Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og hva er grunnen til det tenker du? 

Anonymkode: bd6aa...a48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjaaa.

Det er mer som mange små lykkelige øyeblikk, vil jeg si? Så er det hverdag mellom de øyeblikkene, men de er ofte nok til at resten er verdt det. 

Og når jeg er nedfor, forsvinner de øyeblikkene umiddelbart. Ikke fordi tingene som skaper lykkelige øyeblikk forsvinner eller endres, men kun fordi jeg stopper å lete etter dem. 

Med en gang jeg bestemmer meg for å begynne å lete etter lykkelige øyeblikk igjen, så oppdager jeg dem på løpende snor. 

Det har reddet meg fra flere ulike mørke, mørke perioder. 

Anonymkode: bcd0c...56c

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hva er grunnen til det tenker du? 

Hva er "lykkelig"?

Anonymkode: aaff2...3d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, stort sett er jeg det. Har en fin og god kjæreste som jeg elsker, gode venner, hobby'er jeg er glad i og en hverdag jeg kan styre selv 💛 

Det som stort sett trekker ned innimellom er økonomi. Som ufør så lever jeg litt begrenset. Men jeg prøver å ikke la det påvirke hverdagen. Og er ganske god på å finne løsninger. 

Så stort sett så har jeg det ganske greit i livet. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, jeg er ikke lykkelig. Det for mange ting som skjer i livet mitt. Hver og en er nok til å ta fra deg følelsen av lykke. Selv en stor hendelse for meg ga meg null glede. 

Anonymkode: 89dbb...5d7

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er "lykkelig"?

Anonymkode: aaff2...3d9

Det vet jeg ikke, men det er vel hva som gjør det tilfreds. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det vet jeg ikke, men det er vel hva som gjør det tilfreds. 

deg

Skrevet

Ja absolutt. Jeg har mer positive følelser enn vonde. Jeg er fornøyd med det jeg har i livet mitt. Noe kunne vært bedre og noe kunne vært verre, men jeg føler meg på plussiden og er derfor er jeg lykkelig. 

Anonymkode: f7d7e...f6d

• Hjerte 1
Skrevet

Det er alt for øyeblikks basert. Noen ganger kjenner jeg på intens lykke. Det kan være pga jeg er på ferie,eller at det ENDELIG er Taco fredag der familjedeigen og Pepsi Maxen er klar. Eller at det er lønningsdag føles jo rimelig godt. 

Men så har du de dagene der man får lyst å kjøre rett i en fjellvegg. Regninger,elendig vær,ødelagt elektronikk eller bare møte med håpløse folk.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja absolutt. Jeg har mer positive følelser enn vonde. Jeg er fornøyd med det jeg har i livet mitt. Noe kunne vært bedre og noe kunne vært verre, men jeg føler meg på plussiden og er derfor er jeg lykkelig. 

Kan legge til at jeg ikke alltid har vært lykkelig. I mange år (de fleste av mitt liv) våknet jeg nesten hver dag med en vond klump i magen. Grunnfølelsen var vond og livet var vondt. Jeg var overlesset av vonde følelser og tanker. At jeg har kommet gjennom det, gjør at jeg kjenner føle seg nøytral er å være lykkelig. 

• Hjerte 1
Skrevet

Nei, ikke slik verden er blitt.

Med så dystre spådommer, og verdensledere som i stadig større grad skyver grenser, føler jeg på uro, sinne og noen ganger angst på vegne av mine barn. 

Anonymkode: de6e2...50f

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er ikke alltid brusende lykkelig, men jeg er veldig fornøyd med livet! Trives der jeg bor, det går bra med barna som nå er unge voksne, jeg har god kontakt med familie (aøsken + deres familier), noen få veldig gode venner, og gode venner og bekjente. Helsa er relativt bra, jeg har mange interessante ting å drive med og jeg er veldig glad i jobben min.

Har ikke «alt» - verken stort hus, hytte, mann, bil, båt eller veldig mye penger - men jeg har så MYE som nevnt over :) Har aldri drømt om rikdom, men jeg drømte om kjærlighet. Nå har jeg slått meg til ro med at det ikke skjedde i mitt liv, men jeg får mye kjærlighet fra familie og venner og får lov å gi tilbake ♥️

Anonymkode: 58761...940

• Hjerte 2
Skrevet

Meg over: Grunnen til at jeg er så fornøyd nå er kanskje at jeg har vært gjennom livets mørke sider også, med sorg, desperasjon og depresjon. Dermed setter jeg utrolig pris på at livet nå er godt.

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, jeg er lykkelig.

Bor i et av verdens beste land, og på et av landets beste steder
Har ryddig og god økonomi
Er lykkelig gift og har vært det i snart 30 år
Har ressurssterke og friske barn som vil klare seg godt på egne bein
Har god helse
Ikke i konflikt med noen
Føler meg sett og respektert innen mitt fagområde og for den jeg er. Føler stor grad av mestring i jobben.

Det eneste aberet er at jeg har en jobb som store deler av året gir meg veldig liten frihet og lite fritid. Skulle ofte ønske at akkurat det var annerledes.

Anonymkode: 70b6a...3bb

• Hjerte 1
Skrevet

Herregud ja, jeg tenker på det hver eneste dag. Jeg er frisk, har trygg økonomi, et trygt og kjærlighetsfullt forhold, et fint hjem, en spennende jobb og gode familierelasjoner. Jeg tenker noen ganger at jeg har det kanskje FOR bra, og at det snart må skje noe galt. 

Anonymkode: a3701...34b

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Meg over: Grunnen til at jeg er så fornøyd nå er kanskje at jeg har vært gjennom livets mørke sider også, med sorg, desperasjon og depresjon. Dermed setter jeg utrolig pris på at livet nå er godt.

Samme her. Det er fint å kjenne på stabilitet og trygghet og være takknemlig for det livet har lært meg. Og med stabilitet mener jeg ikke stabile ytre omstendigheter, men følelsen av å stå trygt i meg selvom det stormer rundt. Jeg har alltid et godt sted i meg selv å vende tilbake til, og det er ganske fantastisk .

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er veldig lykkelig, og kanskje mest fordi livet mitt de første 40 årene som diagnostisert autist med barndomstraumer og omsorgssvikt har vært så brutale.

Nå er jeg minsteufør og slipper å forholde meg til alle folk, stimuli og støy som har gjort meg suicidal i så mange år.

Har også vært heldig nok å møte en fantastisk flott og snill kvinne som elsker meg slik som jeg er, så er veldig heldig på det feltet også.

Økonomien er kanskje stram med minste ytelse, men jeg har ikke prøvd å ta mitt liv på flere år nå, og i min bok er det en betydelig seier.

Anonymkode: b58e5...edd

• Hjerte 2
Skrevet

*udiagnotisert 

Og så må jeg forklare at jeg har aldri klart å beholde en jobb i mer enn noen mnd i gangen, så sånn sett er en stabil minsteytelse helt fantastisk bra.

Takknemlig å være født i et land som vårt little Norge.

Anonymkode: b58e5...edd

• Hjerte 1
Skrevet

Nei.

Anonymkode: eff45...46b

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg er svært ulykkelig. 

Jeg hadde drømmelivet mitt, og livet fløt godt. 

Men så i en kvelds ubetenksomhet, mistet jeg alt. (Ikke snakk om utroskap eller noe slikt, men jeg tok et svært dårlig valg i panikk) 

Jeg har heldigvis venner og familie fortsatt, så har mange lyspunkter, men jeg har mistet alt det som var viktigst for meg. 

På en skala fra 1-10 vaker jeg rundt 1-2, med små glimt av 4-5.

Anonymkode: 5212b...180

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...