AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Skrevet 15 timer siden Jeg er blitt ganske sjalu, og det har nesten utvikla seg til en ocd-greie hvor jeg sjekker vennelista til kjæresten på instagram. Det hele starta med noe "legit" å bli sjalu for for et halvt år siden. Han fulgte en dame på instagram som også var OF-model.. ikke de mest eksplisitte bildene/postene, men klart med en seksuell undertone. Han hadde likt et par av postene hennes også. Dette gjorde meg flau (på hans vegne), og ekstremt sjalu og opphengt i damer som ser ut som henne (mye mer feminin enn jeg). Han slutta å følge denne dama, og slutta også å følge et par andre kontoer han ikke vet at jeg vet at han fulgte (ingen OF-modeller, men noen med halv-seksuelt innhold). Jeg gikk flere måneder hvor jeg sjekka vennelista hans regelmessig (og han følger over 1000 kontoer). Jeg måtte slette instagram, og etter korttidsterapi som egentlig handla om helseangst, så fikk jeg også verktøy til å deale med den sjekkinga av instagram... sånn halvveis liksom... Men nå har jeg en skikkelig dritt periode psykisk. Og jeg begynte å sjekke lista hans igjen. Da fant jeg en kvinne, typ en kunstner som poster bilder av seg selv og kunsten sin (ca 50/50 av hver). Ingenting seksuelt med det,men det er en veldig attraktiv kvinne. Og så ser jeg at han har likt nesten alle bildene hun har posta av seg selv... det er snakk om 5-6 bilder de siste månedene. Men han har ikke likt bilder av kunsten. Da ble jeg veldig sjalu igjen. Men jeg kan jo ikke innrømme at jeg har sjekka vennelista hans, det er jo creepy og dust at jeg holder på sånn. Men i hele dag har jeg hatt vondt i magen pga dette. Jeg har sagt at jeg føler meg dårlig psykisk i dag, men ikke hvorfor. Han vet at jeg sliter med sjalusi, men jeg sier alltid at det er et meg-problem og jeg vil ikke anklage ham for noe eller begrense ham utover helt rimelige forholds-grenser. Obs det må også sies at han gir meg VELDIG mye bekreftelse. Han vet at jeg ble veldig usikker på kroppen min etter den onlyfans-greia. Og han gir meg alltid masse komplimenter for å prøve å vise at han er tiltrukket av meg. Jeg har heller aldri hatt noen grunn til å bli sjalu på "ekte" kvinner. Kan noen gi meg tips til hvordan jeg kan bli litt mindre sjalu i denne situasjonen? Jeg har sletta hele instagramkontoen min nå, så jeg holder meg i alle fall unna den sjekkinga. Men jeg har skikkelig vondt inni meg.... Anonymkode: 9f7ed...379
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Skrevet 15 timer siden Han er en patetisk fittesnik, som er så naiv at han tror han skal få oppmerksomhet når han liker bilder av jenter. Dette er ikke noe å være sjalu for, bare dump han, og finn en som ikke er tilbakestående. Anonymkode: 291e3...086 3 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden Kidsa i dag må seriøst slutte å hive rundt seg ord og uttrykk som "en ocd-greie", "noia", "angst for ditt og datt", "deppa fordi favorittserien er ferdig", osv. Tragisk. Det er ekte og alvorlige diagnoser for pokker. Anonymkode: 7ef0c...63f 4 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kidsa i dag må seriøst slutte å hive rundt seg ord og uttrykk som "en ocd-greie", "noia", "angst for ditt og datt", "deppa fordi favorittserien er ferdig", osv. Tragisk. Det er ekte og alvorlige diagnoser for pokker. Anonymkode: 7ef0c...63f Ts her Jeg har faktisk helseangst da, og har gått i terapi for det😛 terapeuten sa det var mye felles trekk med ocd. Anonymkode: 9f7ed...379 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er blitt ganske sjalu, og det har nesten utvikla seg til en ocd-greie hvor jeg sjekker vennelista til kjæresten på instagram. Det hele starta med noe "legit" å bli sjalu for for et halvt år siden. Han fulgte en dame på instagram som også var OF-model.. ikke de mest eksplisitte bildene/postene, men klart med en seksuell undertone. Han hadde likt et par av postene hennes også. Dette gjorde meg flau (på hans vegne), og ekstremt sjalu og opphengt i damer som ser ut som henne (mye mer feminin enn jeg). Han slutta å følge denne dama, og slutta også å følge et par andre kontoer han ikke vet at jeg vet at han fulgte (ingen OF-modeller, men noen med halv-seksuelt innhold). Jeg gikk flere måneder hvor jeg sjekka vennelista hans regelmessig (og han følger over 1000 kontoer). Jeg måtte slette instagram, og etter korttidsterapi som egentlig handla om helseangst, så fikk jeg også verktøy til å deale med den sjekkinga av instagram... sånn halvveis liksom... Men nå har jeg en skikkelig dritt periode psykisk. Og jeg begynte å sjekke lista hans igjen. Da fant jeg en kvinne, typ en kunstner som poster bilder av seg selv og kunsten sin (ca 50/50 av hver). Ingenting seksuelt med det,men det er en veldig attraktiv kvinne. Og så ser jeg at han har likt nesten alle bildene hun har posta av seg selv... det er snakk om 5-6 bilder de siste månedene. Men han har ikke likt bilder av kunsten. Da ble jeg veldig sjalu igjen. Men jeg kan jo ikke innrømme at jeg har sjekka vennelista hans, det er jo creepy og dust at jeg holder på sånn. Men i hele dag har jeg hatt vondt i magen pga dette. Jeg har sagt at jeg føler meg dårlig psykisk i dag, men ikke hvorfor. Han vet at jeg sliter med sjalusi, men jeg sier alltid at det er et meg-problem og jeg vil ikke anklage ham for noe eller begrense ham utover helt rimelige forholds-grenser. Obs det må også sies at han gir meg VELDIG mye bekreftelse. Han vet at jeg ble veldig usikker på kroppen min etter den onlyfans-greia. Og han gir meg alltid masse komplimenter for å prøve å vise at han er tiltrukket av meg. Jeg har heller aldri hatt noen grunn til å bli sjalu på "ekte" kvinner. Kan noen gi meg tips til hvordan jeg kan bli litt mindre sjalu i denne situasjonen? Jeg har sletta hele instagramkontoen min nå, så jeg holder meg i alle fall unna den sjekkinga. Men jeg har skikkelig vondt inni meg.... Anonymkode: 9f7ed...379 Dump han? Ikke normal oppførsel. Min mann ser ikke på noe sånt. Ikke har han instagram/tiktok heller. Vi er 25 å 30. Han har ikke sosiale medier🤣bare Facebook. Meen det er fordi han ble hacket overalt🤣 Anonymkode: 39f77...7b1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her Jeg har faktisk helseangst da, og har gått i terapi for det😛 terapeuten sa det var mye felles trekk med ocd. Anonymkode: 9f7ed...379 Det finnes mange typer ocd. Helseangst slik du påstår du har er jo noe annet. Uansett, slutt å misbruk ord slik. Anonymkode: 7ef0c...63f 3
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ts her Jeg har faktisk helseangst da, og har gått i terapi for det😛 terapeuten sa det var mye felles trekk med ocd. Anonymkode: 9f7ed...379 Helseangst og OCD er to forskjellige ting, og nei det å sjekke telefonlista til kjæresten din fordi du er sjalu har ingenting med ocd å gjøre. Anonymkode: 8e448...0c2 3 1
Glede og Velvære Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden Vel, det viktigste er at du ikke henger deg opp i sjalusien,ts. Alle kan føle sjalusi i et forhold, men det bør ikke fokuseres på eller oppmuntres. Og det viktigste er at du gjør andre ting når sjalusien kommer. Og aksepterer at den er der, men ikke heng deg opp i den. Og ja, jeg vet at det er lettere sagt enn gjort, men et sted må en begynne.
makkapakka Skrevet 14 timer siden #9 Skrevet 14 timer siden Jeg syns partner kan oppføre seg slik at man ikke blir sjalu! 2 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Skrevet 13 timer siden Han gjorde noe som både fikk deg til å føle deg mindre verdt, mindre interessant for ham - og som gjorde at han viser at du ikke kan stole på ham. Så blir det et tema, og han sletter den aktuelle kontoen, og et par til. Utad så det da ut som om han hadde forstått, at han ønsket å trygge deg, vise deg at han var til å stole på. Så oppdager du igjen at han fremdeles stadig klikker på bilder av andre kvinners kropper, men ikke bildene deres som ikke handler om kropp. Og, dette gjør han altså selv om han visste at du fikk dårlig forhold til din kropp fordi han stadig likte bilder av andre kvinners kropper. Og dermed har han vist deg at han ikke hadde endret seg, han hadde ikke forstått, han hadde ikke noe ønske om å trygge deg og gjøre seg fortjent til din tillig. Dermed blir også hans bekreftelse av deg, og komplimenter hule, ingenting verdt. For all del, han bryr seg kanskje om deg, men han er tydelig ikke interessert i å slutte å se på og like andre kvinners kropper. Og når han gjør det på sosiale medier, så er det fordi han har et lite håp om at de skal ta kontakt med ham. Uansett, om du skal fortsette å være i dette forholdet, Ts, så må du akseptere at denne mannen alltid kommer til å holde på slik. Han drives så sterkt for å like andre kvinners kropper, at han er villig til å satse forholdet med deg... Og, det at han er villig til å satse forholdet for å kunne like andre kvinners kropper, da viser han at han egentlig ikke elsker deg, og i hvert fall ikke har respekt og omtanke for deg. At han i tillegg gjør dette når han vet du sliter pga. det han har gjort mot forholdet deres, det gjør det enda verre. Alt dette betyr at hvis du fortsetter å være i dette forholdet, så vil du bli sykere, Ts. Sånn er det bare. For du kan ikke endre denne mannen, og kan ikke stole på ham. Og dermed vil du bli ødelagt av å fortsette dette forholdet. Det finnes så mange bedre menn der ute! Javel, kanskje må du vente en stund til du finner ham - men den tiden kan du bruke vel til å jobbe med din egen helse og ditt eget selvbilde. Da vil du stå stødigere i deg selv når du møter en virkelig god mann en dag! ❤️ Ps! Det er ikke noe du kan gjøre for å takle "sjalusien". Han er ikke ærlig med deg, du vet du ikke kan stole på ham nå. Og det du føler da er ikke egentlig sjalusi, det er et reelt ubehag fordi han reelt har gjort handlinger som er uakseptable i situasjonen. Og, han har valgt å gjøre det flere ganger etter at du tok det opp med ham også. Dvs. han har tenkt å fortsette som før. Kanskje lover han deg at han skal endre seg, men han har allerede vist deg at han ikke gjør det. Anonymkode: 95ff7...6c4 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her Jeg har faktisk helseangst da, og har gått i terapi for det😛 terapeuten sa det var mye felles trekk med ocd. Anonymkode: 9f7ed...379 Det finnes både medisiner og eller terapi for både helseangst og sjalusi. Du er nok veldig ung og uerfaren. Eller er du en gedigen voksenbaby av en selvdyrker? -setter deg selv og dine følelser forran alt og alle? Håper virkelig du tuller med denne tråden. Anonymkode: 65744...126 1
Lumine Skrevet 13 timer siden #12 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Eller er du en gedigen voksenbaby av en selvdyrker? Snakk for deg sjøl 1
Lumine Skrevet 13 timer siden #13 Skrevet 13 timer siden Voksne, stødige og intelligente menn følger ikke OF-modeller på Instagram. De liker heller ikke andre damers poster. De bruker sjeldent sine SoMe. Så du skal ikke ta alt på deg selv her ts. Ok? Og kanskje du burde revurdere å være i forhold med han. Kjærlighet skal føles trygt og godt, ikke stressende og vondt. Og ikke bry deg om de som er ekle med deg i tråden. Antagelig er de ikke helt edru. 2
Mardina Skrevet 13 timer siden #14 Skrevet 13 timer siden Kanskje på tide å slutte å bruke Instagram og Snapchat (o.l). Det er jo tydelig på flere tråder her inne at det skaper et problem i flere forhold. Jeg trodde den slags (Ig og Sc) var noe unge folk brukte mest. Ikke godt voksne i etablerte forhold.... 🤔 Men jeg kan jo ta feil, jeg bruker jo lite SoMe selv.
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Skrevet 7 timer siden Mardina skrev (5 timer siden): Kanskje på tide å slutte å bruke Instagram og Snapchat (o.l). Det er jo tydelig på flere tråder her inne at det skaper et problem i flere forhold. Jeg trodde den slags (Ig og Sc) var noe unge folk brukte mest. Ikke godt voksne i etablerte forhold.... 🤔 Men jeg kan jo ta feil, jeg bruker jo lite SoMe selv. Vel jeg har jo sletta instagram nå, men jeg har mye kontakt med venner der, så har egentlig lyst å få det igjen på sikt. Anonymkode: 9f7ed...379
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Han gjorde noe som både fikk deg til å føle deg mindre verdt, mindre interessant for ham - og som gjorde at han viser at du ikke kan stole på ham. Så blir det et tema, og han sletter den aktuelle kontoen, og et par til. Utad så det da ut som om han hadde forstått, at han ønsket å trygge deg, vise deg at han var til å stole på. Så oppdager du igjen at han fremdeles stadig klikker på bilder av andre kvinners kropper, men ikke bildene deres som ikke handler om kropp. Og, dette gjør han altså selv om han visste at du fikk dårlig forhold til din kropp fordi han stadig likte bilder av andre kvinners kropper. Og dermed har han vist deg at han ikke hadde endret seg, han hadde ikke forstått, han hadde ikke noe ønske om å trygge deg og gjøre seg fortjent til din tillig. Dermed blir også hans bekreftelse av deg, og komplimenter hule, ingenting verdt. For all del, han bryr seg kanskje om deg, men han er tydelig ikke interessert i å slutte å se på og like andre kvinners kropper. Og når han gjør det på sosiale medier, så er det fordi han har et lite håp om at de skal ta kontakt med ham. Uansett, om du skal fortsette å være i dette forholdet, Ts, så må du akseptere at denne mannen alltid kommer til å holde på slik. Han drives så sterkt for å like andre kvinners kropper, at han er villig til å satse forholdet med deg... Og, det at han er villig til å satse forholdet for å kunne like andre kvinners kropper, da viser han at han egentlig ikke elsker deg, og i hvert fall ikke har respekt og omtanke for deg. At han i tillegg gjør dette når han vet du sliter pga. det han har gjort mot forholdet deres, det gjør det enda verre. Alt dette betyr at hvis du fortsetter å være i dette forholdet, så vil du bli sykere, Ts. Sånn er det bare. For du kan ikke endre denne mannen, og kan ikke stole på ham. Og dermed vil du bli ødelagt av å fortsette dette forholdet. Det finnes så mange bedre menn der ute! Javel, kanskje må du vente en stund til du finner ham - men den tiden kan du bruke vel til å jobbe med din egen helse og ditt eget selvbilde. Da vil du stå stødigere i deg selv når du møter en virkelig god mann en dag! ❤️ Ps! Det er ikke noe du kan gjøre for å takle "sjalusien". Han er ikke ærlig med deg, du vet du ikke kan stole på ham nå. Og det du føler da er ikke egentlig sjalusi, det er et reelt ubehag fordi han reelt har gjort handlinger som er uakseptable i situasjonen. Og, han har valgt å gjøre det flere ganger etter at du tok det opp med ham også. Dvs. han har tenkt å fortsette som før. Kanskje lover han deg at han skal endre seg, men han har allerede vist deg at han ikke gjør det. Anonymkode: 95ff7...6c4 Njaa, kan kanskje ikke helt sammenlignes å følge en OF model, og å følge en kunstner. Men det er ubehaglig at han liker bildene av henne. Men kan jeg ta det opp med ham uten at jeg dummer meg ut fordi jeg har sett gjennom lista hans? Føler liksom ikke jeg bare kan la ham gå uten å gi en forklaring heller. Og så er han en veldig god match for meg i de fleste andre områder, så det er også litt trist å bare dumpe.... Anonymkode: 9f7ed...379
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #17 Skrevet 7 timer siden Jeg synes du skal ta det opp, men ikke fra et sjalu ståsted. Opprett en ny ig konto fordi du savner vennene dines poster, da er det også naturlig at du ser på hans konto. Si til han at du kikket på ig for første gang på lenge og så at han følger en kunstner og liker bildene av henne men ikke kunsten. Spør han om hvorfor han følger henne. På en ikke-anklagende måte. Hvis han er sånn en god match for deg så tåler han å ha denne samtalen. Anonymkode: 39461...972
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Helseangst og OCD er to forskjellige ting, og nei det å sjekke telefonlista til kjæresten din fordi du er sjalu har ingenting med ocd å gjøre. Anonymkode: 8e448...0c2 De har til felles at de blir litt besatt, så jo, det er fellestrekk. Kjenner en med alvorlig OCD og han er utredet for mye annet også, nettopp fordi så mange ulike diagnoser overlapper en del. Godt du har slettet instagram, men skjønner at det fortsatt gjør vondt. Jeg har aldri gått gjennom hvem mannen følger eller sjekket hva han liker, men EN gang fikk jeg opp et foreslått innlegg fordi han hadde likt det. Det var skikkelig sinte mannfolk som laget memes og innlegg mot det de anser som manipulerende, syke kvinner. Måten det var skrevet på viste at de synes ALLE kvinner er det. Vi hadde da bodd sammen i 5-6 mnd. Jeg gikk jo rett i full blown aggresjon og tenkte hva i helsike er det jeg bor med. Han var på jobb, og jeg gikk rett i verbalt angrep når han kom hjem. Hadde jo sett at han likte flere av disse greiene da. Vel, jeg sjekket ikke når 🙈 Han har vært i et skikkelig dårlig forhold før meg, hadde ikke noe nettverk igjen nesten etter bruddet, og satt bitter og ensom og fikk opp et innlegg av dette. Veien var kort til å like flere i den formen han var i akkurat da. Det var 2 år siden og absolutt ikke representativt for hvem han er eller hva han synes. Han er tvers gjennom god og hadde det bare fælt. Jeg lærte derimot at jeg ikke har godt av å drive med den type etterforskning og har ikke sjekket en ting på hans sosiale media siden. Tenker ikke på det heller, for nå er jo alt det på avstand. Det er ikke samme situasjon, jeg synes det er barnslig og dårlig gjort av ham å like/ følge alle disse damene, men jeg tror jeg ville prøvd en gang å forklare helt saklig hvordan det føles for deg, også gått aktivt inn for å ikke tenke på det mer. Hjernen din går bare i spinn av det og det ødelegger deg ❤️ Anonymkode: 8b6aa...7ef
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Skrevet 5 timer siden Jeg er helt lik som deg, men mannen min har vært utro da. Han liker bilder av noen mødre i klassen til ungene, men det var da vi var separert. Damer han påstår han ikke liker i hele tatt🙄 Hender jeg kommer over bilder av andre damer han liker bildene til andre også, som han har på vennelista si. Selfies.. synes det er en uting. Spes. når det kun er av ansiktet deres. Da vi var separert og han levde livet, så ble jeg helt besatt av å sjekke hvem han likte/hjerta bildene til. Driver dessverre fortsatt på i perioder. Han ville fortsette å ha disse damene han dreiv med( inkl. hun han var utro mot meg med) på snap da vi ble sammen igjen og ble dritsur da jeg ba han fjerne de. Han skulle jo ikke skrive med de, bare se på snappen🙄 Anonymkode: 7cff7...1fb
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Skrevet 5 timer siden makkapakka skrev (9 timer siden): Jeg syns partner kan oppføre seg slik at man ikke blir sjalu! Så enkelt er det ikke, veldig mange blir sjalu uten grunn. Jeg har opplevd flere sjalu kvinner, men aldri gitt de noe som helst grunn for det, så det var komplett irrasjonelle tanker Anonymkode: ead61...d41
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå