AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:15 #1 Skrevet mandag kl. 17:15 Jeg,samboer og barn har pusset opp vårt hus og fått det så fint og koselig. Samboer er enig i at han vil også begynne og feire jul fast hjemme hos oss. Han sin familie er ikke enig og ønsker oss dit, sammen med han sin familie! Men han kan bare dra dit i romjulen vel? Noen med samme problem? Anonymkode: 66f26...705 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:17 #2 Skrevet mandag kl. 17:17 Feir jul akkurat der dere selv vil feire jul vel. Hvorfor skulle noen hatt noe å si på det? Familien hans kan jo ikke tvinge dere til å feire med dem, men de ønsker kanskje bare å ha dere der. Det er jo hyggelig, såklart, men da tar dere alle en tur i romjula. Anonymkode: 10361...f38 10 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:22 #4 Skrevet mandag kl. 17:22 De kan ønske seg så mye dere vil, men dere bestemmer jo selvsagt helt selv hvor dere vil feire. På ett tidspunkt er det jo fint å starte egne tradisjoner tenker jeg. Anonymkode: 32a89...2d5 8
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:23 #5 Skrevet mandag kl. 17:23 Dere gjør som dere vil. Vi bestemte oss på et tidspunkt at vi ville ferie jul hjemme. Vi spurte ingen om de syntes det var greit, men sa at vi kommer til å feire hjemme fra nå og de som ønsker det, er alltid invitert hjem til oss. Etter det har vi alltid hatt jul hjemme og alltid med flere i familien sammen med oss. Anonymkode: b457d...02e 7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:26 #7 Skrevet mandag kl. 17:26 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg,samboer og barn har pusset opp vårt hus og fått det så fint og koselig. Samboer er enig i at han vil også begynne og feire jul fast hjemme hos oss. Han sin familie er ikke enig og ønsker oss dit, sammen med han sin familie! Men han kan bare dra dit i romjulen vel? Noen med samme problem? Anonymkode: 66f26...705 Hvorfor kan ikke du være med til foreldrene hans i romjulen? Uansett synes jeg det er sykt egoistisk å kreve at jul alltid skal være hos en selv, ellers deltar en ikke….. Barnslig! Her bytter vi heldigvis på hvor vi er på julaften. Verken vi eller barna er egosentriske! Anonymkode: 1b92d...57b 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:26 #8 Skrevet mandag kl. 17:26 Jada, vi har hatt en runde her. Jeg ville feire hjemme, og hans familie var rasende. Min familie bor så langt unna, at det ble for dyre billetter for å dra hjem for jula, så de var ikke problemet. Vi satte bare foten ned, og sa at i jula var vi hjemme hos oss, og så måtte de bare være sure tenkte vi- og det ble de!. Nå er det greit. De er blitt vant til det. Bare ta førersetet i eget liv, og gjør det DERE har lyst til. Vi inviterte på kaffe og julekake på formiddagen, før de gikk i kirka. Så var det jo familiemiddag neste dag, så ingen led noe nød. Vi nøt sånn å ha julaften for oss selv, ingen stress, og vi hadde det så fint. Nå har vi mange barn, så det ble alltid mye styr når vi skulle være sammen alle- det ble jo godt over 20 personer. Det kan være trivelig, men ikke i 7-8 timer. Vi koste oss mye mer alene, bare vi og ungene. Vi fikk tid sammen vi foreldre, ungene, katt og hund, og som en travel familie, så var dette veldig godt. Anonymkode: 20ed9...fba 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:27 #9 Skrevet mandag kl. 17:27 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere gjør som dere vil. Vi bestemte oss på et tidspunkt at vi ville ferie jul hjemme. Vi spurte ingen om de syntes det var greit, men sa at vi kommer til å feire hjemme fra nå og de som ønsker det, er alltid invitert hjem til oss. Etter det har vi alltid hatt jul hjemme og alltid med flere i familien sammen med oss. Anonymkode: b457d...02e Selvfølgelig - alle skal jekkes dere, ellers kan de bare ha det så godt! Gratulerer 😊 Anonymkode: 1b92d...57b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:28 #10 Skrevet mandag kl. 17:28 Blir skremt over egoismen kvinner viser mot svigerfamilien (og i noen tilfeller egen familie). Anonymkode: 1b92d...57b 3 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:31 #11 Skrevet mandag kl. 17:31 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jada, vi har hatt en runde her. Jeg ville feire hjemme, og hans familie var rasende. Min familie bor så langt unna, at det ble for dyre billetter for å dra hjem for jula, så de var ikke problemet. Vi satte bare foten ned, og sa at i jula var vi hjemme hos oss, og så måtte de bare være sure tenkte vi- og det ble de!. Nå er det greit. De er blitt vant til det. Bare ta førersetet i eget liv, og gjør det DERE har lyst til. Vi inviterte på kaffe og julekake på formiddagen, før de gikk i kirka. Så var det jo familiemiddag neste dag, så ingen led noe nød. Vi nøt sånn å ha julaften for oss selv, ingen stress, og vi hadde det så fint. Nå har vi mange barn, så det ble alltid mye styr når vi skulle være sammen alle- det ble jo godt over 20 personer. Det kan være trivelig, men ikke i 7-8 timer. Vi koste oss mye mer alene, bare vi og ungene. Vi fikk tid sammen vi foreldre, ungene, katt og hund, og som en travel familie, så var dette veldig godt. Anonymkode: 20ed9...fba «Nøt å være bare oss selv». Lar dere besteforeldre sitte alene på julaften? Da håper jeg dere får smake deres egen medisin når deres barn en gang får familie. Anonymkode: 1b92d...57b 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:33 #12 Skrevet mandag kl. 17:33 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Feir jul akkurat der dere selv vil feire jul vel. Hvorfor skulle noen hatt noe å si på det? Familien hans kan jo ikke tvinge dere til å feire med dem, men de ønsker kanskje bare å ha dere der. Det er jo hyggelig, såklart, men da tar dere alle en tur i romjula. Anonymkode: 10361...f38 Ja, men samboer får dårlig samvittighet. Så er dem veldig på å feire jul annen hvert år hos dem og hos oss. Men dem feirer der Anonymkode: 66f26...705
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:33 #13 Skrevet mandag kl. 17:33 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «Nøt å være bare oss selv». Lar dere besteforeldre sitte alene på julaften? Da håper jeg dere får smake deres egen medisin når deres barn en gang får familie. Anonymkode: 1b92d...57b Nei dem sitter ikke alene. Dem har hele sin familie der. Er bare vi som bor langt unna Anonymkode: 66f26...705 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:33 #14 Skrevet mandag kl. 17:33 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig - alle skal jekkes dere, ellers kan de bare ha det så godt! Gratulerer 😊 Anonymkode: 1b92d...57b AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blir skremt over egoismen kvinner viser mot svigerfamilien (og i noen tilfeller egen familie). Anonymkode: 1b92d...57b Det er helt normalt å ville feire jul i sitt eget hjem, vel? I hvert fall en gang i blant. I mange år reiste vi annenhvert år til mine foreldre og annenhvert år til min eksmanns familie. Det førte til mye stress for min del. Anonymkode: 29822...280 7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:34 #15 Skrevet mandag kl. 17:34 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Blir skremt over egoismen kvinner viser mot svigerfamilien (og i noen tilfeller egen familie). Anonymkode: 1b92d...57b I dette tilfellet vil samboeren også feire jul hjemme. Anonymkode: f0283...851 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:34 #16 Skrevet mandag kl. 17:34 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor kan ikke du være med til foreldrene hans i romjulen? Uansett synes jeg det er sykt egoistisk å kreve at jul alltid skal være hos en selv, ellers deltar en ikke….. Barnslig! Her bytter vi heldigvis på hvor vi er på julaften. Verken vi eller barna er egosentriske! Anonymkode: 1b92d...57b Ja hadde det vært nærmere kanskje. Men begge vi liker godt det nye huset vårt. Anonymkode: 66f26...705 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:37 #17 Skrevet mandag kl. 17:37 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selvfølgelig - alle skal jekkes dere, ellers kan de bare ha det så godt! Gratulerer 😊 Anonymkode: 1b92d...57b Vi gjorde det som var best for våre barn, ikke det som var best for alle andre. En annen ting før vi begynte å feire hos oss selv, var at med skilte foreldre, hadde vi alltid dårlig samvittighet fordi vi ikke ville at noen skulle sitte alene hjemme og da var det lettere å be alle hjem til oss. Mulig vi var egoistiske, men vi har aldri "tvunget" noen til å ferie med oss, bare gitt dem tilbudet om å komme på besøk. Anonymkode: b457d...02e 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:38 #18 Skrevet mandag kl. 17:38 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Blir skremt over egoismen kvinner viser mot svigerfamilien (og i noen tilfeller egen familie). Anonymkode: 1b92d...57b "Kvinner"? Haha, særlig at min mann har noe mer lyst til å feire jul hos min familie enn jeg har lyst til å feire jul hos hans familie. Det der går begge veier, gitt😉 Det aller koseligste er at vi har skapt egne tradisjoner som vi har holdt gående i 15 år nå, og så besøker vi heller svigers og min familie i romjula. Julaften tilhører oss og barna våre - i hvert fall til de flytter ut og stifter egne familier. Og når de gjør det skal de selvsagt få lov til å skape egne liv med egne tradisjoner og feiringer🥰 Mye mulig jeg sitter på ei strand og koser meg med ei paraplydrink da😅 Anonymkode: 822a0...f3e 4 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:54 #19 Skrevet mandag kl. 17:54 Her er barnet med samboer hvert andre år hos svigers og oss. De har ikke lyst å lage egen jul før de må😅 Barn 2 har enda ikke samboer, så feirer med oss hvert år. Men tar det som en selvfølge at det blir annenhvert år hvis samboer kommer om noen år( er ung). Jeg må jo si jeg hadde satt pris på at en av ungene ville lage jul hos seg. Så hadde gladelig dratt dit. Jula er barnas tid, uansett alder på barna. Anonymkode: 76cb9...250 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:01 #20 Skrevet mandag kl. 18:01 Man velger sine tradisjoner. Men jeg syns egentlig man kan bytte på hvem man er hos, spesielt om en ikke kun vil feire med kjernefamilien. Vet mange kun feirer hos egne foreldre og svigers. Det er "tradisjon". Men man kan like så godt feire hos seg selv, søsken osv. Vi feirer annethvert år med min familie, og hans. Begge har søsken, og det kan krasje med når de feirer hos sin partners familie. Men sånn er det. Med små barn er det feks kjekt å feire hjemme, så barna kan legges når de er trøtt. Har man mye "styr" i familien, skjønner jeg hvis man vil feire bare for seg selv. Det er slitsomt om det er krangling om hvilken mat som skal serveres, en for full onkel, 10 barn som løper rundt, en sur filletante, for trangt om plassen, lang reisevei osv. Men jeg vil nå si det er vanlig å feire med barnas besteforeldre innimellom, det er kjekt for de også, så lenge man har et godt forhold. Anonymkode: 548e7...5b1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå