Gå til innhold

Helgeturer er bare tull. Hvorfor gidder du?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pleier alltid å ta en lang weekend tur, fra torsdag morgen til søndag kveld. 

Reiser fordi det er godt å komme seg bort om det er med samboeren, andre par eller venninner. 

Jeg liker å bruke penger på opplevelser. Heldigvis så er det mitt valg 😉

Anonymkode: 754d3...a24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å avspasere fredagen eller mandagen hvis jeg skal utenlands. Men uansett så skjønner jo folk at man ikke rekker å få med seg hele Paris på 48 timer liksom. Folk flest reiser vel fordi det er godt med andre impulser, behov for egentid/kjærestetid og bare det å roe ned. Digg å slippe lørdagshandel og dugnad til fordel for spa/konsert/museum/shopping/mat og vin 🥳

Anonymkode: 6c566...3b3

• Liker 2
Skrevet

Det er tydelig at mange her ikke klarer å lese skikkelig eller har forkortet hukommelse. 

Mange av dere snakker om å ta fri fredag eller mandag. Jeg skrev tydelig om folk som drar til flyplassen etter jobb fredag og dermed ikke ankommer destinasjon før på kvelden fredag, for så å reise hjem søndag. Bare 1 full dag med «ro». Og dette betaler folk masse penger for.

TS

Anonymkode: 05144...7ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er tydelig at mange her ikke klarer å lese skikkelig eller har forkortet hukommelse. 

Mange av dere snakker om å ta fri fredag eller mandag. Jeg skrev tydelig om folk som drar til flyplassen etter jobb fredag og dermed ikke ankommer destinasjon før på kvelden fredag, for så å reise hjem søndag. Bare 1 full dag med «ro». Og dette betaler folk masse penger for.

TS

Hvordan går det utover deg? Hva er det med "folk er forskjellige" du ikke forstår?

Jeg synes strikking og fotball er dritkjedelig. Men jeg har ingen problemer med å forstå at andre kan trives med å strikke eller spille fotball.

Anonymkode: a3240...c89

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS

Jeg reiser ofte lørdag morgen til søndag ettermiddag når jeg reiser innenlands.

Jeg syns det er greit å bruke penger på det. Skjønner ikke hvorfor det plager deg, det er ikke dine penger jeg bruker.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker både lange og korte turer. I år har jeg vært 5 uker i utlandet, pluss en langhelg. Jeg planlegger et par uker til. Etter det har jeg ikke mer ferie eller avspasering, så da blir det helger. Man tar det man får...

Anonymkode: f824c...ff2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Fordi mange av oss har krevende jobber og andre krevende forpliktelser i motsetning til dere døgenikter som bare kan ta en måneds tid fri for å backpacke. 

Anonymkode: 6695d...646

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS

Høres kjekt ut 🥰

Skrevet

TS

Jo kan å lese. Og jeg svarer på det du spør om. 

Anonymkode: e2afc...c90

• Liker 1
Skrevet

TS

Jeg reiser ofte fredag ettermiddag også, og får masse ut av turen. Det spiller da ingen rolle for oss som liker dette at noen med lav fatteevne ikke synes det er noe å trakte etter.

Anonymkode: 5d19d...bae

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er enig. Helgetur blir bare stress for to reisedager og en "turdag". Det må være noen flere dager, ellers er det bedre å være hjemme.

Men kan kanskje forstå folk som bor trangt i ei lita celle i ei blokk en plass. Da kan det jo være godt å komme ut og få litt luft. Heldigvis bor ikke jeg slik. Har nok av plass og luft, og trenger ikke dra hjemmefra for å ha det fint og slappe av.

Anonymkode: eb4fe...b9a

Hvordan fortelle at man er et ufyselig menneske uten å fortelle det. Er det fint der oppe på din høye hest?

Anonymkode: 874c1...659

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Blir som regel litt mer enn en helg. At man tar fri evt et par dager ekstra.

Enig i at det er litt forurensende.

Men så mye hyggeligere å spise på lokal bistro i Paris med trekkspill i bakgrunnen enn taco hjemme og se på skal vi danse.

Alle har godt av brudd i rutiner og vende snuten ut i blant. 

Shopping på turer har jeg sluttet meg for mange år siden. 

Anonymkode: 30b4f...f7b

• Liker 2
Skrevet

TS

Folk er som styrte sauer. De innbiller seg at dette er noe de får utbytte av og dermed må gjøre.

Anonymkode: e784e...4a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvordan fortelle at man er et ufyselig menneske uten å fortelle det. Er det fint der oppe på din høye hest?

Anonymkode: 874c1...659

Hva er problemet med å si det som det er? Mange bor jo forferdelig trangt.

Anonymkode: e784e...4a2

Skrevet

Fordi vi har lyst, og fordi vi koser oss. Det kan være en konsert eller spesiell utstilling som bestemmer tid og sted. Andre ganger bare fordi vi har lyst.

Vi hygger oss med å vandre gatelangs, oppdage ny steder, god mat, hyggelige spisesteder. Jeg elsker å stå opp til en velassortert frokostbuffe, men også bare en kaffe og croissant på kafe. Det siste gjør vi også hjemme.

Jeg liker å gå på museer og gallerier. Jeg liker arkitektur. I det hele tatt, jeg får mye ut av en helgetur.

Jeg tar også ofte helgeturer på hytta, gjerne med venner. Vi beøker venner andre steder i landet, hos dem eller på en hytte. Vi tar helgeturer for å besøke familie.

Vi er hjemme maks en helg i måneden.

Anonymkode: 674bd...4a1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Bare 1 full dag med «ro». Og dette betaler folk masse penger for.

TS

Ikke alltid.

Jeg fikk min helgetur til Køben grisebillig.

Anonymkode: ff4bf...16c

Skrevet

TS

Det samme kan jo sies om de som kjører til hytta fredag ettermiddag. Også skal de hjem igjen på søndag. Får ikke mye tid til å koble av.

Anonymkode: 754d3...a24

• Liker 6
Skrevet

Fordi

a) jeg har plenty penger

b) jeg liker engelsk fotball 

c) en helg er mer enn nok tid til å rekke pub fredag, fotball så pub lørdag. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mange liker å ta seg såkalte «weekend turer» flere ganger i året. Hvorfor folk gjør dette er utenfor min fatteevne. Du bruker mange tusen kroner i flybilletter og hotell for å være et sted fredag ettermiddag/kveld til søndag? Ikke bare er oppholdet dyrt i seg selv, men tiden man har til disposisjon er latterlig liten. Regner med det reises for å oppleve byen, severdigheter, atmosfæren. Du rekker så vidt få en smakebit før du må reise hjem igjen. Enkelte tar jo dette et steg lengre og reiser til utlandet som bare gjør alt enda verre! Hvorfor gidder du?

Helgetur? Har tatt dagsturer til Paris, Tromsø og London. Fly tidlig på morgningen og hjem med kveldsfly. Slitsomt men gøy.

Anonymkode: 84327...569

• Liker 3
Skrevet

Fordi jeg har barn og det er et veldig press her om å dra på høstferie og vinterferie. Er soloforelder og det er ikke så lett å ta mye fri, så vi pleier legge turen til en helg. Har dratt til Oslo og Bergen og overnattet en natt eller to på hotell. Hun er fornøyd med det, og det blir en tur til Bergen i høst også, men det kan ikke måle seg feriene som de andre drar på. 

Anonymkode: 32f8c...a60

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...