AnonymBruker Skrevet i går, 15:11 #1 Skrevet i går, 15:11 Ja, hva tenker dere om dette konseptet, fungerer det godt, eller vil det føre til undergangen for samfunnet vårt? Anonymkode: 71d71...9b0 4
AnonymBruker Skrevet i går, 15:18 #2 Skrevet i går, 15:18 Det er ingen som har 70% skatt på lønnsinntekt, så særlig relevant er «eksempelet» ikke. Og jeg kan ikke regnes som sosialist. Anonymkode: 1e251...2d1 8 5
AnonymBruker Skrevet i går, 15:22 #3 Skrevet i går, 15:22 Og du gir ikke til de som ikke gidder løfte fingrene, men som er uføre av en grunn. Selv om det alltid finnes snyltere, et system er aldri vanntett. Anonymkode: a2394...709 6 3
AnonymBruker Skrevet i går, 15:26 #4 Skrevet i går, 15:26 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og du gir ikke til de som ikke gidder løfte fingrene, men som er uføre av en grunn. Selv om det alltid finnes snyltere, et system er aldri vanntett. Anonymkode: a2394...709 Det kan ikkje vere vasstett. Anonymkode: 6c17b...37b
AnonymBruker Skrevet i går, 15:31 #5 Skrevet i går, 15:31 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, hva tenker dere om dette konseptet, fungerer det godt, eller vil det føre til undergangen for samfunnet vårt? Anonymkode: 71d71...9b0 Land of stupid leverer…. Anonymkode: f5548...64b 5 5
Fant80 Skrevet i går, 15:44 #6 Skrevet i går, 15:44 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ja, hva tenker dere om dette konseptet, fungerer det godt, eller vil det føre til undergangen for samfunnet vårt? Anonymkode: 71d71...9b0 Denne må du nesten gå tilbake til den mørke avgrunnen på "X" med for å få noe medhold tror jeg. 6 6
AnonymBruker Skrevet i går, 15:45 #7 Skrevet i går, 15:45 Uansett hva man skriver, så kommer tråden til å bli stengt av moderatorene pga «hets». Det spiller for så vidt ingen rolle, jeg har bestemt meg for lenge siden hvem jeg skal stemme på. Hilsen ærlig arbeider og skattebetaler som kjenner flere som velger å ikke jobbe. De er ikke syke. Anonymkode: af4fb...c7c
AnonymBruker Skrevet i går, 15:55 #8 Skrevet i går, 15:55 Jeg betaler ikke 70% skatt, den skatten jeg betaler, betaler jeg med glede. Det koster veldig mye mer å ha forsikringer mot alt som kan hende deg. jeg er veldig glad for at jeg bor i et land der vi tar vare på alle også syke. Typisk for denne diskusjonen er at de kjenner noen som ikke er syke og får uføre, jeg kjenner ingen. Jeg vet bare om de som er misunnelige på de syke som kjenner noen, typisk høyreorienterte. Vi har høy sysselsetting i landet vårt, vi hadde ikke hatt dette uten velferdsordninger. Vi har lav kriminalitet vi hadde ikke hatt dette uten sysselsetting. Om man blir sensurert for meningene sine, så bør man gå i seg selv. Her er det ganske høyterskel for å ytre seg Anonymkode: c0105...02d 4 9
Fant80 Skrevet i går, 15:58 #9 Skrevet i går, 15:58 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Uansett hva man skriver, så kommer tråden til å bli stengt av moderatorene pga «hets». Det spiller for så vidt ingen rolle, jeg har bestemt meg for lenge siden hvem jeg skal stemme på. Hilsen ærlig arbeider og skattebetaler som kjenner flere som velger å ikke jobbe. De er ikke syke. Anonymkode: af4fb...c7c Slik du ser det. Hvorfor gidder du i det hele tatt delta i sånne tråder? 4 2
AnonymBruker Skrevet i går, 16:17 #10 Skrevet i går, 16:17 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Uansett hva man skriver, så kommer tråden til å bli stengt av moderatorene pga «hets». Det spiller for så vidt ingen rolle, jeg har bestemt meg for lenge siden hvem jeg skal stemme på. Hilsen ærlig arbeider og skattebetaler som kjenner flere som velger å ikke jobbe. De er ikke syke. Anonymkode: af4fb...c7c Hvis de har fortalt deg at de ikke er syke, men likevel mottar uføretrygd forstår jeg ikke hvorfor du ikke har tipset NAV om trygdesvindel for lengst. Her kan du gjøre det. Anonymkode: 1e251...2d1 4 5
Fant80 Skrevet i går, 16:40 #11 Skrevet i går, 16:40 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis de har fortalt deg at de ikke er syke, men likevel mottar uføretrygd forstår jeg ikke hvorfor du ikke har tipset NAV om trygdesvindel for lengst. Her kan du gjøre det. Anonymkode: 1e251...2d1 Fordi alt er basert på synsing og "tror" Det er 0 bevis. Derfor! Denne personen kunne hatt det som fulltidsjobb å spionere på vedkommende hen tror er svindler,og hadde ikke kommet opp med noe som helst håndfast. Så kommer det helt sikkert frem snart at "joda,vedkommende ER tipset om til NAV,men de gjør aldri noe" Dersom man leser hva som står,så gir ikke NAV noe som helst forklaring eller underetting om hva som skjer i slike saker,men faktum er jo at flere faktisk får krav om tilbakebetaling,og i verste fall politianmeldelse hvert eneste år. De gjør faktisk jobben sin! Det er også lett for de å finne ut av om dette bare er vås. Ser man den uføre naboen kommer solbrun hjem fra syden,så betyr ikke det at vedkommende er en svindler. Folk må få leve gode liv,selv om "du" mener at hen ikke fortjener det. Det vitner egentlig om en salgs taper mentalitet. "Jeg har det dritt,så da skal du også ha det dritt." 4 2
AnonymBruker Skrevet i går, 16:50 #12 Skrevet i går, 16:50 Fant80 skrev (2 minutter siden): Fordi alt er basert på synsing og "tror" Det er 0 bevis. Derfor! Denne personen kunne hatt det som fulltidsjobb å spionere på vedkommende hen tror er svindler,og hadde ikke kommet opp med noe som helst håndfast. Så kommer det helt sikkert frem snart at "joda,vedkommende ER tipset om til NAV,men de gjør aldri noe" Dersom man leser hva som står,så gir ikke NAV noe som helst forklaring eller underetting om hva som skjer i slike saker,men faktum er jo at flere faktisk får krav om tilbakebetaling,og i verste fall politianmeldelse hvert eneste år. De gjør faktisk jobben sin! Det er også lett for de å finne ut av om dette bare er vås. Ser man den uføre naboen kommer solbrun hjem fra syden,så betyr ikke det at vedkommende er en svindler. Folk må få leve gode liv,selv om "du" mener at hen ikke fortjener det. Det vitner egentlig om en salgs taper mentalitet. "Jeg har det dritt,så da skal du også ha det dritt." Ja, jeg er litt fascinert over hvor skråsikre enkelte er når det kommer til dette. «Nei, de er ikke syke!» Som om vedkommende har full innsikt i andre (ofte relativt fremmede) menneskers sykehistorie og diagnoser, og ikke minst, arbeidsevne. Anonymkode: 1e251...2d1 4 2
AnonymBruker Skrevet i går, 18:23 #13 Skrevet i går, 18:23 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Uansett hva man skriver, så kommer tråden til å bli stengt av moderatorene pga «hets». Det spiller for så vidt ingen rolle, jeg har bestemt meg for lenge siden hvem jeg skal stemme på. Hilsen ærlig arbeider og skattebetaler som kjenner flere som velger å ikke jobbe. De er ikke syke. Anonymkode: af4fb...c7c Hva hjelper det å stemme på noen, de som ikke vil jobbe bryr seg katten om hvem du stemmer på? Anonymkode: 6c17b...37b 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:26 #14 Skrevet i går, 18:26 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis de har fortalt deg at de ikke er syke, men likevel mottar uføretrygd forstår jeg ikke hvorfor du ikke har tipset NAV om trygdesvindel for lengst. Her kan du gjøre det. Anonymkode: 1e251...2d1 Nei du kan ikke det. De som har fått trygden er ferdig avklart for godt hos Nav. De har ingen apparat eller system for å dra rundt å fakke folk som lovlig bruker restarbeidsevnen sin til skkurat det de vil. Anonymkode: 6c17b...37b 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:53 #15 Skrevet i går, 18:53 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei du kan ikke det. De som har fått trygden er ferdig avklart for godt hos Nav. De har ingen apparat eller system for å dra rundt å fakke folk som lovlig bruker restarbeidsevnen sin til skkurat det de vil. Anonymkode: 6c17b...37b Man må da gjøre et forsøk, hvis personene hevder å være helt friske og dermed å ha svindlet NAV. Jeg antar at det er dette som har hendt siden vedkommende bruker mener å med sikkerhet vite at disse personene ikke er syke. NAV kan da få mulighet til å politianmelde saken(e), og personen(e) kan bli fradømt uføretrygd eller NAV kan omgjøre vedtaket, siden vedtaket er fattet på gale premisser. Det forutsetter selvsagt at ovennevnte bruker ikke tipser anonymt, men såpass modig må man være når man vet at noen er friske og mottar uføretrygd på feilaktig grunnlag. Anonymkode: 1e251...2d1 1 4
AnonymBruker Skrevet i går, 19:18 #16 Skrevet i går, 19:18 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, hva tenker dere om dette konseptet, fungerer det godt, eller vil det føre til undergangen for samfunnet vårt? Anonymkode: 71d71...9b0 Dette er jo bare sprøyt, laget for å provosere. Jeg mener at sosialismen virkelig fungerer. Det er når samfunnet drar lasset sammen at vi utvikler oss. Når vi jobber som et lag og de sterke hjelper de svake. Det samfunnet som legger opp til "survival of the fittest", hvor de sterke bare valser over de svake, tråkker dem ned i søla og lar dem gå til grunne, har jeg ikke noe tro på. Anonymkode: b8a2c...068 3 1 5
AnonymBruker Skrevet i går, 19:32 #17 Skrevet i går, 19:32 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Man må da gjøre et forsøk, hvis personene hevder å være helt friske og dermed å ha svindlet NAV. Jeg antar at det er dette som har hendt siden vedkommende bruker mener å med sikkerhet vite at disse personene ikke er syke. NAV kan da få mulighet til å politianmelde saken(e), og personen(e) kan bli fradømt uføretrygd eller NAV kan omgjøre vedtaket, siden vedtaket er fattet på gale premisser. Det forutsetter selvsagt at ovennevnte bruker ikke tipser anonymt, men såpass modig må man være når man vet at noen er friske og mottar uføretrygd på feilaktig grunnlag. Anonymkode: 1e251...2d1 Det hjelper ikke "å gjøre et forsøk", nei. Det finnes ingen instans eller etat innad Nav som jakter ned folk som har fått innvilget uføretrygd. Du kan jo prøve å finne eksempler på at noen har mistet retten til dette. Anonymkode: 6c17b...37b 1
AnonymBruker Skrevet i går, 20:34 #18 Skrevet i går, 20:34 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det hjelper ikke "å gjøre et forsøk", nei. Det finnes ingen instans eller etat innad Nav som jakter ned folk som har fått innvilget uføretrygd. Du kan jo prøve å finne eksempler på at noen har mistet retten til dette. Anonymkode: 6c17b...37b Hva mener du med jakte? Hvis de får tips det er grunnlag for p undersøke, så gjør de det, og går videre med saken iht regelverk. Hva vet du om det ikke finnes saker der folk har mistet uføretrygd på bakgrunn av tips? Det er ikke sånn at NAV informerer deg personlig eller megla i hver eneste sak. Anonymkode: a2394...709 3 2
Million Skrevet i går, 20:43 #19 Skrevet i går, 20:43 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det hjelper ikke "å gjøre et forsøk", nei. Det finnes ingen instans eller etat innad Nav som jakter ned folk som har fått innvilget uføretrygd. Du kan jo prøve å finne eksempler på at noen har mistet retten til dette. Anonymkode: 6c17b...37b Tror du de svindlerne som ev har mistet uføretrygden eller sykepengene sine står frem i media og forteller at NAV fant bevis for svindel og har fratatt dem den økonomiske støtten? NAV sier jo ingenting, det har de ikke lov til, så da måtte det blitt svindlerne da som sto frem om du skulle finne noen eksempler, som du sier. Kan ikke helt se for meg at det er disse menneskene som roper på media og vil stå frem så man kan google dem, nei. Endret i går, 20:44 av Million 2 2
Fant80 Skrevet i går, 20:46 #20 Skrevet i går, 20:46 For en fordummende diskusjon. Er det FrPere på fylla eller? NAV tar folk hele tiden som må tilbakebetale trygder. Det står bare ikke i VG! 5 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå