AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Driver å vurderer å skaffe meg piggdekk på en bil med forhjulstrekk. Har en del bakker rundt der jeg bor, og jeg er livredd for å kjøre når det er snø og is. Kjører piggfritt nå. Hva hadde dere valgt? 🤔 Dere som har piggdekk, er dere fornøyd? Anonymkode: 79d47...e26
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Har piggdekk, og det kommer jeg aldri til å slutte med. Jada, det finnes mye bra piggfrie dekk, men når det gjelder er det ingenting som slår piggdekk. Dessutten må det være en vis andel piggdekk på veiene for å frese opp poleringen de piggfrie forårsaker. Det hadde blitt kaos ut av en annen dimensjon hvis alle fjernet piggdekkene. Piggdekkavgift burde vært byttet til piggfrivgift. Anonymkode: aca0b...18a 5
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #3 Skrevet 58 minutter siden Vi har pigg og må ha det. Bor der det er mye snø og får skikkelig vinterveier. Har bratte bakker opp mot huset, uten pigg går det ikke å komme opp. Aberet er at jeg kjører nedover mot Svinesund noen ganger pr vinter og må betale piggdekkavgift fordi veien går der. Skulle jegvæ kjørt utenom så tar det 2 timer mer. Synes det er råtten å lage en hovedvei igjennom Oslo slik man må betale avgifter på dekk man må ha der man bor. Anonymkode: 785be...702 1 1
AnonymBruker Skrevet 50 minutter siden #4 Skrevet 50 minutter siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har pigg og må ha det. Bor der det er mye snø og får skikkelig vinterveier. Har bratte bakker opp mot huset, uten pigg går det ikke å komme opp. Aberet er at jeg kjører nedover mot Svinesund noen ganger pr vinter og må betale piggdekkavgift fordi veien går der. Skulle jegvæ kjørt utenom så tar det 2 timer mer. Synes det er råtten å lage en hovedvei igjennom Oslo slik man må betale avgifter på dekk man må ha der man bor. Anonymkode: 785be...702 Piggdekkeavgiften er så tullete at den har jeg aldri betalt annet enn hvis jeg parkerer et sted det går parkeringsvakter. Bor rett utenfor grensa, så kjører ikke daglig der det er avgift, men når jeg gjør det har jeg aldri brydd meg om det. Har aldri fått bot og har kjørt slik siden dag 1 av avgiften. Anonymkode: aca0b...18a 1
AnonymBruker Skrevet 48 minutter siden #5 Skrevet 48 minutter siden Pigg. Jeg kjørte piggfritt i flere år, men så måtte jeg brått og brutalt en dag ha nytt dekk, og da hadde de bare pigg på lager. Kommer aldri til å kjøre piggfritt igjen ut fra hvor jeg bor nå. Anonymkode: 224be...265 1
enkefru Skrevet 47 minutter siden #6 Skrevet 47 minutter siden Kjører piggfritt per nå, men flytter jeg dit jeg drømmer om, blir det pigg igjen. Veldig isete veier der (grusveier) 1
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #7 Skrevet 44 minutter siden Gode piggfri er like gode som piggdekk, mens dårlige piggdekk er ofte gode uansett er min erfaring. Dårlige piggfrie dekk har ofte hardere gummi og helt håpløs på våt asfalt og slapseføre. Anonymkode: 9617a...f68 1
AnonymBruker Skrevet 41 minutter siden #8 Skrevet 41 minutter siden Kun piggdekk her og. På samtlige biler, er ikke forsvarlig med noe annet der vi bor Anonymkode: 50fcf...6a3 1
AnonymBruker Skrevet 27 minutter siden #9 Skrevet 27 minutter siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Har piggdekk, og det kommer jeg aldri til å slutte med. Jada, det finnes mye bra piggfrie dekk, men når det gjelder er det ingenting som slår piggdekk. Dessutten må det være en vis andel piggdekk på veiene for å frese opp poleringen de piggfrie forårsaker. Det hadde blitt kaos ut av en annen dimensjon hvis alle fjernet piggdekkene. Piggdekkavgift burde vært byttet til piggfrivgift. Anonymkode: aca0b...18a Ja det jeg også tenker. Hvis snø og is ikke kommer før langt uti desember eller januar, hvordan er piggdekk å kjøre da? På bar vei. Blir det glatt da? Har aldri kjørt med pigger så jeg aner ikke Anonymkode: 79d47...e26
AnonymBruker Skrevet 23 minutter siden #10 Skrevet 23 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det jeg også tenker. Hvis snø og is ikke kommer før langt uti desember eller januar, hvordan er piggdekk å kjøre da? På bar vei. Blir det glatt da? Har aldri kjørt med pigger så jeg aner ikke Anonymkode: 79d47...e26 Jeg skifter når frosten kommer, uansett hva kalenderen sier. Selv om veien ser bar ut kan det være et tynt lag som gjør den glatt, det er slike forhold pigger er supre til, ikke blank is. Så det er ingen problemer å kjøre med pigg selv om det ikke har kommet snø enda. Eneste er at det bråker når du kjører i parkeringshus, men det overhører en raskt. Anonymkode: aca0b...18a
AnonymBruker Skrevet 1 minutt siden #11 Skrevet 1 minutt siden Min erfaring er at det kun er på våt is og underkjølt regn at det er litt forskjell, men da er det jaggu glatt med piggdekk også.. På snøføre og tørr is opplever jeg piggfrie dekk som svært gode. I saltet snø som vi ofte har i byen er begge deler like ubrukelig.. Og nå som jeg ikke lengre kjører til fjells med tilhenger halve vinteren er det kun piggfritt som gjelder for meg, men så kan jeg også la bilen stå hvis det skulle være helt håpløst på veiene Anonymkode: c0835...9dd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå