AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:49 #1 Skrevet lørdag kl. 07:49 Har noen vært på Smingeltreff 37-55? Hvordan var det? Vurderer å dra. K48 Anonymkode: 69021...f24
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:01 #2 Skrevet lørdag kl. 08:01 Jeg har ikke vært, men heier litt på sånne treff. Det er uforpliktende, alle der er single, og man ser folk på en annen måte enn på nett. Nå er de også flinkere til å passe på at det er ca like mange plasser til hvert kjønn, fôr tidligere har jeg hørt fra venninner at det nesten bare var damer der 😅 Anonymkode: e6ed1...334 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:03 #3 Skrevet lørdag kl. 15:03 Jeg har vært på 5–8 smingeltreff nå, og føler meg egentlig snytt hver eneste gang. Problemet er ikke at man ikke får kontakt , det er at mennene som møter opp ofte ikke er menn kvinnene faktisk er interessert i å date. Mange virker veldig usikre, sosialt klønete eller umodne, og det føles nesten mer som sosial trening for dem enn som et reelt datingtilbud. Det mest absurde er at det virker som det kommer masse helt normale, oppegående kvinner, mens vi ender opp med å se på hverandre og tenke: «Wtf, hvor er mennene vi faktisk kunne tenkt oss å date?» 😂 Og hver gang ender jeg heller opp med å få nye venninner enn en eneste aktuell date. Og jeg vet at noen kommer til å si «du må senke standardene». Men det er ikke nødvendigvis snakk om standarder. Det handler om kompatibilitet. Jeg kan ikke bare bestemme meg for å bli interessert i en person jeg opplever at jeg er veldig langt unna sosialt, emosjonelt eller mentalt. Da føles det ikke som dating, det vil føles som om jeg skal overtale meg selv til å ville ha noen. Jeg vil heller være singel enn å gå inn i noe hvor jeg allerede kjenner at vi ikke er på samme nivå og at jeg må fake meg selv for at det skal fungere. Det er ikke å ha «for høye krav». Det er å vite hva slags dynamikk man faktisk ønsker i et forhold. Anonymkode: 971bf...9a7 7 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:42 #4 Skrevet lørdag kl. 15:42 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg har vært på 5–8 smingeltreff nå, og føler meg egentlig snytt hver eneste gang. Problemet er ikke at man ikke får kontakt , det er at mennene som møter opp ofte ikke er menn kvinnene faktisk er interessert i å date. Mange virker veldig usikre, sosialt klønete eller umodne, og det føles nesten mer som sosial trening for dem enn som et reelt datingtilbud. Det mest absurde er at det virker som det kommer masse helt normale, oppegående kvinner, mens vi ender opp med å se på hverandre og tenke: «Wtf, hvor er mennene vi faktisk kunne tenkt oss å date?» 😂 Og hver gang ender jeg heller opp med å få nye venninner enn en eneste aktuell date. Og jeg vet at noen kommer til å si «du må senke standardene». Men det er ikke nødvendigvis snakk om standarder. Det handler om kompatibilitet. Jeg kan ikke bare bestemme meg for å bli interessert i en person jeg opplever at jeg er veldig langt unna sosialt, emosjonelt eller mentalt. Da føles det ikke som dating, det vil føles som om jeg skal overtale meg selv til å ville ha noen. Jeg vil heller være singel enn å gå inn i noe hvor jeg allerede kjenner at vi ikke er på samme nivå og at jeg må fake meg selv for at det skal fungere. Det er ikke å ha «for høye krav». Det er å vite hva slags dynamikk man faktisk ønsker i et forhold. Anonymkode: 971bf...9a7 Men tror du ikke mange av de bare er nervøse? At de er helt annerledes dersom man ble kjent, de slappet av og man fikk se de slik de er rundt venner? 😊. Jeg tror ikke alltid jeg selv gir det beste førsteinntrykket, da jeg også kan bli litt usikker og selvbevisst første gang jeg treffer noen. Jeg tror det er mye skjult gull blant disse mennene, dersom man gir det litt tid. De kan være kjempesnille og morsomme når de bare får tødd opp litt. Anonymkode: e6ed1...334 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:52 #5 Skrevet lørdag kl. 15:52 Må jo være traumatiserende å være der som mann. Bli vurdert opp og ned av kjipe, dømmende damer 🥹 Anonymkode: f1ba9...c48 2 1 1
