AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Får sikkert pepper fra dere (det gjør man som regel her inne) men må få det ut. Må bytte varmtvannsbereder med ny som har ekspansjonskar installert. Ringte rørlegger her jeg bor og spurte om jeg kjøper den et annet sted som selvfølgelig er et par tusen billigere enn hos dem, som det alltid er som alt annet, og hva prisen blir hvis de skal installere den hos meg. Da sa han rett ut, da må jeg oppgradere prisen opp siden du ikke kjøper den hos meg til 1500,- i timen, så blir ca 6.000,- å få den satt den opp. Okay, jeg forstår at det må de men 1500,- i timen? Det var litt å ta i. Hadde den vært billigere hadde jeg kjøpt den hos dem, men den er faktisk mye dyrere. Anonymkode: fbd43...19e 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Spør en annen rørlegger, da. Lønner seg ofte å få inn flere tilbud/spørre flere plasser. Anonymkode: 89ea7...ecb
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spør en annen rørlegger, da. Lønner seg ofte å få inn flere tilbud/spørre flere plasser. Anonymkode: 89ea7...ecb Gjort det og fikk samme svar. Ts Anonymkode: fbd43...19e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Vil sterkt råde deg til å kjøpe delene hos rørlegger, så de kan reklamere på delene om det skjer noe. Nå må du stå for det selv om delene ryker. Dette fikk jeg smertelig erfare selv. Heldigivis er det flere rørleggere som nekter å montere egne deler! Anonymkode: 209f9...190
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Rørleggere, bilverksteder og elektrikere vil oftest ikke montere utstyr som kunden skaffer selv. Årsaken er tredelt: Dels fordi de har godt påslag på utstyr og deler, noe de lever av, dels fordi de er sikre på at det brukes produkter/deler de kan gå god for og dels på grunn av ansvar. Et tenkt eksempel: Du kan kjøpe en Høiax-bereder for f.eks. 8000 kr hos Megaflis. Rørleggeren skal ha 9500,- for samme bereder. Men rørleggeren har kanskje en pris inn til seg på 6000,- fra leverandør. Det blir fortjeneste av slikt… I tillegg har de en ansvar for jobben som gjøres, også etter at den er utført. Derfor er det mye bedre for dem å si nei til å montere kundens eget innkjøpte utstyr, selv om det er samme produkt. Dette er faktisk en fordel for kunden også mtp eventuelle reklamasjoner. Men ja, skjønner at det er surt å betale mer enn "nødvendig". Beste råd er å sjekke hos flere tilbydere, men det har du åpenbart gjort allerede. Anonymkode: ddd19...d2c
AnonymBruker Skrevet 29 minutter siden #6 Skrevet 29 minutter siden Angrer på min bachelor og master. Skulle blitt rørlegger eller Eletriker i stedet. I helvete for noen priser de tar. Anonymkode: 92b93...610
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå