Gå til innhold

Kvinner seksualiseres overalt

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

"Vi" - i både filmer og TV-sererier er jo skjønnet/sensualitet/seksualitet en viktig faktor når det handler om unge mennesker. Seksualisering i reklame er det veldig lenge siden vi har sett i Norge. Innenfor visse musikksjangre er det sikkert seksualisering, men i de fleste absolutt ikke. 

Sosiale medier flommer over over kvinner som tjener på å eksponer seg selv, ja - deres kapital ligger nettopp i dette. 

I skjønnhetsindustrien er det selvagt vekt på skjønnhet/ensualisetet. Noe annet vile være rett. 

Ellers er dette "vi" veldig typisk - kvinner er vel indvivider, akkurat som menn? 

Burde det være forbudt for kvinner å tjene på fremstå som sensuell/seksuell? 

Anonymkode: cdad0...43b

Poenget mitt er ikke at noen er bedre enn andre, men jeg skulle ønske media kunne være i stand til å tenke kritisk.
I dag er de ikke i stand til å kritisere verken kvinner eller feminismen med sin seksuelle revolusjon.
Alt er 100% til det bedre. Spørsmålet er hvor lenge de klarer å lukke øynene for det som er helt tydelig for mange andre.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Signerer denne. Det er ekstremt mange kvinner som selv velger å være fanebærere og frontfigurer for seksualisering og objektivisering av kvinner. Se på mange av de største influensere f eks, som Sophie Elise og Isabel Raad. De ser ut som levende sexdukker med ballongpupper, implantatrumper og badering-lepper.

Hva i all verden er det som innbyr til respekt når kvinner selv velger en slik fremtoning? 

Og som den jeg siterer, bare dra på nærmeste treningssenter. Kvinner trener i bh og stramme rumpetights. Det er de selv som velger å redusere seg selv til sexobjekter. Hvor mange menn trener kun i stram sykkelshorts? Og se på julebord, hvor menn kommer i dressbukse,  dressjakke og skjorte mens kvinner stolprer inn med høye hæler, trang kjole og puppene på utstilling.

Menn har selvrespekt, og her har mange kvinner mye å lære.

Anonymkode: 39833...47e

Det er en syk tematikk. Jeg tipper det er en blanding av biologi og sosiale faktorer. 

Anonymkode: 63f6b...5b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bachelorgraden i sosiologi kommer deg endelig til nytte 😆

Synd at de loslitte ideene fra 70-tallet viste seg å være feil, men professoren din på UiO nekter av prinsipp å oppdatere læreboka 😆

Anonymkode: 63f6b...5b1

Jeg har master, og slett ikke i sosiologi. En ganske godt betalt og samfunnsnyttig  jobb har jeg også.  Har du?

Anonymkode: 264ce...f6c

• Liker 2
Skrevet
Gratis skrev (1 time siden):

Er det ikke det kvinner vil? Seksualiseres.

Jeg ser norsk media fremsnakker h*rene på only fans til stadighet.
Kvinner sin seksuelle revolusjon har jo nå kommet så langt at det å ligge med flest mulig gutter blir heiet frem.
Se på de mest populære podcastene for unge kvinner, de applauderer trekanter og analsex.
De mest populære bøkene og filmene er stort sett erotiske med innslag av varulver og annen "moro".

Hva? Driver Aftenposten og NRK og framsnakker onlyfansdamer med puppene ute?

Ikke det, nei? Se litt kritisk gjennom medievanene dine, du. Litt rart med dere stokk konservative, dere forholder dere voldsomt aktivt til Internett, samtidig som dere ikke klarer å skille mellom redaktørsryrte medier og nett. Veldig rart, faktisk.

Anonymkode: 264ce...f6c

• Liker 2
Skrevet
Gratis skrev (1 time siden):

Er det ikke det kvinner vil? Seksualiseres.

Jeg ser norsk media fremsnakker h*rene på only fans til stadighet.
Kvinner sin seksuelle revolusjon har jo nå kommet så langt at det å ligge med flest mulig gutter blir heiet frem.
Se på de mest populære podcastene for unge kvinner, de applauderer trekanter og analsex.
De mest populære bøkene og filmene er stort sett erotiske med innslag av varulver og annen "moro".

Nå synes jeg du blander epler og pærer på en fryktelig nedlatende og kvinnefiendtlig måte.

Det er ikke innafor å kalle kvinner for horer for måten de kler seg på eller om de viser seg fram eller skamme dem for at de har sex. 

Anonymkode: 35cc4...a72

• Nyttig 2
Skrevet

Så ut fra tråden så langt, siden noen kvinner velger å seksualisere seg må alle kvinner finne seg i å bli seksualisert. Men her ønsker jeg å bruke #notallwomen

Anonymkode: 686fc...876

Skrevet

Ser det er et styr i aviser om underliv som ble filmet på Teufelrad under oktoberfest...er slikt lov til eget bruk?

Anonymkode: fe7f2...6b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...