Gå til innhold

Kvinner seksualiseres overalt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi seksualiseres i filmer og TV-serier, reklamer, musikkvideoer, sangtekster, sosiale medier, i mote, magasiner, skjønnhetsindustrien…. Kroppene våre blir regelrett brukt til å selge, underholde og skape oppmerksomhet. Det gjør meg så sint. Kan vi ikke bare få eksistere? Er det rart at kvinnekroppen blir sett på som et objekt når den overalt i samfunnet brukes til å selge noe? Store aktører tjener på å seksualisere oss. Det burde vært straffbart.

Anonymkode: 4e36e...be4

• Liker 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvinnene har et fritt valg, så så lenge de syns dette er stas så fortsetter det jo. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

De seksualiserer seg jo i stor grad selv… så du får kjefte på de kvinnene som gjør det og profiterer av det, og ikke legge skylda på mannfolka. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvem skal straffes? Kvinnelige artister som seksualiserer seg selv i musikkvideoer? Influensere som tjener penger på seksualiserte bilder? Magasinet som publiserer bildene? Reklamebyrået? Kvinner er jo ikke bare passive ofre for dette. Mange velger selv å bruke kropp og seksualitet for å få oppmerksomhet eller tjene penger, og det må de selvfølgelig få lov til. At en kvinne fremstilles seksuelt eller blir sett på som seksuelt attraktiv betyr ikke nødvendigvis at hun dermed blir sett på som et objekt.

Anonymkode: 35d63...a08

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tinder er et sted damer gjør sine egne valg. De velger i utrolig stor grad å spille på kropp! Smarte damer med god utdanning....men de velger å kjøre på med pupper og ræv. 

Anonymkode: d4c4c...e4f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tinder er et sted damer gjør sine egne valg. De velger i utrolig stor grad å spille på kropp! Smarte damer med god utdanning....men de velger å kjøre på med pupper og ræv. 

Det er sikkert de du trekkes til da. De som spiller på pupper og ræv :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
PorøsAmasone skrev (5 minutter siden):

De seksualiserer seg jo i stor grad selv… så du får kjefte på de kvinnene som gjør det og profiterer av det, og ikke legge skylda på mannfolka. 

Ja jeg er sint på dem også, for de ødelegger for alle oss andre kvinner som prøver å bli tatt seriøst.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enda er pupper og ræv det menn flest setter mest pris på/verdtsetter ved damer!

Anonymkode: 8146a...a66

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn vil ha damer. Akkurat som damer vil ha fine hus og designer-vesker. 

Man kan ikke endre hva folk vil ha. Det er å gå mot naturen. Den oppoverbakken er mildt sagt lang og bratt. Bedre å lære seg å leve med det. 

Anonymkode: 3f627...d77

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du både har rett og tar feil. Ja, det er seksualisering av kvinner over alt, men når du sier at «kvinner seksualiseres» så objektiviserer du kvinner: Noen gjør det med dem, de kan ikke velge selv. 

Fakta er at vi kan velge selv, vi kan slåss mot dette og nekte at det skjer, men vi gjør det ikke. 

Se på hvordan klær for kvinner og menn er laget, hvordan kvinner og menn skal oppføre seg, hvilke ansiktsuttrykk vi skal ha. Hvor ofte ser du en mann på stranda som viser mesteparten av rompa? En mann på treningssenter som trener i hotpants og bar overkropp? En mann på jobbintervju som smiler uavbrutt og har bena i kors? 

Vi må slutte å ta den rollen, rett og slett. Kanskje det som må til er at vi i sterkere grad rett og slett tar avstand fra kvinner som er med på denne seksualiseringen. Jeg er i alle fall drittlei. 

Anonymkode: 35cc4...a72

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er synd at spesielt kvinner seksualiseres på denne måten. Men har vel alltid vært sånn, og det kommer til å fortsette. Sex selger. Og det som det er penger i, det blir bukt for alt det er verd, fordi nest etter sex, er penger og rikdom det aller viktigste for de aller fleste.

Anonymkode: a1544...563

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener patriarkalske strukturer er problemet. Den vanlige representasjonen av kvinne er mor, seksuelt objekt eller evt heks/kattekvinne.

Kvinner som frie og kloke og likeverdige mennesker er dessverre underrepresentert i mange menns mentale register, den figuren passer liksom ikke inn.

Anonymkode: 264ce...f6c

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Å, det ligger i oss, vet du. Det er en del av paringsritualet. Unge kvinner i fertil alder skal sende ut signaler om fruktbarhet og kåthet. Det er derfor dype utringninger, push up og veldig stramme bukser og korte skjørt finnes. De roper til mennene at de er klar for å få barn med dem. 

Så blir vi eldre og fruktbarheten blir borte og da våkner vi opp og syns ungjentene er vulgære og seksualiserte. Derfor kjøper modne kvinner klær på andre butikker en de unge pikene. Vi skal ikke lenger tiltrekke oss noe å forplante oss med, så vi kan kle oss mer med komfort og/eller klasse. Vi bytter ut den bittelille stringtrusa med noe som dekker godt og holder mammamagen i sjakk. Og det med god samvittighet. 

Unge kvinner må seksualuseres litt. Ellers får vi ikke nok barnefødsler. 

Anonymkode: f7ef0...ab1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å, det ligger i oss, vet du. Det er en del av paringsritualet. Unge kvinner i fertil alder skal sende ut signaler om fruktbarhet og kåthet. Det er derfor dype utringninger, push up og veldig stramme bukser og korte skjørt finnes. De roper til mennene at de er klar for å få barn med dem. 

Så blir vi eldre og fruktbarheten blir borte og da våkner vi opp og syns ungjentene er vulgære og seksualiserte. Derfor kjøper modne kvinner klær på andre butikker en de unge pikene. Vi skal ikke lenger tiltrekke oss noe å forplante oss med, så vi kan kle oss mer med komfort og/eller klasse. Vi bytter ut den bittelille stringtrusa med noe som dekker godt og holder mammamagen i sjakk. Og det med god samvittighet. 

Unge kvinner må seksualuseres litt. Ellers får vi ikke nok barnefødsler. 

Jeg trengte aldri å holde på sånn for å få parret meg.😂 Ikke venninnene mine heller.

Det er en spesiell type hunkjønn du snakker om. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg tenker at du både har rett og tar feil. Ja, det er seksualisering av kvinner over alt, men når du sier at «kvinner seksualiseres» så objektiviserer du kvinner: Noen gjør det med dem, de kan ikke velge selv. 

Fakta er at vi kan velge selv, vi kan slåss mot dette og nekte at det skjer, men vi gjør det ikke. 

Se på hvordan klær for kvinner og menn er laget, hvordan kvinner og menn skal oppføre seg, hvilke ansiktsuttrykk vi skal ha. Hvor ofte ser du en mann på stranda som viser mesteparten av rompa? En mann på treningssenter som trener i hotpants og bar overkropp? En mann på jobbintervju som smiler uavbrutt og har bena i kors? 

Vi må slutte å ta den rollen, rett og slett. Kanskje det som må til er at vi i sterkere grad rett og slett tar avstand fra kvinner som er med på denne seksualiseringen. Jeg er i alle fall drittlei. 

Anonymkode: 35cc4...a72

Veldig viktig poeng. Man kan ikke på en og samme tid være frigjort og selvstendig, og samtidig hevde at egne handlinger og valg er noe en blir påført av andre. 

Som du sier; her har kvinner selv all mulighet til å gjøre noe med situasjonen selv, og jeg vil legge til at jeg som mann ofte stusser over graden av ‘selv-seksualisering’ blant kvinner. Å trene i undertøy, posere med sugemunn, sole seg med en strek av en truse mellom rumpeballene eller ikle seg ‘rumpebukser’ er noe en velger selv, og som jeg tror mange menn rett og slett stusser over. Her tror jeg at unge kvinner trenger at eldre går foran. 

Kvinner må selv «tre ut av immanensen» som Simone de Beavoir formulerte det. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja jeg er sint på dem også, for de ødelegger for alle oss andre kvinner som prøver å bli tatt seriøst.

Men ikke vær så sint da:) de fleste oppegående menn respekterer kvinner i alle former :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mener patriarkalske strukturer er problemet. Den vanlige representasjonen av kvinne er mor, seksuelt objekt eller evt heks/kattekvinne.

Kvinner som frie og kloke og likeverdige mennesker er dessverre underrepresentert i mange menns mentale register, den figuren passer liksom ikke inn.

Anonymkode: 264ce...f6c

Jeg er veldig uenig i dette. 

At kvinner fremstiller kvinner flest som et offer for mannen og som mannens underdanige, er i beste fall veldig sneversynt og en uoppdatert holdning. Et gufs fra fortiden! 

I deler av verden i dag kan dette være tilfelle, men i dagens moderne samfunn er ikke dette tilfelle. Hos enkelte menn kanskje ja, men for det store flertallet stemmer det ikke. Jeg mener at i den delen av verden hvor det flommer over av seksualisering av kvinner, så er det kvinner selv som aktivt bidrar til det; I egne sosiale profiler, egne forum, kvinners media skapt av og for kvinner osv. 

Enig i ts sitt hovedinnlegg at det er stor grad av seksualisering av kvinner, men mener at både menn og kvinner selv bidrar aktivt til dette. Men, det er et valg man tar og som ikke kvinner tvinges inn i som følge av patriarkalske strukturer eller mannens dominans. Blandt annet er det ofte slik at særlig frigjorte kvinner vil kle seg som de vil og da blir ofte mer kropp synlig og fremhevet. Er dette mannens valg? Ja, det er trolig for å tekkes menn, men også for å vise seg frem for andre "medsøstre". 

Det blir ofte altfor fort slik at kvinner skal fremheve og fremstille seg som et offer for mannen. Dette er jeg svært uenig i og viser en fiendtlig snerver holding. Selvmedlidenhet åå vegne av eget kjønn og "selvplasseet underdannighet" er en patetisk og umoden holdning. 

Anonymkode: 93fe5...304

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (11 minutter siden):

Jeg trengte aldri å holde på sånn for å få parret meg.😂 Ikke venninnene mine heller.

Det er en spesiell type hunkjønn du snakker om. 

Neida. Bare se på ungdomskolejentene som øver seg på dette ritualet. De har alle sammen ramlet oppi det samme sminkeskrinet og det er singleter med synlig BH og straaaamme bukser over rumpa på absolutt alle. Det er ikke tilfeldig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

*kvinner seksualiserer seg selv overalt. 

• Nyttig 3
Skrevet
visp skrev (47 minutter siden):

Det er sikkert de du trekkes til da. De som spiller på pupper og ræv :) 

Slik fungerer biologi, men det er selvfølgelig helt opp til kvinner hva de ønsker å spille på. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...