AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:23 #21 Skrevet tirsdag kl. 09:23 Hvis du tror det så har du misforstått hva narsissisme er. Anonymkode: 38629...da2 2 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:25 #22 Skrevet tirsdag kl. 09:25 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du tror det så har du misforstått hva narsissisme er. Anonymkode: 38629...da2 Jeg tror jeg utrykket meg veldig upresist i hovedinnlegget. Ser mange misforsto intensjonen min og ble oppskaket. Tar det på min kappe Anonymkode: 165f2...fa4 1
poppelopp7 Skrevet tirsdag kl. 09:30 #23 Skrevet tirsdag kl. 09:30 Narsisister eelskeeer teknologi! Sosiale medier er jo dems trygge fasade, dem kan si hva dem vil og utgi seg for å være noen dem ikke er og leve ut sin falske personlighet og utgi livet sitt å være bedre enn det faktisk er 🤭 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:32 #24 Skrevet tirsdag kl. 09:32 Herregud... Les heller litt om narsissisme når du har så lite kunnskap om du er nysgjerrig Anonymkode: b9147...65b 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:38 #25 Skrevet tirsdag kl. 09:38 poppelopp7 skrev (5 minutter siden): Narsisister eelskeeer teknologi! Sosiale medier er jo dems trygge fasade, dem kan si hva dem vil og utgi seg for å være noen dem ikke er og leve ut sin falske personlighet og utgi livet sitt å være bedre enn det faktisk er 🤭 Ja, enig i at de liker sosiale medier, men jeg tenker i jobbsammenheng. De liker dårlig når kolleger bruker ny teknologi og dermed blir mer effektive enn dem. Anonymkode: 165f2...fa4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:42 #26 Skrevet tirsdag kl. 09:42 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det en narsissistisk ting å være skeptisk til all ny teknologi? De er jo generelt negative til alle forslag som ikke kommer fra dem, men jeg opplever at folk med narsissistiske trekk ofte er ekstra skeptiske til å ta i bruk AI, de har ofte dårlig kunnskap om datamaskiner, skjønner ofte ikke hvordan teknologi fungerer og er derfor veldig redd for å prøve nye ting som har med teknologi å gjøre. Og er det fordi de ikke kan styre og manipulere datamaskiner på samme måte som de gjør med mennesker? Mennesker kan du herse med og sjefe rundt, men skal du få en datamaskin eller AI agent til å utføre noe for deg krever det at du faktisk gir riktig input og skjønner hva du driver med. Anonymkode: 165f2...fa4 Det er vel heller det motsatte? Folk som er ekstremt selvopptatte elsker kamerafunksjonen og alle filter. Folk poster 900 bilder av seg selv på Facebook, Snapchat og Instagram. Gjerne AI-redigert til historiske figurer, som vikinger, osv. Anonymkode: 158aa...657 1 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:53 #27 Skrevet tirsdag kl. 09:53 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er vel heller det motsatte? Folk som er ekstremt selvopptatte elsker kamerafunksjonen og alle filter. Folk poster 900 bilder av seg selv på Facebook, Snapchat og Instagram. Gjerne AI-redigert til historiske figurer, som vikinger, osv. Anonymkode: 158aa...657 Det kan jeg være enig i. Jeg tenkte mer i forbindelse med jobb, og det å ta i bruk moderne systemer, automatisere prosesser osv. Anonymkode: 165f2...fa4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:39 #28 Skrevet tirsdag kl. 11:39 Altså…. Hæ?? Anonymkode: 98c2a...8e2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:51 #29 Skrevet tirsdag kl. 11:51 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bare en artig obsevasjon jeg har gjort , og lurer på om det er tilfeldig, eller om andre har samme opplevelse. Ingen dypere mening enn det. Anonymkode: 165f2...fa4 Men kjenner du så mange narsissister at du tenker du kan identifisere et mønster? Anonymkode: c3e0f...c31 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:02 #30 Skrevet tirsdag kl. 12:02 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men kjenner du så mange narsissister at du tenker du kan identifisere et mønster? Anonymkode: c3e0f...c31 3-4 stykker hvor dette går igjen ja. Men så klart er ikke dette et representativt utvalg. Det er jo først og fremst i jobbsammenheng man merker problemer med dette. Det trenger ikke å ha bare med teknologi å gjøre, men de har som regel veldig bastante meninger om ting de kan lite om. Nå var jo ikke dette ment som en vitenskapelig påstand, var bare nysgjerrig om andre hadde samme gjentakende opplevelse som meg Anonymkode: 165f2...fa4
HanneH1980 Skrevet tirsdag kl. 12:34 #31 Skrevet tirsdag kl. 12:34 Det er nok heller det stikk motsatte. Narsissister elsker teknologi som kan bidra til at de kan fremheve seg selv, få oppmerksomhet, osv. Og generativ AI gir dem enda en kjempemulighet til dette, ved å sitte og generere alskens slop og forvente anerkjennelse for noe de ikke engang har laget selv. De etiske problemstillingene bak Gen AI gir de jo selvsagt blanke faen i, narsissister bryr seg ikke om andres arbeid (oftere forakter de snarere andres arbeid, og vil gladelig utnytte det). Personlig har jeg erfart at narsissister er veldig glad i teknologi, og det gir jo også mening med tanke på hvor lett det er for dem å bruke moderne teknologi for å styrke egoet sitt, vise seg selv frem, gjerne skape flere kontoer på