AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 08:29 #21 Skrevet torsdag kl. 08:29 Jeg hadde tenkt å si at det finnes verktøy du kan bruke for å bli kvitt sjalusi, men så viser det seg jo at disse har du inne fra før. Og når jeg leser mer om hva som har skjedd så tenker jeg helt ærlig at denne typen er en fjott. Hvem driver på sånn? Ikke rart du kjenner at dette er ubehagelig, for det er ubehagelig! Det er ikke noe å bruke kognitiv terapi-verktøy på. Dere må snakke sammen om hva han driver med, men egentlig tenker jeg at dere er en dårlig match og at det er liten vits. Han vil bare snakke deg etter munnen, slette et par kontoer og si at det er det "deg-problem" og forsette som før. Anonymkode: 04a6d...3c6 3 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:10 #22 Skrevet torsdag kl. 17:10 AnonymBruker skrev (10 timer siden): De har til felles at de blir litt besatt, så jo, det er fellestrekk. Kjenner en med alvorlig OCD og han er utredet for mye annet også, nettopp fordi så mange ulike diagnoser overlapper en del. Godt du har slettet instagram, men skjønner at det fortsatt gjør vondt. Jeg har aldri gått gjennom hvem mannen følger eller sjekket hva han liker, men EN gang fikk jeg opp et foreslått innlegg fordi han hadde likt det. Det var skikkelig sinte mannfolk som laget memes og innlegg mot det de anser som manipulerende, syke kvinner. Måten det var skrevet på viste at de synes ALLE kvinner er det. Vi hadde da bodd sammen i 5-6 mnd. Jeg gikk jo rett i full blown aggresjon og tenkte hva i helsike er det jeg bor med. Han var på jobb, og jeg gikk rett i verbalt angrep når han kom hjem. Hadde jo sett at han likte flere av disse greiene da. Vel, jeg sjekket ikke når 🙈 Han har vært i et skikkelig dårlig forhold før meg, hadde ikke noe nettverk igjen nesten etter bruddet, og satt bitter og ensom og fikk opp et innlegg av dette. Veien var kort til å like flere i den formen han var i akkurat da. Det var 2 år siden og absolutt ikke representativt for hvem han er eller hva han synes. Han er tvers gjennom god og hadde det bare fælt. Jeg lærte derimot at jeg ikke har godt av å drive med den type etterforskning og har ikke sjekket en ting på hans sosiale media siden. Tenker ikke på det heller, for nå er jo alt det på avstand. Det er ikke samme situasjon, jeg synes det er barnslig og dårlig gjort av ham å like/ følge alle disse damene, men jeg tror jeg ville prøvd en gang å forklare helt saklig hvordan det føles for deg, også gått aktivt inn for å ikke tenke på det mer. Hjernen din går bare i spinn av det og det ødelegger deg ❤️ Anonymkode: 8b6aa...7ef At du kjenner en som har OCD og som ble utredet for andre diagnoser også betyr fremdeles ikke at helseangst og OCD er temmelig likt. Anonymkode: 8e448...0c2 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:57 #23 Skrevet torsdag kl. 17:57 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): At du kjenner en som har OCD og som ble utredet for andre diagnoser også betyr fremdeles ikke at helseangst og OCD er temmelig likt. Anonymkode: 8e448...0c2 Ifølge chat gpt er helseangst og ocd nært knytta til hverandre, og behandlinga er omtrent den samme (ts her, jeg fikk behandling for helseangst og det er de samme teknikkene jeg prøver å bruke for å takle sjalusi og andre rocd-relaterte ting) Anonymkode: 9f7ed...379
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 04:13 #24 Skrevet søndag kl. 04:13 AnonymBruker skrev (På 17.9.2026 den 7.05): Vel jeg har jo sletta instagram nå, men jeg har mye kontakt med venner der, så har egentlig lyst å få det igjen på sikt. Anonymkode: 9f7ed...379 Du trenger ikke slette Instagram. Du trenger å slette mannen. Enten permanent ut av ditt liv- anbefales. Fordi denne mannen her er en idiot. Jeg personlig hadde aldri orket. Alternativt. Slett han på Instagram. Spør han hvorfor så sier du at du blir flau over hans fittsnoking på Instagram, og noe du helst vil spare deg. Mitt beste råd til deg er faktisk å snu perspektivet fra «er jeg bra nok/liker han andre» osv til «syns JEG dette er attraktivt? Er dette en bra mann?». Hvis du er i et forhold som føles så utrygt at du må slette Instagram selv om du egentlig vil ha det mtp venner… tenker du ikke selv at det er på tide å ta på seg løpeskoene? Anonymkode: 1c7c3...844 1 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 05:15 #25 Skrevet søndag kl. 05:15 AnonymBruker skrev (På 16.9.2026 den 23.33): Kidsa i dag enig i det du skriver. Men "kidsa" er et uttrykk du kan legge fra deg Anonymkode: 092ca...e69 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:10 #26 Skrevet søndag kl. 07:10 AnonymBruker skrev (På 17.9.2026 den 19.57): Ifølge chat gpt er helseangst og ocd nært knytta til hverandre, og behandlinga er omtrent den samme (ts her, jeg fikk behandling for helseangst og det er de samme teknikkene jeg prøver å bruke for å takle sjalusi og andre rocd-relaterte ting) Anonymkode: 9f7ed...379 Der kan jeg skrive under. Helseangst førte i mitt tilfelle til ocd. Siden jeg er redd for å bli syk, så må jeg jo gjøre alt jeg kan for å ikke bli det. Dermed sykelig vasking av alt og i intervaller. 3 ganger pump på såpa og 3 ganger vask av hender. Eller 9 eller 12. For jeg blir ikke skikkelig ren eller jeg vasker feil. Og dette blir en besettelse som råder over alt jeg nesten foretar meg. Så jeg kan forstå ts som blir besatt av å sjekke slike ting, for det ligger i hennes natur. Bare det å slette IG er et godt tiltak, men det hjelper så lite. For han gjør jo akkurat det samme som før. Han klarer heller ikke å la være selv om han vet at det trigger ts. Og da kan man spørre seg hvor glad han egentlig er i henne. Min kjæreste følger også OF og lettkledde damer på IG, men forskjellen her er at jeg ikke bryr meg, det gjør ts. Han tråkker over en grense som ts har utrykt for han, dermed respekterer han ikke hennes følelser og det er ikke bra. Jeg bryr meg ikke, fordi jeg er trygg på meg selv, vi snakker og tuller om det åpent og viss han mot formodning skulle være utro, emosjonelt eller fysisk, så er det over mellom oss. Og den grensen har vi begge satt. Det gjelder begge. Blir det premisset endret på, åpent eller skjult, så blir det enten en oppvask eller mest sannsynlig oppdaget til slutt og da er det over. Det har med hvor sterkt man ønsker å ta vare på hverandre og hvor sterk kjærlighet som ligger til bunn. Kjæresten til ts virker som om han ikke respekterer ts sine grenser og det vil ikke bli bedre jo eldre og mer etablert de blir. Ts ser hva hun får og da må hun ta stilling til om hun er villig til å akseptere det eller tenke på seg og sine grenser og la fyren gå. Anonymkode: 3c85f...e1c
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:24 #27 Skrevet søndag kl. 09:24 Av respekt for partner liker man ikke bilder av fremmede av motsatt kjønn. Mannen min er ikke på SoMe, mens jeg følger og liker en del menn og kvinner, men da pga trening/kostholds tips og fotografer da jeg selv tar mye bilder. Å lete etter fremmede "sexy" folk for å bare glane og like har jeg null behov for. Hadde mannen min fulgt og likt fremmede kvinner så hadde jeg ikke vært sammen med han da det ikke matcher mine grunnleggende verdier. Anonymkode: 12613...e90 1
carlberner1 Skrevet søndag kl. 10:05 #28 Skrevet søndag kl. 10:05 AnonymBruker skrev (På 17.9.2026 den 0.57): For du kan ikke endre denne mannen Anonymkode: 95ff7...6c4 .. men i et forhold er det vel mer enn en som burde kunne endres .. ikkesant? Jeg kjenner meg igjen i situasjonen og den gir et ubehag ved at "hun" reagerer noe lignende som det beskrives i tråden her. Jeg syns jeg tillegges et motiv eller eller en interesse for damene jeg ikke har. Reaksjonen virker overveldende på meg: jeg glante på en dame for å se om jeg syns hun så lekker ut - i forbifarten, vel vitende at jeg ikke aner noe om vedkommende, aldri ser eller gjenkjenner henne igjen og mange av dem er damer jeg ikke vil være interessert i ut over å glane, kanskje glede meg og glemme. Noe annerledes å "like" noen på nett - men kanskje er det ikke så alvorlig?
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:54 #29 Skrevet søndag kl. 16:54 Er det feil å like motsatt kjønns bilder/innlegg/poster samme hva det er, eller gjelder det mest profilbilder og selvportretter. Kjæresten min liker i det siste mye av en annen dames innlegg som handler om hva hun driver med, hvor hun er i fokus av bildet videoen. Han liker nesten aldri kompisers poster… Anonymkode: bee6e...684
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:05 #30 Skrevet søndag kl. 17:05 Synes det er respektløst av han. Har du veldig behov for å legge igjen liker klikk på alle med pupper? Ja vell vær singel. Anonymkode: fb2b5...bc6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:12 #31 Skrevet søndag kl. 18:12 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det feil å like motsatt kjønns bilder/innlegg/poster samme hva det er, eller gjelder det mest profilbilder og selvportretter. Kjæresten min liker i det siste mye av en annen dames innlegg som handler om hva hun driver med, hvor hun er i fokus av bildet videoen. Han liker nesten aldri kompisers poster… Anonymkode: bee6e...684 Ts her Jeg syns det er helt greit å like damer sine poster av hva enn de driver med. Men når det bare blir selfiene av seg selv han liker syns jeg det blir litt dumt. Jeg hadde en prat med kjæresten om dette og at jeg følte meg sjalu og såra. Han skjønte det og innrømte at dette er noe han faktisk gjør i blant. Liker attraktive damer sine poster. Fordi de er attraktive. Og at han ikke kommer til å gjøre det mer når han så hvor såra jeg ble (eller om det var fordi han ble "busta"?) Må si at det generelt er litt vanskeligere å stole på ham nå. Så jeg kommer til å ha guarden opp og det sa jeg til ham også. Jeg syns det er litt dårlig gjort av ham... gjorde det i alle fall tydelig at jeg ikke syns det er greit. Og så får vi se om han faktisk slutter med det (det er litt vanskelig for meg å finne ut av, nå som jeg ikke har instagram, da.) Anonymkode: 9f7ed...379
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:22 #32 Skrevet søndag kl. 19:22 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her Jeg syns det er helt greit å like damer sine poster av hva enn de driver med. Men når det bare blir selfiene av seg selv han liker syns jeg det blir litt dumt. Jeg hadde en prat med kjæresten om dette og at jeg følte meg sjalu og såra. Han skjønte det og innrømte at dette er noe han faktisk gjør i blant. Liker attraktive damer sine poster. Fordi de er attraktive. Og at han ikke kommer til å gjøre det mer når han så hvor såra jeg ble (eller om det var fordi han ble "busta"?) Må si at det generelt er litt vanskeligere å stole på ham nå. Så jeg kommer til å ha guarden opp og det sa jeg til ham også. Jeg syns det er litt dårlig gjort av ham... gjorde det i alle fall tydelig at jeg ikke syns det er greit. Og så får vi se om han faktisk slutter med det (det er litt vanskelig for meg å finne ut av, nå som jeg ikke har instagram, da.) Anonymkode: 9f7ed...379 Bra du stod opp for deg selv og sa fra. Men stå imot å sjekke IG for enhver pris. Du må stole på at han gjør som han sier. Men utifra det du skriver nå, tolker jeg det som at han gjør dette, liker bilder attraktive kvinner, kun fordi han liker det han ser, men ikke vil agere på det. For faktum er at mange menn liker dette. De er visuelle vesen som liker å ha noe fint å se på, men det betyr ikke at du er mindre fin av den grunn. Det ligger i noen menns natur dessverre og du har møtt en slik. Du må enten akseptere det eller gå. For du vil aldri klare å endre han. Det må han finne ut av selv. Samme som å tvinge en røyker til å slutte. Det går ikke, de må finne ut selv om de vil slutte å røyke eller ikke. Kjæresten min liker pupper og det var han ærlig om fra start. Jeg visste det og det var mitt valg å enten akseptere det og inngå en relasjon med den vissheten eller la han gå. Så likte jeg andre ting med fyren da, så jeg har valgt å akseptere det. Og han ser og liker bilder ja, spesielt viss han får se en pupp eller to. Men han er sammen med meg, har sex med meg og prioriterer meg, så da bryr det meg lite at han klikker like på disse bildene. Det er ikke IRL. Anonymkode: 3c85f...e1c
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:23 #33 Skrevet søndag kl. 19:23 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her Jeg syns det er helt greit å like damer sine poster av hva enn de driver med. Men når det bare blir selfiene av seg selv han liker syns jeg det blir litt dumt. Jeg hadde en prat med kjæresten om dette og at jeg følte meg sjalu og såra. Han skjønte det og innrømte at dette er noe han faktisk gjør i blant. Liker attraktive damer sine poster. Fordi de er attraktive. Og at han ikke kommer til å gjøre det mer når han så hvor såra jeg ble (eller om det var fordi han ble "busta"?) Må si at det generelt er litt vanskeligere å stole på ham nå. Så jeg kommer til å ha guarden opp og det sa jeg til ham også. Jeg syns det er litt dårlig gjort av ham... gjorde det i alle fall tydelig at jeg ikke syns det er greit. Og så får vi se om han faktisk slutter med det (det er litt vanskelig for meg å finne ut av, nå som jeg ikke har instagram, da.) Anonymkode: 9f7ed...379 Så bra at du snakket med han om det. Kommunikasjon er alltid best. Synes også det var bra at han var ærlig om hvorfor han gjorde det. De fleste ville kanskje dradd en hvit løgn. Jeg synes også det er ganske vanskelig å tenke på at kjæresten min synes andre jenter er pene. Jeg vet jo selvsagt at han gjør det og at han kanskje ser litt på pene jenter i blant. Jeg tror ikke at han selv kan styre om han synes en jente er pen eller ikke, og jeg tror ikke han klarer å la være å se på dem i forbifarten heller. Men å trykke like på profilbilder av jenter som spiller på sex eller jenter som bare legger ut pene bilder av seg selv, det kan han faktisk kontrollere og burde gjøre det. Spesielt når han vet at du har tvangstanker rundt dette. Anonymkode: bee6e...684
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:35 #34 Skrevet søndag kl. 19:35 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så bra at du snakket med han om det. Kommunikasjon er alltid best. Synes også det var bra at han var ærlig om hvorfor han gjorde det. De fleste ville kanskje dradd en hvit løgn. Jeg synes også det er ganske vanskelig å tenke på at kjæresten min synes andre jenter er pene. Jeg vet jo selvsagt at han gjør det og at han kanskje ser litt på pene jenter i blant. Jeg tror ikke at han selv kan styre om han synes en jente er pen eller ikke, og jeg tror ikke han klarer å la være å se på dem i forbifarten heller. Men å trykke like på profilbilder av jenter som spiller på sex eller jenter som bare legger ut pene bilder av seg selv, det kan han faktisk kontrollere og burde gjøre det. Spesielt når han vet at du har tvangstanker rundt dette. Anonymkode: bee6e...684 Ja, jeg er glad han var ærlig! Han vet at jeg setter ærlighet veldig høyt. Jeg vet ikke sikkert hvor mye han trykker like på disse damene (jeg har tross alt regelmessig sjekka lista hans, og denne jenta var det første jeg har sett av det på et halvt år). Men bare at han innrømte det er positivt. Nå tror jeg han føler seg utrolig dårlig for å ha holdt på med dette, så det er litt vanskelige følelser for begge... Ts Anonymkode: 9f7ed...379
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:53 #35 Skrevet søndag kl. 19:53 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, jeg er glad han var ærlig! Han vet at jeg setter ærlighet veldig høyt. Jeg vet ikke sikkert hvor mye han trykker like på disse damene (jeg har tross alt regelmessig sjekka lista hans, og denne jenta var det første jeg har sett av det på et halvt år). Men bare at han innrømte det er positivt. Nå tror jeg han føler seg utrolig dårlig for å ha holdt på med dette, så det er litt vanskelige følelser for begge... Ts Anonymkode: 9f7ed...379 Han høres ut som han bryr seg om følelsene dine og det er jo kjempebra! Satser på at det blir ingen flere likes 💕 Anonymkode: bee6e...684
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå