Gå til innhold

Helgeturer er bare tull. Hvorfor gidder du?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man er i jobb så er det ikke så mange muligheter.

Godt å komme seg ut iblant, og slike mini-ferier er fine avbrekk i hverdagen.

Jeg tar gjerne dagsturer med tog også jeg, bl.a. til Oslo, ca 3-4 timers reisevei t/r. Har også dratt til Fredrikstad, med bytte av tog i Oslo, og blir to timer lenger t/r. Slapper godt av på toget.

Lange turer er mer slitsomme, dyrt med hotell og mat, alt man må ha med på turen osv. 

Anonymkode: ac71d...38f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Noe må vi bruke penger på for å kunne klage på å ikke ha råd til høye mat- og bensinpriser. 🙃 

Anonymkode: a76c4...e6f

Sooo true.

Anonymkode: e784e...4a2

AnonymBruker
Skrevet

Ut fra alle tråder her om hva folk bruker på ferien, har jeg et klart inntrykk av at all inclusive-gjengen med lange sommerferier bruker mer enn oss som foretrekker flere kortere turer. Men vi får ofte kommentarer på hvor god råd vi må ha fra den gjengen. De tror åpenbart da at vi svir av like mye penger som dem på hver tur. 

Anonymkode: 5d19d...bae

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Alternativet er å sitte hjemme på sofaen. Foretrekker du det?

Anonymkode: 7c6c2...3be

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker helgeturer! Har en travel jobb og det er som regel en helg fri jeg tar meg tid til. Da får jeg med meg det jeg har lyst til i byen jeg er i, som regel i forbindelse med en konsert eller annen opplevelse som er tidsbegrenset. Elsker helgeturer! Og det er absolutt ikke så dyrt, tvert i mot en måte å få reist en del og få mye ut av livet. Har selvsagt råd til det. Det kjedeligste for meg er å være en uke på ett sted der det er lite å gjøre, f.eks strandferie. Heller to dager i Paris enn 10 dager på stranden, for min del!

Anonymkode: 03cb6...e3c

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi koser veldig på helgeturer men tar alltid torsdag-fredag. Rusler rundt og nyter byene, god mat og drikke. Helt nydelig. Rekker mye på en helg og kommer tilbake med fine inntrykk og lada batterier.

Anonymkode: 6dd83...bce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg elsker helgeturer! Har en travel jobb og det er som regel en helg fri jeg tar meg tid til. Da får jeg med meg det jeg har lyst til i byen jeg er i, som regel i forbindelse med en konsert eller annen opplevelse som er tidsbegrenset. Elsker helgeturer! Og det er absolutt ikke så dyrt, tvert i mot en måte å få reist en del og få mye ut av livet. Har selvsagt råd til det. Det kjedeligste for meg er å være en uke på ett sted der det er lite å gjøre, f.eks strandferie. Heller to dager i Paris enn 10 dager på stranden, for min del!

Anonymkode: 03cb6...e3c

Helt enig i det. Og man kan rekke mye på en helg. Tar man fri fredag og reiser tidlig på morgenen og sent hjem på søndag, får man mye ut av tre dager. Og det er jo ikke slik de fleste steder som i Norge at alt er stengt på søndager heller. 

• Liker 2
Skrevet

Litt enig.

Jeg liker best å ta flere dager når jeg reiser et sted. Gjerne en uke, nesten uansett hvor jeg drar. Elsker å gå rundt og titte der jeg er, uansett om det ikke skjer så mye gøy og direkte spennende der.

Det jeg heller ikke forstår er hvorfor folk drar til London eller New York for å shoppe. Noe så meningsløst å se innsiden av klesbutikker når man er nye steder. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er helgeturer kun utenlands? 

Jeg reiser et par tre timer til en hytte,airbnb eller hotell i Norge. Det er MIN helgetur som jeg elsker ♥️ 

For jeg er ikke reisevant og flyvandt. Men jeg misunner de som tar en storby weekend på strak arm. 

Anonymkode: 15d51...901

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For kropp og sjel så gjør det godt. Bare få tankene bort. Er jeg hjemme så er det alltid noe å gjøre. Jeg drar å til andre byer i Norge. Ikke bare til utlandet. God mat. Se på ting man ikke har i nærområdet. Det gjør så godt. Og jeg har penger til å gjøre det. 

Anonymkode: e2afc...c90

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er helgeturer kun utenlands? 

Jeg reiser et par tre timer til en hytte,airbnb eller hotell i Norge. Det er MIN helgetur som jeg elsker ♥️ 

For jeg er ikke reisevant og flyvandt. Men jeg misunner de som tar en storby weekend på strak arm. 

Du sier noe, folk reiser jo til hytta i helgene, så man kan like godt spørre dem hva de får ut av det hyttebesøket på to dager. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg liker ikke å reise, blir fort sliten, og jeg elsker hverdag og å være hjemme. Derfor er det ikke verdt det for meg. Men mange elsker å reise og «å være på vei», de koser seg med selve turen og de får masse energi av nye inntrykk og opplevelser. Noen lever for å reise og gjør det så mye som mulig. Da gir det mening at de reiser i helger også, ikke bare i ferier et par ganger i året. Folk er forskjellige 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange liker å ta seg såkalte «weekend turer» flere ganger i året. Hvorfor folk gjør dette er utenfor min fatteevne. Du bruker mange tusen kroner i flybilletter og hotell for å være et sted fredag ettermiddag/kveld til søndag? Ikke bare er oppholdet dyrt i seg selv, men tiden man har til disposisjon er latterlig liten. Regner med det reises for å oppleve byen, severdigheter, atmosfæren. Du rekker så vidt få en smakebit før du må reise hjem igjen. Enkelte tar jo dette et steg lengre og reiser til utlandet som bare gjør alt enda verre! Hvorfor gidder du?

Anonymkode: 05144...7ef

Som regel bytter jeg vakter sånn jeg har fri fredag,eller tar det med langhelger, men det er jo for å komme seg bort litt.

Anonymkode: f731e...727

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg drar på helgetur til for eksempel London er det jo ikke for å oppleve byen, men for å se et show , konsert eller kamp. Eller shoppe.  I tillegg til hytta og besøke venner og familie i Norge , har jeg vært på weekenturer i London , Barcelona, stovkhom, Berlin, København , Dublin osv for noe konkret . Ikke sightseeing eller strand. Da blir det ihvertfall langhelg fra Tors til man . 

Anonymkode: 1b1f4...43f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg ikke er deg. Har tid, råd og mulighet. 

Anonymkode: eab68...3b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Miljøforandring. Trenger ikke å være helgetur engang, jeg drar tilogmed på dagsturer.

Anonymkode: 574a6...65d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange liker å ta seg såkalte «weekend turer» flere ganger i året. Hvorfor folk gjør dette er utenfor min fatteevne. Du bruker mange tusen kroner i flybilletter og hotell for å være et sted fredag ettermiddag/kveld til søndag? Ikke bare er oppholdet dyrt i seg selv, men tiden man har til disposisjon er latterlig liten. Regner med det reises for å oppleve byen, severdigheter, atmosfæren. Du rekker så vidt få en smakebit før du må reise hjem igjen. Enkelte tar jo dette et steg lengre og reiser til utlandet som bare gjør alt enda verre! Hvorfor gidder du?

Anonymkode: 05144...7ef

Det er jo ikke usannsynlig at det et fatteevnen din som er det faktiske problemet her.

Anonymkode: c6e27...2f2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du sier noe, folk reiser jo til hytta i helgene, så man kan like godt spørre dem hva de får ut av det hyttebesøket på to dager. 

Vi er forskjellige derfor blir slike spørsmål så dumme. Jeg får noe ut av mine weekendting,andre av sine. 

Skrevet

Fordi det er hyggelig. Det er en fin måte å se nye steder. Vi liker å reise steder som ikke har for lang reisevei. Og noen ganger er selve reisen en del av opplevelsen, som å ta tog til Stockholm. 

Vi liker en blanding av f.eks å gå innom museer og ulike historiske severdigheter, og shopping. Tusle rundt og bli kjent. Vi reiser gjerne tilbake om det blir for lite tid. :)

• Liker 1
Skrevet

Please... jeg skulle ønske vi hadde penger til overs til å reise på helgetur utenlands!

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...