Gå til innhold

Er barfotsko "eksentrisk"...?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor i alle dager vil du unngå å være eksentrisk? Alle bra mennesker er eksentriske. 

Anonymkode: 10993...c58

…synes de selv.

Anonymkode: 949af...55c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig vil jeg heller si. Ser ikke på tv selv, leser kun bøker. Me  siden jeg har barn, så har jeg så klart tvstue, de får finne sin vei i verden, ikke pådyttet min.

Resten du beskriver er jo A4.

Anonymkode: fdd90...130

• Liker 5
Skrevet

Mine svigerforeldre snakker også om disse formfotskoene i sammenheng med å være eksentrisk. 

"Kvinner med lilla skjerf, som har papegøyeøredobber,jobber som kunst og håndverkslærere, bruker formfotsko og sitter i sirkel med stearinlys og snakker om følelser"

Jeg har aldri forstått hva disse skoene er eller hvordan de ser ut. Ikke synes jeg det er noe galt i å være eksentrisk heller. 

Anonymkode: ade97...8b4

• Liker 1
Skrevet
katties skrev (14 timer siden):

Jeg har til og med søte barfot-balettsko og hæler som ikke presser tærne sammen 😁

camper-Black-Sella-Lace-Up-Ballet-Flats-By-3038119479.jpg

n5164_pleasant-black_d_2048x2048-1397339379.png

Jeg trodde du mente noe sånt som disse. Hadde en kollega som gikk fjellturer i sko som lignet mistenkelig mye på disse. Jeg vil kalle det eksentrisk ja. Men jeg liker ikke å følge saueflokken for mye selv heller, så hadde ikke brydd meg. 

Screenshot_20260928-145736.png

Anonymkode: dcbde...b51

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg synes det er eksentrisk. Og "kjærring"-stil. Hilsen k42.

Anonymkode: ab14e...a0b

Jeg synes kjerring og eksentrisk er to ganske motsatte ender av skalaen, da. 😂 

• Liker 1
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (5 minutter siden):

Jeg synes kjerring og eksentrisk er to ganske motsatte ender av skalaen, da. 😂 

Neida, du har eksentriske kjerringer med flagrende gevanter!

Skrevet
Marijana skrev (7 minutter siden):

Neida, du har eksentriske kjerringer med flagrende gevanter!

Men da er det ikke kjerringfaktorene som gjør de eksentriske. Jeg syns det er veldig motstridende å mene at et klesplagg er både kjerring og eksentrisk - kjerringer er jo i seg selv ikke eksentriske. 

Men jeg vet også at jeg mener at mange på KG misbruker kjerringbegrepet fullstendig. 😉 

• Liker 1
Skrevet (endret)
NoaideBiehtar skrev (49 minutter siden):

Men da er det ikke kjerringfaktorene som gjør de eksentriske. Jeg syns det er veldig motstridende å mene at et klesplagg er både kjerring og eksentrisk - kjerringer er jo i seg selv ikke eksentriske. 

Men jeg vet også at jeg mener at mange på KG misbruker kjerringbegrepet fullstendig. 😉 

Nettopp. Det er en kjerring med en eksentrisk kjole for eksempel. Prøver å gjøre seg litt spennende og interessant med prangende kjole kjøpt i India og dyr rødvin til jentene. Ser du for deg hva slags type dame jeg mener?

Kjerring kan brukes i mange sammenhenger, og både positivt og negativt . Det kan være alt fra at du er over en viss alalder, klesstil, en mann kan kalle kona kjerringa mi som ble brukt mye før osv, skjellsord osv. 

Endret av Marijana
Skrevet
Mangosalsa skrev (6 timer siden):

Men er det så farlig å være litt eksentrisk da? 

Jeg synes ikke det. Synes det er interessant når folk er annerledes. Eneste jeg noen ganger lurer på er vel egentlig om de ikke er litt ensomme, men man trenger absolutt ikke være det bare fordi man er uvanlig, og folk med helt vanlig utseende er på ingen måte immune mot ensomhet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er eksentrisk. Og "kjærring"-stil. Hilsen k42.

Anonymkode: ab14e...a0b

Jeg leser "kjerringstil" som noe som du enten synes ser foe behagelig ut, eller som ikke nødvendigvis ser moderne ut. Jeg tenker at skoene under er fine. Det går an å se... lite tiltrekkende ut med helt vanlige, ubehagelige sko også. 

Lang-S-Zen-4-1024x768-331798255.jpg

Angles_Atlas_Mens_Barefoot_Dress_Shoes-08788-crop-1080x735-1236100281.jpg

Skrevet (endret)
NoaideBiehtar skrev (7 timer siden):

I følge leksikon (som kanskje er litt eksentrisk å bruke? 😆) er en eksentrisk person en som har uvanlig eller sær framtoning, eller svært uvanlige eller forskrudde idéer og oppfatninger. 

Jeg syns nok ikke barfotsko kommer helt inn under den definisjonen, nei. 😂 

NAOB definerer det som "forskrudd" eller "eiendommelig". 

Her klipper og limer du litt feil, og tar ting litt ut av sammenheng. Odd Nerdrum er et skoleeksempel  på en eksentrisk person.