diverse nettfora og sosiale medier for å gi seg selv enda mer falsk validering, osv. osv. 6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:08 #32 Skrevet tirsdag kl. 13:08 AnonymBruker skrev (1 time siden): 3-4 stykker hvor dette går igjen ja. Er dette 3-4 stk som har fått diagnosen narsissistisk personlighetsforstyrrelse eller 3-4 stk som du stempler som narsissist utfra "KG-kriterier"? Anonymkode: 4d7e0...0e7 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:02 #33 Skrevet tirsdag kl. 14:02 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror jeg utrykket meg veldig upresist i hovedinnlegget. Ser mange misforsto intensjonen min og ble oppskaket. Tar det på min kappe Anonymkode: 165f2...fa4 Helt i orden, bra du oppklarer 😊 Kjenner kun til ei via jobb hvor jeg mistenker det er en personlighetsforstyrrelse, kan i hvert fall tikke av mange punkter. Utad gir hun et inntrykk av at alt er spennende og muligheter, men det er nok mer for å vise utad «se hva jeg kan» enn en reell interesse. Kan det gi fin tittel, slippe å gjøre jobben og i stedet får skryt eller mer fakturerbar tid, er hun helt med. Gjerne fronte det på hjemmeside og i sosiale medier. Der er det mer utad ja takk, men når jobben skal gjøre, nei takk. Anonymkode: dfcc3...9c2 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:03 #34 Skrevet tirsdag kl. 14:03 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Er dette 3-4 stk som har fått diagnosen narsissistisk personlighetsforstyrrelse eller 3-4 stk som du stempler som narsissist utfra "KG-kriterier"? Anonymkode: 4d7e0...0e7 Selfølgelig ikke. Denne typen mennesker oppsøker jo ikke psykologisk helsehjelp, så de blir omtrent kun diagnostisert via rettsvesenet, men det går likevel en stor andel høytfungerende mennesker rundt med tydelig narsissistiske trekk. Derfor snakker jeg ikke om mennesker med diagnosen, men om personlighetsstilen. Anonymkode: 165f2...fa4 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:04 #35 Skrevet tirsdag kl. 14:04 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Traff jeg en nerve? Anonymkode: 165f2...fa4 Du bare beviste at du ikke har peiling på hva du snakker om, men hadde vært om du kunne dokumentere påstandene dine om at de har dårligere kunnskap om data og ikke forstår hvordan de fungerer Anonymkode: 002ae...0bf 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:09 #36 Skrevet tirsdag kl. 14:09 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du bare beviste at du ikke har peiling på hva du snakker om, men hadde vært om du kunne dokumentere påstandene dine om at de har dårligere kunnskap om data og ikke forstår hvordan de fungerer Anonymkode: 002ae...0bf Det var et spørsmål, ikke en påstand. Jeg skrev litt om hva jeg har observert, og ville forhøre meg om andre har samme opplevelse. Blant en del kverulering i tråden, har jeg også fått noen gode svar fra folk som har opplevd det motsatte av meg, og det er helt ok. Anonymkode: 165f2...fa4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:10 #37 Skrevet tirsdag kl. 14:10 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selfølgelig ikke. Denne typen mennesker oppsøker jo ikke psykologisk helsehjelp, så de blir omtrent kun diagnostisert via rettsvesenet, men det går likevel en stor andel høytfungerende mennesker rundt med tydelig narsissistiske trekk. Derfor snakker jeg ikke om mennesker med diagnosen, men om personlighetsstilen. Anonymkode: 165f2...fa4 Så det du skriver er jeg like gjerne kan skrive at de som har brystkreft kommer ofte for sent på jobb, siden jeg kjenner 3-4 stykker som gjør det, like valid som det du skriver, de som har brystkreft har i alle fall diagnosen, men de du skriver om er noen du har satt en diagnose på, enda en meningsløs tråd om noen her inne som tror de kan alt om narsissisme Anonymkode: 002ae...0bf 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:10 #38 Skrevet tirsdag kl. 14:10 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, vanlige folk er skeptisk til KI, de forstår det ikke og det er derfor de mobber den. Anonymkode: 71679...00e Denne skepsisen er vel nettopp fra folk som forstår AI en motsatt. De som ikke forstår konsekvensene av å spy ut AI-slop i alle kanaler er de som "ikke forstår" og følger bare sine egne, korttenkte innfall. Anonymkode: 8d424...7fe 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:12 #39 Skrevet tirsdag kl. 14:12 Selv om mange av oss har enkelte narsissistiske sider, er det særdeles få personer som kan klassifiseres som narsissister. Anonymkode: 17467...1bb
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:15 #40 Skrevet tirsdag kl. 14:15 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selv om mange av oss har enkelte narsissistiske sider, er det særdeles få personer som kan klassifiseres som narsissister. Anonymkode: 17467...1bb Fint du presiserer. Jeg tenker ikke de som har diagnosen Narsissistisk personlighetsforstyrrelse på papiret. Men disse høytfungerende menneske som har tydelig trekk uten å ha diagnosen. Vi kan godt bruke et annet ord, hvis det er ordet «narsissisme» som er betent. Hva vil du kalle en person som har høy grad av disse trekkene men ikke har diagnosen? Anonymkode: 165f2...fa4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå