Strigiformes Skrevet 30. september #61 Skrevet 30. september https://kurs.psykiskhelsenett.no/pages/blogg-hvorfor-er-noen-utro Hva er årsaken? 👆 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #62 Skrevet 30. september Strigiformes skrev (1 time siden): https://kurs.psykiskhelsenett.no/pages/blogg-hvorfor-er-noen-utro Hva er årsaken? 👆 Men den jobben må den utro faktisk ta selv, og heller prøve på nytt med ny partner da. Å bedra noen og lyve over tid, og forvente at den sårede part ikke skal være dømmende ovenfor den som har løyet, manipulert og ignorert ens behov og frykter over tid - det er jo utopi. For øvrig er det ingen som benekter årsakene bak utroskap. Jeg forstår ikke helt hva du sikter til med å dele denne igjen? Mennesker som har vært utro tidligere, har en økt sjanse for å gjenta lignende oppførsel senere dersom partner blir værende. Det må selvsagt dermed være et informert valg partner må få lov til å velge for seg selv. Da må informasjonen frem. Anonymkode: 89f7a...9cf 1
Strigiformes Skrevet 30. september #63 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men den jobben må den utro faktisk ta selv, og heller prøve på nytt med ny partner da. Å bedra noen og lyve over tid, og forvente at den sårede part ikke skal være dømmende ovenfor den som har løyet, manipulert og ignorert ens behov og frykter over tid - det er jo utopi. For øvrig er det ingen som benekter årsakene bak utroskap. Jeg forstår ikke helt hva du sikter til med å dele denne igjen? Mennesker som har vært utro tidligere, har en økt sjanse for å gjenta lignende oppførsel senere dersom partner blir værende. Det må selvsagt dermed være et informert valg partner må få lov til å velge for seg selv. Da må informasjonen frem. Anonymkode: 89f7a...9cf Tror den utro må ta den jobben før de velger å involvere seg med en ny partner.. Jeg velger å dele denne fordi årsakene kan være ulike, og det er det veldig viktig å være bevisst på. Jeg prøver å hjelpe framfor og dømme. Det er den jeg ønsker å være. Man kan ikke forvente noe som helst. Det går ikke. Man kan håpe. Håpet skjemmer ingen.
AnonymBruker Skrevet 30. september #64 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2026 den 4.38): Jeg gikk bak ryggen på kona mi og var utro med ei god venninne. Vi hadde vel det som kan kalles et forhold over noe tid og lå sammen regelmessig denne perioden. Jeg fikk etter hvert dårlig samvittighet og avslutta det seksuelle. Ønsker ikke å avslutte vennskapet og vi har fortsatt daglig kontakt. Jeg har også dårlig samvittighet for måten jeg behandla henne på. Har prøvt å undertrykke dette, men har startet å fantasere om henne igjen… Strategien er å tie mine behov, tanker og fantasier ihjel, men må innrømme at jeg synes det er vanskelig. Anonymkode: 14337...012 Her gjør du bare det kvinner på KG oppfordrer kvinner til å gjøre i tilsvarende situasjon: Holder godt kjeft om det hele og fokuserer på å tilgi deg selv. Ingen grunn til dårlig samvittighet, det er garantert kona di det er noe galt med. Anonymkode: 4fbbd...c05 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #65 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 26.9.2026 den 11.44): Utroskap er kun et problem om man er så naiv og tror at et relasjonelt parforhold også må innebære seksuell eksklusivitet. Anonymkode: ffffc...2e9 Absolutt ikke. Jeg er poly og vi er helt avhengig av at avtaler og rammer blir holdt. Det er utroskap ågå utenfor dem. Det er utroskap å gå bak ryggen til og lyve til noen, uavhengig av monogami. Anonymkode: 211cf...10e 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #66 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2026 den 3.38): Jeg gikk bak ryggen på kona mi og var utro med ei god venninne. Vi hadde vel det som kan kalles et forhold over noe tid og lå sammen regelmessig denne perioden. Jeg fikk etter hvert dårlig samvittighet og avslutta det seksuelle. Ønsker ikke å avslutte vennskapet og vi har fortsatt daglig kontakt. Jeg har også dårlig samvittighet for måten jeg behandla henne på. Har prøvt å undertrykke dette, men har startet å fantasere om henne igjen… Strategien er å tie mine behov, tanker og fantasier ihjel, men må innrømme at jeg synes det er vanskelig. Anonymkode: 14337...012 Du er et kjipt menneske som gjør dette mot kona di. I denne linken finner du mange gode råd: https://usercontent.flodesk.com/fd19d721-69e4-4363-b273-cf165f46e0ae/upload/q1b3vasb1e/Conquering_Affair_Mountain_DrKathy.pdf Anonymkode: e6667...2ca
AnonymBruker Skrevet 30. september #67 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2026 den 3.38): Jeg gikk bak ryggen på kona mi og var utro med ei god venninne. Vi hadde vel det som kan kalles et forhold over noe tid og lå sammen regelmessig denne perioden. Jeg fikk etter hvert dårlig samvittighet og avslutta det seksuelle. Ønsker ikke å avslutte vennskapet og vi har fortsatt daglig kontakt. Jeg har også dårlig samvittighet for måten jeg behandla henne på. Har prøvt å undertrykke dette, men har startet å fantasere om henne igjen… Strategien er å tie mine behov, tanker og fantasier ihjel, men må innrømme at jeg synes det er vanskelig. Anonymkode: 14337...012 Hvis det skulle vise seg at du er mannen min, så kan det være du får deg en skikkelig overraskelse snart, for jeg har nemlig vært på Spyshop og handlet litt i det siste… 🕵️♀️ Anonymkode: e6667...2ca 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #68 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hva mener dere at jeg skal gjøre? TS Anonymkode: 14337...012 Hva tror du er det beste å gjøre for deg og dine involverte parter?? Anonymkode: bd483...cb1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå