Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde du anmeldt ham til politiet og krevd skilsmisse og erstatning, eller hadde du klart å snakke med ham om hva som er greit og hva som ikke er greit?

Anonymkode: d8004...20f

Nå er kanskje seksuelt overgrep ett litt mer alvorlig overtramp enn en uønsket overraskelsesfest eller? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2026 den 6.53):

Det ligger i tiden, så mange som ikke klarer å kommunisere på normalt vist. I stedet for å glo på skjerm hele dagen, hva med i stedet å prate med partner om hva som gjelder på forskjellige områder. I tidligere tider var det vanlig at vi ikke hadde noen skjermer på, tok i stedet et glass vin sammen, og satt i sofaen og diskuterte både livet og forholdet. Dette er så klart ukjent for mange i dag, men kan anbefales. 

Anonymkode: c1361...d19

Når var dette da? Jeg er 45 år, og mine foreldre og mine venners foreldre var ikke der. Man hadde skjerm da også, og den sto på

Anonymkode: 4950a...7c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.9.2026 den 18.42):

Jeg opplevde noe veldig ubehagelig her en kveld, jeg hadde lagt meg tidlig den kvelden, og våknet av at mannen min hadde sex med meg. Jeg ble veldig overrumplet, og sa ingenting. Det gjorde heller ikke han, men han sluttet med det han holdt på med.

Det har gått to dager og han har ikke sagt noe om det. Ikke jeg heller, synes det er veldig ubehagelig.

Mange følelser innvendig, og har ingen å snakke med. Noen som har opplevd noe lignende?

Anonymkode: 1024f...29a

Noen har sex i søvne og er ikke klar over det, imog husker det ikke dagen etterpå. Du kunne spurt hva han holder på med når det skjedde. Og snakket om det dagn etterpå. Kommunikasjon!

Anonymkode: e4b51...8ec

AnonymBruker
Skrevet

Oioioi her er det mange som overreagerer noe helt vanvittig. Før dere går igang med å anklage for både voldtekt og neddoping så bør dere tenke over at dere her kun får servert den ene siden av saken og samlivshistorikken. 

I tillegg er jo KG fylt til randen av sensitive forsmådde folk som skal ta på vei på vegne av andre. Spesielt når det er menn involvert da skal alle alarmer ringes i for her skal vi ta fyren, ingen kritiske spørsmål tillates og kvinnens enerådende historie er fasit. 

Anonymkode: 4b0f4...217

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har opplevd å bli voldtatt før.

Anonymkode: 22246...6c4

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd dette flere ganger, i forskjellige forhold, men aldri tenkt på det som voldtekt eller overgrep.
Derimot tenkt at det var enten opphissende og vi hadde sex, eller at det var irriterende å bli vekket og da snakket vi om det og jeg sa klart ifra hva jeg mente om det. 
Verre er det ikke, i mitt hode. 
Men der er det forskjell på oss 50-åringer og dagens yngre generasjon, har jeg skjønt. Nå skal litt for mye etter min mening kalles overgrep og voldtekt. Det blir overdramatisk for meg når folk i tråden her skriver at mannen hennes er farlig osv. 
TS må i første omgang snakke med mannen sin, kommunisere på en skikkelig måte hva hun synes om dette. Hvis hun gjør det, sier klart ifra at dette er helt over grensen for henne og sterkt uønsket, og han allikevel gjentar det, ja da er det et problem. 

Anonymkode: bf541...8d2

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har opplevd dette flere ganger, i forskjellige forhold, men aldri tenkt på det som voldtekt eller overgrep.
Derimot tenkt at det var enten opphissende og vi hadde sex, eller at det var irriterende å bli vekket og da snakket vi om det og jeg sa klart ifra hva jeg mente om det. 
Men der er det forskjell på oss 50-åringer og dagens yngre generasjon, har jeg skjønt. Nå skal litt for mye etter min mening kalles overgrep og voldtekt. Det blir overdramatisk for meg når folk i tråden her skriver at mannen hennes er farlig osv. 
TS må i første omgang snakke med mannen sin, kommunisere på en skikkelig måte hva hun synes om dette. Hvis hun gjør det, sier klart ifra at dette er helt over grensen for henne og sterkt uønsket, og han allikevel gjentar det, ja da er det et problem. 

Dette! 👆

Vet ikke hva det er som har besatt yngre kvinner i den vestlige verden (er selv rundt 50). Men vi har fått en sånn bisarr sex-negativitet i forpliktende monogame forhold, fra en gjeng som samtidig tviholder på hvor "frigjørende" det er å spre beina og utveksle kroppsvæsker med menn de såvidt har møtt og snakket med.

Det hele er blitt sykelig.

Anonymkode: a162c...e48

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde noe veldig ubehagelig her en kveld, jeg hadde lagt meg tidlig den kvelden, og våknet av at mannen min hadde sex med meg. Jeg ble veldig overrumplet, og sa ingenting. Det gjorde heller ikke han, men han sluttet med det han holdt på med.

Det har gått to dager og han har ikke sagt noe om det. Ikke jeg heller, synes det er veldig ubehagelig.

Mange følelser innvendig, og har ingen å snakke med. Noen som har opplevd noe lignende?

Hva med å snakke med mannen din om det? Hva med å høre hva han har å si til det? Det virker som han innså selv at han gikk over grensen, så kanskje han legger seg helt flat for deg - og med det at saken er ute av verden? Kanskje... Han er iallfall den eneste som kan gi deg et godt svar på noe som helst - alle vi andre kan rope deg i trynet om at dette var overgrep - men til syvende og sist er dette hva du føler om det. Og for å føle best mulig om det så må du vite hva som gikk og går gjennom hodet på mannen din. 

Anonymkode: c6d5d...fc0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja har opplevd det å likte det ikke. Har du ikke en venninne du kan snakke med?

Men synes også at du må ta dette opp med han å si det ikke er greit

Anonymkode: a83bb...7e2

Skrevet

Noen som har opplevd noe lignende?

Nei, men du har to valg. Enten konfronterer du ham med det eller så flytter du fra ham. En slik oppførsel er uakseptabel.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette! 👆

Vet ikke hva det er som har besatt yngre kvinner i den vestlige verden (er selv rundt 50). Men vi har fått en sånn bisarr sex-negativitet i forpliktende monogame forhold, fra en gjeng som samtidig tviholder på hvor "frigjørende" det er å spre beina og utveksle kroppsvæsker med menn de såvidt har møtt og snakket med.

Det hele er blitt sykelig.

Anonymkode: a162c...e48

Er eldre enn deg og kan informere deg om at selv om det var akseptert for voksne å ligge med barn eller å voldta kona den gangen, og de kvinnene godt visste at de som ofre ville møte de holdningene du har og at det var nok av kvinner og menn som ville holde dem selv ansvarlige for at en voksen manm valgte å voldta dem og derfor ikke sa noe, så har samfunnsutviklingen gått i den retning at det nå er fullstendig uakseptabelt. Nå kan man selv bestemme om man vil ha samleie, det være seg med ektefelle eller noen man traff for fem timer siden. Det er utelukkende av det gode.

Så kan du også ha i mente at det er 1 av 5 kvinner i Norge som har opplevd å bli voldtatt en eller flere ganger. Det betyr at det er ganske mange jenter og kvinner rundt deg som kan ha blitt voldtatt. Moren din, bestemoren din, tante, søster, kollega, venn. At du ikke vet det kan godt ha å gjøre med at du har slike holdninger. De forteller det ikke til deg, fordi de tenker at du vil si at det er en «bisarr sex-negativitet» eller noe sånt. Har selv informert en kompis om at en av kvinnene i selskapet han tøffet seg for hadde blitt voldtatt (sa ikke hvem det var, var mange kvinner tilstede). Tror han passer kjeften sin neste gang. Så tenk litt på det før du kommer med en snarky kommentar, neste gang.

Anonymkode: 74a61...47b

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det å ha sex med noen som ikke er istand til å motsette seg handlingen då er det voldtekt. Loven er tydelig. Om man avtaler på forhånd at man liker dette og syns det er ok så blir det noe annet 

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep og brukerdebatt. 

Sciurus, mod

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri utført en sovevoldtekt og kommer til å gjøre det.

Anonymkode: 8f2d5...ffa

AnonymBruker
Skrevet

Sovevoldtekt ?  Hvordan er det muleg å "ta på " eller "kle av partner" utan at ein umiddlebart merker det  ?

Hvilket  spørsmål  kan  aldri kan besvares med annet eller "NEII "  ...?

Anonymkode: 5698f...e8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...