En eksentrisk person er en som har en uvanlig, sær eller egenartet framtoning, oppførsel eller livsstil. [1, 2, 3]

Hva betyr eksentrisk?
  • Betydning: Ordet kommer fra latin og betyr «utenfor sentrum» (som et hjul med akselen på feil sted). Om mennesker betyr det at man avviker fra det som er normalt eller forventet. [1, 2]
  • Kjennetegn: Personer som oppfattes som eksentriske har ofte egne vaner, klesstiler, ideer eller interesser som skiller seg kraftig ut fra mengden. [1, 2]

Vanlige synonymer
  • Sær
  • Egenartet
  • Besynderlig
  • Original
  • Raus eller rar [1, 2, 3]
Endret av Marijana
  • Liker 1
Skrevet

Jeg trodde du mente noe sånt som disse. Hadde en kollega som gikk fjellturer i sko som lignet mistenkelig mye på disse. Jeg vil kalle det eksentrisk ja. Men jeg liker ikke å følge saueflokken for mye selv heller, så hadde ikke brydd meg. 

Screenshot_20260928-145736.png

Anonymkode: dcbde...b51

Men hvis dama elsker å gå tur i fjellet så tenker jeg det er 100% innafor å se henne på fjellet i sånne sko også 😆 Hadde skjønt det om noen hadde brukt slike på kontoret og folk lurte litt (men selv da tror jeg det hadde vært lyden av dem aom hadde vært det plagsomme), men det var i tillegg på fjellet at svigers hadde sett denne dama

Skrevet

Her er det merket jeg kjøper. Fikk kjøpe i butikk i utlandet og forelsket meg helt!!

https://www.widetoes.com/no/brands/mtng/1012

Anonymkode: 7751a...269

Dette ser jo ut som helt vanlige sko, veldig langt fra eksentrisk for meg. 

Anonymkode: c85d4...64f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette ser jo ut som helt vanlige sko, veldig langt fra eksentrisk for meg. 

Jeg hadde sett for meg at du fløy rundt i noe sånt, og lag på lag med lilla, oransje og olivengrønne tøystykker, da jeg leste overskriften: 

image.thumb.png.53b4124075ce83ec704f27d70f8a11d4.png

• Liker 2
Skrevet
Marijana skrev (3 timer siden):

Her klipper og limer du litt feil, og tar ting litt ut av sammenheng. Odd Nerdrum er et skoleeksempel  på en eksentrisk person.

En eksentrisk person er en som har en uvanlig, sær eller egenartet framtoning, oppførsel eller livsstil. [1, 2, 3]

Hva betyr eksentrisk?
  • Betydning: Ordet kommer fra latin og betyr «utenfor sentrum» (som et hjul med akselen på feil sted). Om mennesker betyr det at man avviker fra det som er normalt eller forventet. [1, 2]
  • Kjennetegn: Personer som oppfattes som eksentriske har ofte egne vaner, klesstiler, ideer eller interesser som skiller seg kraftig ut fra mengden. [1, 2]

Vanlige synonymer
  • Sær
  • Egenartet
  • Besynderlig
  • Original
  • Raus eller rar [1, 2, 3]

Jeg har ikke klippe og limt og skjønner ikke hva du mener er feil? Dette er jo helt i tråd med det jeg også sier? :klo:

AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (12 timer siden):

Jeg leser "kjerringstil" som noe som du enten synes ser foe behagelig ut, eller som ikke nødvendigvis ser moderne ut. Jeg tenker at skoene under er fine. Det går an å se... lite tiltrekkende ut med helt vanlige, ubehagelige sko også. 

Lang-S-Zen-4-1024x768-331798255.jpg

Angles_Atlas_Mens_Barefoot_Dress_Shoes-08788-crop-1080x735-1236100281.jpg

Hvor fant du de bildene? Finner bare fargerike sko med bred tåboks. 

For de som ikke vet så er sko med bred tåboks, flat såle, "fotform" som mange sier samt barfotsko noe som er veldig bra for føttene. Jeg bruker ALTRA sko selv (ser ut som vanlige joggesko) fordi jeg har slitt med plantar f. i mange år. Skoene hjelper så jeg holder føttene myke og smertefrie (nesten men det har blitt veldig nye bedre). Vanlige sko med god demping og mere demping enn god gjør plantar f verre. 

Anonymkode: 16bfb...c6d

Skrevet

Barfot sko, Sånne sko med tær? Ja jeg tenker at de jeg ser med det er litt eksentriske. Men det er jo ikke noe galt med det. Resten du beskriver tenker jeg bare er sunn livsstil. 

AnonymBruker
Skrevet
mlifjeld skrev (11 minutter siden):

Barfot sko, Sånne sko med tær? Ja jeg tenker at de jeg ser med det er litt eksentriske. Men det er jo ikke noe galt med det. Resten du beskriver tenker jeg bare er sunn livsstil. 

Er det eksentrisk å forebygge fotsmerter og svak muskelatur? Det er jo bare sunt for beina men uvanlig, ja. 

Anonymkode: 16bfb...c6d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg hadde sett for meg at du fløy rundt i noe sånt, og lag på lag med lilla, oransje og olivengrønne tøystykker, da jeg leste overskriften: 

image.thumb.png.53b4124075ce83ec704f27d70f8a11d4.png

Har slike badesko, bare i knallrosa.

Fordi rosa gjør meg glad. 

Siden jeg ikke legger merke til tøystykker andre går i, så tar jeg alle på meg selv, altså går jeg i klær og sko som gjør meg glad. Og forventer at jeg er like usynlig i mengden. 

Skulle det være at jeg synes, så later jeg enda som jeg er usynlig. 

Anonymkode: fdd90...130

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...