Mezzosoprena Skrevet 22. september #21 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Min søster har totalt avvist meg fra familien fordi jeg har anoreksi, osteoporose og går med krykker. Hun mener det er flaut å bli sett med meg. Har også ikke blitt invitert i dåpen til hennes yngste sønn. Der skal de sitte alle sammen, bortsett fra meg. Har jeg lov til å bli såret? Anonymkode: f7a8b...980 Men hvordan reagerer resten av familien på det din søster gjør? 2
AnonymBruker Skrevet 22. september #22 Skrevet 22. september Hva er resten av historien her da? Min søster er overvektig og svært psykisk syk. Om hun forteller historien til hvorfor hun ikke får være rundt ungene mine fremstiller hun det sikkert at det er fordi hun er overvektig og jeg er ute etter henne, men unnlater å nevne at hun kronisk prater drit om meg, brøler som en gorilla når hun blir sint og har gjentatte ganger har både flydd på meg og hive harde ting etter meg når jeg har prøvd å flykte. Jeg prøvdr å skaffe henne hjelp og har prøvd på det i flere år. Om folk hører hele historien så skjønner de sikkert hvorfor jeg holder henne unna barna mine, men de mener nok noe annet om de hører hennes versjon. Anonymkode: 7f4f7...669 9 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. september #23 Skrevet 22. september Tenker det ligger noe mer bak en krykker og sykdommer. Anonymkode: 9d05f...41e 8 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #24 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er resten av historien her da? Min søster er overvektig og svært psykisk syk. Om hun forteller historien til hvorfor hun ikke får være rundt ungene mine fremstiller hun det sikkert at det er fordi hun er overvektig og jeg er ute etter henne, men unnlater å nevne at hun kronisk prater drit om meg, brøler som en gorilla når hun blir sint og har gjentatte ganger har både flydd på meg og hive harde ting etter meg når jeg har prøvd å flykte. Jeg prøvdr å skaffe henne hjelp og har prøvd på det i flere år. Om folk hører hele historien så skjønner de sikkert hvorfor jeg holder henne unna barna mine, men de mener nok noe annet om de hører hennes versjon. Anonymkode: 7f4f7...669 Høres ut som søstra mi, hun er psykisk utviklingshemmet. Og ikke av det søte Tangerudbakken slaget. Anonymkode: 9d05f...41e 4
AnonymBruker Skrevet 22. september #25 Skrevet 22. september Tror det ligger mer bak her... Vet altfor godt hvor utrolig vanskelig det kan være å omgås mennesker med anoreksi. Og etter min erfaring ser de absolutt ikke dette selv. Anonymkode: 6b42b...c9e 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #26 Skrevet 22. september Ingen går med krykker bare fordi de har osteoporose, antar det ligger mye bak her du ikke sier noe om. Jeg tenker stuomatisk at du er en som lager mye drama, og det gidder de ikke i dåpen. Anonymkode: e0697...4f4 2
AnonymBruker Skrevet 22. september #27 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min søster har totalt avvist meg fra familien fordi jeg har anoreksi, osteoporose og går med krykker. Hun mener det er flaut å bli sett med meg. Har også ikke blitt invitert i dåpen til hennes yngste sønn. Der skal de sitte alle sammen, bortsett fra meg. Har jeg lov til å bli såret? Anonymkode: f7a8b...980 Jeg antar denne tråden uansett blir stengt, men siden du selv sier du har anoreksi, osteoporose og går med krykker, de to sistnevnte regner jeg med er som følge av anoreksien. Det betyr at du nok har vært syk i mange år, med alt det medfører for både deg og dine nærmeste pårørende. Er du frisk? Som nærmeste pårørende til en som har vært syk med anoreksi, så vil jeg si at jeg skjønner din søster. Hun ønsker en hyggelig dåp for sønnen sin der man kan kose seg med mat og kaker uten en krevende gjest som tar all energi og oppmerksomhet. Anonymkode: 42302...af6 3 3
AnonymBruker Skrevet 22. september #28 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke ondt. Voksne mennesker velger selv hvem de vil ha kontakt med. De har ingen forpliktelse om å invitere eller inkludere deg i alt bare fordi dere deler én eller to foreldre. Anonymkode: a58dc...3c0 Er du søsteren… Anonymkode: 4936e...3be 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #29 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ingen går med krykker bare fordi de har osteoporose, antar det ligger mye bak her du ikke sier noe om. Jeg tenker stuomatisk at du er en som lager mye drama, og det gidder de ikke i dåpen. Anonymkode: e0697...4f4 Hvorfor antar du det? Anonymkode: 4936e...3be 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #30 Skrevet 22. september Det er vanskelig for andre å svare på hvorfor det er som det er. Men som mor til et barn med alvorlig psykisk sykdom, kan jeg fortelle at det har vært ganske utfordrende for de andre barna også. Det kan ligge såre, vonde følelser fra din søster sin side som ikke har blitt møtt eller bearbeidet. Anonymkode: 6d3c1...6fb 3
AnonymBruker Skrevet 22. september #31 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min søster har totalt avvist meg fra familien fordi jeg har anoreksi, osteoporose og går med krykker. Hun mener det er flaut å bli sett med meg. Har også ikke blitt invitert i dåpen til hennes yngste sønn. Der skal de sitte alle sammen, bortsett fra meg. Har jeg lov til å bli såret? Anonymkode: f7a8b...980 Alvorlig spiseforstyrrelser kan ofte føre med seg andre ting som gjør relasjoner vanskelig. Noen «blir» anoreksi. I alt de gjør og alt de sier. Mange plages med depresjon, angst og alvorlig tvang. Det kan være krevende å være pårørende til noen som f.eks lyver mye og ikke ønsker å bli frisk. Noen er så alvorlig syke at man som pårørende hele tiden er redd for at vedkommende skal dø. Enten av selvmord, hjertestans eller organsvikt. Noen blir nødt til å beskytte seg selv med å ta avstand. Jeg tror kanskje det er andre ting som gjør at hun ikke ønsker å ha deg der, ikke først og fremst fordi hun synes det er «flaut»? Anonymkode: 7b2ec...b75 4
AnonymBruker Skrevet 22. september #32 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er du frisk? Som nærmeste pårørende til en som har vært syk med anoreksi, så vil jeg si at jeg skjønner din søster. Hun ønsker en hyggelig dåp for sønnen sin der man kan kose seg med mat og kaker uten en krevende gjest som tar all energi og oppmerksomhet. Anonymkode: 42302...af6 Min tanke også. Det kan være vanskelig å invitere noen som sitter og plukker i maten eller liker å snakke om hvor flink man er til å holde vekten etc. Anonymkode: 76bf8...e07 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #33 Skrevet 22. september Er du sikker på at det er fordi du gjør henne flau pga utseende? Kanskje du tar opp mye plass med sykdommen din og hun ikke ønsker fokus på det i dåpen? Anonymkode: f9696...089 2
TheLegendBellaGoth Skrevet 22. september #34 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Min søster har totalt avvist meg fra familien fordi jeg har anoreksi, osteoporose og går med krykker. Hun mener det er flaut å bli sett med meg. Har også ikke blitt invitert i dåpen til hennes yngste sønn. Der skal de sitte alle sammen, bortsett fra meg. Har jeg lov til å bli såret? Anonymkode: f7a8b...980 Huff! Nå ble jeg trist, for en slem søster du har. Og ja, du har all rett til å bli såret, det hadde jeg også blitt. Om jeg hadde vært hos deg hadde jeg gitt deg en stor varm klem 1
alfathealfa Skrevet 22. september #35 Skrevet 22. september Tenker det kan være andre ting som ligger bak enn at det er pinlig. Det kan være en fordel for deg å være åpen for at det er ting som kan være vanskelig for andre. Dersom du vet hva det er som er vanskelig for dem, kan det hende det er noe du kan jobbe med, slik at du kan få bedre relasjoner til dem du har rundt deg. Det kan være bra for deg. Det handler ikke nødvendigvis om å «ha rett» eller «å vinne». Ofte handler det bare om at vi ser forskjellig på ting, og at flere kan ha rett i ulike ting. Da kan vi prøve å møte hverandre på det. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #36 Skrevet 23. september Du beskylder henne for å være ond, og du tror det er pga at hun er flau fordi du er syk og bruker krykker. Bare det er jo nok til at vi forstår dere to ikke har et godt forhold. Ville det vært hyggelig og koselig for henne hvis du var der? Ville du vært hyggelig mot henne og alle? Pleier det å være fint og normalt når dere har familieselskap, tar du hensyn til alle andre? Du har grunn til å være lei deg for situasjonen og at du er alvorlig syk, og at dette med dåpen sårer seg forstår jeg godt. Men søstera di er neppe ond. Anonymkode: 650cd...43f 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #37 Skrevet 23. september Jeg tenker at grunnen for at du blir valgt bort har mer med deg og din oppførsel å gjøre enn din sykdom. Det er en påkjenning å være pårørende til et menneske med en komplisert helsehistorie så jeg har full forståelse for at man velger vekk mennesker man ikke MÅ ha i livet sitt om de tar for mye plass. Fordelen med å være voksen er jo at du selv kan velge hvem som skal være i livet ditt. Man er ikke ond fordi man tar hensyn til seg selv og ens familie før et søsken. Mange som blir sykdommen sin og man har lov til å sette grenser for seg selv og hva man orker. Anonymkode: 58225...18d 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #38 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er ikke ondt. Voksne mennesker velger selv hvem de vil ha kontakt med. De har ingen forpliktelse om å invitere eller inkludere deg i alt bare fordi dere deler én eller to foreldre. Anonymkode: a58dc...3c0 Skjerp deg. Du er av samme ulla skjønner jeg... kvalmt.. Anonymkode: af192...70b 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #39 Skrevet 23. september Nå hører jeg bare din side av saken, og får en følelse av at det ligger mer bak enn som så? Hva har du søster sagt til deg m tidligere om hvordan hun oppfatter deg? Noen ganger må man se litt innover i seg selv også. Jeg tviler på en søster stenger deg ute av livet hennes fordi du går på krykker, det må være noe annet her også. Anonymkode: ca992...e72
AnonymBruker Skrevet 23. september #40 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tror det ligger mer bak her... Vet altfor godt hvor utrolig vanskelig det kan være å omgås mennesker med anoreksi. Og etter min erfaring ser de absolutt ikke dette selv. Anonymkode: 6b42b...c9e Her tror jeg du er temmelig nær fasit. I en dåp er det dåpsbarnet og foreldrene som skal være i sentrum. Hvis TS har vært et oppmerksomhetssluk i en årrekke med anoreksi så er det mulig søster er møkk lei av å være annenfiolin fordi det er synd på TS. Dette får vi aldri vite, men det at TS kjører overskriften "ond søster" kjenner jeg gjør at jeg stoler mer på søsters dømmekraft enn TS. Anonymkode: 8278a...f2a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå