjon som stjeler masse tid. Maaange timer i uka går med til det.  Er selv på aap pga utbrenthet fra yrket pga for høy belastning. Men nok om det før tråden sporer helt av. 

Anonymkode: c2b39...4d9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har master i ledelse, jobber med noe helt annet og tjener skikkelig dårlig. Under 600k. Hadde ligget på rundt 750k-800k om jeg hadde jobbet med det jeg er utdannet til.

Skrevet

Master i Bibliotek- og informasjonsvitenskap. Jobber i departement, tjener 800 000.

Anonymkode: 1f017...888

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og lærere klager på lønna med 13 ukers ferie i tillegg 😄 Erremulig!? 

Nei, det har vi ikke. Vi har 5 uker ferie.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, offentlige årsverk. Vi andre jobber jo gjerne (minst) like mye som lærere, men vi får ikke 13 uker fri hvert år. 

Nei. Jeg jobber mellom 50-60 timer i uka, jeg får betalt for 43,5 av dem sånn ca. I dag har arbeidsdagen min vært fra 08:00 - 18:30. Jeg er fremdeles på jobb når jeg skriver dette. Jeg skal jobbe når jeg kommer hjem fra ca 20:30 - 22:00. Jeg er på 24/7, som kontaktlærer har jeg aldri fri.

Men, du må gjerne prøve deg i jobben min og se hvordan det går. Du lever i en drømmeverden.

Jeg jobbet mange år i det private næringsliv, i finansbransjen. Jeg jobbet da gjerne 60 timer overtid hver måned. Det var peanøtter sammenlignet med jobben jeg har nå.

Jeg fortjener lønna jeg får. Som er lektor med opprykk og 14 år utdanning er dette en lønn som jeg fortjener. OG jeg klager ikke på lønna heller. Aldri gjort. De som har grunn til å klage er adjunktene som tjener vesentlig mye mindre enn meg. Og forskjellen mellom en lærer og f.eks en sykepleier, er at en lærer nesten aldri får overtidsbetalt.

Endret av SPOCA
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har bare bachelor, og tjener 800k i staten. 17 års erfaring.

Anonymkode: 646bd...bbb

Skrevet

Master i avansert klinisk sykepleie, 798 800 i lønn. Jobber på kommunens tjenestekontor. 

Anonymkode: 6d8cd...71f

Skrevet

Anestesisykepleier, 730.000 kr. 10 års ansiennitet.

Anonymkode: 86eb8...c4f

Skrevet

Master betyr ikke nødvendigvis at du er så jævlig god i jobben din. Om du ikke kan omsette teori til praksis, kan du ha så mange mastergrader du vil, du er fortsatt udugelig på jobben.

Jobber med en som har 2 mastergrader, men når jeg må fortelle vedkommende forskjell på debet og kredit, hva en kontoutskrift er, hvordan legge inn fravær i outlook og hva ctrl+delete betyr, så er du ubrukelig i mine øyne. Og påstå i tillegg at du er så jævlig dyktig fordi du har tross alt ikke bare 1, men hele 2 grader, så hjelper det lite når du ikke klarer å løse en eneste arbeidsoppgave. 
Lønna er dere sikkert fortjent fordi dere har tatt en lang og kostbar utdanning og lønna bør gjenspeile det. Men kan ikke bare få lønn utifra at du har en grad, bør jo kunne vise til resultater og at du duger og kan faget ditt. Nytter ikke å henvise til: «jeg har master og skal ha den lønnen, fordi jeg fortjener det» og så kan du egentlig ikke en damn shit. Ikke skryt på deg noe du ikke har, det vises og kommer fram uansett. Flaut. 

Hilsen en med lang, lang og god arbeidserfaring uten master. 

Anonymkode: 2bd2f...f07

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det burde ikke være slik. Master i sosialt arbeid er jo en veldig viktig utdanning. Det er heller ikke noen lettere utdanning. 

Tøv. "Alle" kan skaffe seg en master i sosialt arbeid. Gode sivilingeniører har en langt tyngre vei å gå både gjennom studier og i arbeidslivet. Selvsagt skal de ha mye mer i lønn.

Anonymkode: ec9e6...d54

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Anbefaler at du finner deg ny jobb der du får betalt for, eller avspasering for, mertiden du faktisk jobber. "Vi andre" jobber ikke gratis slik du prøver å skryte på seg. 

Seriøst, bytt jobb eller slutt å syt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Master betyr ikke nødvendigvis at du er så jævlig god i jobben din. Om du ikke kan omsette teori til praksis, kan du ha så mange mastergrader du vil, du er fortsatt udugelig på jobben.

Jobber med en som har 2 mastergrader, men når jeg må fortelle vedkommende forskjell på debet og kredit, hva en kontoutskrift er, hvordan legge inn fravær i outlook og hva ctrl+delete betyr, så er du ubrukelig i mine øyne. Og påstå i tillegg at du er så jævlig dyktig fordi du har tross alt ikke bare 1, men hele 2 grader, så hjelper det lite når du ikke klarer å løse en eneste arbeidsoppgave. 
Lønna er dere sikkert fortjent fordi dere har tatt en lang og kostbar utdanning og lønna bør gjenspeile det. Men kan ikke bare få lønn utifra at du har en grad, bør jo kunne vise til resultater og at du duger og kan faget ditt. Nytter ikke å henvise til: «jeg har master og skal ha den lønnen, fordi jeg fortjener det» og så kan du egentlig ikke en damn shit. Ikke skryt på deg noe du ikke har, det vises og kommer fram uansett. Flaut. 

Lol. Du har et poeng, samtidig skinner det gjennom at du føler behov for å fremheve din egen dyktighet og tråkke ned på folk med mastergrad, fordi du selv mangler formell kompetanse 🤣

De aller, aller fleste med mastergrad er dyktige arbeidstakere.

Anonymkode: 29951...91d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kommer an på hvilke arbeidsoppgaver. Skal du ha over 750K i det offentlige, så er det ofte knyttet til at du har ansvarsoppgaver eller overordnete oppgaver som tilsier at du bør ha mer enn snittet.

Anonymkode: 80090...eb2

Ikke nødvendigvis. SPesialisert kan være mer enn nok. Er miljøgeolog, master, tjener 985.000 offentlig ansatt. Men har 15 års erfaring også da. Kunne tjent flere hundre tusen mer i året i konsulentbransen. Men nesten 1 mill i året er mer enn nok å leve på, og da er fleksibiliteten i det offentlige mer verdt for meg :) 

Anonymkode: 6497e...f75

Skrevet

Jeg har en samfunnsvitenskapelig mastergrad og tjener 950 000. Jobber med forvaltning i det offentlige. Over 10 års erfaring. 

Anonymkode: 05689...203

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 750.000 med 11 års erfaring. Men har hatt en del utfordringer og har hatt AAP og pleiepenger i perioder, så jeg har ikke alltid blitt tatt med ved lønnsøkninger. Så om du ikke har hatt noen avbrudd tenker jeg du bør ligge høyere.

Anonymkode: a81b3...247

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lol. Du har et poeng, samtidig skinner det gjennom at du føler behov for å fremheve din egen dyktighet og tråkke ned på folk med mastergrad, fordi du selv mangler formell kompetanse 🤣

De aller, aller fleste med mastergrad er dyktige arbeidstakere.

Anonymkode: 29951...91d

Skriver jeg noe om at jeg mangler formell kompetanse? Jeg har tatt en lang utdannelse, dessverre i steinalderen og det fantes ikke slike grader da. Og lang arbeidserfaring med påfyll av både studier og kurs. Det bare irriterer meg at jeg ei gammel kjerring skal få passet påskrive eller i verste fall bli byttet ut med noen som ikke innehar de kvalitetene som trengs for å utføre en jobb. Ja, jeg liker ikke besserwissere eller folk som påstår at de kan ting når det skinner gjennom at de ikke har peiling, Så ærlig kan jeg være at det irriterer meg ja. Men det er ikke trådens tema, følte bare for å skrive det. 

Skrevet

Jobber i en stor norsk kommune og jobben har gjort at jeg har hatt oversikt over lønnen til ansatte i kommunen. Vil si at ut fra kommunal målestokk er det nok helt ok. Kommer litt an på hva en gjør. Har man en rådgiverstilling er det ganske på midten - eller litt under.  

Jeg er siv.øk (i kommune) og tjener 900.000. Det er høyt for å være rådgiver i kommunen, men lavt sammenlignet med privat sektor (med min erfaring). 

Anonymkode: a01cd...26b

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Master betyr at du kan fokusere på et lengre prosjekt og det sier noe om å kunne tenke kritisk og fordypa. 

Anonymkode: 7d818...d2e

• Liker 1
Skrevet

Har bachelor i barnevern og master i atferdsvitenskap. Jobbet 14 år i tjenesten. Tjener 679 700 i året. Ikke fått noe ekstra etter at jeg tok master

Anonymkode: 4754d...d58

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.10.2026 den 10.23):

Det burde ikke være slik. Master i sosialt arbeid er jo en veldig viktig utdanning. Det er heller ikke noen lettere utdanning. 

Men du visste vel lønnsnivået da du valgte den utdannelsen?

Anonymkode: 17844...48f

Skrevet

7 års erfaring og tjener 840k i kommunen

Anonymkode: 71610...f0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...