Fighter83 Skrevet lørdag kl. 16:04 #6 Skrevet lørdag kl. 16:04 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har noen vært på Smingeltreff 37-55? Hvordan var det? Vurderer å dra. K48 Anonymkode: 69021...f24 Jeg har gjort det noen ganger. Jeg synes det var hyggelig, var litt vel bråkete når de hadde jubileumstreffet. Musikken ble altfor høy til å kunne prate noe særlig på det stedet vi var på.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:13 #7 Skrevet lørdag kl. 16:13 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men tror du ikke mange av de bare er nervøse? At de er helt annerledes dersom man ble kjent, de slappet av og man fikk se de slik de er rundt venner? 😊. Jeg tror ikke alltid jeg selv gir det beste førsteinntrykket, da jeg også kan bli litt usikker og selvbevisst første gang jeg treffer noen. Jeg tror det er mye skjult gull blant disse mennene, dersom man gir det litt tid. De kan være kjempesnille og morsomme når de bare får tødd opp litt. Anonymkode: e6ed1...334 Ja finnes mange som blir nervøse og det er forståelig . Det finnes også sikkert skjult gull her og der, men det må være en grunnleggende sosial, emosjonell og romantisk match fra start. Det jeg egentlig prøver å få frem er: Det virker rett og slett som om disse arrangementene tiltrekker seg en ganske spesifikk type menn: menn som skiller seg ganske tydelig fra det jeg vanligvis møter sosialt. Da blir det litt feil å forklare det med at de bare trenger litt 😅 Det jeg også legger merke til er at det er en stor andel av mennene som er på nesten alle arrangementer. Jeg skal gi deg noen eksempler på mine erfaringer om hva slags menn jeg har møtt der: Mann 1: Jeg deltar på alle smingeltreff. Jeg har vært på alle det siste året. Jeg har ikke gått glipp av en eneste treff. Jeg elsker å dra på smingel. Smingel er det stedet jeg er sosial. Jeg elsker smingel. Mann 2: Du stiller han et spørsmål. Han holder ikke øyekontakt og svarer: Ja. Du prøver igjen med nytt spørsmål. Han svar: Holder ikke øyekontakt og svarer ja. Slik fortsetter man til at man til slutt ikke orker mer ensidig intervju. Mann 3: Stiller ikke et eneste spørsmål tilbake. Han vet han er den kjekkeste i rommet og løfter ikke en finger for noen. Mann 4: Hva slags dataspill liker du? Jeg liker dataspill x. Jeg liker å spille. Spiller du? Jeg har mange spill. Jeg er på leve 40. Jeg har også en blaster 48483. Ennå jeg har svart: Jeg liker ikke å spille spill. Mann 5: Jeg har ikke dusjet i det siste men her er jeg. Ta meg for den jeg er. Mann 6: Iiii kniiiis. Du er jente. Jeg har aldri snakket med jente nesten Mann 7: Jeg liker damer som veier under 60kg. Jeg liker ikke feminister. Når du er i 30-/40- årene: Du vil finne en likeverdig. En som har utviklet seg litt siden ungdomsskolen. Er det for mye å forlange? Jeg har ikke tid til å lære en gutt til å bli mann. Anonymkode: 971bf...9a7 2 13
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:21 #8 Skrevet lørdag kl. 16:21 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja finnes mange som blir nervøse og det er forståelig . Det finnes også sikkert skjult gull her og der, men det må være en grunnleggende sosial, emosjonell og romantisk match fra start. Det jeg egentlig prøver å få frem er: Det virker rett og slett som om disse arrangementene tiltrekker seg en ganske spesifikk type menn: menn som skiller seg ganske tydelig fra det jeg vanligvis møter sosialt. Da blir det litt feil å forklare det med at de bare trenger litt 😅 Det jeg også legger merke til er at det er en stor andel av mennene som er på nesten alle arrangementer. Jeg skal gi deg noen eksempler på mine erfaringer om hva slags menn jeg har møtt der: Mann 1: Jeg deltar på alle smingeltreff. Jeg har vært på alle det siste året. Jeg har ikke gått glipp av en eneste treff. Jeg elsker å dra på smingel. Smingel er det stedet jeg er sosial. Jeg elsker smingel. Mann 2: Du stiller han et spørsmål. Han holder ikke øyekontakt og svarer: Ja. Du prøver igjen med nytt spørsmål. Han svar: Holder ikke øyekontakt og svarer ja. Slik fortsetter man til at man til slutt ikke orker mer ensidig intervju. Mann 3: Stiller ikke et eneste spørsmål tilbake. Han vet han er den kjekkeste i rommet og løfter ikke en finger for noen. Mann 4: Hva slags dataspill liker du? Jeg liker dataspill x. Jeg liker å spille. Spiller du? Jeg har mange spill. Jeg er på leve 40. Jeg har også en blaster 48483. Ennå jeg har svart: Jeg liker ikke å spille spill. Mann 5: Jeg har ikke dusjet i det siste men her er jeg. Ta meg for den jeg er. Mann 6: Iiii kniiiis. Du er jente. Jeg har aldri snakket med jente nesten Mann 7: Jeg liker damer som veier under 60kg. Jeg liker ikke feminister. Når du er i 30-/40- årene: Du vil finne en likeverdig. En som har utviklet seg litt siden ungdomsskolen. Er det for mye å forlange? Jeg har ikke tid til å lære en gutt til å bli mann. Anonymkode: 971bf...9a7 😂 Ja, jeg er jo enig i at dette ble litt spesielt 😊 Jeg har tenåringer i hus, de snakker jo heller ikke slik 🙈 Man må så klart fremstå litt som et noenlunde normalt menneske. Men dette må jo være en skikkelig «hopp i det» til enslige menn som vurderer å dra på et slikt treff! Ser dere hva anonym …9a7 skriver? Hvis dere klarer å føre en mer normal samtale enn dissse eksemplene, så er dere topp 10 der inne 👍 Anonymkode: e6ed1...334 2 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:24 #9 Skrevet lørdag kl. 16:24 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært på 5–8 smingeltreff nå, og føler meg egentlig snytt hver eneste gang. Problemet er ikke at man ikke får kontakt , det er at mennene som møter opp ofte ikke er menn kvinnene faktisk er interessert i å date. Mange virker veldig usikre, sosialt klønete eller umodne, og det føles nesten mer som sosial trening for dem enn som et reelt datingtilbud. Det mest absurde er at det virker som det kommer masse helt normale, oppegående kvinner, mens vi ender opp med å se på hverandre og tenke: «Wtf, hvor er mennene vi faktisk kunne tenkt oss å date?» 😂 Og hver gang ender jeg heller opp med å få nye venninner enn en eneste aktuell date. Og jeg vet at noen kommer til å si «du må senke standardene». Men det er ikke nødvendigvis snakk om standarder. Det handler om kompatibilitet. Jeg kan ikke bare bestemme meg for å bli interessert i en person jeg opplever at jeg er veldig langt unna sosialt, emosjonelt eller mentalt. Da føles det ikke som dating, det vil føles som om jeg skal overtale meg selv til å ville ha noen. Jeg vil heller være singel enn å gå inn i noe hvor jeg allerede kjenner at vi ikke er på samme nivå og at jeg må fake meg selv for at det skal fungere. Det er ikke å ha «for høye krav». Det er å vite hva slags dynamikk man faktisk ønsker i et forhold. Anonymkode: 971bf...9a7 Hahaahah, sånn opplevde som kvinne det også. Jeg synes det var mange flotte damer der, og jeg er 100% hetero. Anonymkode: 5a82d...83b 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:04 #10 Skrevet lørdag kl. 17:04 Ok, for å vurdere dette, hva er sjangsen for å få pult? Anonymkode: f1ba9...c48
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:56 #11 Skrevet lørdag kl. 17:56 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Ok, for å vurdere dette, hva er sjangsen for å få pult? Anonymkode: f1ba9...c48 Ca null hvis du er en av mennene omtalt i innlegg #7, eller hvis du bare er ute etter å få pult. Anonymkode: be2c2...94e 6 2
-jk- Skrevet lørdag kl. 18:06 #12 Skrevet lørdag kl. 18:06 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): 😂 Ja, jeg er jo enig i at dette ble litt spesielt 😊 Jeg har tenåringer i hus, de snakker jo heller ikke slik 🙈 Man må så klart fremstå litt som et noenlunde normalt menneske. Men dette må jo være en skikkelig «hopp i det» til enslige menn som vurderer å dra på et slikt treff! Ser dere hva anonym …9a7 skriver? Hvis dere klarer å føre en mer normal samtale enn dissse eksemplene, så er dere topp 10 der inne 👍 Anonymkode: e6ed1...334 Kan godt være, men når det ikke er interessante damer der så spiller jo den liten rolle. Jeg fant en på det treffet jeg var på, men vi bodde for langt fra hverandre. Dessverre var også DJen skikkelig dårlig, så det ble lite trøkk på dansegulvet. Jeg gikk derfor ganske tidlig, tok et tog tidligere enn beregnet hjem. De burde nok bruke noen flere kroner på en brukbar DJ, som helst også er i samme aldersgruppe som gjestene. Klubb37+ er flinke på det der. Til sammenligning har jeg fått 5-6 matcher med svært interessante damer på Match og Hinge bare de tre siste dagene. Tror jeg holder meg til det. Har en date i morgen allerede, og var på en i går. Endret lørdag kl. 18:08 av -jk-
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:20 #13 Skrevet lørdag kl. 18:20 -jk- skrev (9 minutter siden): Kan godt være, men når det ikke er interessante damer der så spiller jo den liten rolle. Jeg fant en på det treffet jeg var på, men vi bodde for langt fra hverandre. Dessverre var også DJen skikkelig dårlig, så det ble lite trøkk på dansegulvet. Jeg gikk derfor ganske tidlig, tok et tog tidligere enn beregnet hjem. De burde nok bruke noen flere kroner på en brukbar DJ, som helst også er i samme aldersgruppe som gjestene. Klubb37+ er flinke på det der. Til sammenligning har jeg fått 5-6 matcher med svært interessante damer på Match og Hinge bare de tre siste dagene. Tror jeg holder meg til det. Har en date i morgen allerede, og var på en i går. Jeg tenker det er fint at vi har litt alternativer 😊 Dersom du har god erfaring med å treffe damer som du klikker med på nett, så er jo det helt supert 😊 men det hjelper jo ikke å ha en haug med dates, dersom ingen fører til noe seriøst ( dersom det er det du er ute etter). Nå er heller ikke slike treff magiske, så det er jo aldri gitt at man treffer noen man ser det lille ekstra i. Men plutselig… Anonymkode: e6ed1...334 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:00 #14 Skrevet lørdag kl. 19:00 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men tror du ikke mange av de bare er nervøse? At de er helt annerledes dersom man ble kjent, de slappet av og man fikk se de slik de er rundt venner? 😊. Jeg tror ikke alltid jeg selv gir det beste førsteinntrykket, da jeg også kan bli litt usikker og selvbevisst første gang jeg treffer noen. Jeg tror det er mye skjult gull blant disse mennene, dersom man gir det litt tid. De kan være kjempesnille og morsomme når de bare får tødd opp litt. Anonymkode: e6ed1...334 Voksne menn som er så nervøse at de fremstår evneveike i sosiale sammenkomster? Kvinner i den alderen er ferdig med å innta rollen som verge eller mamma for usikre menn. Sånne menn blir i beste fall kun venner med kvinner, med mindre de finner sin likekvinne som er like usikker og nervøs som seg selv. Dessverre deler jeg erfaring med ts. Det er lett å finne smarte, morsomme og oppegående kvinner på sånne treff, men menn med de samme egenskapene møter man ikke. Anonymkode: 3bf2a...34b 2 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:06 #15 Skrevet lørdag kl. 19:06 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Voksne menn som er så nervøse at de fremstår evneveike i sosiale sammenkomster? Kvinner i den alderen er ferdig med å innta rollen som verge eller mamma for usikre menn. Sånne menn blir i beste fall kun venner med kvinner, med mindre de finner sin likekvinne som er like usikker og nervøs som seg selv. Dessverre deler jeg erfaring med ts. Det er lett å finne smarte, morsomme og oppegående kvinner på sånne treff, men menn med de samme egenskapene møter man ikke. Anonymkode: 3bf2a...34b Ja, jeg er jo enig i at de eksemplene hun kom var litt i drøyeste laget 😅 Nå synes jeg likevel det er forskjell på å være litt nervøs i en slik setting, til å fremstå direkte evneveik. Jeg kan tenke meg at jeg selv hadde følt meg utilpass, det ender ofte opp i litt merkelig humor som ikke alle skjønner, ofte med referanser som ikke alle tar 🙈 Jeg er jo ikke slik til vanlig 😊 Så det var bare en tanke, at det muligens kunne gjelde andre også. Anonymkode: e6ed1...334 4
Altalt Skrevet lørdag kl. 19:49 #16 Skrevet lørdag kl. 19:49 Jeg syns det blir litt vel mye nedlatende holdninger her inne om mennene på Smingel. Jeg har selv deltatt på 2 Smingel-events, er i midten av 30-årene selv. Snakket med noen av mennene, og de virket som helt ålreite, streite folk. Noen var raringer, men aldeles hyggelige likevel. Nå blir riktignok dere kvinner eksponert for flere menn enn jeg blir. Jeg snakket ikke med de som virket rarest. På min side som mann så vekslet det stort sett mellom damer som var dørgende kjedelige (personlighetsmessig eller utseendemessig) eller svært overvektige. Noen hadde særdeles dårlige sosiale evner og spurte rett ut "hvor høye er dere" da vi satt på et bord med et par damer, istedetfor å bare observere når vi reiste oss. Ganske så frekt mot min lave venn også. Heldigvis var det noen bra kvinner også, men har ikke funket enda. Det må dog være noe sannhet i det kvinner her inne sier, for jeg er aldri mer populær enn på slike treff. Jeg mistenker at det ville vært enda bedre/enklere som mann om jeg f.eks. var i Oslo. 3 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:00 #17 Skrevet lørdag kl. 22:00 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har noen vært på Smingeltreff 37-55? Hvordan var det? Vurderer å dra. K48 Anonymkode: 69021...f24 Det er stort sett bare kvinner i slutten av tredveårene og i 50-årene. De få single mennene er single av veldig åpenbare grunner… 😬 Anonymkode: fe05d...b92 3 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:53 #18 Skrevet lørdag kl. 22:53 -jk- skrev (4 timer siden): Dessverre var også DJen skikkelig dårlig, så det ble lite trøkk på dansegulvet. Jeg gikk derfor ganske tidlig, tok et tog tidligere enn beregnet hjem. De burde nok bruke noen flere kroner på en brukbar DJ, som helst også er i samme aldersgruppe som gjestene. Klubb37+ er flinke på det der. Til sammenligning har jeg fått 5-6 matcher med svært interessante damer på Match og Hinge bare de tre siste dagene. Tror jeg holder meg til det. Har en date i morgen allerede, og var på en i går. Var du på Kulturhuset? Den DJen var helt krise, Temuversjon av de få hitene som ble spilt. De burde fått inn Reform 94, de festene bruker å ta av 😄 Jeg stakk også tidlig, fikk tre nye venninner og snakket litt med en jeg datet for 10 år siden 😂 Synes egentlig 37-55 er litt for stort spenn, er 50 og null interessert i yngre menn (+/- 5 år helst), men det blir vel kanskje for folk få uten. Håper daten var hyggelig 😊 Anonymkode: 7585d...9f3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 03:44 #19 Skrevet søndag kl. 03:44 Det er vel få ting som er så avtennende som desperate folk. Hvis du må ty til slike eventer, så er du desperat... Anonymkode: c8821...f65
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 04:33 #20 Skrevet søndag kl. 04:33 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har vært på 5–8 smingeltreff nå, og føler meg egentlig snytt hver eneste gang. Problemet er ikke at man ikke får kontakt , det er at mennene som møter opp ofte ikke er menn kvinnene faktisk er interessert i å date. Mange virker veldig usikre, sosialt klønete eller umodne, og det føles nesten mer som sosial trening for dem enn som et reelt datingtilbud. Det mest absurde er at det virker som det kommer masse helt normale, oppegående kvinner, mens vi ender opp med å se på hverandre og tenke: «Wtf, hvor er mennene vi faktisk kunne tenkt oss å date?» 😂 Og hver gang ender jeg heller opp med å få nye venninner enn en eneste aktuell date. Og jeg vet at noen kommer til å si «du må senke standardene». Men det er ikke nødvendigvis snakk om standarder. Det handler om kompatibilitet. Jeg kan ikke bare bestemme meg for å bli interessert i en person jeg opplever at jeg er veldig langt unna sosialt, emosjonelt eller mentalt. Da føles det ikke som dating, det vil føles som om jeg skal overtale meg selv til å ville ha noen. Jeg vil heller være singel enn å gå inn i noe hvor jeg allerede kjenner at vi ikke er på samme nivå og at jeg må fake meg selv for at det skal fungere. Det er ikke å ha «for høye krav». Det er å vite hva slags dynamikk man faktisk ønsker i et forhold. Anonymkode: 971bf...9a7 Nå er det litt yngre aldersgruppe enn TS jeg har vært på smigel treff, men dette er i hvert fall ikke mitt inntrykk som mann i det hele tatt. De aller fleste både kvinnene og mennene var helt normale oppegående folk. Det var jo noen raringer, men vil si det var ca like mange kvinnelige raringer som mannlige. Og jeg vil si at gjenngangerene jeg har sett der også er ganske jevnt fordelt mellom kvinner og menn. Eneste forskjellen jeg har lagt merke til egentlig er at det er mye flere kvinner som er der med veninder, mens det er en mye større andel av mennene som kommer alene. Anonymkode: 93125...6df
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå