Gå til innhold

Er barfotsko "eksentrisk"...?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Fotformsko og barfotsko er ikke det samme. Altra er et merke, ikke en sko. Som Adidas, asics, Nike, Topo... ikke en spesiell sko. Altra har (i likhet med Topo) bredere tåboks. 

Jeg synes du høres litt spesiell ut med maten og tv, men så lenge du ikke påtvinger andre dette synet er det vel helt ok? 

Barfotsko var en hype i løpemiljøet en stund, men er over nå. Mange som liker dette. 

Tone ned i forhold til svigers/barn - ellers you do you :) 

Endret av Snabeltann
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, én tråd handler om hvordan alle er så konforme og ikke tenker selv. Mens i denne tråden finner folk bilder av sko de synes er teite at folk går med, og hvorvidt fottøyet forteller noe grunnleggende om mennesker. 

Anonymkode: 3cff6...3c9

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor fant du de bildene? Finner bare fargerike sko med bred tåboks. 

For de som ikke vet så er sko med bred tåboks, flat såle, "fotform" som mange sier samt barfotsko noe som er veldig bra for føttene. Jeg bruker ALTRA sko selv (ser ut som vanlige joggesko) fordi jeg har slitt med plantar f. i mange år. Skoene hjelper så jeg holder føttene myke og smertefrie (nesten men det har blitt veldig nye bedre). Vanlige sko med god demping og mere demping enn god gjør plantar f verre. 

Anonymkode: 16bfb...c6d

Jeg kjøpte mine fra Froddo, hos Zalando. De har flere merker der som har slik form. Er litt synd at jeg ikke vet om det er trygt å handle der lengre da... Camper er et annet som jeg har vørt glad i lenge - fint for de med litt smalere føtter (mine er smale og lange). Ellers har jeg også kjøpt noe på Etsy :)

Endret av katties
Skrevet
katties skrev (5 minutter siden):

Jeg kjøpte mine fra Froddo, hos Zalando. De har flere merker der som har slik form. Er litt synd at jeg ikke vet om det er trygt å handle der lengre da... Camper er et annet som jeg har vørt glad i lenge - fint for de med litt smalere føtter (mine er smale og lange). Ellers har jeg også kjøpt noe på Etsy :)

Vil kalle det…..ikke direkte eksentrisk, men en light versjon?

Campersko er jo litt i den retning.

Gjør det noe da?

Skrevet
AprilLudgate skrev (3 timer siden):

Vil kalle det…..ikke direkte eksentrisk, men en light versjon?

Campersko er jo litt i den retning.

Gjør det noe da?

Det er vel litt en "kalibrering" tror jeg. Hat liksom aldri tenkt på barfotsko som noe eksentrisk, men så godtok jeg også de skoene som har tær ganske enkelt også, da en i kollektivet begynte å gå med det sånn ca i 2014 :P DetDet var litt sånn "jaja, alle har sin smak", og så tenkte jeg ikke på dét mer. Svigermor er utdanna psykolog og prøver å fremstå som veldig åpen for alle typer folk, men så hadde hun liksom en - slik jeg ser det - velnsterk reaksjon på at noen går med sånne sko som har fotform... Jeg tenkte da: er det hun som dømmer folk for ting som egentlig er helt vanlige i dag, eller er jeg i et miljø som er så langt unna det som er normalt at jeg ikke merker at slike sko er uvanlig?

AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (På 28.9.2026 den 16.16):

Jeg leser "kjerringstil" som noe som du enten synes ser foe behagelig ut, eller som ikke nødvendigvis ser moderne ut. Jeg tenker at skoene under er fine. Det går an å se... lite tiltrekkende ut med helt vanlige, ubehagelige sko også. 

Lang-S-Zen-4-1024x768-331798255.jpg

Angles_Atlas_Mens_Barefoot_Dress_Shoes-08788-crop-1080x735-1236100281.jpg

Synes de var skikkelig fine sko. Særlig de nederste. Relativt velfungerende og godt gift dame på 52.

Anonymkode: 287e8...c77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2026 den 14.19):

Ja, det er litt i samme gata som å skrive kjerring med æ ;) 

Anonymkode: 949af...55c

Jeg forstår. La meg omformulere. Kanskje mer etter din smak: "gammel frue-aktig".

Anonymkode: ab14e...a0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...