Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.9.2026 den 15.58):

1. Dette er ikke noe barna ser. Såvidt vi tilbringer tid sammen, å resten av det som foregår tas på soverommet, lenge etter barna er lagt. Sengen er for diskusjoner, virker det som 
2. Han er ikke farlig. 

Anonymkode: 7b6d7...b6b

Ikke farlig ? Eeh det samme trodde jeg. Snill og grei mann, no big deal å gå fra han, yeah right. Det helvete som startet etter jeg gikk ut døra unner jeg ingen ! Politi, advokater, BV m.m. Det var tøffest det første året, nå er det bare drypp hver 3.måned og det er 6 år siden bruddet. Han har til og med fått ny dame, men helvete med meg skal visst fortsette. I det skjulte. Så man vet aldri ALDRI hvordan den andre part reagerer i slike situasjoner, uansett hvor godt utgangspunktet er, uansett hvor snill han er. Mine barn ble utsatt for noe de absolutt ikke burde, det var nok med at de ble skilsmissebarn, men han så ikke det eller ser ikke det. For at det faktum at jeg forlot han, et prakteksemplar av en mann, så var det så nedverdigende for han at han vil sikkert hate meg til evig tid, selv om det går utover våre felles barn. Jeg måtte flytte langt vekk for å «overleve» i tillegg. Enda en utfordring barna burde sluppet. Men egoismen rådet hos eksen. Koste hva det koste ville. 

Dessuten, hvis du er så misfornøyd med situasjonen og det er kun behovet for sex og intimitet du tenker på opp i dette, så foreslå åpent forhold. Da er du ærlig og du vil få svar på tiltale.

Og du motsier deg her. Kan ikke gå pga barna, men ditt behov for sex overgår tydeligvis barnas behov for å vokse opp i et trygt familiemiljø. Tenk litt på det. 

Anonymkode: 662e6...396

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utro folk er det verste som finnes. Neste gang du skal inn i et forhold og vedkommende da spør om du har vært utro. Skal du da lyve? Eller skal du si at du har vært det " MEN ". Det menne spiller liten rolle. Utro er utro.

Spør han hvorfor dere er sammen, se hva han svarer. Kanskje han tenker det samme som deg, at han ikke vil ha deg lengre.

Og om et par ikke har sex, så er man egentlig bare venner.

Anonymkode: 26d92...e16

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.9.2026 den 12.15):

Hvorfor i all verden mister dere begge jobben om dere går fra hverandre?

For brudd er jo det eneste fornuftige i en sånn situasjon, antagelig vil det være det beste for barna deres også, på sikt.

Anonymkode: d4b38...ae6

Er mange som er i den situasjonen at dem ikke har barnepass, så dem roterer seg I mellom.  Så om dem går fra hverandre kan det jo bli problematisk sånn sett

Skrevet

Det som er dumt med denne planen er at når du blir fersket (som det er stor sannsynlighet for at vil skje) så vil mannen din bli en mye verre eks å samarbeide med enn det han nødvendigvis vil være om du går på riktig måte. Han kan også prøve å snu barna imot deg om han er en sånn type person. Så anbefaler deg å bare hoppe i det og gå fra ham i stedet.

Anonymkode: 5f387...011

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.9.2026 den 12.06):

Dette er krise. Vi har vært i et forhold i mange år og har barn sammen. Av ulike årsaker har jeg nå mistet lysten på han. Ingen interesse. Han ønsker uansett ikke sex mer enn en gang i halvåret. Han er sur, sjalu, kontrollerende, lat og ofte ufin. Jeg kommer ikke til å forlate grunnet barna og situasjon som krever at vi er to. Om vi ikke holder sammen, mister vi begge jobbene våre, det er derfor helt uaktuelt. Samtidig har jeg behov..Nå koser vi oss på hver vår kant, å det tærer på i lengden. Jeg er ung og skal ikke trenge å leve i sølibat.  Så utiltrekkende er jeg faktisk ikke 

Hvor ille er det egentlig å finne seg noen på si i denne situasjonen? Er jeg en psykopat uten empati og kunne blitt brent på bålet liksom? Jeg har holdt meg trofast hittil, men nå sliter jeg.

Anonymkode: 7b6d7...b6b

Syns det er helt urimelig. Er jo ikke mannen sin feil at DU ikke vil ha han lenger, og at du da velger bli i forholdet samtidig. Om du velger bli, må du stå for valget og forbli trofast. Eventuelt kan du ta det opp med mannen, og gi han samme muligheten. 

Husk at barn har det verre med foreldre som blir «for barnas skyld», enn de som har foreldre som tar ansvar og går fra hverandre når ting ikke er så bra lenger. Just saying. Å bli, er nok tidenes mest egoistiske valg ovenfor barna dine. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.9.2026 den 12.47):

Sterkt uenig. Utroskap er ikke ok uansett årsak. Han velger det selv hvis han får det presentert som et valg. Hvis ikke har man jo valgt for ham. 

Ta ansvar for dine handlinger. Gi beskjed at du ikke aksepterer å ha det slik, og hva du kommer til å gjøre. Så får partneren ta sitt valg. 

Det er ikke ok å gå bak ryggen til noen.

Anonymkode: a80b4...bb4

Er jo hun som ikke vil ha han lenger, og ikke ønsker sex. Og «han vil ikke mer enn en gang i halvåret uansett»? Ehm; da er det i allefall kun han som har rett til å finne ei på si.. Her vil hun ikke ha sex med han at all, men vil finne en annen? Mannen har i allefall respekt nok til å dra løken selv. Høres ut som ei bitter kåt kjerring dessverre, som ikke lenger er fornøyd med egne livsvalg. Det skal ikke andre måtte lide for?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.9.2026 den 12.51):

Det er ingenting som heter å "gå bak ryggen på" noen som ikke vil ha et sexliv med deg.

Anonymkode: 46168...c58

Hun vil ikke ha et sexliv med han heller da? Og vil ikke ha han lenger?? Kan ikke skylde på mannen her, bare fordi han ikke alltid er snill. Kanskje han egentlig vil ha sex, får ingenting og derfor er sur og sjalu?

• Nyttig 1
Skrevet

Du må da snakke med ham om hvorfor han ikke vil mer enn en gang i halvåret? Og finne ut av dine egne følelser, er du villig til å fortsette å ha sex med ham om han ønsker det hyppigere? 

Hvis ikke, så er dette noe du må gi beskjed om. Du vil ikke lenger være partner annet enn som medforelder og du er klar for å bo under samme hus. 

Hvis du tror at dere kan få til et kjæresteforhold, så må du snakke med ham, selv om han blir sur. Si at du trenger noen som er glad i deg og viser det på ulike måter. Det inkluderer å vise at han begjærer deg. Gjør han ikke det så er jo det også et svar, da er han like ferdig med deg som du er med ham. Da kan du informere ham om at du er ferdig med å lengte etter et fungerende ekteskap, og at du verker etter å bli sett og at noen har lyst på deg. Så får dere bli enige om åpent ekteskap eller hva dere finner ut av. Men tydelig må du jo være. 

Anonymkode: 5e8fe...2a5

Skrevet

Jeg ser ikke noe problem i å ha sex med andre så lenge dere blir enig.

Hemmelighold og løgner er gift for sjelen din. 

Anonymkode: cac35...f42

Skrevet

Hva med å bli enige om et åpent forhold? Så er det ikke løgn involvert og dere har like muligheter til å søke seksuell oppmerksomhet fra andre. 

Anonymkode: ddfae...047

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...