Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å redusere stillingen min midlertidig av helsemessige årsaker, feks i et halvt år. Har noen andre gjort det, og hvordan syntes du det gikk?

Jeg tenker å redusere til 80 %, men vet ikke om forskjellen da er så liten at jeg ikke merker noen forskjell. Jeg er lærer og på min skole må man uansett gå på alt av møter og planleggingsdager, det eneste man får reduksjon i er undervisningstimer. 

Anonymkode: d8bb1...ebb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kjempedumt. Om du etterhvert skulle bli helt eller delvis uføre vil du ha mindre å beregne ut i fra. Start med en delvis sykemelding om du trenger det. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Du kan dessverre risikere å tape på det økonomisk i det lange løp. Om det er pga helsen er det bedre med sykemelding. Om det viser seg at du over tid kun kan jobbe % kan du få pensjon fra f eks klp (siden du jobber i det offentlige). 

Anonymkode: 042f5...3b4

• Liker 1
Skrevet
-venter- skrev (1 minutt siden):

Det er kjempedumt. Om du etterhvert skulle bli helt eller delvis uføre vil du ha mindre å beregne ut i fra. Start med en delvis sykemelding om du trenger det. 

For et halvt år? Jeg har brukt gradert sykemelding men ønsker en mer varig løsning. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan dessverre risikere å tape på det økonomisk i det lange løp. Om det er pga helsen er det bedre med sykemelding. Om det viser seg at du over tid kun kan jobbe % kan du få pensjon fra f eks klp (siden du jobber i det offentlige). 

Anonymkode: 042f5...3b4

Tenkte å jobbe åtti prosent og ha uførepensjon fra klp på toppen. Bare prøve det i et halvt år. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vurderer å redusere stillingen min midlertidig av helsemessige årsaker, feks i et halvt år. Har noen andre gjort det, og hvordan syntes du det gikk?