Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min søster har totalt avvist meg fra familien fordi jeg har anoreksi, osteoporose og går med krykker. Hun mener det er flaut å bli sett med meg. Har også ikke blitt invitert i dåpen til hennes yngste sønn. Der skal de sitte alle sammen, bortsett fra meg. Har jeg lov til å bli såret?

Anonymkode: f7a8b...980

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Min søster har totalt avvist meg fra familien fordi jeg har anoreksi, osteoporose og går med krykker. Hun mener det er flaut å bli sett med meg. Har også ikke blitt invitert i dåpen til hennes yngste sønn. Der skal de sitte alle sammen, bortsett fra meg. Har jeg lov til å bli såret?

Anonymkode: f7a8b...980

Så vondt! Så klart du blir såret av dette! 
Så slemt gjort av henne. 

Anonymkode: e19e4...6b2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hva har din familie sagt til din søster om dette? Jeg antar de har stått opp for deg? 

Anonymkode: b811a...3f2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ondt. Voksne mennesker velger selv hvem de vil ha kontakt med. De har ingen forpliktelse om å invitere eller inkludere deg i alt bare fordi dere deler én eller to foreldre.

Anonymkode: a58dc...3c0

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De har ingen forpliktelse om å invitere eller inkludere deg i alt bare fordi dere deler én eller to foreldre.

Er du en førstefødt vekt?

Anonymkode: 5d2ba...ff0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skjerp deg da

Anonymkode: d0637...0c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, jeg er yngst i familien. Har fire eldre søsken.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er ikke ondt. Voksne mennesker velger selv hvem de vil ha kontakt med. De har ingen forpliktelse om å invitere eller inkludere deg i alt bare fordi dere deler én eller to foreldre.

Overfladiske mennesker blir ofte selv rammet en dag

Vent og se

Mange slike drittsekker

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jo det er ondt det skal du få kjenne på når du opplever slikt selv. 

Anonymkode: a091c...cb1

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Vibelator skrev (1 minutt siden):

Overfladiske mennesker blir ofte selv rammet en dag

Vent og se

Mange slike drittsekker

Er jeg overfladisk fordi jeg har forståelse for at ikke alle ønsker å omgås meg?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo det er ondt det skal du få kjenne på når du opplever slikt selv. 

Anonymkode: a091c...cb1

Det finnes mange familiemedlemmer som ikke ønsker kontakt med meg. Det går faktisk helt fint.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jeg overfladisk fordi jeg har forståelse for at ikke alle ønsker å omgås meg?

Du er jo overfladisk når du ikke er i stand til å forstå at folk føler seg knytet til familie.... Eller overfladisk er kansje feil ord, men det er definetivt ikke normalt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Du er jo overfladisk når du ikke er i stand til å forstå at folk føler seg knytet til familie.... Eller overfladisk er kansje feil ord, men det er definetivt ikke normalt.

Joda, jeg føler meg knyttet til flere familiemedlemmer. Men det er helt vanlig at kontakten forsvinner hos flertallet. Jeg kjenner til få (eller ingen?) som fremdeles har kontakt med f.eks. søskenbarn i voksen alder.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det finnes mange familiemedlemmer som ikke ønsker kontakt med meg. Det går faktisk helt fint.

Hvorfor får du denne tråden til å handle om deg? 

La oss heller gå videre og svare trådstarter. 

Ja, det er vondt å kjenne på utenforskap. Ingen her kan vite om søsteren din er ond, og vi vet heller ikke mer om saken enn akkurat det du skriver. Med bakgrunn i akkurat det du skriver er det slemt å utelate deg. Hvis det ligger mer bak, kan det jo stille seg annerledes, men det vet vi ingenting om. 

Anonymkode: ab18e...0bd

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Joda, jeg føler meg knyttet til flere familiemedlemmer. Men det er helt vanlig at kontakten forsvinner hos flertallet. Jeg kjenner til få (eller ingen?) som fremdeles har kontakt med f.eks. søskenbarn i voksen alder.

TS skriver om en søster, det er på ingen måte normalt at all kpntakt forsviner med søsken! Når du skriver at det hadde vert helt greit for deg at søsteren din ikke ville ha kontakt med deg, så fremstår du ikke normal.

Jeg har forøvrig kontakt med søskenbarn i voksen alder.

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har flyttet fra hjemstedet mitt, men utenom nærmeste familie er det faktisk søskenbarna mine jeg har mest og best kontakt med. Jeg prioriterer de framfor barndomsvennene dersom jeg har få dager i hjembyen.

Anonymkode: 8f148...cbc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det gjør man. 

Men åbrute kontakten med noen fordi "det er flaut å bli sett med en som er syk", er ganske ondt. Det er noe de fleste ville sett på som så stort rødt flagg at de aldri ville omgås en slik person. 

Ville du kommet når noen som var klar på at om du havner i en ulykke, utestenges du hvis utseendet ditt endrer seg? 

Anonymkode: 41f0e...9ca

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du vondt for å lese? 

Vi snakker ikke om folk som har vokst fra hverandre, men noen som aktivt tar avstand til noen fordi deres funksjonsevne er flaut for dem.

Det kan ikke sammenlignes.. 

Anonymkode: 41f0e...9ca

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, men fordi du mener at det er greit å ekskludere søsteren sin fra familie begivenheter fordi man synes hun ser "pinlig " ut. Overfladisk er ikke engang dekkende for det..

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er ikke snill. Å bruke betegnelse som ondskapsfull er noe annet.

Også vet vi ikke om grunnene du nevner er grunnene hun har som forklaring. Plenty av folk som fikk fratatt omsorgen for barna pga for tykke brødskiver. I følge dem selv

Anonymkode: fb2f8...6e0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...