AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:06 #1 Skrevet lørdag kl. 10:06 Dette er krise. Vi har vært i et forhold i mange år og har barn sammen. Av ulike årsaker har jeg nå mistet lysten på han. Ingen interesse. Han ønsker uansett ikke sex mer enn en gang i halvåret. Han er sur, sjalu, kontrollerende, lat og ofte ufin. Jeg kommer ikke til å forlate grunnet barna og situasjon som krever at vi er to. Om vi ikke holder sammen, mister vi begge jobbene våre, det er derfor helt uaktuelt. Samtidig har jeg behov..Nå koser vi oss på hver vår kant, å det tærer på i lengden. Jeg er ung og skal ikke trenge å leve i sølibat. Så utiltrekkende er jeg faktisk ikke Hvor ille er det egentlig å finne seg noen på si i denne situasjonen? Er jeg en psykopat uten empati og kunne blitt brent på bålet liksom? Jeg har holdt meg trofast hittil, men nå sliter jeg. Anonymkode: 7b6d7...b6b
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:15 #2 Skrevet lørdag kl. 10:15 Hvorfor i all verden mister dere begge jobben om dere går fra hverandre? For brudd er jo det eneste fornuftige i en sånn situasjon, antagelig vil det være det beste for barna deres også, på sikt. Anonymkode: d4b38...ae6 19
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:25 #3 Skrevet lørdag kl. 10:25 Du forstår at dere kommer til å bli skilt? Før eller senere. Og hvorfor mister dere jobben da? Driver dere firma sammen? Hvis du vil gjøre vondt verre og fremskynde skilsmissen kan du finne deg en på si. Mitt råd til deg er at du skal slutte å pine deg selv og skille deg. Jeg er selv skilt med tre barn. Anonymkode: 01217...2eb 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:31 #4 Skrevet lørdag kl. 10:31 Du kommer til å få mye fordømmelse her. Det gjør alle som snakker om utroskap. Men gjør det du tenker er rett, han har jo mye å tape han også om det er slik at han heller ikke kan beholde jobben om han blir enslig og det burde han jo tenke på når han oppfører seg dårlig. Og i mine øyne er det endel partnere som ikke vil prate om ting og som heller ikke gjør noe for forholdet medskyldige i at partneren er utro. Har noen i vennekretsen jeg mener la opp til det selv og ble bedratt akkurat som ventet. Anonymkode: 3aef0...e02 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:31 #5 Skrevet lørdag kl. 10:31 Dere kan finte skille dere. Dere holder sammen pga feighet, uselvstendighet og et lass med unnskyldninger. Anonymkode: d3df3...301 6 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:39 #6 Skrevet lørdag kl. 10:39 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvorfor i all verden mister dere begge jobben om dere går fra hverandre? For brudd er jo det eneste fornuftige i en sånn situasjon, antagelig vil det være det beste for barna deres også, på sikt. Anonymkode: d4b38...ae6 Jeg kan ikke gå inn på det her, av fare for å bli gjenkjent av noen i våre kretser. Jeg vet.. Bruddet vil jo komme en dag, men ikke nå. Anonymkode: 7b6d7...b6b
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:41 #7 Skrevet lørdag kl. 10:41 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Dette er krise. Vi har vært i et forhold i mange år og har barn sammen. Av ulike årsaker har jeg nå mistet lysten på han. Ingen interesse. Han ønsker uansett ikke sex mer enn en gang i halvåret. Han er sur, sjalu, kontrollerende, lat og ofte ufin. Jeg kommer ikke til å forlate grunnet barna og situasjon som krever at vi er to. Om vi ikke holder sammen, mister vi begge jobbene våre, det er derfor helt uaktuelt. Samtidig har jeg behov..Nå koser vi oss på hver vår kant, å det tærer på i lengden. Jeg er ung og skal ikke trenge å leve i sølibat. Så utiltrekkende er jeg faktisk ikke Hvor ille er det egentlig å finne seg noen på si i denne situasjonen? Er jeg en psykopat uten empati og kunne blitt brent på bålet liksom? Jeg har holdt meg trofast hittil, men nå sliter jeg. Anonymkode: 7b6d7...b6b Helt uproblematisk å finne seg en på si' i en slik situasjon, så lenge du faktisk har prøvd (skikkelig) og det er han som ikke vil ha et fungerende sexliv. Da har han valgt det selv. Gjelder akkurat på samme måte som om kjønnene hadde vært byttet om, ingen forskjell. Anonymkode: 46168...c58
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:43 #8 Skrevet lørdag kl. 10:43 Jeg tenker dere bør ta et valg og finne ut av fremtiden sammen. Snakk sammen. Kanskje kan noe av dette være løsningen: 1. Dere kan forsøke å berge stumpene og kanskje finne tilbake til et samliv. 2. Avslutte forholdet, men fortsette å bo sammen en periode. 3. Gå hvert til dere, og forsøke å finne løsninger rundt det. Kanskje er det mulig å prøve alle tre mulighetene. Hvis nr. 1 ikke fungerer, prøv nr. 2. osv. Det som ikke fungerer er slik det er nå. Anonymkode: a80b4...bb4 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:47 #9 Skrevet lørdag kl. 10:47 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt uproblematisk å finne seg en på si' i en slik situasjon, så lenge du faktisk har prøvd (skikkelig) og det er han som ikke vil ha et fungerende sexliv. Da har han valgt det selv. Gjelder akkurat på samme måte som om kjønnene hadde vært byttet om, ingen forskjell. Anonymkode: 46168...c58 Sterkt uenig. Utroskap er ikke ok uansett årsak. Han velger det selv hvis han får det presentert som et valg. Hvis ikke har man jo valgt for ham. Ta ansvar for dine handlinger. Gi beskjed at du ikke aksepterer å ha det slik, og hva du kommer til å gjøre. Så får partneren ta sitt valg. Det er ikke ok å gå bak ryggen til noen. Anonymkode: a80b4...bb4 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:48 #10 Skrevet lørdag kl. 10:48 Du tenker det er greit at barna vokser opp med en far som er kontrollerende, ufin og lat? +++ Hvilket signal sender du dine barn som lar deg behandle slik? Hva slags rollemodell er han for barna? Anonymkode: b46a2...6f1 3 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:51 #11 Skrevet lørdag kl. 10:51 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sterkt uenig. Utroskap er ikke ok uansett årsak. Han velger det selv hvis han får det presentert som et valg. Hvis ikke har man jo valgt for ham. Ta ansvar for dine handlinger. Gi beskjed at du ikke aksepterer å ha det slik, og hva du kommer til å gjøre. Så får partneren ta sitt valg. Det er ikke ok å gå bak ryggen til noen. Anonymkode: a80b4...bb4 Det er ingenting som heter å "gå bak ryggen på" noen som ikke vil ha et sexliv med deg. Anonymkode: 46168...c58
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:53 #12 Skrevet lørdag kl. 10:53 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Helt uproblematisk å finne seg en på si' i en slik situasjon, så lenge du faktisk har prøvd (skikkelig) og det er han som ikke vil ha et fungerende sexliv. Da har han valgt det selv. Gjelder akkurat på samme måte som om kjønnene hadde vært byttet om, ingen forskjell. Anonymkode: 46168...c58 Ja jeg er enig med deg. Om dette var en annen, ville jeg tenkt «Gjør det». Samtidig har jeg samvittighetskvaler ifbm med det. Jeg forstår heller ikke hvorfor han er sjalu, når han likevel ikke ønsker intimitet. Jeg kunne gjerne gått med på et åpent forhold. Å bryr meg ikke hva han gjør. Så lenge han ikke kommer hjem med noe sykdommer spiller det ingen rolle for meg Anonymkode: 7b6d7...b6b
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:04 #13 Skrevet lørdag kl. 11:04 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja jeg er enig med deg. Om dette var en annen, ville jeg tenkt «Gjør det». Samtidig har jeg samvittighetskvaler ifbm med det. Jeg forstår heller ikke hvorfor han er sjalu, når han likevel ikke ønsker intimitet. Jeg kunne gjerne gått med på et åpent forhold. Å bryr meg ikke hva han gjør. Så lenge han ikke kommer hjem med noe sykdommer spiller det ingen rolle for meg Anonymkode: 7b6d7...b6b Betyr bare at du er en grunnleggende lojal og pliktoppfyllende person. Og det er gode egenskaper som du bør ta vare på. Men du er faktisk ikke pliktig å sette fyr på deg selv for å holde en som ikke engang vil ha deg varm, for å si det litt brutalt. Anonymkode: 46168...c58 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:08 #14 Skrevet lørdag kl. 11:08 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er krise. Vi har vært i et forhold i mange år og har barn sammen. Av ulike årsaker har jeg nå mistet lysten på han. Ingen interesse. Han ønsker uansett ikke sex mer enn en gang i halvåret. Han er sur, sjalu, kontrollerende, lat og ofte ufin. Jeg kommer ikke til å forlate grunnet barna og situasjon som krever at vi er to. Om vi ikke holder sammen, mister vi begge jobbene våre, det er derfor helt uaktuelt. Samtidig har jeg behov..Nå koser vi oss på hver vår kant, å det tærer på i lengden. Jeg er ung og skal ikke trenge å leve i sølibat. Så utiltrekkende er jeg faktisk ikke Hvor ille er det egentlig å finne seg noen på si i denne situasjonen? Er jeg en psykopat uten empati og kunne blitt brent på bålet liksom? Jeg har holdt meg trofast hittil, men nå sliter jeg. Anonymkode: 7b6d7...b6b Du bruker mann, barn, jobb og alderen din som elendige unnskyldninger for å være utro. Beklager, men det holder absolutt ikke. Enten finner dere ut av det sammen, eller så gjør du det slutt. Anonymkode: e4fee...83d 2 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:10 #15 Skrevet lørdag kl. 11:10 Dere må søke hjelp sammen, det er ikke nødvendig å ha det slik. Oppsøk noen å snakke med, der dere deler problemene; begge skal fortelle. Anonymkode: b9d33...b32
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:13 #16 Skrevet lørdag kl. 11:13 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg forstår heller ikke hvorfor han er sjalu Anonymkode: 7b6d7...b6b Det forstår jeg, for dama hans planlegger utroskap - så han har jo all grunn til å være mistenksom og sjalu. Jeg tenker du må gå litt i deg selv også, og ikke bare skylde på han. Dere er to om problemet. Det er ikke bare han som er problemet. Det er mye du kan gjøre og endre for å både få i gang forholdet og sexlivet. Men du har kapitulert i egen boble, og skylder på alt og alle andre rundt deg. Du får gire om og prøve å få til noe med mannen din igjen, eller så gjør du det slutt. Du kan uansett ikke fortsette å leve videre i det forholdet du er i nå, og iallfall ikke med en knullevenn på siden av. Det er jo oppskriften på katastrofe. Anonymkode: e4fee...83d 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:15 #17 Skrevet lørdag kl. 11:15 Snakk om å vinkle et innlegg for å få den støtten du fisker etter. Selvsagt overdriver du og spør om du er "psykopat uten empati" fordi du vet at da er sjansen større for at du vil få bekreftelse på at det er du ikke. Utroskap er aldri greit, Vær heller åpen med ham og si at siden han ikke ønsker et sexliv og dere ikke har mulighet til å gå fra hverandre nå, så kommer du til å finne deg en annen å ha sex med. Så er det i det minste ærlig og kan se deg selv i speilet. Anonymkode: ecaa4...4e6 3 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:18 #18 Skrevet lørdag kl. 11:18 Hvis han finner ut av sidespranget, så blir det vel slutt likevel, så da kan du vel bare gjøre det slutt da? Anonymkode: 644f1...e64 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:19 #19 Skrevet lørdag kl. 11:19 Å være utro mens du fortsetter å leve sammen med en mann som iflg. deg selv er "sur, sjalu, kontrollerende, lat og ofte ufin". Å være utro mot en mann du vet er sjalu, kontrollerende og ufin - det er oppskriften på en potensiell katastrofe... for deg, for barna, for alle. Du skriver at du har holdt deg trofast hittil, men at du nå sliter. Det antar jeg også betyr at du nå har møtt en mann du vil ha sex med. Du skriver at dere begge to vil miste jobben hvis dere går fra hverandre. Eneste årsakene jeg kan tenke meg til det, er at at dere eier bedrift sammen eller at dere har barn med store og spesielle behov. Eier dere sammen, så kan dere fortsette å eie sammen selv om dere går fra hverandre. Er det barn med så store spesielle behov, så er det uforsvarlig av deg både å fortsette å bo med en mann som er så sjalu, kontrollerende og ufin - for det vil også gå utover barnet/barna. Og, om du er utro mot en mann som er så sjalu og kontrollerende og ufin - da kan det ende med katastrofe for deg og barna. Ta ansvar for eget liv. Som en over skrev - forsøk å reparere forholdet om mulig. Siden dere har barn - kom dere i parterapi. Fungerer ikke det, gå fra hverandre. Anonymkode: f4e16...ed4 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:28 #20 Skrevet lørdag kl. 12:28 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å være utro mens du fortsetter å leve sammen med en mann som iflg. deg selv er "sur, sjalu, kontrollerende, lat og ofte ufin". Å være utro mot en mann du vet er sjalu, kontrollerende og ufin - det er oppskriften på en potensiell katastrofe... for deg, for barna, for alle. Du skriver at du har holdt deg trofast hittil, men at du nå sliter. Det antar jeg også betyr at du nå har møtt en mann du vil ha sex med. Du skriver at dere begge to vil miste jobben hvis dere går fra hverandre. Eneste årsakene jeg kan tenke meg til det, er at at dere eier bedrift sammen eller at dere har barn med store og spesielle behov. Eier dere sammen, så kan dere fortsette å eie sammen selv om dere går fra hverandre. Er det barn med så store spesielle behov, så er det uforsvarlig av deg både å fortsette å bo med en mann som er så sjalu, kontrollerende og ufin - for det vil også gå utover barnet/barna. Og, om du er utro mot en mann som er så sjalu og kontrollerende og ufin - da kan det ende med katastrofe for deg og barna. Ta ansvar for eget liv. Som en over skrev - forsøk å reparere forholdet om mulig. Siden dere har barn - kom dere i parterapi. Fungerer ikke det, gå fra hverandre. Anonymkode: f4e16...ed4 Ingen av delene faktisk. Eier hverken bedrift eller har barn med spesielle behov. Anonymkode: 7b6d7...b6b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå