Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

MBA, tjener 1.2m i privat sektor. Jobber med finans. 7 år med erfaring

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en master i sosialt arbeid, 16+ års arbeidserfaring. Lønn på 740000 i NAV. Fagansvar, men ikke personalansvar.  Utenfor en av de store byene dette. 

Anonymkode: 97199...08a

Hvordan fagansvar har du, hvis jeg kan spørre? :) 

Anonymkode: b50d5...d09

Skrevet

Master i historie, 10 års erfaring, tjener rett over 700 000. Synes det er helt greit, har mange fordeler i jobben også, som fleksibel arbeidstid, hjemmekontor og stor selvstendighet i arbeidsoppgavene. Trives veldig godt.

Anonymkode: b3d08...324

Skrevet

Master, 19 års erfaring, tjener 1,4 mill. Mastergrad i seg selv er som regel bare utslagsgivende de første årene av karrieren. 

Anonymkode: b5498...1ce

Skrevet

Jeg har master i religion og tjener 780K. Jeg jobber i en helt annen bransje som ikke har noe med religion eller samfunnsfag å gjøre.

Anonymkode: 2c2a2...536

Skrevet

Er lekor med master,men får bare bibliotekarlønn på bachelornvå så ligger nå på 620.000

Anonymkode: 7d818...d2e

Skrevet (endret)

Er lektor med opprykk, 843 927,45 kr per år. Kontaktlærertillegg kommer i tillegg. Jeg har full ansiennitet (16 år+) og nådd enden av lønnsstigen. Jobber i Oslo kommune, som kontaktlærer.

Jeg har 1 mastergrad, 2 bachelorgrader og flere etterutdanninger.

Hvorvidt du burde hatt mer kommer an på stilling/jobb. Hva sier fagforeningen da?

Endret av SPOCA
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva har du master i og hva tjener du? Jeg har master i sosialt arbeid og tjener 680.000. Har 12 års arbeidserfaring. Burde jeg hatt mer i lønn?

Master og master.

Jeg har ikke master i noe som helst. Men den lønna du har nå,hadde jeg som 30 åring for over 20 år siden med kun 6 år på skolebenken etter ungdomsskolen. Har to titler,men det er det vel omtrent ingen som vet hva er lenger 😅

Anonymkode: 2d9bc...878

Skrevet

Siviløkonom her. Jeg jobber som fagleder i en stor virksomhet og tjener 985000, men har en pensjonsordning som tilvarer ytterligere 150000 minst, i tillegg til vanlig goder som trening, nydelig kantine, telefon og internett dekket osv. Har 12 års erfaring. Har ikke personalansvar, og setter stor pris på friheten, selvbestemmelsen, muligheten til hjemmekontor og det å få jobbe tverrfaglig med de dyktigste hodene i bedriften og løse store og komplekse problemstillinger. Prioriterer også kort reisevei høyt!

Gidder ikke personalansvar, særlig ikke med små barn i hus 🙂 

Anonymkode: f0a4f...147

Skrevet
SPOCA skrev (4 minutter siden):

Er lektor med opprykk, 843 927,45 kr per år. Kontaktlærertillegg kommer i tillegg. Jeg har full ansiennitet (16 år+) og nådd enden av lønnsstigen. Jobber i Oslo kommune, som kontaktlærer.

Jeg har 1 mastergrad, 2 bachelorgrader og flere etterutdanninger.

Hvorvidt du burde hatt mer kommer an på stilling/jobb. Hva sier fagforeningen da?

Og lærere klager på lønna med 13 ukers ferie i tillegg 😄 Erremulig!? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Mastergrad i seg selv er som regel bare utslagsgivende de første årene av karrieren. 

Anonymkode: b5498...1ce

Ja ikke sant. Eller kun for å søke en jobb,få en stilling for kanskje å se om man virkelig er bra nok.....

Anonymkode: 2d9bc...878

Skrevet

Altså at noen tar en master inn mot helsesektoren og lurer på hvorfor man har lav lønn? Du kan ikke sammenligne deg med en master i ingeniørfag for eksempel. 

Anonymkode: 4cd24...729

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og lærere klager på lønna med 13 ukers ferie i tillegg 😄 Erremulig!? 

Nei. De har ikke 13 uker ferie i tillegg. På tide å lære seg læreres arbeidsår. Samme årsverk som alle andre. God lønn sammenlignet med andre innen helse og offentlig forvaltning. 

Anonymkode: c2b39...4d9

Skrevet

Har 738.000 som sykepleier i sykehus. Full ansiennitet.

Anonymkode: b1ef4...338

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det burde ikke være slik. Master i sosialt arbeid er jo en veldig viktig utdanning. Det er heller ikke noen lettere utdanning. 

Hvorfor burde det ikke være slik? 

Det er tilbud og etterspørsel i praksis. Sivilingeniører etterspørres av bedrifter med mye penger som kan betale for kompetansen. Sosialarbeidere etterspørres av kommuner som finansieres direkte av skattepenger. De skattepengene skal finansiere mye annet, i tillegg er det ikke like stor rift om folk med master i sosialt arbeid. Da blir lønna lavere. 

Jeg er rådgiver i kommune, 900.000 i lønn, 12 års erfaring. 

Anonymkode: bf7fe...313

• Liker 1
Skrevet

Jeg har master og er lektor med tilleggsutdanning med 9 års høyere utdanning. Har også over 16 års ansiennitet, og har en årslønn på nærmere 870.000 kr.

Anonymkode: 85dc9...a91

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er tilbud og etterspørsel i praksis. Sivilingeniører etterspørres av bedrifter med mye penger som kan betale for kompetansen. Sosialarbeidere etterspørres av kommuner som finansieres direkte av skattepenger. De skattepengene skal finansiere mye annet, i tillegg er det ikke like stor rift om folk med master i sosialt arbeid. Da blir lønna lavere. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi kommunene sparer der de kan, med uheldige langtidsvirkninger. De ansetter for få, eller velger folk med lavere utdanning/ gir lav lønn. De sparer seg til fant innen helse og skole. Det medfører bare overbelastning på de ansatte, sykmeldinger, aap, uføretrygd etc. Brukere, pasienter, elever etc får et dårligere tilbud. Men konsekvensene av alt  dette kommer på et annet budsjett. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei. De har ikke 13 uker ferie i tillegg. På tide å lære seg læreres arbeidsår. Samme årsverk som alle andre. God lønn sammenlignet med andre innen helse og offentlig forvaltning. 

Ja, offentlige årsverk. Vi andre jobber jo gjerne (minst) like mye som lærere, men vi får ikke 13 uker fri hvert år. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan fagansvar har du, hvis jeg kan spørre? :) 

Sosialhjelp 😊

Anonymkode: 97199...08a

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, offentlige årsverk. Vi andre jobber jo gjerne (minst) like mye som lærere, men vi får ikke 13 uker fri hvert år. 

Kan du starte en egen tråd med debatt om lærere, lønn og arbeidstid? Eller finne en av de andre 10.000 trådene her inne med samme tema, og skrive videre i den?

Anonymkode: 85dc9...a91

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...