AnonymBruker Skrevet 26. september #41 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det kan oppstå fra intet. De man får for en grunn kan man jobbe for å bli bedre av. GAD må man jobbe med å leve med. Anonymkode: 81537...960 Ting oppstår jo ikke uten grunn. Og Tror ikke det er gad vedkommende mener her. Det er jo å bekymre seg for alt mulig. Ren kroppslig adrenalin angst er noe helt annet. Og jeg har erfaring med det selv og det handler mer om nevreystem og fysiske ting Anonymkode: 47035...d19
AnonymBruker Skrevet 26. september #42 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ting oppstår jo ikke uten grunn. Og Tror ikke det er gad vedkommende mener her. Det er jo å bekymre seg for alt mulig. Ren kroppslig adrenalin angst er noe helt annet. Og jeg har erfaring med det selv og det handler mer om nevreystem og fysiske ting Anonymkode: 47035...d19 Nei, gad er ikke bekymring for alt mulig. Jo, ting kan oppstå uten grunn. Har gad og finnes ikke redd, den er kroppslig, ikke i hode. Tenker ikke dumme tanker, for å så få angst. Da er det jo fult mulig å jobbe med. Anonymkode: 81537...960
AnonymBruker Skrevet 26. september #43 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nei, gad er ikke bekymring for alt mulig. Jo, ting kan oppstå uten grunn. Har gad og finnes ikke redd, den er kroppslig, ikke i hode. Tenker ikke dumme tanker, for å så få angst. Da er det jo fult mulig å jobbe med. Anonymkode: 81537...960 Anonymkode: 47035...d19 2
AnonymBruker Skrevet 26. september #44 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: 47035...d19 Gå litt lengre inn i diagnosen du. Anonymkode: 81537...960 1
AnonymBruker Skrevet 26. september #45 Skrevet 26. september Konstant kroppslig angst uten tydelige mentale bekymringer er en vanlig og krevende form for Generalisert angstlidelse (GAD) eller kronisk aktivering i nervesystemet. Fra NHI. Anonymkode: 81537...960
AnonymBruker Skrevet 26. september #46 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Konstant kroppslig angst uten tydelige mentale bekymringer er en vanlig og krevende form for Generalisert angstlidelse (GAD) eller kronisk aktivering i nervesystemet. Fra NHI. Anonymkode: 81537...960 Jeg skrev jo at det heller var nervesystemet da. Og jeg er ikke enig i at det er angst eller psykisk iså tilfelle som kan behandles psykisk/kognitivt. Det kommer gjerne av store belastninger, langvarig stress, infeksjoner elller som en del av dysautonomi og hyper adrenerg POTs feks. Anonymkode: 47035...d19
AnonymBruker Skrevet 26. september #47 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skrev jo at det heller var nervesystemet da. Og jeg er ikke enig i at det er angst eller psykisk iså tilfelle som kan behandles psykisk/kognitivt. Det kommer gjerne av store belastninger, langvarig stress, infeksjoner elller som en del av dysautonomi og hyper adrenerg POTs feks. Anonymkode: 47035...d19 Du må gjerne være uenig med de som setter diagnoser og hva diagnosen er. Problemet blir da å diskutere det med andre. Nei, alt psykisk kan ikke behandles med terapi. Min GAD ble bedre av medisiner, terapi er gull til å lære seg hvordan man best mulig leve med min type GAD. Anonymkode: 81537...960
AnonymBruker Skrevet 26. september #48 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må gjerne være uenig med de som setter diagnoser og hva diagnosen er. Problemet blir da å diskutere det med andre. Nei, alt psykisk kan ikke behandles med terapi. Min GAD ble bedre av medisiner, terapi er gull til å lære seg hvordan man best mulig leve med min type GAD. Anonymkode: 81537...960 Jeg er uenig at det BARE er det som gir slike plager. Har kunnskap og erfaring med at det kan oppstå lignende symptomer av alt det andre jeg nevnte, og at også andre behandlinger og medisiner enn psykofarma må til. Anonymkode: 47035...d19
AnonymBruker Skrevet 26. september #49 Skrevet 26. september Og det er viktig å vite om, da 'mange får feil diagnose og feil behandling. Anonymkode: 47035...d19
AnonymBruker Skrevet 26. september #50 Skrevet 26. september Og jeg er uenig i at det du skriver som står der som «kronisk aktivering i nervesystemet» ikke oppstår ut av ingenting. Anonymkode: 47035...d19
AnonymBruker Skrevet 26. september #51 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Og jeg er uenig i at det du skriver som står der som «kronisk aktivering i nervesystemet» ikke oppstår ut av ingenting. Anonymkode: 47035...d19 Du er uenig med NHI da. Siden jeg siterte fra de. NHI= Norsk helseinformasjon. Anonymkode: 81537...960
AnonymBruker Skrevet 26. september #52 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du er uenig med NHI da. Siden jeg siterte fra de. NHI= Norsk helseinformasjon. Anonymkode: 81537...960 Du leser jo ikke hva jeg skriver Anonymkode: 47035...d19
AnonymBruker Skrevet 26. september #53 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du leser jo ikke hva jeg skriver Anonymkode: 47035...d19 Jo. Akkurat det jeg gjør. Siterte det du skrev og svarte på det du skrev. Du var uenig i hva jeg har stjålet fra NHI og limt inn her ang aktivering i nervesystemet. Anonymkode: 81537...960
AnonymBruker Skrevet 26. september #54 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 22.9.2026 den 12.24): Jeg sliter ofte i perioder med kroppslig angst, med symptomer som skvettenhet, uvirkelighetsfølelse, kraftig aktivering i kroppen osv. Det er fryktelig slitsomt og tar veldig mye krefter. Går til psykolog men opplever at ingenting hjelper mot denne angsten. Noen som har noen tips som er utenfor de vanlige "standardrådene"? Anonymkode: 2b222...4d1 Hva gjør du når det skjer da? Har du fått teknikker å jobbe med? Hva gjør du hverdagen for å få kontroll på det? Det er veldig mye du kan gjøre selv, Anonymkode: a5301...c24
AnonymBruker Skrevet 26. september #55 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skrev jo at det heller var nervesystemet da. Og jeg er ikke enig i at det er angst eller psykisk iså tilfelle som kan behandles psykisk/kognitivt. Det kommer gjerne av store belastninger, langvarig stress, infeksjoner elller som en del av dysautonomi og hyper adrenerg POTs feks. Anonymkode: 47035...d19 Det er fortsatt veldig mye du kan gjøre selv for å roe ned nervesystemet ditt. Det er ikke sikkert psykologen din kan så mye om det. Det krever en stor egeninnsats, usikker på hvor interessert du er i det, men du kan få hjelp til å jobbe med det. Du kan og jobbe med det alene, om du leser deg opp på faglitteratur. Anonymkode: a5301...c24
AnonymBruker Skrevet 26. september #56 Skrevet 26. september Å si at angst ikke er kroppslig er jo i beste fall ignorant. Såklart er angst kroppslig. Angsten sitter i kroppen, ikke i trærne. Anonymkode: c468a...3c2 1
AnonymBruker Skrevet 26. september #57 Skrevet 26. september Har du forsøkt å legge deg ned på senga, puste rolig og bare tenke at Ja, der er angsten igjen. Da ligger jeg her og slappe av til den går over. Så lar du den bare herje i kroppen til den har herjet seg ferdig. Anonymkode: b5c61...33f
AnonymBruker Skrevet 26. september #58 Skrevet 26. september Har hatt en kort sykemelding periode pga muskelsmerter pga stress og angst. Det som har hjulpet meg er massasje og besøk av spa for å få mer avslapning. Dette fungerer veldig bra akutt. Kan også anbefale å svømme og gjøre yoga. Mentalt kan jeg anbefale mindfullness, og selv videoer på youtube om avstressing kan hjelpe. Jeg kan anbefale magnesium krem, vanlig bodylotion med magnesium som kan hjelpe mot stramme muskler. Jeg tar det på magen hver morgen og kveld for å ikke få alt for stramme muskler, hjelper masse. Tar også multivitaminer og ekstra magnesium oralt. Klarer man å hjelpe kroppen fysisk, så mulig å få hjernen til slappe mer av også. Mye handler om å hjelpe seg selv, så jeg har ikke behov for psykolog timer. Anonymkode: 5813d...7f7
AnonymBruker Skrevet 26. september #59 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ting oppstår jo ikke uten grunn. Og Tror ikke det er gad vedkommende mener her. Det er jo å bekymre seg for alt mulig. Ren kroppslig adrenalin angst er noe helt annet. Og jeg har erfaring med det selv og det handler mer om nevreystem og fysiske ting Anonymkode: 47035...d19 Nei det er ingenting som heter kroppslig angst! Anonymkode: cd43e...a53
AnonymBruker Skrevet 26. september #60 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Å si at angst ikke er kroppslig er jo i beste fall ignorant. Såklart er angst kroppslig. Angsten sitter i kroppen, ikke i trærne. Anonymkode: c468a...3c2 Angst er noe psykisk som gir utslag i kroppslige symptomer. Det er noe helt annet enn å hevder at det finnes noe som heter kroppslig angst og som har ingenting med det psykiske å gjøre. Anonymkode: cd43e...a53
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå