Gå til innhold

Gi penger til de som ikke yter?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ingen som har 70% skatt på lønnsinntekt, så særlig relevant er «eksempelet» ikke. Og jeg kan ikke regnes som sosialist.

Anonymkode: 1e251...2d1

Jo da, de som driver enkeltpersons-AS skattes godt over 70% og de aller fleste skattes over 50% via en rekke andre skatter og avgifter, men det er sikkert behagelig å leve i den illusjonen at staten kun tar 30% av pengene dine. 

Anonymkode: 85f8a...b67

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hva tenker dere om dette konseptet, fungerer det godt, eller vil det føre til undergangen for samfunnet vårt?

IMG_6325.jpeg

Anonymkode: 71d71...9b0

Vi kan vel starte med å kutte i trygdeytelsene til alle som stemmer FrP? 

Og nekte uføre menn som stemmer FrP å hente seg 20-30 år yngre koner fra Fillipinene og Thailand?

De har tross alt stemt for å gjøre det! 🥰

Anonymkode: 6fb44...1fa

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

TS, du er vel ikke tilfeldigvis lavt utdannet og lavtlønnet? Har aldri sett mennesker som har et godt liv og har jobbet for å bli godt bemidlet selv snakke slik.

Anonymkode: 392a2...0aa

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva mener du med jakte? Hvis de får tips det er grunnlag for p undersøke, så gjør de det, og går videre med saken iht regelverk. Hva vet du om det ikke finnes saker der folk har mistet uføretrygd på bakgrunn av tips? Det er ikke sånn at NAV informerer deg personlig eller megla i hver eneste sak.  

Anonymkode: a2394...709

De gjør ingenting med tips om folk på uføretrygd, såfremt det ikke foreligger mistanke om økonomisk svindel, dvs svsrt arbeid elns.

Selve uføregraden har man for alltid, om en først har fått den. Man er ferdig avklart, end of story.

Men finn gjerne saker om folk som har mistet trygden, flere her har prøvd på det uten resultat.

Anonymkode: 6c17b...37b

Skrevet

Jeg er stolt av å bo i et land som tar vare på de svake og de som trenger det!

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jo da, de som driver enkeltpersons-AS skattes godt over 70% og de aller fleste skattes over 50% via en rekke andre skatter og avgifter, men det er sikkert behagelig å leve i den illusjonen at staten kun tar 30% av pengene dine. 

Anonymkode: 85f8a...b67

Tull og tøys. Og du, staten er VI. Hvor tror du sykehus, veier, broer, pensjoner, militæret, politiet osv får penger fra? Hvor mye tror du vi hadde hatt uten skatt? Tror du bare det private og frivillige hadde tryllet alt fram? Når du trenger gratis kreftbehandling? Hvor mye av lønna di tror du hadde gått til helseforsikring? Hva slags type politiutdanning hadde vi hatt? Kurs på 6 mnd? Oljefondet som forvalter rikdommen vår svært godt? Du tenker min egentlig ikke på hva DU får tilbake. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Tror du de svindlerne som ev har mistet uføretrygden eller sykepengene sine står frem i media og forteller at NAV fant bevis for svindel og har fratatt dem den økonomiske støtten? NAV sier jo ingenting, det har de ikke lov til, så da måtte det blitt svindlerne da som sto frem om du skulle finne noen eksempler, som du sier.

Kan ikke helt se for  meg at det er disse menneskene som roper på media og vil stå frem så man kan google dem, nei.

Så alle artikler om "svindlet Nav for xxxxxxx kroner" kommer fra hvor....?

Ingen mister uføretrygden sin, Nav ettergår ingen tips her. Folk må seriøst slutte å tro at Nav kommer på døren og skal ta trygden fra folk.

Skrevet
Fant80 skrev (1 time siden):

For en fordummende diskusjon. Er det FrPere på fylla eller? 

NAV tar folk hele tiden som må tilbakebetale trygder. Det står bare ikke i VG! 

Nei, de gjør ikke det. Hvordan skulle dette gå til all den tid en har lov å bruke restarbeidsevnen sin på hva man vil?

Nav tar heller ikke trygden din om du jobber 100% i 10 år. På samme måte som de ikke tar den om du løper på fjellet i 10 år uten å jobbe en dag. Du kan gjøre som du vil, ingen lov hindrer deg i dette.

Men du må mer enn gjerne motbevise meg. Mange har prøvd men ikke kommet med noe som helst.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, de gjør ikke det. Hvordan skulle dette gå til all den tid en har lov å bruke restarbeidsevnen sin på hva man vil?

Nav tar heller ikke trygden din om du jobber 100% i 10 år. På samme måte som de ikke tar den om du løper på fjellet i 10 år uten å jobbe en dag. Du kan gjøre som du vil, ingen lov hindrer deg i dette.

Men du må mer enn gjerne motbevise meg. Mange har prøvd men ikke kommet med noe som helst.

Fordi du kjenner en nabo og en kompis som gjør det, så betyr ikke det at ingen blir fratatt trygd eller stønader. Og må tilbakebetale. Eller får nei på søknad om uføre. Men du liker min å leve i ditt narrativ. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Om man blir sensurert for meningene sine, så bør man gå i seg selv. Her er det ganske høyterskel for å ytre seg 

Anonymkode: c0105...02d

Hehe, tøv. Det er kun et meningsmangfold innenfor et begrenset spekter. Det er som Chomsky så korrekt skrev i sin bok Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media:

"The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum." 

Anonymkode: 20429...547

• Liker 1
Skrevet

Fordi du kjenner en nabo og en kompis som gjør det, så betyr ikke det at ingen blir fratatt trygd eller stønader. Og må tilbakebetale. Eller får nei på søknad om uføre. Men du liker min å leve i ditt narrativ. 

Ingen mister uføregraden sin og ingen må tilbakebetale.

Hvordan skulle dette vært mulig, all den tid uføre kan velge fritt om de vil jobbe eller ikke som uføre? Skal Nav komme på døra og si "vi har hørt at du løper for mye på fjellet"?

Om du jobber 100% som ufør beholder du uføregrad i 5+5 år. Får du én krone utbetalt i uføretrygd ila disse 10 årene, oppstår nye 5+5 år.

Om samme person velger å ikke jobbe, men gjør alle andre ting står denne helt fritt til det, da det er fullt lovlig. Ingen kan tvinges i jobb.

Så hvordan miste uføregraden sin???

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, hva tenker dere om dette konseptet, fungerer det godt, eller vil det føre til undergangen for samfunnet vårt?

IMG_6325.jpeg

Anonymkode: 71d71...9b0

Gidd å skrive ett skikkelig innlegg uten ai søppek før du kritiserer andre. 

Anonymkode: 65aa8...5f2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

TS, du er vel ikke tilfeldigvis lavt utdannet og lavtlønnet? Har aldri sett mennesker som har et godt liv og har jobbet for å bli godt bemidlet selv snakke slik.

Anonymkode: 392a2...0aa

Da er du i feil omgangskrets. Så godt som alle jeg kjenner med høy utdannelse som tjener godt (1 million og oppover) er passe lei av å se på det enorme sløseriet av deres skattepenger.

Det kommer til å komme en endring, enten KG vil det eller ikke.

Anonymkode: af4fb...c7c

• Nyttig 1
Skrevet

Svært få vet hvorfor jeg ikke er i jobb. 

At noen tror jeg snylter lever jeg godt med. 

Jeg føler ikke noe behov for å dele så private opplysninger med folk som går inn for å misforstå meg. 

Dere får tro hva derr vil. 

Anonymkode: 12285...5e6

• Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Svært få vet hvorfor jeg ikke er i jobb. 

At noen tror jeg snylter lever jeg godt med. 

Jeg føler ikke noe behov for å dele så private opplysninger med folk som går inn for å misforstå meg. 

Dere får tro hva derr vil. 

Anonymkode: 12285...5e6

Dette er riktig innstilling. Det verste disse uføre gjør etter min mening er å legge seg på rygg,og enten bare ta imot dritt,eller begynne en meningsløs mølle av en diskusjon for å nærmest forsvare sin egen eksistens. Man vet godt at det er masse troll på internett med onde hensikter. Veldig mange setter ut agn,og bare venter til noen skal bite på.

Det har vist seg svært effektivt at uføre,eller alle som har noe med NAV å gjøre er enkle bytter. De som biter på tør jeg påstå er nærmest utelukkende ordentlige mennesker som har kjempet en hard kamp for å være der de er i dag,og er så langt unna svindler som man kan få det. Men føler seg blodig urettferdig behandlet,og tar opp kampen - En endeløs og ofte helt meningsløs kamp,som i tillegg kan ha blitt skapt kun til fornøyelse for trollet som startet den.

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ingen mister uføregraden sin og ingen må tilbakebetale.

Hvordan skulle dette vært mulig, all den tid uføre kan velge fritt om de vil jobbe eller ikke som uføre? Skal Nav komme på døra og si "vi har hørt at du løper for mye på fjellet"?

Om du jobber 100% som ufør beholder du uføregrad i 5+5 år. Får du én krone utbetalt i uføretrygd ila disse 10 årene, oppstår nye 5+5 år.

Om samme person velger å ikke jobbe, men gjør alle andre ting står denne helt fritt til det, da det er fullt lovlig. Ingen kan tvinges i jobb.

Så hvordan miste uføregraden sin???

Det er veldig lett å lese seg til reglene på NAV. Det er selvfølgelig regler ift jobbing, fribeløp og inntekt. At noen løper på fjellet har vel ingenting med noe som helst å gjøre. 

• Liker 3
Skrevet

Det er veldig lett å lese seg til reglene på NAV. Det er selvfølgelig regler ift jobbing, fribeløp og inntekt. At noen løper på fjellet har vel ingenting med noe som helst å gjøre. 

Det har vel alt å si om en løper på fjellet? Det er jo pga slikt folk melder inn andre, de mener at vedkommende har arbeidsevne og bruker denne på alt annet enn arbeid? Fribeløp og inntekt har da ikke noe med dette å gjøre.

Så vis meg reglene da? Hvordan mister en uføregraden sin ved å bruke restarbeidsevnen sin på alt annet enn jobb? Siden de er så lette å lese seg til, jeg har iallefall ikke funnet dem.

Skrevet

Stygge KI-kloakk-bilete med ein heilt irrelevant stråmann-tekst.

Kva vil du eigentleg diskutere? Synst du det der er eit godt utgangspunkt?

Legg bort lommelerka.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det har vel alt å si om en løper på fjellet? Det er jo pga slikt folk melder inn andre, de mener at vedkommende har arbeidsevne og bruker denne på alt annet enn arbeid? Fribeløp og inntekt har da ikke noe med dette å gjøre.

Så vis meg reglene da? Hvordan mister en uføregraden sin ved å bruke restarbeidsevnen sin på alt annet enn jobb? Siden de er så lette å lese seg til, jeg har iallefall ikke funnet dem.

Restarbeidsevne har ingenting med å løpe på fjellet å gjøre. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Restarbeidsevne har ingenting med å løpe på fjellet å gjøre. 

Nettopp. Så hva er det da folk melder inn andre etter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...