AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:40 #21 Skrevet torsdag kl. 12:40 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mobbing kommer pga sånne som deg! Anonymkode: f1da6...659 Nei, alvorlig talt. Mobbing kommer på grunn av elendige foreldre som ikke oppdrar barna sine. Du går vel ikke rundt og mobber folk som har skitne klær selv om du vasker egne klær? Påstanden din er helt ulogisk. Anonymkode: df824...e47 3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:44 #22 Skrevet torsdag kl. 12:44 Jeg gjorde ingenting. Hun fant ut av det der av seg selv da hun ble tenåring. Så lenge hun ikke brydde seg, trengte ikke jeg heller å bry meg så mye. Anonymkode: ccbf3...f04 7
Uanonym bruker Skrevet torsdag kl. 12:48 #23 Skrevet torsdag kl. 12:48 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Herregud, hvis selvtilliten din gikk til helvete på grunn av litt hårstell var du nok ekstremt skjør i utgangspunktet. Jeg tenker det er helt normalt å gjennomføre grunnleggende stell. Fjerning av monobryn havner i samme kategori som å klippe håret. Min mor sendte jo meg til frisøren som barn, jeg tok selvsagt ikke skade av det. Nå må man ikke være helt hysteriske heller. Det er normalt å lære barna sine at vi generelt steller oss når vi går på skole/jobb. Vi lærer da sønnene våre at de skal barbere seg? Eller mener du at sønnen min er permanent psykisk ødelagt fordi faren hans lærte han at man barberer seg og steller bart og skjegg før skole/arbeid? Skal man virkelig risikere at døtrene mobbes bare for å av prinsipp aldri kommentere på utseendet? Hva med tannregulering? Skal det være uakseptabelt med mindre det er så store feilstillinger at man ikke klarer å spise? Det blir for hysterisk. Anonymkode: df824...e47 Når ungdommene er så store at de får skjegg, er de store nok til å bestemme selv hva slags frisyre de vil ha på skjegget. Det er forskjell på å lære ungene personlig hygiene og rene klær vs. å oppfordre barnehagebarn til å endre på utseendet sitt. 5 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:53 #24 Skrevet torsdag kl. 12:53 Jeg forstår deg godt. Vi har alle den frykten at andre skal være slemme med barna våre. Det er en vanskelig vurdering. Jeg ville ventet for å ikke påføre de skam og for å vise at dere aksepterer de som de er. Snakk med de om at alle er forskjellige og at det er helt ok. Den dagen det begynner å plage dem så ville jeg tatt stilling til på nytt. Anonymkode: a8fc7...c38 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:54 #25 Skrevet torsdag kl. 12:54 Har selv barn med antydning til unibrow. Hun tok det opp selv, og jeg lot henne da velge om jeg skulle hjelpe henne med det. Har vel gjort det 2 ganger nå. Hun vet hun kan snakke med meg om hun ønsker det flere ganger. Selv skammet jeg meg over hår på leggene, og smugstjal mamma sin barberhøvel, med nupper og sår hud som konsekvens.. Anonymkode: 6a59f...b4f 1
Buxus Skrevet torsdag kl. 13:00 #26 Skrevet torsdag kl. 13:00 Vi sender barna til frisøren, vi klipper neglene deres - jeg mener at vi kan hjelpe dem ved å nappe bryn også. Det er jo ikke som om man sier: "hjelpes Anna, nå MÅ vi ta og nappe det der fæle brynet ditt, du ser jo ikke KLOK ut!" Det er vel bare til å gjøre som en naturlig ting sammen med negleklippen og tannpussen og alle de andre hygieniske oppgavene vi har? 2 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:02 #27 Skrevet torsdag kl. 13:02 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ee nei. Hva pakker er vitsen du lærer jo varna at det ikke er normalt å ha hår. Anonymkode: 69e01...437 Vitsen er jo at det er ingen som kler en kraftig unibrow, kanskje med unntak av Frida Kahlo. Anonymkode: 9f937...e01 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:05 #28 Skrevet torsdag kl. 13:05 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Herregud, hvis selvtilliten din gikk til helvete på grunn av litt hårstell var du nok ekstremt skjør i utgangspunktet. Jeg tenker det er helt normalt å gjennomføre grunnleggende stell. Fjerning av monobryn havner i samme kategori som å klippe håret. Min mor sendte jo meg til frisøren som barn, jeg tok selvsagt ikke skade av det. Nå må man ikke være helt hysteriske heller. Det er normalt å lære barna sine at vi generelt steller oss når vi går på skole/jobb. Vi lærer da sønnene våre at de skal barbere seg? Eller mener du at sønnen min er permanent psykisk ødelagt fordi faren hans lærte han at man barberer seg og steller bart og skjegg før skole/arbeid? Skal man virkelig risikere at døtrene mobbes bare for å av prinsipp aldri kommentere på utseendet? Hva med tannregulering? Skal det være uakseptabelt med mindre det er så store feilstillinger at man ikke klarer å spise? Det blir for hysterisk. Anonymkode: df824...e47 Jeg er helt enig med den du siterer! Det du nevner der er noe alle gjør, men å nappe bryn kommer i en helt annen kategori! Det er ikke vanlig å gjøre. Barn må få lov til å se ut som de vil, og ønsker de å fjerne deler av brynene så er det jo greit. Om de vil ha langt hår så er det greit også. Gutter kan jo ha skjegg om de ønsker, det MÅ jo ikke barberes bort. Hygiene, tannpuss osv. må de jo lære seg, men det er helt elementære ting å kunne. Barn og ungdommer skal ikke mobbes pga. utseendet, men det risikerer man om foreldre er veldig nøye på sånt. De lærer barna sine at sånn skal man ikke se ut, og da kan de mobbe andre som ser sånn ut. Anonymkode: 8eaa6...c99 4 1
SPOCA Skrevet torsdag kl. 13:06 #29 Skrevet torsdag kl. 13:06 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Herregud, hvis selvtilliten din gikk til helvete på grunn av litt hårstell var du nok ekstremt skjør i utgangspunktet. Jeg tenker det er helt normalt å gjennomføre grunnleggende stell. Fjerning av monobryn havner i samme kategori som å klippe håret. Min mor sendte jo meg til frisøren som barn, jeg tok selvsagt ikke skade av det. Nå må man ikke være helt hysteriske heller. Det er normalt å lære barna sine at vi generelt steller oss når vi går på skole/jobb. Vi lærer da sønnene våre at de skal barbere seg? Eller mener du at sønnen min er permanent psykisk ødelagt fordi faren hans lærte han at man barberer seg og steller bart og skjegg før skole/arbeid? Skal man virkelig risikere at døtrene mobbes bare for å av prinsipp aldri kommentere på utseendet? Hva med tannregulering? Skal det være uakseptabelt med mindre det er så store feilstillinger at man ikke klarer å spise? Det blir for hysterisk. Anonymkode: df824...e47 Nei, jeg var ikke skjør i utgangspunktet. Nå oppfører du deg som en drittsekk. Gratulerer. Jeg jobber i småskolen, gjør du? For jeg SER og opplever hva som skjer med disse barna som blir kritisert for utseendet sitt hver eneste dag. Det er jeg som må plukke opp barna som møter denne kritikken, og det er jeg små fortelle dem at "neida, mamma mente det nok egentlig ikke slik". Det er skremmende mange barn som har det slik. Og hadde de fortalt dette hjemme hadde de nok møtt på en forelder som deg: slutt og grin, ikke vær så skjør. Og jeg har både klippet håret og hatt tannregulering som barn. Det er noe HELT annet. At du ikke klarer å se det er heller skremmende, men det viser du jo i ditt ekstremt nedlatende innlegg. Men greit, da skal jeg gi deg det inn med teskje: forskjellen mellom å fjerne monobryn på et barn som ikke engang merke til det og som lever lykkelig uvitende, og det å klippe håret eller ha tannregulering, er at monobryn fjernes utelukkende fordi du som er forelder synes det er mindre pent. Du liker ikke barnet som det er. Det er forkvaklet syn på barnet. Og hvis det meg skjør (ikke få meg til å le), så værsågod. Det går helt fint. Akkurat det lever jeg meget godt med. De færreste får tannregulering for gøy, og de fleste klipper seg fordi det ikke bare handler om utseendet. Det handler blant annet om å slippe å få veldig flokete hår hvis håret blir for slitt, og tannregulering handlet også om tannstilling. Nei, mine foreldre fikk ikke dekket tannregulering i særlig grad (det skal ganske mye til selv om det ikke er kosmetisk), men jeg hadde svært tette tenner og hadde det for å unngå hull. Jeg måtte sånn sett også trekke tenner for å gi plass til mine tenner. Uanonym bruker skrev (6 minutter siden): Når ungdommene er så store at de får skjegg, er de store nok til å bestemme selv hva slags frisyre de vil ha på skjegget. Det er forskjell på å lære ungene personlig hygiene og rene klær vs. å oppfordre barnehagebarn til å endre på utseendet sitt. Nettopp! 2 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:14 #30 Skrevet torsdag kl. 13:14 Min datter (nå 16) har voldsom hårvekst. Det betyr også at hun har verdens flotteste hår. Nydelig og tjukt hår som storesøster misunner. Med på kjøpet følger monobryn. Vi har alltid fokusert på at det ene (vakkert hår) betyr generelt mye hårvekst ellers. Derfor ser hun positivt på dette. Da hun som 13 åring kommenterte monobrynproblematikken, så valgte hun å nappe. Jeg tror det vesentlige her er å ikke skape negativt fokus. Ikke kommenter det før de selv legger merke til det, og fokuser på det som er vakkert og unikt. Anonymkode: b3ad1...da3 2 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:18 #32 Skrevet torsdag kl. 13:18 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde ikke gjort noe før de event nevnte det selv. da hadde jeg selvsagt hjulpet de. Jeg husket jeg ble ertet hele barneskolen fordi jeg hadde så mye mørke hår på armene. Datteren min fikk det samme, og fikk veldig mange stygge kommentarer på det. Da hjalp jeg henne med hårfjerningskrem. Ikke pokkern om jeg ønsket at hun skulle stå i det samme som meg. Jeg ble hverken mer tøff, mer robust, eller omfavnet de armene selv om jeg bare måtte finne meg i det. Anonymkode: 615da...97b Egentlig enig her. Jeg var et kvisetryne, men hippieforeldrene mine mente det var helt naturlig. Anonymkode: 1ac87...cbc 1
Fighter83 Skrevet torsdag kl. 13:18 #33 Skrevet torsdag kl. 13:18 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har to små døtre som begge har arvet sin fars kraftige hårvekst og fått kraftige bryn med hår også i midten av pannen mellom brynene. Jeg har jo selv ingen erfaring med å ha så mye hårvekst på brynene og hverken napper eller vokser der selv. Jeg har så sett i sosiale medier om mødre som selv hadde unibrow og antydning til bart i barndommen at de vokser/ napper på sine barn så de ikke skal oppleve å bli mobbet for dette som de selv opplevde. Jeg syns dette er vanskelig for vil ikke at de skal tro at jeg mener de trenger det. De er jo nydelige jenter. Vil gjerne høre fra dere med egen erfaring fra å ha mørk hårvekst i barndommen i ansiktet. Ble dette kommentert fra andre barn? Bør jeg nappe i midten mellom brynene til barna mine når de begynner på skolen? Anonymkode: 67f8d...1d3 Enig med deg at påføring av komplekser og skam knyttet til øyenbrynen skal man ikke gjøre. Om de selv kommer med kommentarer om det så kan du jo snakke med de om det. Hvis de ønsker løsninger så må de bli gamle nok og betale for det selv, er min holdning til dette. Men man kan jo snakke om løsninger om de ønsker seg det. Endret torsdag kl. 15:37 av Fighter83 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:20 #34 Skrevet torsdag kl. 13:20 Jeg er mørkhudet, jeg ble ertet for å ha bart. Den er jo smertefull å gjøre noe med, men jeg ville definitivt tatt øyebrynene dems. Eks med threading hvis noen i nærheten av deg gjør det. Anonymkode: 6576f...e5a 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:30 #35 Skrevet torsdag kl. 13:30 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde ikke gjort noe før de event nevnte det selv. da hadde jeg selvsagt hjulpet de. Jeg husket jeg ble ertet hele barneskolen fordi jeg hadde så mye mørke hår på armene. Datteren min fikk det samme, og fikk veldig mange stygge kommentarer på det. Da hjalp jeg henne med hårfjerningskrem. Ikke pokkern om jeg ønsket at hun skulle stå i det samme som meg. Jeg ble hverken mer tøff, mer robust, eller omfavnet de armene selv om jeg bare måtte finne meg i det. Anonymkode: 615da...97b Enig i denne! Når barnet sier at det er plaget av det, kan du liksom normalisere og si at det ikke er vanskelig å gjøre noe med det, men at det er helt normalt både å la det være sånn (ikke nappe/fjerne), og å fjerne. Men ville ikke vært den som gjorde det til et problem liksom. At det ikke er du som sier noe om det før barnet selv påpeker det. Selv hadde jeg ganske mye bart (lys, men likevel). Skulle så fjerne ønske noen viste meg at det var mulig å få bort med sånn kniv ment for bryn. Jeg fant ikke ut av det før jeg var 35 liksom😅 Anonymkode: 1219a...dd4 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:44 #36 Skrevet torsdag kl. 14:44 Jeg tenker at hår er helt naturlig, men vi kvinner bør ta vekk det under armene og på underlivet. Om man fjerner unibrow eller på armen og leggen er individuelt. Men en veldig fin måte å fjerne unibrow på uten at det gjør vondt eller ødelegger hårsekkene er sånn bryn skjærer. De er fine og det fjernes på null komma niks. Kajol har jo aldri fikset bryna sine og hun er jo superpen og en av Indias største skuespillere. Anonymkode: bb87b...171
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:47 #37 Skrevet torsdag kl. 14:47 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at hår er helt naturlig, men vi kvinner bør ta vekk det under armene og på underlivet. Om man fjerner unibrow eller på armen og leggen er individuelt. Men en veldig fin måte å fjerne unibrow på uten at det gjør vondt eller ødelegger hårsekkene er sånn bryn skjærer. De er fine og det fjernes på null komma niks. Kajol har jo aldri fikset bryna sine og hun er jo superpen og en av Indias største skuespillere. Anonymkode: bb87b...171 Hvorfor bør vi det? Snakk for deg selv, ikke legg deg oppi hva jeg eller andre bør eller ikke bør Anonymkode: ccbf3...f04 3 8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:52 #38 Skrevet torsdag kl. 14:52 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kajol har jo aldri fikset bryna sine og hun er jo superpen og en av Indias største skuespillere. Anonymkode: bb87b...171 I et land av hår, hår og hår, store neser og slappe armer. Jeg er vokst opp med, "du er pen som du er", noe som var totalt løgn og har bare gjort meg mer utseendefokusert. Anonymkode: 1ac87...cbc 1
Blå tyggis Skrevet torsdag kl. 14:54 #39 Skrevet torsdag kl. 14:54 Uanonym bruker skrev (2 timer siden): Når ungdommene er så store at de får skjegg, er de store nok til å bestemme selv hva slags frisyre de vil ha på skjegget. Det er forskjell på å lære ungene personlig hygiene og rene klær vs. å oppfordre barnehagebarn til å endre på utseendet sitt. Nåja, vi har en tolvåring med bart. Jeg hadde satt ned foten om han valgte å spare til kost under nesa.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:56 #40 Skrevet torsdag kl. 14:56 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor bør vi det? Snakk for deg selv, ikke legg deg oppi hva jeg eller andre bør eller ikke bør Anonymkode: ccbf3...f04 Snakk for deg selv sjæl hele verden legger seg oppi hva andre gjør. Derfor har vi slike problemer. Og hvorfor fjerne hår ? Menn liker ikke så mye hår, og det er greit å føle seg litt fresh. Men you do you. Anonymkode: bb87b...171
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå