Gå til innhold

Tips til problemstilling innen Organisasjon og Ledelse

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg er ikke lønn den viktigste faktoren når jeg etter hvert skal søke ny jobb. Dersom emner med tall er det som gir best lønn, så betyr ikke det noe for min del. Men takk for tips☺️ 

Jeg har også 10 års erfaring fra arbeidslivet, med yrkesfaglig utdanning som bakgrunn.😃 

ts

Anonymkode: 29db8...da1

Ikke for å være kjip, men tror ikke lønn er det du skal tenke mest på i første rekke, heller "får jeg meg en jobb som er relevant for utdanningen min".

Anonymkode: 416ff...d44

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Motivasjon for frivillige, er noe som er samfunnsaktuelt. Alle (eller «alle») kommuner har nå en Frivilligkoordinator. De jobber som bindeledd mellom kommunen og frivillige organisasjoner. De bidrar til rekruttering av frivillige, samarbeid, koble frivillige med behov osv. Det kan f.eks. være å stille opp på aktiviteter for beboerne på et sykehjem - lage vafler, arrangere dans eller lignende, være programvert på kulturhuset eller noe annet.

Det er også Frivilligsentraler i de fleste kommuner. Frivilligsentraler er til for de frivillige, og de frivillige bestemmer selv hva de har lyst til å gjøre.

Dette er stort og voksende, og kan være svaret på de oppgavene som egentlig ikke er kommunens oppgave men som er et opplevd behov. Samtidig er det et eget landskap å rekruttere og beholde frivillige over tid. De er ikke lønnet og lønna og økonomiske fordeler er ikke noe som kan brukes som virkemiddel. Det gjør at ledelse av frivillige kan se litt forskjellig ut. De må i større grad ha lyst til å komme og lyst til å holde på med dette. 

Skrevet

Er redd du kanskje starter litt for åpent til å få noe fornuftig svar. Kanskje snevre det litt inn, for akkurat nå er det hvilken som helst bransje og hvilket som helst fagfelt i hvilken som helst størrelse, privat og offentlig. Eneste vi vet er helst noe innen retning HR, rådgivning driver vi med i regnskap også liksom 😅 

Kanskje du kan snevre ned litt? 

1. bransje (helse, utdanning, bygg- og anlegg?)

2. offentlig eller privat

3. størrelse (SMB eller større selskap) 

4. fagfelt. Hva synes du er spennende? Omorganisering? Rekruttering? Daglig drift? Compliance? Motivasjon/coaching? 

Anonymkode: 152ec...563

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...