Gå til innhold

Kvinner seksualiseres overalt

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Vi seksualiseres i filmer og TV-serier, reklamer, musikkvideoer, sangtekster, sosiale medier, i mote, magasiner, skjønnhetsindustrien…. Kroppene våre blir regelrett brukt til å selge, underholde og skape oppmerksomhet. Det gjør meg så sint. Kan vi ikke bare få eksistere? Er det rart at kvinnekroppen blir sett på som et objekt når den overalt i samfunnet brukes til å selge noe? Store aktører tjener på å seksualisere oss. Det burde vært straffbart.

Anonymkode: 4e36e...be4

Er det ikke det kvinner vil? Seksualiseres.

Jeg ser norsk media fremsnakker h*rene på only fans til stadighet.
Kvinner sin seksuelle revolusjon har jo nå kommet så langt at det å ligge med flest mulig gutter blir heiet frem.
Se på de mest populære podcastene for unge kvinner, de applauderer trekanter og analsex.
De mest populære bøkene og filmene er stort sett erotiske med innslag av varulver og annen "moro".

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Neida. Bare se på ungdomskolejentene som øver seg på dette ritualet. De har alle sammen ramlet oppi det samme sminkeskrinet og det er singleter med synlig BH og straaaamme bukser over rumpa på absolutt alle. Det er ikke tilfeldig. 

Anonymkode: f7ef0...ab1

Det er nok mer et feilslått rop om aksept og har lite med sex å gjøre (for jentene). 

Traktor skrev (2 minutter siden):

Slik fungerer biologi, men det er selvfølgelig helt opp til kvinner hva de ønsker å spille på. 

Stort sett er det mer enn nok å bare være i den seksuelle alderen for forplantningens del. De som holdt på sånn da jeg var ung ble ansett som desperate av både hun- og hankjønn. Idag har det gått en vill vei mest pga sosiale medier vil jeg tro. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja jeg er sint på dem også, for de ødelegger for alle oss andre kvinner som prøver å bli tatt seriøst.

Problemet ligger i at media (som er stort sett styrt av kvinner) ikke er i stand til å kritisere seg selv eller feminismen.
De er faktisk totalt ute av stand til å selv reflektere, alt er menn sin skyld. Eller patriarkatet da, den er spesielt morsom, ettersom de heller ikke klarer å se at nettopp patriarkatet og kapitalismen har skapt alt de i dag nyter. Uten den så hadde de fremdeles løpt barbeint rundt i skogen på leting etter noe å spise.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg mener patriarkalske strukturer er problemet. Den vanlige representasjonen av kvinne er mor, seksuelt objekt eller evt heks/kattekvinne.

Kvinner som frie og kloke og likeverdige mennesker er dessverre underrepresentert i mange menns mentale register, den figuren passer liksom ikke inn.

Anonymkode: 264ce...f6c

Men selv i settinger der de kan velge selv, så ramler puppene ut?

Anonymkode: 63f6b...5b1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gratis skrev (2 minutter siden):

Problemet ligger i at media (som er stort sett styrt av kvinner) ikke er i stand til å kritisere seg selv eller feminismen.
De er faktisk totalt ute av stand til å selv reflektere, alt er menn sin skyld. Eller patriarkatet da, den er spesielt morsom, ettersom de heller ikke klarer å se at nettopp patriarkatet og kapitalismen har skapt alt de i dag nyter. Uten den så hadde de fremdeles løpt barbeint rundt i skogen på leting etter noe å spise.

Å, herregud...😂

Nå må du huske på at de sørget for at disse fantastiske mennene vokste opp da. Hadde det vært opp til mannen så hadde nok de fleste ungene aldri overlevd. For hvor var den som skulle passe på?

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
visp skrev (5 minutter siden):

Å, herregud...😂

Nå må du huske på at de sørget for at disse fantastiske mennene vokste opp da. Hadde det vært opp til mannen så hadde nok de fleste ungene aldri overlevd. For hvor var den som skulle passe på?

Referer du til kvinner som gjør sin aller viktigste jobb ved å være en mor?

Mennene var vel da ute for å sørge for ressurser og skape trygghet for de hjemme. Noe menn har gjort siden dag 1, kjempet i krig for spare de hjemme.

Endret av Gratis
Skrevet
Gratis skrev (Akkurat nå):

Referer du til kvinner som gjør sin aller viktigste jobb ved å være en mor?

Mennene var vel da ute for å sørge for ressurser og skape trygghet for de hjemme. Noe menn har gjort siden dag 1, død i krig for spare de hjemme, kone og barn.

Det var et svar til "uten dem"- greiene dine. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg mener patriarkalske strukturer er problemet. Den vanlige representasjonen av kvinne er mor, seksuelt objekt eller evt heks/kattekvinne.

Kvinner som frie og kloke og likeverdige mennesker er dessverre underrepresentert i mange menns mentale register, den figuren passer liksom ikke inn.

Bachelorgraden i sosiologi kommer deg endelig til nytte 😆

Synd at de loslitte ideene fra 70-tallet viste seg å være feil, men professoren din på UiO nekter av prinsipp å oppdatere læreboka 😆

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
visp skrev (7 minutter siden):

Det var et svar til "uten dem"- greiene dine. 

"Uten den" er referert til patriarkatet som av en eller annen grunn feminister tror er noe menn skapte for å undertrykke kvinnen. Noe som er så langt unna sannheten du kan komme.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (48 minutter siden):

Veldig viktig poeng. Man kan ikke på en og samme tid være frigjort og selvstendig, og samtidig hevde at egne handlinger og valg er noe en blir påført av andre. 

Som du sier; her har kvinner selv all mulighet til å gjøre noe med situasjonen selv, og jeg vil legge til at jeg som mann ofte stusser over graden av ‘selv-seksualisering’ blant kvinner. Å trene i undertøy, posere med sugemunn, sole seg med en strek av en truse mellom rumpeballene eller ikle seg ‘rumpebukser’ er noe en velger selv, og som jeg tror mange menn rett og slett stusser over. Her tror jeg at unge kvinner trenger at eldre går foran. 

Kvinner må selv «tre ut av immanensen» som Simone de Beavoir formulerte det. 

Signerer denne. Det er ekstremt mange kvinner som selv velger å være fanebærere og frontfigurer for seksualisering og objektivisering av kvinner. Se på mange av de største influensere f eks, som Sophie Elise og Isabel Raad. De ser ut som levende sexdukker med ballongpupper, implantatrumper og badering-lepper.

Hva i all verden er det som innbyr til respekt når kvinner selv velger en slik fremtoning? 

Og som den jeg siterer, bare dra på nærmeste treningssenter. Kvinner trener i bh og stramme rumpetights. Det er de selv som velger å redusere seg selv til sexobjekter. Hvor mange menn trener kun i stram sykkelshorts? Og se på julebord, hvor menn kommer i dressbukse,  dressjakke og skjorte mens kvinner stolprer inn med høye hæler, trang kjole og puppene på utstilling.

Menn har selvrespekt, og her har mange kvinner mye å lære.

Anonymkode: 39833...47e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bachelorgraden i sosiologi kommer deg endelig til nytte 😆

Synd at de loslitte ideene fra 70-tallet viste seg å være feil, men professoren din på UiO nekter av prinsipp å oppdatere læreboka 😆

LOL, godt sagt! 👍😄
På 70 tallet protesterte kvinner for å beholde klærne på, i dag kan de ikke få kledd av seg fort nok bare de får godt betalt. Helt til Sydney Sweeney gjør det selvsagt. 😁

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Neida. Bare se på ungdomskolejentene som øver seg på dette ritualet. De har alle sammen ramlet oppi det samme sminkeskrinet og det er singleter med synlig BH og straaaamme bukser over rumpa på absolutt alle. Det er ikke tilfeldig. 

Anonymkode: f7ef0...ab1

Signerer denne. Har selv sønner i ungdomsskolealder. Vi får av og til bilder av aktiviteter de gjør, og der spankulerer jentene rundt i trange, utringede singleter og skinny jeans med synlig stringtrusekant. Mens de pubertale gutta loffer rundt i baggy jeans, hvite t-skjorter og prøver desperat å holde øynene for seg selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
PorøsAmasone skrev (1 time siden):

De seksualiserer seg jo i stor grad selv… så du får kjefte på de kvinnene som gjør det og profiterer av det, og ikke legge skylda på mannfolka. 

Kvinner seksualiseres selv i afghanistan der de går rundt helt tildekket, fra topp til tå. Fellesnevneren er mannfolka.

Anonymkode: f5ad7...c24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Signerer denne. Har selv sønner i ungdomsskolealder. Vi får av og til bilder av aktiviteter de gjør, og der spankulerer jentene rundt i trange, utringede singleter og skinny jeans med synlig stringtrusekant. Mens de pubertale gutta loffer rundt i baggy jeans, hvite t-skjorter og prøver desperat å holde øynene for seg selv. 

De gutta hadde slitt med det samme om de så en ankel i afghanistan eller her i Norge for litt over 100 år siden. Mindre klær er ikke det samme som mer seksualisering. I flere kulturer har kvinner gått toppløse til daglig, noe som ble ansett som helt normalt og ikke seksuelt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De gutta hadde slitt med det samme om de så en ankel i afghanistan eller her i Norge for litt over 100 år siden. Mindre klær er ikke det samme som mer seksualisering. I flere kulturer har kvinner gått toppløse til daglig, noe som ble ansett som helt normalt og ikke seksuelt. 

Godt poeng. I noen kulturer har mennene bare kuken i et rør(?!) festa med en tau rundt magen. Damene har et fillete tørkle foran musa, that's it. 

Tenk om vi, med våre liv og tanker, skulle gått rundt sånn 😕

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo ganske mange kvinner som lever for seksualisering og velger å tjene penger på slik.

Er selvfølgelig helt enig i at vi som ikke er den typen burde slippe men sånn fungerer ikke verden. 

Anonymkode: 17540...d75

Skrevet
Gratis skrev (43 minutter siden):

Dette var da voldsomt..

Jeg løper fremdeles barbeint i skogen jeg 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi seksualiseres i filmer og TV-serier, reklamer, musikkvideoer, sangtekster, sosiale medier, i mote, magasiner, skjønnhetsindustrien…. Kroppene våre blir regelrett brukt til å selge, underholde og skape oppmerksomhet. Det gjør meg så sint. Kan vi ikke bare få eksistere? Er det rart at kvinnekroppen blir sett på som et objekt når den overalt i samfunnet brukes til å selge noe? Store aktører tjener på å seksualisere oss. Det burde vært straffbart.

"Vi" - i både filmer og TV-sererier er jo skjønnet/sensualitet/seksualitet en viktig faktor når det handler om unge mennesker. Seksualisering i reklame er det veldig lenge siden vi har sett i Norge. Innenfor visse musikksjangre er det sikkert seksualisering, men i de fleste absolutt ikke. 

Sosiale medier flommer over over kvinner som tjener på å eksponer seg selv, ja - deres kapital ligger nettopp i dette. 

I skjønnhetsindustrien er det selvagt vekt på skjønnhet/ensualisetet. Noe annet vile være rett. 

Ellers er dette "vi" veldig typisk - kvinner er vel indvivider, akkurat som menn? 

Burde det være forbudt for kvinner å tjene på fremstå som sensuell/seksuell? 

Anonymkode: cdad0...43b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men selv i settinger der de kan velge selv, så ramler puppene ut?

Fordi de har vokst opp med at betydningsfulle kvinner som blir vist fram i medier gjør det. 

Skrevet
Strigiformes skrev (29 minutter siden):

Dette var da voldsomt..

Jeg løper fremdeles barbeint i skogen jeg 😂

Så bra, jeg heier på det. 😉 (likevel så tenkte jeg den gangen det ikke fantes sko, eller butikker)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...