AnonymBruker Skrevet mandag kl. 04:36 #41 Skrevet mandag kl. 04:36 Mensbadetøy er ikke beregnet på de heftigste dagene, kun ved lett spotting/begynnelse/slutt når det ikke kommer så mye blod. Blør man kjempemye må man ha tampong i tillegg. De fungerer helt fint når de brukes etter anvisning. Som en bruker lengre opp skriver, badetøyet har en slags hinne som hindrer blodet i å komme ut. (Jeg jobber i butikk som selger dette blant annet) Personlig syns jeg menstruse/mensbadetøy er skikkelig uhygienisk. Alt som samler på blod på den måten og ikke kan vaskes på 60 grader må bli en bakteriebombe etter hvert. Anonymkode: c424f...82b 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 04:37 #42 Skrevet mandag kl. 04:37 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tror du virkelig det finnes et stoff som skiller mellom to typer væsker? Blod holdes inn, vann skilles ut? Jaja. Tro på det hvis du må. Ellers håper jeg færrest mulig blør ut i bassenger vi alle bruker. Anonymkode: 1d4cb...a7b Dette badetøyet er jo laget for det, og så lenge man ikke blør mye så fungerer det kun med det og ikke tampong i tillegg. Hvor vanskelig er det å forstå! Blod holdes inne og vann holdes ute! Anonymkode: 9e4a2...bac
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 04:58 #43 Skrevet mandag kl. 04:58 Har lest gjennom hele tråden, men foreløpig ikke funnet svar på det TS spør om. Jeg lurer på det samme. Framstår som et veldig godt produkt så skulle gjerne hatt erfaringer fra andre. Trenger ikke tips om tamponger eller merkelige sammenligninger med badebleier (!?). Anonymkode: 5165d...f9b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:54 #44 Skrevet mandag kl. 05:54 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette badetøyet er jo laget for det, og så lenge man ikke blør mye så fungerer det kun med det og ikke tampong i tillegg. Hvor vanskelig er det å forstå! Blod holdes inne og vann holdes ute! Anonymkode: 9e4a2...bac Tror du på alt du ser av absurd markedsføring? Jaja, noen skal de jo tjene penger på. Anonymkode: a34cd...f9d 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:39 #45 Skrevet mandag kl. 07:39 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har lest gjennom hele tråden, men foreløpig ikke funnet svar på det TS spør om. Jeg lurer på det samme. Framstår som et veldig godt produkt så skulle gjerne hatt erfaringer fra andre. Trenger ikke tips om tamponger eller merkelige sammenligninger med badebleier (!?). Anonymkode: 5165d...f9b Hva er det du mener tråden ikke svarer på? Mensbadetøy fungerer om du bruker det i henhold til bruksanvisningen. Det finnes forskjellige typer, noen absorberer mer enn andre typer. Dette er gjerne spesifisert på hver enkel badedrakt/bikinibukse. Er du av de som blør mye, er ikke mensbadetøy alene løsningen. Da må du ha tampong i tillegg. Blør du lite, kan mensbadetøy være en god løsning forutsatt at de behandles riktig etter bruksanvisning. Mensbadetøyet er ikke laget for å kunne ha det på en hel dag ved bassenget, det må tas av og renses og tørkes mellom hver bruk. Vi har mange fornøyde kunder og de som ikke er så fornøyde. De som ikke er så fornøyde er ofte de som blør mye og forventer at drakten skal ha samme funksjon som et bind og unnlater å bruke tampong i tillegg. I de fleste tilfeller er mensbadetøyet laget for å fungere som lekkasjesikring. Anonymkode: c424f...82b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:47 #46 Skrevet mandag kl. 09:47 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mensbadetøy er ikke beregnet på de heftigste dagene, kun ved lett spotting/begynnelse/slutt når det ikke kommer så mye blod. Blør man kjempemye må man ha tampong i tillegg. De fungerer helt fint når de brukes etter anvisning. Som en bruker lengre opp skriver, badetøyet har en slags hinne som hindrer blodet i å komme ut. (Jeg jobber i butikk som selger dette blant annet) Personlig syns jeg menstruse/mensbadetøy er skikkelig uhygienisk. Alt som samler på blod på den måten og ikke kan vaskes på 60 grader må bli en bakteriebombe etter hvert. Anonymkode: c424f...82b Menstruser vaskes på 60 grader hjemme hos oss. Går helt fint. Worth case varer de litt kortere tid før man må kjøpe nye Anonymkode: 50c50...7e2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:02 #47 Skrevet mandag kl. 12:02 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er det du mener tråden ikke svarer på? Anonymkode: c424f...82b Tråden inneholder liten til ingenting av faktiske erfaringer, som er det jeg lurte på. De fleste stiller seg svært negative (og antyder nærmest at man er en dum gris hvis man i det hele tatt vurderer dette), mens noen helt få antyder at det kanskje virker. Som ditt innlegg, som forsåvidt er informativt nok. Men, det virker mer å være et selger-svar enn faktisk egenerfaring. Produktbeskrivelse har jeg lest på opptil flere varianter. Hvis den faktisk stemmer så jo dette et flott produkt hvis man ikke blør mye, men vi har vel alle vært borti at det loves mer enn det som leveres. Derfor spørsmålet om faktiske erfaringer, og ikke bare mer eller mindre informert synsing. TS Anonymkode: 41709...dd6 2 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:54 #48 Skrevet mandag kl. 13:54 Vi tok kontakt med fastlegen og fikk primolutt (utsettelse av menstruasjon). Anonymkode: 1d06a...eb1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:41 #49 Skrevet i går, 07:41 Ville testet i et badekar, hvis dere har. Jeg bruker vanlige mensentruser fra Lindex. Bruker de største, men de er ikke gode nok for meg på de mest intense dagene, selv med tampong, så jeg hadde aldri turt å bade med "mensenbikini" da. Anonymkode: cc51d...52a 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:42 #50 Skrevet i går, 07:42 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tråden inneholder liten til ingenting av faktiske erfaringer, som er det jeg lurte på. De fleste stiller seg svært negative (og antyder nærmest at man er en dum gris hvis man i det hele tatt vurderer dette), mens noen helt få antyder at det kanskje virker. Som ditt innlegg, som forsåvidt er informativt nok. Men, det virker mer å være et selger-svar enn faktisk egenerfaring. Produktbeskrivelse har jeg lest på opptil flere varianter. Hvis den faktisk stemmer så jo dette et flott produkt hvis man ikke blør mye, men vi har vel alle vært borti at det loves mer enn det som leveres. Derfor spørsmålet om faktiske erfaringer, og ikke bare mer eller mindre informert synsing. TS Anonymkode: 41709...dd6 Enig! Mange her inne svarer bare og elsker å tro at "nå kan de ta TS". Ikke bry deg om enklere folk Anonymkode: cc51d...52a
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #51 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 20.9.2026 den 7.27): Du kan ikke sammenligne vaksine med tampong da er en jaggu..... Datteren her fikk klar beskjed å ikke bruke tampong av legen pga hvor mye jo blør under mensen. Årsaken var at tamponger sperret inne og det da kunne bygge seg inne i skjeden og livmor og bli betennelse, siden ho har så kraftige blødninger. Og en ska heler ikke tvinge et bsrb/ungdom til å bruke tampong. Det husker tilogmed jeg helsesøster fortalte. Det er opp til hver e krlt. Noen klarer å brule andre ikke, og noen kan ikke. Selv har jeg aldri klart å bruke det. Anonymkode: 97f42...b7a Faen for noe bullshit! og så fra en lege! er dette råd fra 1800-tallet? Har selv svært kraftige blødninger og tamponger sammen med bind er det eneste som funker. Tamponger sperrer ikke blod, de ABSORBERER blod. Hadde de kun sperret så hadde dem ikke vært fulle av blod Anonymkode: 3fca1...3fe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå