Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det forstår jeg, for dama hans planlegger utroskap - så han har jo all grunn til å være mistenksom og sjalu.

Jeg tenker du må gå litt i deg selv også, og ikke bare skylde på han. Dere er to om problemet. Det er ikke bare han som er problemet. Det er mye du kan gjøre og endre for å både få i gang forholdet og sexlivet. Men du har kapitulert i egen boble, og skylder på alt og alle andre rundt deg.

Du får gire om og prøve å få til noe med mannen din igjen, eller så gjør du det slutt. 

Du kan uansett ikke fortsette å leve videre i det forholdet du er i nå, og iallfall ikke med en knullevenn på siden av. Det er jo oppskriften på katastrofe.

Anonymkode: e4fee...83d

Jeg har jo ikke alltid planlagt utroskap. Det er nytt 

Anonymkode: 7b6d7...b6b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ingen av delene faktisk. Eier hverken bedrift eller har barn med spesielle behov. 

Spiller egentlig ingen rolle!

Å fortsette å være sammen med en mann som er sjalu, kontrollerende og ufin - det er også en form for omsorgssvikt fra din side overfor dine barn.

Å velge å være utro mot en slik mann kan sette både deg og barna i fare.

Å benekte det, eller ignorere det, det er fullstendig uforsvarlig.

Bli voksen, ta voksne og ansvarlige valg. 

Vil du ha den nye mannen du tydeligvis har møtt, vær da i det minste voksen nok til å avslutte der du er, slik at du ikke gjør barnas liv langt vanskeligere, eller til og med setter dem i fare.

Anonymkode: f4e16...ed4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er krise. Vi har vært i et forhold i mange år og har barn sammen. Av ulike årsaker har jeg nå mistet lysten på han. Ingen interesse. Han ønsker uansett ikke sex mer enn en gang i halvåret. Han er sur, sjalu, kontrollerende, lat og ofte ufin. Jeg kommer ikke til å forlate grunnet barna og situasjon som krever at vi er to. Om vi ikke holder sammen, mister vi begge jobbene våre, det er derfor helt uaktuelt. Samtidig har jeg behov..Nå koser vi oss på hver vår kant, å det tærer på i lengden. Jeg er ung og skal ikke trenge å leve i sølibat.  Så utiltrekkende er jeg faktisk ikke 

Hvor ille er det egentlig å finne seg noen på si i denne situasjonen? Er jeg en psykopat uten empati og kunne blitt brent på bålet liksom? Jeg har holdt meg trofast hittil, men nå sliter jeg.

Du har bare deg selv å skylde, er du som aksepterer dette og fortsetter i samme spor 

Anonymkode: 5612d...ea7

Skrevet

Du blir for å slippe å lage skilsmissebarn. Da er det vel greit nok. Men sørg for å sette deg godt inn i hvordan du skjuler det, for sjalu menn kan drepe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiller egentlig ingen rolle!

Å fortsette å være sammen med en mann som er sjalu, kontrollerende og ufin - det er også en form for omsorgssvikt fra din side overfor dine barn.

Å velge å være utro mot en slik mann kan sette både deg og barna i fare.

Å benekte det, eller ignorere det, det er fullstendig uforsvarlig.

Bli voksen, ta voksne og ansvarlige valg. 

Vil du ha den nye mannen du tydeligvis har møtt, vær da i det minste voksen nok til å avslutte der du er, slik at du ikke gjør barnas liv langt vanskeligere, eller til og med setter dem i fare.

1. Dette er ikke noe barna ser. Såvidt vi tilbringer tid sammen, å resten av det som foregår tas på soverommet, lenge etter barna er lagt. Sengen er for diskusjoner, virker det som 
2. Han er ikke farlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Betyr bare at du er en grunnleggende lojal og pliktoppfyllende person. Og det er gode egenskaper som du bør ta vare på.

Men du er faktisk ikke pliktig å sette fyr på deg selv for å holde en som ikke engang vil ha deg varm, for å si det litt brutalt.

Anonymkode: 46168...c58

Da er det to stykker i denne tråden som gir klarsignal. Kanskje jeg skulle ha valgt å høre på dere, det er hvertfall det som er mest fristende 😝 

AnonymBruker
Skrevet
Lumine skrev (38 minutter siden):

Du blir for å slippe å lage skilsmissebarn. Da er det vel greit nok. Men sørg for å sette deg godt inn i hvordan du skjuler det, for sjalu menn kan drepe. 

Vi er ikke der. Han er sjalu, men ikke i den grad. Han er egentlig en snill mann,  tror det er forholdet vårt som ikke fungerer og får frem det verste i oss begge. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Du har bare deg selv å skylde, er du som aksepterer dette og fortsetter i samme spor 

Anonymkode: 5612d...ea7

Greit det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

1. Dette er ikke noe barna ser. Såvidt vi tilbringer tid sammen, å resten av det som foregår tas på soverommet, lenge etter barna er lagt. Sengen er for diskusjoner, virker det som 
2. Han er ikke farlig. 

Dette sa bestevenninnen til en venninne av meg også. Hun lever ikke lenger. Ble drept. Av mannen hun anså som ikke farlig.

Du innrømmer at mannen er sur, sjalu, kontrollerende, lat m.m. Selvfølgelig får barna med seg dette i hverdagen!

Og når du planlegger å være utro mot ham så har du tatt diskusjonen langt ut av "soverommet". Og du risikerer at din manns sjalu og kontrollerende sider kan slå ut på måter du tydeligvis ikke evner å forestille deg nå.

Bli voksen.

Gå og ha så mye sex du vil.

Å si at du blir for barnas del, det er bare tull når mannen er som han er.

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Bli enig om å bare bo sammen for barnets skyld . Ikke ideelt . Men om dere begge hater hverandre så er det jo på en måte slutt. Hver sitt rom og jobb sammen for barnet. Treff den du vil utenom 

Anonymkode: e661d...b1b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette sa bestevenninnen til en venninne av meg også. Hun lever ikke lenger. Ble drept. Av mannen hun anså som ikke farlig.

Du innrømmer at mannen er sur, sjalu, kontrollerende, lat m.m. Selvfølgelig får barna med seg dette i hverdagen!

Og når du planlegger å være utro mot ham så har du tatt diskusjonen langt ut av "soverommet". Og du risikerer at din manns sjalu og kontrollerende sider kan slå ut på måter du tydeligvis ikke evner å forestille deg nå.

Bli voksen.

Gå og ha så mye sex du vil.

Å si at du blir for barnas del, det er bare tull når mannen er som han er.

Det var brutalt. Vondt å høre at det hendte med henne. 

Skrevet

Vi er ikke der. Han er sjalu, men ikke i den grad. Han er egentlig en snill mann,  tror det er forholdet vårt som ikke fungerer og får frem det verste i oss begge. :) 

Min far sa alltid at en kvinne vet ikke hvem en mann er før hun forsøker å gå fra han. 

Det er ikke det at jeg dømmer deg for å ha et sidesprang. For det er langt bedre det enn å risikere den psykiske helsa og fremtiden til ungene. 

Men det er likevel farlig å gå bak ryggen hans. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja jeg er enig med deg. Om dette var en annen, ville jeg tenkt «Gjør det». Samtidig har jeg samvittighetskvaler ifbm med det. 

Jeg forstår heller ikke hvorfor han er sjalu, når han likevel ikke ønsker intimitet. Jeg kunne gjerne gått med på et åpent forhold. Å bryr meg ikke hva han gjør. Så lenge han ikke kommer hjem med noe sykdommer spiller det ingen rolle for meg 

Hvorfor spiller det noen rolle om han får sykdommer når dere ikke er intime uansett? Det er selvsagt kun greit å skaffe seg en elsker eller ha sex med andre hvis du sier til mannen din at du er misfornøyd og kommer til å ha sex med andre, hvis du ikke er tøff nok til det så bør du bare droppe det, man må skal være ærlig uansett, og hvis forholdet deres er som du sier så er vel ikke det noe problem. 

Anonymkode: 2bb80...b3a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor spiller det noen rolle om han får sykdommer når dere ikke er intime uansett? Det er selvsagt kun greit å skaffe seg en elsker eller ha sex med andre hvis du sier til mannen din at du er misfornøyd og kommer til å ha sex med andre, hvis du ikke er tøff nok til det så bør du bare droppe det, man må skal være ærlig uansett, og hvis forholdet deres er som du sier så er vel ikke det noe problem. 

Det er fint om han ikke smitter meg med AIDS den ene gangen i halvåret. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er ingenting som heter å "gå bak ryggen på" noen som ikke vil ha et sexliv med deg.

Anonymkode: 46168...c58

Jo, hvis du skjuler noe for partneren din, så er det jo det. Uansett hva årsaken er. Det er jo bare å være ærlig om det. Er temmelig feigt å ikke bare si det som det er. 

Anonymkode: a80b4...bb4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir vel ikke noe problem vel, hvis han er så sjalu som du sier så er vel forholdet deres over når du forteller han at du har tenkt å skaffe deg en elsker. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Troller du, eller?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dere små barn som må leveres i barnehage på måter som er spesialtilpassa begges jobber? 

Anonymkode: ba707...989

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette er krise. Vi har vært i et forhold i mange år og har barn sammen. Av ulike årsaker har jeg nå mistet lysten på han. Ingen interesse. Han ønsker uansett ikke sex mer enn en gang i halvåret. Han er sur, sjalu, kontrollerende, lat og ofte ufin.

Hvorfor tenker du at dette er et bra oppvekstmiljø for barn? Det høres ganske giftig ut. Han er sur og ufin og du planlegger utroskap. Virker som om respekt, tillit og kjærlighet er noe det er lite av. Barn merker det. Barn har også en tendens til å gjenta de mønstrene de er vokst opp med, så dette kan gå i arv. Fiks det på den ene eller andre måten. Gå i terapi sammen, eller gå i terapi alene så du kan håndtere det på en annen måte. Enten blir det bedre eller du kan trygt si at du prøvde.

Anonymkode: cbc5c...183

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.9.2026 den 12.06):

Nå koser vi oss på hver vår kant, å det tærer på i lengden. 

Jeg trodde dere hadde et åpent forhold allerede utifra denne setningen.

Anonymkode: 43337...21b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...